PASIŪLYMAS
DĖL 2024 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMO PROJEKTO XIVP-3128
2023-10-16
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
str. |
str. d. |
p. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. |
|
|
|
Argumentai: Siūloma perskirstyti 2024 metų pažangos lėšas, numatytas Lietuvos Respublikos 2024 metų Valstybės biudžeto ir Savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto Finansų ministerijos asignavimuose 2021-2030 metų NPP plėtros programų pažangos priemonėms įgyvendinti, pakeičiant Finansų ministerijos asignavimuose numatytas 2021-2030 metų NPP plėtros programų pažangos priemonėms įgyvendinti 2024 metų pažangos lėšas (Įstatymo projekto 9 priedas ir susiję Įstatymo projekto 2 ir 8 priedai). Siūloma iš aukščiau minėtų Finansų ministerijos asignavimuose numatytų 150,8 mln. Eur lėšų (Įstatymo projekto 9 priedo 4 punktas), skirtų pažangos priemonėms įgyvendinti, perskirstyti 10 mln. Eur Lietuvos Respublikos Ekonomikos ir inovacijų ministerijos priemonei Nr. 05-001-01-12-07 „Vystyti turizmo infrastruktūrą ir plėtoti rinkodaros priemones“, vykdomai pagal NPP 1 strateginio tikslo „Pereiti prie mokslo žiniomis, pažangiosiomis technologijomis, inovacijomis grįsto darnaus ekonomikos vystymosi ir didinti šalies tarptautinį konkurencingumą“, sprendžiant 1.12 uždavinį „Didinti Lietuvos turizmo konkurencingumą“ ir prisidedant prie 4.1. NPP uždavinio „Skatinti gyventojus dalyvauti kultūrinėse veiklose ir prisidėti prie kultūros plėtros” sprendimo. Druskininkų savivaldybės įgyvendinamas projektas „Druskininkų kultūros ir kongresų rūmų rekonstrukcija ir jų prieigų pritaikymas lankymui“ (toliau – Projektas) tiesiogiai prisidėtų prie priemone siektino rodiklio Nr. R-05-001-01-12-07-01 „Turizmo infrastruktūros kokybė“ rezultato, keliant Lietuvos vietą Kelionių ir konkurencingumo reitinge. Druskininkų kurortas statistiniais duomenimis 2022 m. iš viso priėmė 381947 turistų, o tai sudaro apie 10 procentų visos Lietuvos turistų srautų 2022 m. Įgyvendinus Projektą atsivertų didesnės galimybės vystyti kultūrinį ir konferencinį turizmą, didinant Lietuvos turizmo konkurencingumą, gerinant visos šalies įvaizdį. Projektas prisidėtų prie nepakankamo ir netolygaus kultūros paslaugų prieinamumo mažinimo, išnaudojant Lietuvos turizmo potencialą. Siūloma perskirstyti Įstatymo projekto 2 priede IV skyriuje numatomas skirti lėšas valstybės biudžeto 2024 metų asignavimams „2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano plėtros programų pažangos priemonėms įgyvendinti“ ir 10 mln. Eur iš jų nukreipti į V skyrių Ekonomikos ir inovacijų ministerijos asignavimams įgyvendinti. Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytus perskirstymus, įtraukti į Įstatymo projekto 8 priedo V skyrių NPP 1.12 uždavinio „Didinti Lietuvos turizmo konkurencingumą“ įgyvendinimui 10 mln. Eur. Druskininkų savivaldybės gyvendinamas projektas reikšmingai prisidės prie 2021-2030 metų nacionalinio pažangos plano (toliau – NPP) ir kitų nacionalinio lygmens dokumentuose iškeltų tikslų, uždavinių ir rodiklių pasiekimo. Druskininkų savivaldybė Projekto įgyvendinimo statybos darbus pradėjo 2019 metais, o šiai dienai objekto baigtumas siekia apie 76 procentus. Bendra atliktų darbų vertė siekia 28 mln. Eur, iš kurių valstybės biudžeto lėšos sudaro 15,1 mln. Eur, savivaldybės nuosavo biudžeto