Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
1
|
1
|
|
|
Reikėtų atsisakyti projekto 1 straipsnio 1
dalimi keičiamo Atliekų tvarkymo įstatymo (toliau - keičiamas įstatymas) 2
straipsnio 81 dalyje bei projekto 1 straipsnio 3 dalimi keičiamo
įstatymo 2 straipsnio 242 dalyje įvestų šiose dalyse apibrėžtų
sąvokų trumpinių, nes toliau įstatymo tekste šie trumpiniai nėra vartojami, o
yra vartojami pilni šių įrenginių pavadinimai, t. y. atliekų deginimo
įrenginys ir bendras atliekų deginimo įrenginys.
|
Pritarti
|
|
2
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
1
|
2,
3
|
|
|
Projekto 1 straipsnio 2 ir 3 dalių pakeitimų
išdėstyme po žodžio „straipsnį“ įrašytinas žodis „nauja“.
|
Pritarti
|
|
3
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
1
|
4
|
|
|
Atkreiptinas dėmesys, kad galiojančio keičiamo
įstatymo 2 straipsnyje yra nustatyta 242 dalis. Atsižvelgiant į
tai, projekto 1 straipsnio 4 dalyje numatytas keičiamo įstatymo 2 straipsnio
241 ir 242 dalių pernumeravimas tikslintinas.
|
Pritarti
|
|
4
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
1,
4
|
|
|
|
Projekto 4 straipsnio 1 dalimi keičiamo
įstatymo 251 straipsnio 1 dalyje yra įvedamas trumpinys „(toliau –
Taryba)“. Atkreiptinas dėmesys, kad Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos pilnas pavadinimas pirmą
kartą minimas projekto 1 straipsnio 8 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio
581 dalyje. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto 4 straipsnio 1
dalimi dėstomo keičiamo įstatymo 251 straipsnio 1 dalyje nurodytas
trumpinys neturėtų būti įvestas projekto
1 straipsnio 8 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 581 dalyje.
|
Pritarti
|
|
5
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
1
|
|
|
|
Atsižvelgiant į projekto 1 straipsnio 14 dalimi
keičiamo įstatymo 2 straipsnio 587 dalies bei projekto 12
straipsniu keičiamo įstatymo 306 straipsnio 3 dalies nuostatas,
siūlytina tikslinti projekto 1 straipsnio 17 dalimi keičiamo įstatymo 2
straipsnio 631 dalyje apibrėžtos sąvokos turinį, vietoj
formuluotės „atliekant reguliavimo apskaitos sistemos patikrą“ įrašant
formuluotę „atliekant reguliuojamosios veiklos apskaitos sistemos patikrą“.
|
Pritarti
|
|
6
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
2
|
|
|
|
Atkreipiame dėmesį, kad įstatymų nuostatos turėtų būti dėstomos
norminiu, o ne pavyzdiniu būdu. Atsižvelgus į tai, siūlytina projekto 2
straipsniu keičiamo įstatymo 112 straipsnio 2 dalies 3 punkte atsisakyti nuostatos dalies dėstymo
skliaustuose. Pritarus šiai pastabai, atitinkamai tikslintina projekto 8
straipsniu keičiamo įstatymo 302 straipsnio 6 dalis, projekto 11
straipsniu keičiamo įstatymo 305 straipsnio 2 ir 5 dalys ir
projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 313 straipsnio 2 dalis.
|
Pritarti
|
Siūloma dėstyti
taip:
1. „3) bendro
atliekų deginimo įrenginio ir (ar) atliekų deginimo įrenginio eksploatavimą
ir kontrolę atsakingi šių įmonių darbuotojai.“
2. „6. Regioninė kaina,
įskaitant protingumo kriterijų atitinkančią investicijų grąžą, grindžiama būtinosiomis su
komunalinių atliekų tvarkymu susijusiomis pagrįstomis sąnaudomis,
reikalingomis komunalinių atliekų tvarkymo paslaugai suteikti, ilgalaikiam
komunalinėms atliekoms tvarkyti skirtų regioninių komunalinių atliekų
tvarkymo įrenginių eksploatavimui, jų atnaujinimui, plėtrai užtikrinti,
priimtinos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo užtikrinimui ir
aplinkos taršos mažinimui.“
Siūloma dėstyti
taip:
„2. Komunalinių atliekų tvarkymo lėšų
administravimo sąnaudomis laikomos tokios juridinio asmens, savivaldybės
pavedimu atliekančio komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo
funkcijas, sąnaudos, patirtos apskaičiuojant ir surenkant įmokas už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų
turėtojų ir atliekų tvarkymą,
išrašant sąskaitas už komunalinių
atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą, , darbuotojų atlyginimų ir biuro eksploatavimo
sąnaudos, susijusios su komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo
funkcijomis.“
3. „5. Rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių
atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą lėšos gali būti naudojamos tik
komunalinių atliekų tvarkymo būtinosioms sąnaudoms, susijusiomis su naudojimu, šalinimu, šių veiklų organizavimu, stebėsena, šalinimo
vietų vėlesne priežiūra, finansuoti
ir komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo sąnaudoms padengti.“
4. „2. Skundus dėl
teikiamos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos, susijusios su surinkimu,
