https://www.e-tar.lt/rs/legalact/0e93e190f32c11e3a55786e7536bee23/content_files/image005.png

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

APLINKOS APSAUGOS komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO

I Š V A D O S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS VALSTYBINĖS PRIEŽIŪROS

 ĮSTATYMO nr. xii-459 2, 3, 10, 11, 14 ir 25 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO nR. XIIP-3841(2)

 

 

2016 m. kovo 23  d. Nr. 107-P-7

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Algimantas Salamakinas, Komiteto nariai: Linas Balsys, Viktorija Čmilytė-Nielsen, Arūnas Dudėnas, Vidas Mikalauskas, Gintautas Mikolaitis, Rimas Antanas Ručys, Paulius Saudargas,  Darius Ulickas.

 Komiteto biuras: vedėja Birutė Pūtienė, patarėjai: Jolita Jakučionytė, Rasa Liucija Matusevičiūtė, Romualdas Varslauskas, padėjėja Vida Katinaitė.

            Kviestieji asmenys: Aplinkos ministerijos Teritorijų planavimo, urbanistikos ir architektūros departamento direktorius Marius Narmontas, Aplinkos ministerijos Statybos ir būsto departamento Statybos normavimo skyriaus vedėjas Dangyras Žukauskas, Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos  prie Aplinkos ministerijos viršininko pavaduotoja  Eglė Kuklierienė.    

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2015-12-23

2

3

 

 Siekiant teisinio aiškumo, projekto 2 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 3 straipsnio 4 dalies nuostatose po žodžių „Visais kitais“ siūlytume įrašyti formuluotę „negu nurodyti šio straipsnio 2 dalyje“.    

 

Pritarti

Projekto 2 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip:

„3. Pakeisti 3 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Visais kitais, negu nurodyti šio straipsnio 2 ir 3 dalyse dalyje atvejais teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą atlieka Inspekcja“

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2015-12-23

3

 

 

 Atsižvelgiant į projekto aiškinamojo rašto 3 punkto antros pastraipos argumentus, dėl kurių projekto 3 straipsnio 1 dalimi siūloma keisti įstatymo 10 straipsnio 5 dalį, svarstytina, ar dėl šių argumentų projektu nereikėtų tikslinti ir keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 ir 4 dalių nuostatų nustatant, kad Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija pateikia privalomuosius nurodymus ir dėl išvadų, ar prisijungimo sąlygos ir (ar) specialieji reikalavimai išduoti laikantis teisės aktų reikalavimų, ar šiuos reikalavimus išduoti atsisakoma pagrįstai.

Pritarti

Patikslinti projektą pagal Komiteto pateiktus pasiūlymus (Žr. 7.2 punktą)

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2015-12-23

5

 

 

Projekto 5 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 14 straipsnio 4 dalyje siūloma išbraukti nuostatą, kad ,,įmoka už savavališkos statybos įteisinimą nemokama Statybos įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 5 punkte nurodyto statybą leidžiančio dokumento gavimo atveju“. Atkreipiame dėmesį, kad pagal Statybos įstatymo pakeitimo įstatymo projekto reg. Nr. XIIP-3485(2) 1 straipsnyje dėstomo Statybos įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 13 ir 15 punktų siūlomas nuostatas statytojas tam tikrais atvejais, kai statybai nereikia statybą leidžiančio dokumento, iki statybos pradžios privalo gauti žemės sklypo bendraturčių rašytinius sutikimus (susitarimus) ar besiribojančių žemės sklypų savininkų ar valdytojų rašytinius sutikimus, taip pat gauti kitų asmenų sutikimus. Iš teikiamo įstatymo projekto nuostatų lieka neaišku, ar tuo atveju, kai statybos ir teritorijų planavimo valstybinės priežiūros institucija nustatytų, kad statyba vykdoma be aukščiau nurodytų subjektų sutikimo, statytojams, norintiems įteisinti statybą, reikėtų sumokėti įmoką už savavališkos statybos įteisinimą, ar ji neturėtų būti mokama. Pagal projektu siūlomas keičiamo įstatymo 14 straipsnio 4 dalies nuostatas, sumokėjus įmoką už savavališkos statybos įteisinimą, išduodamas statybos leidimas, tačiau nėra aišku, ar įmoka už savavališkos statybos įteisinimą turėtų būti sumokėta tuo atveju, kai pradėti statybą nereikia gauti statybą leidžiančio dokumento. Jeigu minėta įmoka turėtų būti sumokama, tai nėra aišku, ar ją sumokėjus, turėtų būti gaunami atitinkamai rašytiniai sutikimai, nes, kaip jau buvo minėta, statybą leidžiančio dokumento tokiu atveju gauti nereikia. Siekiant teisinio aiškumo bei abiejų projektų nuostatų suderinamumo, teikiamo projekto nuostatos tikslintinos, pašalinant šiuos neaiškumus.

