LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

2014-04-

Nr.

Į 2014-04-15

Nr. (23.1-21)SD-2604

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai  

 

                     

 

                                                                  

DĖL IŠVADOS VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO SANDAROS ĮSATYMO Nr. IX-547  2, 11, 15 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 16 STRAIPSNIU IR PRIEDU ĮSTATYMO PROJEKTUI

                                           

 

            Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija pagal kompetenciją išnagrinėjo Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sandaros įstatymo Nr. IX-547 (toliau – Įstatymas) 2, 11, 15 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 16 straipsniu ir priedu įstatymo projektą (toliau – Projektas). Teikiame šias pastabas:

            Dėl Projektu numatomo teisinio reguliavimo priemonių:

            1. Siūlytina iš esmės tobulinti (tikslinti) Projekto 5 straipsnyje dėstomo Įstatymo 16 straipsnio 3 punkto nuostatas, kadangi nėra aiškus siekiamos nustatyti elgesio taisyklės/įvardintinos priežasties turinys bei tai, su kokiomis teisiškai reikšmingomis  aplinkybėmis turėtų būti siejamas jų atsiradimas. Svarstytina, ar Projekto 5 straipsnyje dėstomo Įstatymo 16 straipsnio 3 punkto nuostatų iš dalies neapimtų Projekto 5 straipsnyje dėstomo Įstatymo 16 straipsnio 2 punkto nuostatos.

            2. Siūlytina iš esmės tobulinti  Projekto 4 straipsnyje dėstomos Įstatymo 15 straipsnio 4 dalies nuostatas. Manome, kad nėra būtina Projekte, įstatyminiu lygiu,  reglamentuoti detalią Projekte nurodytos užduoties įvykdymo atsiskaitymo Seime tvarką. Be to, pateisinamos priežastys galėtų būti nurodomos Fondo biudžeto vykdymo ataskaitos aiškinamajame rašte, todėl nuostatų dėl privalomo tokių priežasčių pateikimo žodžiu atsisakytina (bet kuriuo atveju, tai neturėtų būti reglamentuojama įstatymu). Svarstytina, ar visais atvejais atitinkamus paaiškinimus galėtų pristatyti tik socialinės apsaugos ir darbo ministras, o ne, pavyzdžiui, taip pat ir kitas įgaliotas asmuo. Taip pat nėra aiški pateisinamų priežasčių reglamentavimo paskirtis (Projekte nėra nurodomos teisinės pasekmės, kurios kiltų neįvykdžius užduoties dėl pateisinamų ar nepateisinamų priežasčių). Svarstytina, ar atitinkamos priemonės  neturėtų būti siūlomos nustatyti ir pateisinamų užduoties neįvykdymo priežasčių atveju.

            Dėl Projekto teisės technikos ir kitų svarbių aspektų:

            1. Siūlytina Projekto aiškinamajame rašte atskleisti esmines nuostatas dėl Projekte nurodomos Fondo rodiklio postūmio užduoties suformavimo tvarkos (žr. Projekto 3 straipsnyje dėstomos Įstatymo 11 straipsnio 4 dalies nuostatas), jos neįvykdymo pateisinamų priežasčių turinio (žr. Projekto 5 straipsnyje dėstomo Įstatymo 16 straipsnio nuostatas).

            2. Projekto 1 straipsnio dėstymas keistinas iš esmės, kadangi turėtų būti keičiamas  Įstatymo 1 straipsnis, pavyzdžiui, pildomas nauja 3 dalimi, kuri dėstytina taip: „3. Šiuo įstatymu įgyvendinamas Europos Sąjungos teisės aktas nurodytas šio įstatymo priede“. Atitinkamai tikslintinas Projekto 6 straipsnis (vietoj „įgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai“ įrašant „įgyvendinamas Europos Sąjungos teisės aktas“).

            3. Atsižvelgiant į Finansų ministerijos parengto Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo projekto (šiam projektui Vyriausybė pritarė 2014 m. balandžio 23 d. posėdyje)  nuostatas, siūlytina tikslinti Projekto 2 straipsnyje dėstomą Įstatymo 2 straipsnio 21 dalies sąvoką, t. y. ją formuluojant kaip „Fondo biudžeto einamųjų metų rezultato rodiklio struktūrinio postūmio užduotis“.

            4. Projekto 3 straipsnyje dėstomoje Įstatymo 11 straipsnio 4 dalyje vietoj „užduotis“ įrašytinas sutrumpinimas, pateikiamas Projekto 2 straipsnyje dėstomoje Įstatymo 2 straipsnio 21 dalyje. Taip pat manome, kad Projekto 3 straipsnyje dėstomi Įstatymo 11 straipsnio 4 dalies antras ir trečias sakiniai, siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo ir nuostatų dėstymo sistemiškumo, turėtų būti perkeliami į galiojančio Įstatymo 9 straipsnį, atitinkamai inicijuojant ir pastarojo straipsnio keitimą.

            5. Siūlytina numatyti vėlesnį Projekto įsigaliojimą, taip pat numatant išimtį dėl nuostatų, susijusių su siūlymu Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai priimti teisės aktus, reikalingus Projektui įgyvendinti, įsigaliojimo, t. y. kad pastarosios nuostatos įsigaliotų jau po Projekto oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre, tačiau ne per 3 mėnesius nuo Projekto įsigaliojimo (taip pat žr. Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298, 26 punkto nuostatas) ir būtų spėta parengti įgyvendinamuosius teisės aktus. Atitinkamai tikslintinas ir Projekto aiškinamasis raštas.

           

 

 

Teisingumo ministras                                                                                                        Juozas Bernatonis                                                                   

      

 

 

 

 


Andrius Miliūnas, (8 5) 266 29 06, el. p.  [email protected]                                Originalas nebus siunčiamas