vežimu, naudojimu ir šalinimu, komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų teikimo
organizavimu, kokybės tarp atliekų turėtojo ir regioninio atliekų tvarkymo
centro ne teismo tvarka sprendžia savivaldybės vykdomoji institucija. Atliekų
turėtojo ir juridinio asmens,
savivaldybės pavedimu atliekančio komunalinių atliekų tvarkymo lėšų
administravimo funkcijas, skundų
nagrinėjimą organizuoja savivaldybės vykdomoji institucija teisės aktų
nustatyta tvarka. Iš sutartinių santykių kylančius atliekų turėtojo ir komunalinių atliekų tvarkymo sistemos
administratoriaus skundus dėl
komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės sprendžia savivaldybės
vykdomoji institucija. Atliekų turėtojas, manantis, kad komunalinių atliekų
tvarkymo sistemos administratorius pažeidė jo teises ar teisėtus interesus,
susijusius su komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, pirmiausia privalo raštu
kreiptis į savivaldybės vykdomąją instituciją ir nurodyti savo reikalavimus, išskyrus atvejus, kai atliekų
turėtojas tiesiogiai kreipiasi į teismą. Nesutinkant su savivaldybės
vykdomosios institucijos priimtu sprendimu arba kai sprendimas per nustatytus
terminus nepriimamas, gali būti kreipiamasi į teismą Lietuvos Respublikos
teisės aktų nustatyta tvarka.“
|
7
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
2
|
|
|
|
Siekiant aiškumo, siūlytina projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 112 straipsnio 2 dalies
3 punkte po žodžių „įrenginio eksploatavimą ir kontrolę atsakingi“
įrašyti žodį „šių“.
|
Pritarti
|
Žr. Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2021-12-20 6 pasiūlymo pritarimo
argumentus.
|
8
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
3
|
|
|
|
Atsižvelgiant į teisės technikos reikalavimus,
projekto 3 straipsnio 5 dalyje vietoj visų keičiamo įstatymo 12 straipsnio 8
dalies nuostatų dėstymo pakanka dėstyti tik keičiamą šios dalies punktą, t.
y. keičiamo įstatymo 12 straipsnio 8 dalies 4 punkto naujas nuostatas
(atitinkamai pakeičiant projekto 3 straipsnio 5 dalyje dėstomą pakeitimų
esmę).
|
Pritarti
|
Siūloma dėstyti
taip:
„5. Pakeisti 12
straipsnio 8 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) licencijos
turėtojas pažeidė pavojingų atliekų surinkimo ir vežimo reikalavimus ir
neįvykdė aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų privalomojo
nurodymo pašalinti pažeidimus.“.“
|
9
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
6
|
|
|
|
Projekto lyginamojo varianto 6 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo
30 straipsnio 3 dalies pakeitimai neatitinka teisės technikos reikalavimų,
nustatytų projekto lyginamajam variantui (netinkamai išdėstytos 2 ir 3 punktų
redakcijos, punktai nepernumeruoti, nurodomi pakeitimai, kurie jau yra
padaryti ankstesniuose įstatymuose ir galioja). Esant lyginamajame projekte
netinkam pakeitimų dėstymui, nėra aiškus projekto 6 straipsnio 1 dalimi
keičiamo įstatymo 30 straipsnio 3 dalies 6 punkto nuostatose vartojamos
formuluotės „atliekų tvarkymo planų“ turinys, nes galiojančioje keičiamo
įstatymo 30 straipsnio 3 dalies 5 punkto (projekte 6 punktas) redakcijoje
vartojama formuluotė „atliekų prevencijos ir tvarkymo planų“ ir tai yra
suderinta su keičiamo įstatymo 27 ir 28 straipsnių nuostatomis, o iš
lyginamojo varianto nėra matoma, kad galiojanti formuluotė yra keičiama.
|
Pritarti
|
Siūloma dėstyti
taip:
„6 straipsnis. 30 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 30
straipsnio 3 dalies nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:
„3. Komunalinių
atliekų tvarkymo sistemos administratorius gali atlikti šias komunalinių
atliekų tvarkymo sistemos organizavimo administravimo funkcijas, jeigu jas
paveda savivaldybė:“.
2. Pakeisti 30
straipsnio 3 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) vykdyti
sutartinių įsipareigojimų tikrinti, kaip yra vykdomi sutartiniai
įsipareigojimai tarp komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus
ir šio straipsnio 12 dalyje nurodyto atliekų tvarkytojo priežiūrą ir
kontrolę;“.
3. Papildyti 30
straipsnį 3 dalį nauju 3 punktu:
„3) atlikti
sutartinių įsipareigojimų tarp komunalinių atliekų tvarkymo sistemos
administratoriaus ir šio straipsnio 12 dalyje nurodyto atliekų tvarkytojo
priežiūrą ir kontrolę;“.
4. Buvusius 30
straipsnio 3 dalies 3 punktą laikyti atitinkamai 4 punktu.
5. Pakeisti 30
straipsnio 3 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) pateikti
savivaldybei rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš
atliekų turėtojų ir komunalinių atliekų tvarkymą dydžio apskaičiavimą ir,
jeigu savivaldybės taryba šią įmoką patvirtina, ją rinkti;“.
