LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Ekonomikos komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL lietuvos respublikos mažųjų bendrijų įstatymo nr. xi-2159 7 straipsnio pakeitimo
įstatymo projekto nr. xiiIP-3227(2)

 

2020-10-28  Nr. 108-P-42

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininko pavaduotojas Dainius Kreivys, komiteto nariai Antanas Baura, Andrius Kupčinskas, Virgilijus Poderys, Bronislovas Matelis; Eugenijus Gentvilas, Rūta Miliūtė ir Jurgis Razma (nuotoliniu būdu).

Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai Laura Jasiukėnienė, Žilvinas Klimka, Darius Šaltmeris; Raimonda Danė, Rasa Duburaitė ir Irina Jurkšuvienė (nuotoliniu būdu), padėjėja Zita Jodkonienė.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-22

 

 

 

 

Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šią pastabą:

Teikiamo įstatymo projekto 1 straipsniu Mažųjų bendrijų įstatymo (toliau -  keičiamas įstatymas)
7 straipsnio 4 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,Mažosios bendrijos narys gali sudaryti civilines sutartis su mažąja bendrija dėl paslaugų teikimo ir (ar) darbų mažajai bendrijai atlikimo, išskyrus darbo santykių požymius turinčias sutartis. Bendra pagal mažosios bendrijos nario su mažąja bendrija sudarytas civilines sutartis suteiktų paslaugų ir darbų suma negali viršyti šimto tūkstančių eurų per metus.“.

Projekto nuostatos diskutuotinos šiais aspektais.

Pirma, nėra aišku, nuo kada turėtų būti pradedamas skaičiuoti vienų metų terminas, t. y. ar terminas skaičiuojamas nuo mažosios bendrijos įsteigimo dienos, ar turimi omenyje kalendoriniai metai, ar vienerių metų terminas pradedamas skaičiuoti nuo įstatymo įsigaliojimo dienos. Svarstytina, ar projekto nuostatos nereikėtų patikslinti, pašalinant šį neaiškumą.

Antra, iš projekto nuostatų nėra aišku, kokios teisinės pasekmės kiltų tuo atveju, jeigu mažosios bendrijos narių su bendrija sudaromų civilinių sutarčių suma viršytų projekte siūlomą nustatyti dydį. Svarstytina, ar projekto nuostatas nereikėtų papildyti, pašalinant šį neaiškumą.

Pritarti

     Keičiamo įstatymo
7 straipsnio 4 dalį patikslinti ir ją išdėstyti taip:

     „4. Mažosios bendrijos narys gali sudaryti civilines sutartis su mažąja bendrija dėl paslaugų teikimo ir (ar) darbų mažajai bendrijai atlikimo, išskyrus darbo santykių požymius turinčias sutartis. Bendra pagal mažosios bendrijos nario su mažąja bendrija sudarytas civilines sutartis suteiktų paslaugų ir darbų suma negali viršyti šimto tūkstančių eurų per kalendorinius metus. Viršijanti nustatytą dydį suma yra laikoma mažosios bendrijos pelno paskirstymu arba lėšomis, skirtomis mažosios bendrijos narių asmeniniams poreikiams.

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nėra.

            4. Balsavimo rezultatai: pritarti bendru sutarimu.

 

 

 

 

Komiteto pirmininko pavaduotojas                                                                                                                                                                        Dainius Kreivys

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Laura Jasiukėnienė