LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS VANDENŲ TRANSPORTO KODEKSO Nr. I-1534 16 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2014-04-17 Nr. XIIP-1677

Vilnius

 

Vertindami projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.    Teikiamo įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad ,,teikiamo įstatymo projekto tikslas – atskirti pramoginių laivų techninių apžiūrų atlikimo funkciją nuo šių laivų techninės būklės ir saugaus plaukiojimo valstybinės kontrolės funkcijos. Siūloma pramoginių laivų techninių apžiūrų atlikimo funkciją perduoti valstybės įmonei Vidaus vandens kelių direkcijai, paliekant Lietuvos saugios laivybos administracijai vykdyti pramoginių laivų techninės būklės bei saugios laivybos užtikrinimo valstybinę kontrolę. Tokiu būdu bus sumažintos galimos korupcijos apraiškų galimybės“. Iš projekto nuostatų seka, kad vidaus vandenų laivų registre įregistruotų vidaus vandenų laivų, žvejybos laivų, plūduriuojančių įrenginių, plūduriuojančių priemonių, mažųjų laivų, kurių ilgis ne mažesnis kaip 10 metrų, išskyrus pramoginius laivus, pirmines ir periodines technines apžiūras vykdytų Lietuvos saugios laivybos administracija. Pramoginių laivų, išskyrus burinius laivus, pirmines ir kasmetines technines apžiūras pagal projektu siūlomas keičiamo kodekso 16 straipsnio 5 dalies nuostatas vykdytų valstybės įmonė Vidaus vandens kelių direkcija. Taigi, pagal projekto nuostatas vidaus vandenų transporto priemonių techninę apžiūrą vykdytų dvi valstybės institucijos, iš kurių viena – Lietuvos saugios laivybos administracija kartu vykdytų ir jų techninės būklės kontrolę. Kyla abejonių, ar pramoginių laivų - vienos rūšies vidaus vandenų transporto priemonių techninių apžiūrų perdavimu iš vienos valstybės institucijos kitai būtų pasiekti projekto tikslai – sumažinti galimas korupcijos apraiškas. Kartu pažymėtina, kad valstybės įmonė Vidaus vandens kelių direkcijos paskirtis yra prižiūrėti ir eksploatuoti vidaus vandenų kelius, plėsti jų tinklą. Todėl diskutuotina, ar pramoginių laivų techninių apžiūrų perdavimas šiai valstybės įmonei atitiktų jos paskirtį.

Be to, projekte įvardinant vidaus vandenų transporto priemones, kurių technines apžiūras

atliktų Lietuvos saugios laivybos administracija, naudojama sąvoka ,,periodinė techninė apžiūra”. Tuo tarpu reglamentuojant pramoginių laivų, kurių technines apžiūras atliktų valstybės įmonė Vidaus vandens kelių direkcija, naudojamos sąvoka ,,kasmetinė techninė apžiūra”. Svarstytina, ar minėtas sąvokas nereikėtų suvienodinti.

              2. Projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad teikiamo įstatymo projekto įgyvendinimui valstybės biudžeto lėšų nereikės, tačiau iš projekto nuostatų nėra aišku, iš kokių lėšų šaltinių valstybės įmonė Vidaus vandens kelių direkcija vykdytų pramoginių laivų technines apžiūras.

3. Projekto 2 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio ,,patvirtina” įrašytina žodis ,,priima”, nes

teisės aktai paprastai yra priimami, o ne tvirtinami.

4. Atsižvelgiant į Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298, 35.4 punktą, projekto 1 straipsniu keičiamo kodekso 16 straipsnio 5 dalis tikslintina.

              5. Vidaus vandenų transporto kodekso 4 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė formuoja vidaus vandenų transporto politiką, koordinuoja jos įgyvendinimą. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar dėl teikiamo įstatymo projekto nereikėtų prašyti Vyriausybės nuomonės.

 

 

Teisės departamento direktorius                                                                      Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

Neringa Azguridienė

Saulius Švedas