6. Buvusius 30
straipsnio 3 dalies 4–8 punktus laikyti atitinkamai 5–9 punktu.
7. Papildyti
30 straipsnio 3 dalį nauju 10 punktu:
„10) vykdyti
komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo veiklą;“.
8. Buvusį 30
straipsnio 3 dalies 9 punktą laikyti atitinkamai 11 punktu.
2. Pakeisti 30
straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6.
Savivaldybės privalo užtikrinti, kad visiems jos teritorijoje esantiems
atliekų turėtojams būtų sudarytos sąlygos naudotis nepertraukiama komunalinių
atliekų tvarkymo paslauga.“
3. Papildyti 30
straipsnį 61 dalimi:
„61.
Savivaldybės privalo užtikrinti regioninių komunalinių atliekų tvarkymo
įrenginių nepertraukiamą veiklą ir šių įrenginių valdymą. Savivaldybės,
vadovaujantis teisės aktais, gali pavesti regioniniam atliekų tvarkymo
centrui užtikrinti regioninių komunalinių atliekų tvarkymo įrenginių
nepertraukiamą veiklą ir šių įrenginių valdymą.“
4. Pakeisti 30
straipsnio 10 dalies nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:
,,10.
Komunalinių atliekų tvarkymas turi būti organizuojamas taip, kad skatintų
atliekas paruošti naudoti pakartotinai ir perdirbti. Visiems komunalinių
atliekų turėtojams, neimant papildomo mokesčio, išskyrus nustatytą vietinę rinkliavą
už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą
(toliau – rinkliava) ar kitą įmoką už komunalinių atliekų surinkimą iš
atliekų turėtojų ir komunalinių atliekų tvarkymą, turi būti:“.
|
10
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
6
|
|
|
|
Atkreiptinas dėmesys, kad Seimas 2021 m. birželio 17 d. priėmė
Atliekų tvarkymo įstatymo eilės straipsnių pakeitimo įstatymą Nr. XIV-407
(toliau – Įstatymas Nr. XIV-407), kurio 14 straipsnio 1 dalimi pakeitė
Atliekų tvarkymo įstatymo 30 straipsnio 10 dalies nuostatas, tačiau šio
įstatymo padaryti pakeitimai projekto 6 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo
30 straipsnio 10 dalyje neatsispindi. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar į
projekto 6 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 30 straipsnio 10 dalies
nuostatas nereikėtų perkelti ir minėto įstatymo pakeitimus. Kartu
atkreiptinas dėmesys, kad pagal Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos
Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298
„Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, 175.3. punktą,
jei keičiama
straipsnio dalies nuostata iki dvitaškio ir nėra keičiami straipsnio dalies
punktai, projekte galima dėstyti tik straipsnio dalies keičiamą nuostatą iki
dvitaškio ir pakeitimų esmę formuluoti pagal minėtų rekomendacijų 175.3.
punkte pateiktą pavyzdį.
Kartu atkreiptinas dėmesys, kad Įstatymo Nr. XIV-407 14 straipsnio 2
dalimi taip pat buvo pakeista Atliekų tvarkymo įstatymo 30 straipsnio 10
dalis, kuri įsigalios 2025 m. sausio 1 d. Norint, kad projektu siūlomi
keičiamo įstatymo 30 straipsnio 10 dalies pakeitimai atsispindėtų ir šios
dalies 2025 m. sausio 1 d. redakcijoje, kartu su teikiamu projektu reikėtų
priimti ir Įstatymo Nr. XIV-407 14 straipsnio 2 dalies atitinkamus
pakeitimus.
|
Pritarti
|
„4. Pakeisti 30 straipsnio 10
dalies nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:
,,10. Komunalinių atliekų
tvarkymas turi būti organizuojamas taip, kad skatintų atliekas paruošti
naudoti pakartotinai ir perdirbti. Visiems komunalinių atliekų turėtojams,
neimant papildomo mokesčio, išskyrus nustatytą vietinę rinkliavą už
komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą (toliau
– rinkliava) ar kitą įmoką už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų
turėtojų ir komunalinių atliekų tvarkymą, turi būti:“.“
|
11
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
7
|
|
|
|
Pagal projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 301
straipsnio 1 dalyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą atliekų turėtojams
atstovauja ,,asmenys, sudarę jungtinės veiklos sutartis bendrosios dalinės
nuosavybės teisei įgyvendinti“. Atkreipiame dėmesį, kad iš projekto nuostatų
nėra aišku, kokiais konkrečiai argumentais remiantis asmenys, sudarę
jungtinės veiklos sutartį bendrosios dalinės nuosavybės teisei įgyvendinti,
turėtų teisę atstovauti atliekų turėtojus. Neaišku, ar asmenys, sudarę minėtą
jungtinės veiklos sutartį, bei atliekų turėtojai projekte turėtų būti
suprantami kaip tie patys asmenys. Jeigu ne, tai projekte reikėtų įvardinti
tokio atstovavimo pagrindą. Atsižvelgus į tai, projekto nuostatos
tikslintinos.
|
Pritarti
|
Siūloma dėstyti
taip:
„1.
