1.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2020-10-22
|
|
|
|
|
Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems
įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių
reikalavimams, teikiame šią pastabą:
Teikiamo įstatymo projekto 1 straipsniu Mažųjų bendrijų įstatymo
(toliau - keičiamas įstatymas)
7 straipsnio 4 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,Mažosios
bendrijos narys gali sudaryti civilines sutartis su mažąja bendrija dėl
paslaugų teikimo ir (ar) darbų mažajai bendrijai atlikimo, išskyrus darbo
santykių požymius turinčias sutartis. Bendra pagal mažosios bendrijos nario
su mažąja bendrija sudarytas civilines sutartis suteiktų paslaugų ir darbų
suma negali viršyti šimto tūkstančių eurų per metus.“.
Projekto nuostatos diskutuotinos šiais aspektais.
Pirma, nėra aišku, nuo kada turėtų būti pradedamas skaičiuoti vienų
metų terminas, t. y. ar terminas skaičiuojamas nuo mažosios bendrijos
įsteigimo dienos, ar turimi omenyje kalendoriniai metai, ar vienerių metų
terminas pradedamas skaičiuoti nuo įstatymo įsigaliojimo dienos. Svarstytina,
ar projekto nuostatos nereikėtų patikslinti, pašalinant šį neaiškumą.
Antra, iš projekto nuostatų nėra aišku, kokios teisinės pasekmės
kiltų tuo atveju, jeigu mažosios bendrijos narių su bendrija sudaromų
civilinių sutarčių suma viršytų projekte siūlomą nustatyti dydį. Svarstytina,
ar projekto nuostatas nereikėtų papildyti, pašalinant šį neaiškumą.
|
Pritarti
|
Keičiamo
įstatymo
7 straipsnio 4 dalį patikslinti ir ją išdėstyti taip:
„4. Mažosios bendrijos narys gali
sudaryti civilines sutartis su mažąja bendrija dėl paslaugų teikimo ir (ar)
darbų mažajai bendrijai atlikimo, išskyrus darbo santykių požymius turinčias
sutartis. Bendra pagal mažosios bendrijos nario su mažąja bendrija sudarytas
civilines sutartis suteiktų paslaugų ir darbų suma negali viršyti šimto
tūkstančių eurų per kalendorinius metus. Viršijanti nustatytą dydį
suma yra laikoma mažosios bendrijos pelno paskirstymu arba lėšomis, skirtomis
mažosios bendrijos narių asmeniniams poreikiams.
|