lėšos – 12,9 mln. Eur. Šiuo metu Druskininkų savivaldybė viešojo tarptautinio konkurso būdu parinko rangovą, kuris pabaigs objekto statybos ir įrengimo darbus. Pažymėtina, kad tolimesnis sėkmingas Projekto įgyvendinimas tiesiogiai priklausys nuo skiriamo finansavimo apimties. Užbaigti likusius statybos ir įrengimo darbus galima per mažiau nei dvejus metus, tačiau tam reikia dar 16 mln. Eur lėšų, iš jų 6 mln. Eur prisidės Savivaldybė, o 10 mln. Eur būtinas valstybės finansavimas. Projektas įtrauktas į Alytaus regiono plėtros plano projektų sąrašą. Savivaldybė taip pat inicijavo Projekto pripažinimą regioninės svarbos projektu ir jau gavo Lietuvos Respublikos konkurencijos tarnybos pritarimą, rengia kultūros ir kongresų rūmų viešo nuomos konkurso operatoriaus parinkimui dokumentus. Potencialūs šio verslo atstovai prognozuoja, jog Druskininkų kultūros ir kongresų rūmų teikiamomis viešosiomis kultūrinėmis paslaugomis per metus pasinaudos ne mažiau kaip 135000 Lietuvos ir užsienio lankytojų. 2025 m. Druskininkai bus Lietuvos kultūros sostinė ir minės Lietuvių dailininko, kompozitoriaus, kultūros veikėjo M. K. Čiurlionio 150-ąsias gimimo metines. Šiems įvykiams Druskininkai ruošiasi jau dabar ir Projekto užbaigimas yra viena iš svarbiausių Druskininkų, kaip tarptautinio kurorto, siekiančio pristatyti visos Lietuvos kultūros tendencijas vis didėjančiam užsienio lankytojų srautui, užduočių. Šiuo metu mieste nėra modernaus daugiafunkcinio kultūros centro, kuriame galima būtų organizuoti tarptautinius renginius, koncertus, teatrų ir kino festivalius, vystyti kitas, tarptautinio lygmens kultūrines veiklas, o esama infrastruktūra yra nepakankama organizuoti didesnės apimties tarptautines konferencijas ir panašius renginius. Tad šio Projekto įgyvendinimas reikšmingai prisidėtų prie Lietuvos įvaizdžio gerinimo bei kultūrinio turizmo skatinimo, NPP priemonės Nr. 05-001-01-12-07 „Vystyti turizmo infrastruktūrą ir plėtoti rinkodaros priemones“ rodiklio Nr. R-05-001-01-12-07-01 „Turizmo infrastruktūros kokybė“ planuojamos tarpinės reikšmės pasiekimo 2025 m.
Pasiūlymas: 1. Pakeisti Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto 2 priedo IV skyrių: IV SKYRIUS.
VIEŠIEJI FINANSAI IR OFICIALIOJI STATISTIKA iš jų: Rezerviniam (stabilizavimo) fondui sudaryti 67 485 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano plėtros programų pažangos
priemonėms įgyvendinti
Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervas 1 448 Tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms 1 687 Valstybės duomenų agentūra 23 264 13 562
2. Pakeisti Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto 2 priedo V skyrių: V SKYRIUS. EKONOMIKOS KONKURENCINGUMAS IR VALSTYBĖS INFORMACINIAI
IŠTEKLIAI Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba 3 087 2 353 Ekonomikos ir inovacijų ministerija Viešųjų pirkimų tarnyba 4 371 2 750
3. Pakeisti Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto 8 priedo V skyrių: V SKYRIUS. EKONOMIKOS KONKURENCINGUMAS IR VALSTYBĖS INFORMACINIAI IŠTEKLIAI
4. Pakeisti Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto 9 priedą:
FINANSŲ MINISTERIJOS ASIGNAVIMUOSE PAŽANGOS PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI NUMATYTŲ 2024 METŲ PAŽANGOS LĖŠŲ PASKIRSTYMAS
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
Teikia
Seimo narys
Zenonas Streikus