Organizuojant komunalinių atliekų tvarkymą, sudarant komunalinių atliekų
tvarkymo paslaugos teikimo sutartį arba mokant savivaldybės nustatytą
rinkliavą, atliekų turėtojams atstovauja jų naudojamo nekilnojamojo turto
objekto savininkas arba nekilnojamojo turto objekto savininko atstovas pagal
įstatymą, arba nekilnojamojo turto objekto savininko įgaliotas asmuo, arba
daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrija, individualių
gyvenamųjų namų savininkų bendrija, garažų savininkų bendrija, sodininkų
bendrija ar kita bendrija, bendrojo naudojimo objektų administratorius, arba,
esant butų arba kitų patalpų savininkų raštu įformintam susitarimui, asmenys,
sudarę Civiliniame kodekse nurodytas jungtinės veiklos sutartis bendrosios
dalinės nuosavybės teisei įgyvendinti (toliau – įgalioti asmenys).“.
|
12
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
7
|
|
|
|
Projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 301 straipsnio 2
dalies trečiajame sakinyje vietoj formuluotės „pagal individualiai aptartas
sąlygas“ siūloma įrašyti formuluotę „pagal individualiai aptartas paslaugos
teikimo dažnumo sąlygas“. Iš šių projekto nuostatų nėra aišku, ar komunalinių
atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutartyje individualiai gali būti aptartos
tik paslaugos teikimo dažnumo sąlygos, ar ir kitos sąlygos, svarbios
paslaugos gavėjui. Be to, pakeitus minėtą formuluotę, atitinkamai turėtų būti
tikslinamos ir projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 301
straipsnio penktajame sakinyje bei 5 dalyje vartojamos analogiškos
formuluotės.
|
Pritarti
|
Siūloma dėstyti
taip:
„Juridinis
asmuo, atliekantis komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo
funkcijas, arba savivaldybė, atsižvelgdama į šio straipsnio 4 dalyje
nurodytas standartines sutarčių sąlygas, raštu pateikia nekilnojamojo turto
objekto savininkui arba įgaliotiems asmenims pasiūlymą sudaryti komunalinių
atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutartį pagal individualiai aptartas
paslaugos teikimo sąlygas. Paslaugos teikimo sąlygų kriterijai nustatyti
savivaldybės atliekų tvarkymo taisyklėse.“
Siūloma dėstyti
taip:
„5.
Nekilnojamojo turto objekto savininkas arba įgalioti asmenys, kurie yra
sudarę komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutartį pagal
komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutarties standartines
sąlygas, arba asmenys, kuriems pasiūlymas, nurodytas šio straipsnio 2 dalyje,
nepateiktas, turi teisę kreiptis su prašymu į savivaldybę arba juridinį
asmenį, savivaldybės pavedimu atliekantį komunalinių atliekų tvarkymo lėšų
administravimo funkcijas, dėl komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo
sutarties sudarymo pagal individualiai aptartas sąlygas. Savivaldybė arba
juridinis asmuo, savivaldybės pavedimu atliekantis komunalinių atliekų
tvarkymo lėšų administravimo funkcijas, išnagrinėja tokį prašymą ir sudaro
komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutartį ne vėliau kaip per 14
kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos, jeigu aptartos sąlygos atitinka
savivaldybės atliekų tvarkymo taisyklėse nustatytus individualių sutarčių
sudarymo kriterijus.“
|
13
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
7
|
|
|
|
Iš projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 301 straipsnio
2 dalies trečiojo sakinio kalbinės konstrukcijos ir 5 dalies nuostatų nėra
pakankamai aišku, ar savivaldybės atliekų tvarkymo taisyklėse nustatomi
individualios komunalinių atliekų paslaugos teikimo sutarties sudarymo
kriterijai, ar šiose taisyklėse nustatomi individualiai aptartų paslaugos
teikimo dažnumo sąlygų sudarymo kriterijai.
|
Pritarti
|
Žr. Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2021-12-20 12 pasiūlymo pritarimo
argumentus.
|
14
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
7
|
|
|
|
Projekto lyginamajame variante
7 straipsniu keičiamo įstatymo 301 straipsnio 2 dalyje
neatsispindi visi daromi pakeitimai. Analogiško turinio pastaba teiktina ir
dėl projekto lyginamojo varianto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 301
straipsnio
6 dalies.
|
Pritarti
|
Siūloma dėstyti
taip:
1. „2.