Jeigu būtų pritarta šiai pastabai, remiantis aukščiau išdėstytais argumentais reikėtų patikslinti ir projekto 5 straipsnio 2 dalimi siūlomas keičiamo įstatymo 14 straipsnio 7 dalies 1 punkto nuostatas.

Nepritarti

 

Pagal Statybos įstatymo pakeitimo projekto           Nr. XIIP-3485(2) 2 straipsnio 46 dalį  Savavališka statyba – statinio ar jo dalies statyba neturint galiojančio statybą leidžiančio dokumento arba jį turint, bet pažeidžiant esminius statinio projekto sprendinius. Taigi iš šio reglamentavimo aišku, kad statyba be žemės sklypo bendraturčių rašytinių sutikimų (susitarimų) ar besiribojančių žemės sklypų savininkų ar valdytojų rašytinių sutikimų, kurie minėtame Statybos įstatymo projekte nėra reglamentuojami, kaip statybą leidžiantys dokumentai,   nėra savavališka statyba, todėl ir įmokos nurodytais pasiūlyme atvejais mokėti nereikia.

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2015-12-23

7

 

 

Projekto 7 straipsnio pavadinime išbrauktini žodžiai ,,ir įgyvendinimas“, nes iš šio straipsnio turinio seka, kad jame nėra siūloma reglamentuoti įstatymo įgyvendinimą.

Pritarti

 

 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2015-12-23

 

 

 

Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 4 dalies bei projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio nuostatose siūloma teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą miškų tvarkymo schemų rengimo atvejais iš Valstybinės miškų tarnybos perduoti Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai prie Aplinkos ministerijos. Manytume, kad viena iš teritorijų planavimo valstybinės priežiūros funkcijų yra asmenų pažeidimų, padarytų teritorijų planavimo procese, nagrinėjimas ir šių asmenų traukimas atsakomybėn. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar kartu su teikiamu projektu neturėtų būti teikiami ir Teritorijų planavimo įstatymo 45 straipsnio pakeitimai, kadangi minėto įstatymo 45 straipsnio 3 dalis nustato, kad teritorijų planavimo procese padarytus pažeidimus, susijusius su miškų tvarkymo schemomis, nagrinėja Valstybinė miškų tarnyba.

Pritarti

Parengtas ir įregistruotas Teritorijų planavimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4192.

 

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2015-12-23

7

 

 

Atsižvelgus į tai, kad teikiamas įstatymo projektas yra įstatymo projekto reg. Nr. XIIP-3485(2) lydintysis įstatymo projektas, reikėtų suvienodinti abiejuose projektuose siūlomas nustatyti įstatymų įsigaliojimo datas.

