LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 66 IR 67 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO nr. xivp-3234
2023-12-20 Nr. 102-P-66
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Irena Haase, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, komiteto nariai: Arvydą Anušauską pavaduojantis Bronislovas Matelis, Aušrinę Armonaitę pavaduojantis Kasparas Adomaitis, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Vilius Semeška, Algirdas Stončaitis, Andrius Vyšniauskas.
Kviestieji asmenys: Sveikatos apsaugos ministerijos Farmacijos politikos departamento Farmacinės veiklos skyriaus vedėja Miglė Domeikienė, Sveikatos apsaugos ministerijos Farmacijos politikos departamento Farmacinės veiklos skyriaus patarėja Rima Markuvienė.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-10-31 |
1 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Projekto 1 straipsniu keičiamo kodekso 66 straipsnio 6 dalyje siūloma nustatyti, kad administracinė atsakomybė būtų taikoma už vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių veiklą nesilaikant nustatytų veiklos sąlygų, išskyrus pažeidimus, dėl kurių stabdoma ar panaikinama jų teisė parduoti Vaistinių preparatų, leidžiamų parduoti vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonėse, sąraše nurodytus vaistus (vaistinius preparatus). Ši nuostata turėtų būti tikslinama dėl kelių priežasčių. Pirma, Farmacijos įstatymo 414 straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatomos dvi situacijos, kada vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonės teisė parduoti vaistinius preparatus gali būti sustabdoma – vienu atveju teisė gali būti sustabdoma visose Vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių sąraše nurodytose veiklos vietose, kitu atveju – teisė parduoti sustabdoma Vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių sąraše nurodytoje (nurodytose) konkrečioje (konkrečiose) veiklos vietoje (vietose). Atsižvelgiant į tai bei siekiant teisinio aiškumo, svarstytina, ar projekto 1 straipsniu keičiamo kodekso 66 straipsnio 6 dalies nuostata neturėtų būti patikslinta, nurodant išlygą dėl pažeidimų, dėl kurių vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonės teisė parduoti vaistinius preparatus sustabdoma bent vienoje Vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių sąraše nurodytoje veiklos vietoje (jeigu, vis dėlto, siekiama nustatyti, kad išlyga būtų taikoma tik tuo atveju, kai dėl pažeidimų teisė parduoti vaistinius preparatus būtų sustabdoma visose Vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių sąraše nurodytose veiklos vietose – tai taip pat turėtų būti aiškiai nurodyta). Antra, Farmacijos įstatymo 415 straipsnyje nėra numatytas teisės parduoti vaistinių preparatų, nurodytų Vaistinių preparatų, leidžiamų parduoti vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonėse, sąraše panaikinamas. Minėtame Farmacijos įstatymo straipsnyje nustatyta, kad vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonė ar vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonės konkreti veiklos vieta gali būti išbraukiama iš Vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių sąrašo. |
Pritarti |
ANK 66 str. 6 dalis dėstytina taip: „6. Vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių veikla nesilaikant nustatytų veiklos sąlygų, išskyrus pažeidimus, dėl kurių stabdoma jų teisė parduoti Vaistinių preparatų, leidžiamų parduoti vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonėse, sąraše nurodytus vaistus (vaistinius preparatus) visose ar konkrečioje (-iose) veiklos vietoje (-ose), nurodytoje (-ose) Vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių sąraše (toliau – Sąrašas), ir pažeidimus, dėl kurių vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonė arba jos konkreti (-ios) veiklos vieta (-os) išbraukiama (-os) iš Sąrašo, užtraukia baudą asmenims nuo vieno šimto iki keturių šimtų eurų ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo dviejų šimtų šešiasdešimt iki vieno tūkstančio penkių šimtų eurų.
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-10-31 |
2 |
|
|
2. Derinant projekto nuostatas su Farmacijos įstatymo 51 straipsniu, projekto 2 straipsniu keičiamo kodekso 67 straipsnio 1 dalyje po žodžių „sveikatos priežiūros“ įrašytini žodžiai „ir farmacijos“. Atitinkamai siūlome tikslinti ir keičiamo kodekso 67 straipsnio 4 dalies formuluotę.
|
Nepritarti |
Reklaminių renginių organizavimo sveikatos priežiūros specialistams reikalavimus reglamentuojantys teisės aktai įgyvendina Farmacijos įstatymo 51 straipsnio 4 dalį, pagal kurią sveikatos apsaugos ministras yra įgaliotas patvirtinti reklaminių renginių organizavimo asmens sveikatos priežiūros įstaigose tvarką. Todėl ANK projekto nuostatose dėl reklaminių renginių organizavimo ir jų įregistravimo elektroninėje reklaminių renginių registravimo formoje turi būti nurodyti tik sveikatos priežiūros specialistams skirti reklaminiai renginiai. |
3. |
Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja L.Zdanavičienė |
2 |
1 |
|
Projekto 2 straipsniu keičiamo ANK 67 straipsnio naujojoje 1 dalyje yra daroma išimtis į šio straipsnio 3 dalį. Atkreiptinas dėmesys, kad išimtis turėtų būti daroma ne į 3, bet į 4 dalį, kurioje kalbama apie nustatytos tvarkos pažeidimus organizuojant reklaminius renginius sveikatos priežiūros specialistams, padarytus elektroninėje erdvėje. |
Pritarti |
|
4. |
Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja L.Zdanavičienė |
2 |
|
|
Atsižvelgiant į tai, kad Farmacijos įstatymo 2 straipsnio 66 dalyje yra pateiktas „vaistinio preparato registruotojo“ apibrėžimas („66. Vaistinio preparato registruotojas – asmuo, kurio vardu pagal teisės aktų nustatytus reikalavimus įregistruotas vaistinis preparatas.“) apima tiek fizinius, tiek juridinius asmenis, svarstytina, ar nereikėtų trumpinti projekto 2 straipsniu keičiamame ANK 67 straipsnio sankcijose įvardijamo atsakomybės subjekto, dėstant taip: „užtraukia baudą vaistinio preparato registruotojams ar jų atstovams – asmenims arba juridinių asmenų vadovams <...>.“
|
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Sveikatos reikalų komitetas 2023-12-20 |
|
|
|
* |
siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti projektą, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pasiūlymus, kuriems Komitetas pritarė. |
Pritarti |
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.
8. Balsavimo rezultatai: už – 9, prieš – 0, susilaikė – 0.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Irena Haase, Agnė Širinskienė.
PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė (Parašas) Irena Haase
Komiteto biuro patarėja Loreta Zdanavičienė