Nekilnojamojo turto objektų, kurių rūšių sąrašą nustato Aplinkos ministerija
aplinkos ministras, savininkas arba įgalioti asmenys privalo mokėti nustatytą
rinkliavą arba, jeigu rinkliava savivaldybės teritorijoje nenustatyta,
sudaryti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutartį su
savivaldybės, kurios teritorijoje yra nekilnojamojo turto objektas,
komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriumi juridiniu asmeniu,
savivaldybės pavedimu atliekančiu komunalinių atliekų tvarkymo lėšų
administravimą, arba savivaldybe. Tuo atveju, jeigu rinkliava savivaldybės
teritorijoje nenustatyta, komunalinių atliekų tvarkymo sistemos
administratorius arba savivaldybės administracijos direktorius Tokius
juridinius asmenis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų
nustatyta tvarka parenka savivaldybės. Juridinis asmuo, atliekantis
komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo funkcijas, arba savivaldybė,
atsižvelgdama į šio straipsnio 4 dalyje nurodytas standartines sutarčių
sąlygas, privalo raštu pateikti pateikia nekilnojamojo turto objekto
savininkui arba įgaliotiems asmenims pasiūlymą sudaryti komunalinių atliekų
tvarkymo paslaugos teikimo sutartį pagal individualiai aptartas paslaugos
teikimo sąlygas. Paslaugos teikimo sąlygų kriterijai nustatyti savivaldybės
atliekų tvarkymo taisyklėse, nekilnojamojo turto objekto savininkui arba
įgaliotiems asmenims. Nekilnojamojo turto objekto savininkas arba įgalioti
asmenys, nesudarę komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutarties
per terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 45 kalendorinės dienos nuo
pasiūlymo išsiuntimo dienos, laikomi sudarę sutartį pagal komunalinių atliekų
tvarkymo paslaugos teikimo sutarties standartines sąlygas, kurias tvirtina
Vyriausybė ar jos įgaliota institucija. Ši sąlyga turi būti nurodyta
pasiūlyme sudaryti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutartį
pagal individualiai aptartas sąlygas.“
2. „6.
Reikalavimai dėl laiku nesumokėtos rinkliavos priteisimo iš rinkliavos
mokėtojo nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos
įstatymo nustatyta tvarka. Dėl laiku nesumokėtos rinkliavos priteisimo
gali būti kreipiamasi į apygardos administracinį teismą su pareiškimu dėl
teismo įsakymo išdavimo.“
|
15
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
8
|
|
|
|
Iš projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 302
straipsnio 10 dalies nuostatų nėra aišku, ar atliekų turėtojų mokama suma už
paslaugas turi neviršyti „vieno procento vidutinių mėnesio statistinių savivaldybės
namų ūkio pajamų“, ar „vieno procento vidutinių metinių namų ūkio
pajamų“, nes šiose projekto nuostatose vartojamos abejos formuluotės.
Analogiško turinio pastaba taikytina ir dėl
projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 302 straipsnio 11 dalyje
vartojamų skirtingų formuluočių „vieno procento vidutinių mėnesio
statistinių savivaldybės namų ūkio pajamų“ bei „vieno procento vidutinių
mėnesio namų ūkio pajamų“.
|
Pritarti
|
Siūloma dėstyti
taip:
1. „10.
Savivaldybių tarybos, atsižvelgdamos į Tarybos nustatytas regionines kainas
ir vadovaudamosi Vyriausybės patvirtintomis vietinės rinkliavos ar kitos
įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų
tvarkymą taisyklėmis ir savivaldybių vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už
komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio
nustatymo teisės aktais, pridėdamos savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo
administravimo, komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo sąnaudas ir
komunalinių atliekų surinkimo iš atliekų turėtojų ir vežimo paslaugų kainą,
ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo regioninių kainų patvirtinimo patvirtina
naujus arba patvirtina esamus rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių
atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžius.
Savivaldybių tarybos, patvirtindamos naujus arba patvirtindamos esamus
rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų
turėtojų (fizinių asmenų) ir atliekų tvarkymą dydžius, turi įvertinti, ar jų
mokama suma už paslaugas neviršys vieno procento vidutinių mėnesio
statistinių savivaldybės namų ūkio pajamų. Savivaldybės, įgyvendindamos šią
nuostatą, turi atsižvelgti į Lietuvos statistikos departamento naujausių
kalendorinių metų duomenis apie tos apskrities vidutines disponuojamąsias pajamas
per mėnesį. Jeigu apskaičiuotas rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių
atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų (fizinių asmenų) ir atliekų tvarkymą
dydis už atliekų tvarkymo paslaugas viršija vieną procentą vidutinių mėnesio
statistinių savivaldybės namų ūkio pajamų, savivaldybės iš naujo turi
įvertinti komunalinių atliekų tvarkymo administravimo, komunalinių atliekų
tvarkymo lėšų administravimo sąnaudas ir perskaičiuoti rinkliavos ar kitos
įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų (fizinių asmenų)
ir atliekų tvarkymą dydį, kad jis neviršytų vieno procento vidutinių mėnesio
statistinių savivaldybės namų ūkio pajamų. Patvirtinti nauji rinkliavos ar
kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų
tvarkymą dydžiai taikomi nuo artimiausio mokestinio laikotarpio pradžios.
Jeigu savivaldybės taryba per šioje dalyje nurodytą terminą nepatvirtina
naujų arba nepatvirtina esamų rinkliavos ar kitos įmokos už atliekų surinkimą
iš atliekų turėtojų (fizinių asmenų) ir atliekų tvarkymą dydžių, taikomi
rinkliavos ar kitos įmokos už atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų (fizinių
asmenų) ir atliekų tvarkymą dydžiai, galioję iki naujų apskaičiuotų
regioninių kainų dydžių. Patvirtinus naujus rinkliavos ar kitos įmokos už atliekų
surinkimą iš atliekų turėtojų (fizinių asmenų) ir atliekų tvarkymą dydžius,
atliekų turėtojams (fiziniams asmenims) susidariusį skirtumą savivaldybės
kompensuoja iš savivaldybių biudžetų lėšų.“
2. „11.