Pritarti

Projekto 7 straipsnį išdėstyti taip:

„7 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

Šis įstatymas įsigalioja 2016 m. gegužės 1 d. 2017 m. sausio 1 d.“

 

 

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2015-12-23

 

 

 

Kadangi projekto nuostatomis Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai prie Aplinkos ministerijos priskiriamos naujos funkcijos, kurių vykdymui gali reikėti papildomų valstybės biudžeto lėšų, manytume, kad dėl teikiamo įstatymo projekto reikėtų prašyti Vyriausybės išvados.

Nepritarti

Naujos funkcijos nėra didelės apimties, todėl jų vykdymui papildomų finansinių resursų nereikės.

8.

Europos teisės departamentas prie Teisingumo ministerijos

2015-12-17

 

 

 

 

Pažymime, kad projektu siūlomų nuostatų atžvilgiu Europos Sąjungos teisė netaikoma.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai: papildomi komitetai (komisijos) nebuvo paskirti.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai.

7.1. sprendimas: pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIP-3841(3) ir Komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

  1.  

Seimo Aplinkos apsaugos komitetas

2016-03-23

 

 

 

 

 

 

          Argumentai: projektą būtina papildyti nauju 3 straipsniu atsižvelgiant į Teisės departamento pastabą Nr.2

          Pasiūlymas: Papildyti projektą nauju 3 straipsniu dėl keičiamo įstatymo 9 straipsnio pakeitimo:

3 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 9 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Gavusi skundą ar pranešimą, kad išduotos prisijungimo sąlygos ir (ar) Specialieji reikalavimai neatitinka teisės aktų reikalavimų, Inspekcija, jeigu reikia, kreipiasi į atitinkamus viešojo administravimo subjektus, prašydama pateikti išvadas, ar prisijungimo sąlygos ir (ar) Specialieji reikalavimai išduoti laikantis teisės aktų reikalavimų. Inspekcija, gavusi ir įvertinusi šių subjektų išvadas, per 10 darbo dienų nuo šių išvadų gavimo dienos pateikia skundą ar pranešimą pateikusiam asmeniui savo išvadą apie išduotų prisijungimo sąlygų ir (ar) Specialiųjų reikalavimų atitiktį teisės aktams. Jeigu nustatoma, kad prisijungimo sąlygos ir (ar) Specialieji reikalavimai išduoti pažeidžiant teisės aktų reikalavimus, Inspekcija iki statybą leidžiančio dokumento išdavimo pateikia subjektams, išdavusiems prisijungimo sąlygas ar Specialiuosius reikalavimus, privalomuosius nurodymus administraciniu sprendimu panaikinti neteisėtai išduotas prisijungimo sąlygas ar Specialiuosius reikalavimus, išduoti naujas prisijungimo sąlygas ar Specialiuosius reikalavimus, jeigu to prašo skundo ar pranešimo pateikėjas ir jeigu prisijungimo sąlygos ar Specialieji reikalavimai privalo būti išduoti pagal teisės aktų reikalavimus, ir apie privalomojo nurodymo įvykdymą informuoti Inspekciją. Inspekcija pateikia privalomuosius nurodymus ir dėl išvadų, ar prisijungimo sąlygos ir (ar) Specialieji reikalavimai išduoti laikantis teisės aktų reikalavimų, ar šiuos reikalavimus išduoti atsisakoma pagrįstai. Apie privalomojo nurodymo pateikimą Inspekcija informuoja skundą ar pranešimą pateikusį asmenį. Jeigu per 20 darbo dienų nuo privalomojo nurodymo įteikimo dienos privalomasis nurodymas neįvykdomas, Inspekcija per 2 mėnesius nuo privalomojo nurodymo įvykdymo termino pabaigos dienos kreipiasi į teismą dėl įpareigojimo vykdyti privalomąjį nurodymą arba dėl neteisėtai išduotų prisijungimo sąlygų ar Specialiųjų reikalavimų panaikinimo. Jeigu privalomasis nurodymas įvykdytas, tai pažymima Inspekcijos turimame privalomojo nurodymo egzemplioriuje.“