Savivaldybės privalo užtikrinti, kad patvirtinti nauji rinkliavos ar kitos
įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų (fizinių asmenų)
ir atliekų tvarkymą, kurią moka atliekų turėtojai (fiziniai asmenys)
kiekvieną mėnesį už paslaugas, dydžiai neviršys vieno procento vidutinių
mėnesio statistinių savivaldybės namų ūkio pajamų. Savivaldybė, vadovaudamasi
savivaldybės parengtais ir patvirtintais vietinės rinkliavos ar kitos įmokos
už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų (fizinių asmenų) ir
atliekų tvarkymą teisės aktais, turi atlikti vertinimą, ar patvirtinus naujus
rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų
turėtojų (fizinių asmenų) ir atliekų tvarkymą dydžius, šie dydžiai neviršys
vieno procento vidutinių mėnesio namų ūkio pajamų. Toks vertinimas atliekamas
atsižvelgiant į savivaldybės teritorijoje gyvenančių fizinių asmenų vidutines
statistines mėnesio namų ūkio pajamas ir atliekų turėtojų (fizinių asmenų)
per mėnesį mokamos rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų
surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio už atliekų
tvarkytojo suteiktas paslaugas sumą. Savivaldybė, nustačiusi, kad nauja
rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų
turėtojų (fizinių asmenų) ir atliekų tvarkymą mokama suma už šias paslaugas
viršys vieną procentą vidutinių mėnesio statistinių savivaldybės namų ūkio
pajamų, turi imtis veiksmų sumažinti komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudas.“
|
16
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
8
|
|
|
|
Projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 302
straipsnio 13 dalyje vartojama formuluotė „juridiniu asmeniu, atliekančiu komunalinių
atliekų lėšų surinkimo funkciją“ nėra aiški, t. y. neaišku, ar turima
omenyje kitose projekto nuostatose vartojama formuluotė „juridinis asmuo,
atliekantis komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo funkcijas“,
ar turima omenyje kas kita. Jeigu minėta formuluotė nebūtų derinama su
kitomis projekto nuostatomis, tai bent jau svarstytina, ar minėtoje
formuluotėje po žodžio „atliekų“ nereikėtų įrašyti žodžio „tvarkymo“.
|
Pritarti
|
Siūloma dėstyti
taip:
„13. Atliekų
turėtojai su savivaldybe ar juridiniu asmeniu, atliekančiu komunalinių
atliekų tvarkymo lėšų administravimo funkciją, atsiskaito mokėdami nustatytą
rinkliavą ar kitą įmoką už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų
ir atliekų tvarkymą, vadovaudamiesi:“
|
17
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
8
|
|
|
|
Projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 302
straipsnio 18 dalyje siūloma nustatyti, kad Valstybinės energetikos
reguliavimo tarybos nutarimas dėl komunalinių atliekų deginimo vienos tonos
viršutinės įkainio ribos oficialiai skelbiamas Teisės aktų registre ir
įsigalioja nuo kito mėnesio (einančio po mėnesio, kai įkainis įsigalioja)
pirmosios dienos. Ši projekto nuostata nėra pakankamai aiški ir tiksli, nes
pagal ją Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos nutarimas dėl
komunalinių atliekų deginimo vienos tonos viršutinės įkainio ribos nustatymo
įsigaliotų vėliau, nei nutarimu nustatoma viršutinė įkainio riba. Manytina,
kad pats įkainis galėtų būti nustatytas einamąjį mėnesį, t. y. einamąjį
mėnesį priimamas nutarimas dėl įkainio nustatymo, bet toks nutarimas ir pats
įkainis galėtų įsigalioti nuo kito mėnesio pirmosios dienos. Atsižvelgiant į
tai, svarstytina, ar nuostatos ,,(einančio po mėnesio, kai įkainis
įsigalioja)“ nereikėtų patikslinti.
|
Pritarti
|
Siūloma dėstyti
taip:
„18. Tarybos
nutarimas dėl komunalinių atliekų deginimo vienos tonos įkainio viršutinės
ribos oficialiai skelbiamas Teisės aktų registre, o juo nustatyta komunalinių atliekų deginimo vienos tonos įkainio viršutinė riba įsigalioja nuo
kito mėnesio pirmosios dienos.“
|
18
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
11
|
|
|
|
Atsižvelgiant į keičiamame įstatyme vartojamas
formuluotes, projekto 11 straipsniu keičiamo įstatymo 305
straipsnio 1 dalies 2 punkte vietoj žodžių „iš komunalinių atliekų turėtojų“
įrašytinas žodis „surinkimą“.
|
Pritarti
|
Siūloma dėstyti
taip:
„2) rinkliavos
ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir
atliekų tvarkymą surinkimą;“
|
19
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
11
|
|
|
|
Projekto 11 straipsniu keičiamo įstatymo 305
straipsnio 2 dalyje vartojamos sąvokos ir formuluotės nėra pakankamai
aiškios: pavyzdžiui neaišku, kokios „įmokos“ apskaičiavimas ir surinkimas
turimas omenyje (rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą
iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą ar dar kokios kitokios įmokos), taip
pat neaišku kokių sąskaitų išrašymo sąnaudos turimos omenyje. Atsižvelgiant į
tai, svarstytina, ar šių nuostatų nereikėtų patikslinti.
|
Pritarti
|
Siūloma dėstyti
taip:
„2. Komunalinių
atliekų tvarkymo lėšų administravimo sąnaudomis laikomos tokios juridinio
asmens, savivaldybės pavedimu atliekančio komunalinių atliekų tvarkymo lėšų
administravimo funkcijas, sąnaudos, patirtos apskaičiuojant ir surenkant
įmokas už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų
tvarkymą, išrašant sąskaitas už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų
turėtojų ir atliekų tvarkymą, , darbuotojų atlyginimų ir biuro eksploatavimo
sąnaudos, susijusios su komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo
funkcijomis.“
|
20
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
13
|
|
|
|
Projekto 13 straipsniu keičiamo įstatymo 307
straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad Regioniniai atliekų tvarkymo
centrai investicijas, susijusias su komunalinių atliekų tvarkymu, numato
įmonių veiklos strategijose, tvirtinamose Lietuvos Respublikos akcinių
bendrovių įstatyme ir įmonės įstatuose nustatyta tvarka, ir teikia jas
derinti Tarybai jos nustatyta tvarka.“ Atkreipiame dėmesį, kad pagal projekto
1 straipsnio 9 dalyje dėstomos sąvokos ,,regioninis atliekų tvarkymo centras”
apibrėžimą regioniniu atliekų tvarkymo centru galėtų būti ne tik akcinė
bendrovė arba uždaroji akcinė bendrovė, bet ir kitos teisinės formos
juridiniai asmenys. Iš projekto nuostatų nėra aišku, kokia tvarka kitų
teisinių formų juridiniai asmenys, vykdantys regioninių atliekų tvarkymo
centrų funkcijas, derintų savo investicijas su Valstybine energetikos
reguliavimo taryba. Svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti nuostatomis,
pašalinančiomis šį neaiškumą.
|
Pritarti
|
Siūloma dėstyti
taip:
„2. Regioniniai
atliekų tvarkymo centrai investicijas, susijusias su komunalinių atliekų
tvarkymu, numato įmonių veiklos strategijose, tvirtinamose Lietuvos
Respublikos akcinių bendrovių įstatyme ar įmonės įstatuose, kai įmonei
netaikomas Akcinių bendrovių įstatymas, nustatyta tvarka, ir teikia jas
derinti Tarybai jos nustatyta tvarka.“
|
21
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
16
|
|
|
|
Projekto 16 straipsniu keičiamo įstatymo 311
straipsnio 3 dalies formuluotėje „interneto svetainėje svetainėse“ brauktinas
perteklinis žodis „svetainėje“. Be to, šiose projekto nuostatose nėra pakankamai
aiškus formuluotės „regioninėje spaudoje ar kituose šaltiniuose“ turinys.
Svarstytina, ar, siekiant suderinti šias projekto nuostatas su Visuomenės
informavimo įstatyme vartojamais apibrėžtais terminais, projekto nuostatose
vietoj minėtos formuluotės nereikėtų įrašyti formuluotės „regioniniame
laikraštyje ar kitose visuomenės informavimo priemonėse“. Be to reikėtų
atsisakyti minėtos formuluotės dėstymo skliaustuose.
|
Pritarti
|
Siūloma
tikslinti taip:
„3. Keičiantis
rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų
turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžiui, regioniniai atliekų tvarkymo centrai,
bendro atliekų deginimo įrenginio ir (ar) atliekų deginimo įrenginio
valdytojai, juridinis asmuo, savivaldybių pavedimu vykdantis komunalinių
atliekų tvarkymo lėšų administravimo funkcijas ir savivaldybė viešai savo
interneto svetainėse, taip pat regioniniame laikraštyje ar kitose visuomenės
informavimo priemonėse informuoja atliekų turėtojus apie pasikeitusias ir
nustatytas rinkliavas ar kitas įmokas už komunalinių atliekų surinkimą iš
atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą.“
|
22
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
|
|
|
|
Projekto 17 straipsnyje dėstomo
keičiamo įstatymo 312 straipsnio pavadinimas yra ,,Ginčų
sprendimas ne teismo tvarka”. Atkreipiame dėmesį, kad keičiamo įstatymo 312
straipsnio 1 dalies 1 punkte bei 3 dalyje siūloma reglamentuoti ne tik ginčų,
bet ir skundų nagrinėjimą, todėl straipsnio pavadinimas neatitinka straipsnio
turinio. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projekto 17 straipsnyje dėstomo
keičiamo įstatymo 312 straipsnio pavadinimo nereikėtų atitinkamai
patikslinti.