2. Pakeisti 9 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Gavusi skundą ar pranešimą, kuriuose teigiama, kad prisijungimo sąlygas ir (ar) Specialiuosius reikalavimus neteisėtai atsisakoma išduoti, Inspekcija kreipiasi į atsisakiusius išduoti prisijungimo sąlygas ir (ar) Specialiuosius reikalavimus subjektus, nurodydama per 10 darbo dienų pateikti atsisakymo išduoti minėtas sąlygas ir (ar) Specialiuosius reikalavimus motyvus. Išnagrinėjusi atsisakymo išduoti prisijungimo sąlygas ir (ar) Specialiuosius reikalavimus motyvus, Inspekcija, jeigu reikia, kreipiasi į atitinkamus viešojo administravimo subjektus, prašydama pateikti išvadas, ar prisijungimo sąlygas ir (ar) Specialiuosius reikalavimus išduoti atsisakoma pagrįstai. Gavusi ir įvertinusi šių subjektų išvadas, Inspekcija per 20 darbo dienų nuo jų gavimo dienos skundo ar pranešimo pateikėjui pateikia savo išvadą dėl atsisakymo išduoti prisijungimo sąlygas ir (ar) Specialiuosius reikalavimus pagrįstumo. Jeigu nustatyta, kad prisijungimo sąlygas ir (ar) Specialiuosius reikalavimus išduoti atsisakoma nepagrįstai, Inspekcija pateikia subjektams, atsisakiusiems išduoti prisijungimo sąlygas ir (ar) Specialiuosius reikalavimus, privalomuosius nurodymus administraciniu sprendimu jas išduoti ir apie privalomojo nurodymo įvykdymą informuoti Inspekciją. Inspekcija pateikia privalomuosius nurodymus ir dėl išvadų, ar prisijungimo sąlygos ir (ar) Specialieji reikalavimai išduoti laikantis teisės aktų reikalavimų, ar šiuos reikalavimus išduoti atsisakoma pagrįstai. Jeigu per 20 darbo dienų nuo privalomojo nurodymo įteikimo dienos privalomasis nurodymas neįvykdomas, Inspekcija per 2 mėnesius nuo privalomojo nurodymo įvykdymo termino pabaigos dienos kreipiasi į teismą dėl įpareigojimo vykdyti privalomąjį nurodymą arba dėl prisijungimo sąlygų ar Specialiųjų reikalavimų panaikinimo. Jeigu privalomasis nurodymas įvykdytas, tai pažymima Inspekcijos turimame privalomojo nurodymo egzemplioriuje.“

 

Pritarti

 

2.

Seimo Aplinkos apsaugos komitetas

2016-03-23

 

 

 

Argumentai: Papildžius projektą nauju 3 straipsniu, būtina patikslinti projekto straipsnių numeraciją.

Pasiūlymas: buvusius projekto 3 – 7 straipsnius atitinkamai laikyti 4 – 8 straipsniais.

 

Pritarti

 

3.

Seimo Aplinkos apsaugos komitetas

2016-03-23

 

 

 

Argumentai: Papildžius projektą nauju 3 straipsniu dėl keičiamo įstatymo 9 straipsnio pakeitimo,

būtina patikslinti projekto pavadinimą.

Pasiūlymas: Projekto pavadinimą išdėstyti taip:

„LIETUVOS RESPUBLIKOS

TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS VALSTYBINĖS PRIEŽIŪROS

ĮSTATYMO nr. xii-459 2, 3, 9, 10, 11, 14 ir 25 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMAS“

 

Pritarti

 

 

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

9. Komiteto paskirtas pranešėjas: Algimantas Salamakinas.

 

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

           PRIDEDAMA. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros  įstatymo Nr. XII-459 2, 3, 9, 10, 11, 14 ir 25 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3841(3)  ir jo lyginamasis variantas.

 

 

 

           Komiteto pirmininkas                                                                                                              Algimantas Salamakinas