|
Pritarti
|
Siūloma
tikslinti taip:
„312 straipsnis. Ginčų ir skundų
sprendimas ne teismo tvarka“
|
23
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
17
|
|
|
|
Siekiant suderinti įstatyme
vartojamas formuluotes, projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 312
straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostatose vietoj žodžių „vykdančio viešosios
paslaugos“ įrašytinas žodis „atliekančio“.
|
Pritarti
|
Siūloma dėstyti
taip:
„1) ginčus dėl
rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą
iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio bei nustatymo ir ginčus
tarp atliekų turėtojo ir juridinio asmens, atliekančio viešosios paslaugos
komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo funkciją, ne teismo tvarka
sprendžia Lietuvos administracinių ginčų komisija;“
|
24
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
17
|
|
|
|
Siekiant teisinio aiškumo, projekto 17
straipsniu keičiamo įstatymo 312 straipsnio 3 dalyje po žodžio
„Savivaldybės“ įrašytini žodžiai „vykdomosios institucijos“.
|
Pritarti
|
Siūloma dėstyti
taip:
„3.
Savivaldybės vykdomosios institucijos, Tarybos procedūriniai sprendimai,
priimti nagrinėjant atliekų turėtojo ir regioninio atliekų tvarkymo centro
ginčą ar skundą, Tarybos sprendimai, priimti išnagrinėjus regioninio atliekų
tvarkymo centro ir bendro atliekų deginimo įrenginio ir (ar) atliekų deginimo
įrenginio valdytojo ginčą, sprendimai atsisakyti nagrinėti ginčą ir (ar)
skundą, sustabdyti ar nutraukti ginčo ar skundo nagrinėjimą, užkertantys
kelią toliau nagrinėti ginčą ar skundą, per 7 kalendorines dienas nuo
sprendimo įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos gali būti skundžiami
bendrosios kompetencijos teismui. Teismo nutartys dėl šioje dalyje nurodytų
sprendimų neskundžiamos.“
|
25
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
17
|
|
|
|
Siekiant suderinti projekto nuostatas
tarpusavyje, projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 311
straipsnio 2 dalies nuostatos tikslintinos: pirmajame sakinyje siūlytina
atsisakyti nuostatų dėstymo skliaustuose ir prieš žodį „paslaugų“ atsisakyti
padėto kablelio (kaip tai yra šio straipsnio 1 dalyje); trečiajame sakinyje
prieš žodį ,,paslaugos“ įrašytini žodžiai „komunalinių atliekų tvarkymo“;
ketvirtajame sakinyje vietoj žodžių“ į savivaldybę“ įrašytini žodžiai „į
savivaldybės vykdomąją instituciją“, vietoj žodžio „vartotojas“ įrašytini
žodžiai „atliekų turėtojas“; penktajame sakinyje po žodžių „su savivaldybės“
įrašytini žodžiai „vykdomosios institucijos“.
|
Pritarti
|
Siūloma dėstyti
taip:
„2. Skundus dėl
teikiamos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos, susijusios su surinkimu,
vežimu, naudojimu ir šalinimu, komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų teikimo
organizavimu, kokybės tarp atliekų turėtojo ir regioninio atliekų tvarkymo
centro ne teismo tvarka sprendžia savivaldybės vykdomoji institucija. Atliekų
turėtojo ir juridinio asmens, savivaldybės pavedimu atliekančio komunalinių
atliekų tvarkymo lėšų administravimo funkcijas, skundų nagrinėjimą
organizuoja savivaldybės vykdomoji institucija teisės aktų nustatyta tvarka.
Iš sutartinių santykių kylančius atliekų turėtojo ir komunalinių atliekų
tvarkymo sistemos administratoriaus skundus dėl komunalinių atliekų tvarkymo
paslaugos kokybės sprendžia savivaldybės vykdomoji institucija. Atliekų turėtojas,
manantis, kad komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorius pažeidė
jo teises ar teisėtus interesus, susijusius su komunalinių atliekų tvarkymo
paslauga, pirmiausia privalo raštu kreiptis į savivaldybės vykdomąją
instituciją ir nurodyti savo reikalavimus, išskyrus atvejus, kai atliekų
turėtojas tiesiogiai kreipiasi į teismą. Nesutinkant su savivaldybės
vykdomosios institucijos priimtu sprendimu arba kai sprendimas per nustatytus
terminus nepriimamas, gali būti kreipiamasi į teismą Lietuvos Respublikos
teisės aktų nustatyta tvarka.“
|
26
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
19
|
|
|
|
Projekto 19 straipsnio 2 - 6 ir 9
dalyse įrašytinas pilnas Tarybos pavadinimas.
|
Pritarti
|
|
27
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-12-20
|
19
|
|
|
|
Projekto 19 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžio
„įrenginiai“ įrašytinas žodis „įrenginių“.
|
Pritarti
|
Siūloma dėstyti
taip:
„3. Regioniniai
atliekų tvarkymo centrai ir bendro atliekų deginimo įrenginių ir (ar) atliekų
deginimo įrenginių valdytojai iki 2023 m. vasario 1 d. pateikia Valstybinei
energetikos reguliavimo tarybai informaciją apie 2022 metų reguliuojamosios
veiklos pajamas.“
|