LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Sveikatos reikalų komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ALKOHOLIO KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-857 16 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4790

 

2020-06-22  Nr. 111-P-21

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkė A. Kubilienė, Komiteto pirmininko pavaduotojas R. Martinėlis, komiteto nariai A. Armonaitė, D. Kaminskas, L. Matkevičienė,  A. Vinkus, Seimo narys A. Nekrošius, pavaduojantis Komiteto narį A. Kirkutį, Komiteto biuro vedėja J. Bandzienė, patarėjas A. Astrauskas, patarėjas E. Jankauskas, patarėja V. Valainytė, padėjėja D. Jonelytė, padėjėja M. Neverkevičienė, Seimo narys G. Vasiliauskas, Sveikatos apsaugos  ministerijos Psichikos sveikatos skyriaus patarėja J. Talačkienė, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento Tabako ir alkoholio kontrolės skyriaus vedėjas J. Abramavičius.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-05-07

1

 

 

  Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, Europos Sąjungos teisės aktams, galiojantiems įstatymams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo (toliau – AKĮ) 16 straipsnio 3 dalį, joje įtvirtinant taisyklę, pagal kurią, esant savivaldybės tarybos sprendimui, įmonės, Europos juridiniai asmenys ir jų filialai, prekiaujantys alkoholiniais gėrimais stacionariosiose viešojo maitinimo vietose, pirkėjus lauko sąlygomis galėtų aptarnauti ir didesniu kaip 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos įrengtose aptarnavimo vietose (zonose). Svarstytina, ar teikiamos projekto nuostatos dera su AKĮ 1 straipsnio 1 dalyje ir IV skyriuje numatytomis alkoholio vartojimo mažinimo priemonėmis, tikslais ir kt.

Pritarti iš dalies

Tikslinga kartu atsižvelgti į Vyriausybės išvadą ir Seimo nario G. Vasiliausko pasiūlymą.

Komiteto pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais leidžiama verstis tik turint licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais. Licencijas ir jų dublikatus išduoda, papildo, rekvizitus patikslina atitinkamos savivaldybės vykdomoji institucija. Licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų, kurortuose ir kitose savivaldybių tarybų nustatytose poilsio bei turizmo teritorijose išduodamos įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams savivaldybių tarybų nustatyto kurortinio, poilsio bei turizmo sezono laikotarpiui. Vienkartinės licencijos verstis mažmenine prekyba natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, parodose, natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento, mugėse ir masiniuose renginiuose, taip pat verstis mažmenine prekyba visais alkoholiniais gėrimais parodose ir mugėse, vykstančiose stacionariuose pastatuose, išduodamos teisę verstis mažmenine prekyba atitinkamų grupių alkoholiniais gėrimais turinčioms įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams ne ilgesniam kaip renginio trukmės laikui. Kitos licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais išduodamos įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams neterminuotam laikui. Įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams, prekiaujantiems alkoholiniais gėrimais stacionariosiose viešojo maitinimo vietose, jų turima neterminuota mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais licencija suteikia teisę aptarnauti pirkėjus lauko sąlygomis ne didesniu kaip 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos įrengtose aptarnavimo vietose (zonose), jeigu savivaldybės taryba nenustatė kitaip, tačiau savivaldybės taryba negali nustatyti tokio aptarnavimo vietos (zonos) atstumo nuo stacionarios viešojo maitinimo vietos, kad įrengta aptarnavimo vieta (zona) patektų į kitos, nei yra stacionari viešojo maitinimo vieta, seniūnijos teritoriją.. Savivaldybių tarybos taip pat turi teisę uždrausti prekybą alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis, apriboti prekybos alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis laiką, trukmę ir nustatyti mažesnį parduodamų  alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį“.

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-05-07

1

 

 

2. Iš projekto 1 straipsnyje vartojamos formuluotės „Savivaldybių tarybos taip pat turi teisę <...> nustatyti mažesnį parduodamų alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį“ nėra aišku, kokiame teisės akte įtvirtintą alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį savivaldybės taryba galėtų sumažinti.

Pritarti

Žiūrėti į aukščiau išdėstytą formuluotę.

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-05-07

 

 

 

3. 2020 m. balandžio 23 d. buvo užregistruotas Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 16, 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4755, kuriuo taip pat siūloma keisti AKĮ 16 straipsnio 3 dalį. Atsižvelgiant į tai, kad abiejų įstatymų projektų įsigaliojimas numatytas 2020 m. birželio 1 d., siūlytina aptariamų projektų nuostatas suderinti tarpusavyje.

Nepritarti

Įstatymo projektas Nr. XIIIP-4755 jo pateikimo Seime metu 2020 m. birželio 2 d. buvo grąžintas iniciatoriams tobulinti.

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-05-07

2

 

 

4. Projekte siūloma įstatymo įsigaliojimo data – 2020 m. birželio 1 d. Atsižvelgiant į projektu siūlomų pakeitimų turinį ir įstatymų leidybos procedūrų trukmę, svarstytina, ar projekte siūloma įstatymo įsigaliojimo data yra reali.

Pritarti

Komiteto pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį, jį laikyti įstatymo projekto 3 straipsniu, ir išdėstyti taip:

„2 3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, taikymas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2020 m. birželio 1 rugpjūčio 1 d.

2.Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija iki 2020 m. liepos 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-05-07

 

 

 

5. Atsižvelgiant į AKĮ įtvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės kompetenciją reglamentuojant santykius, susijusius su alkoholio produktais, ir į šio įstatymo 19 ir 20 straipsniuose nustatytą Vyriausybės kompetenciją alkoholio vartojimo mažinimo srityje, manytina, kad turėtų būti gauta Vyriausybės nuomonė dėl siūlomo teisinio reguliavimo.

Pritarti

Šio projekto svarstymo Komitete metu Vyriausybės išvada yra gauta.

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-05-07

1,

2

 

 

6. Vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, nustatytais teisės technikos reikalavimais, projektas koreguotinas:

6.1. vienintelė projekto 1 straipsnio dalis nenumeruojama;

6.2. projekto 2 straipsnio pavadinime brauktini žodžiai „taikymas ir įgyvendinimas“;

6.3. projekto 2 straipsnio pavadinimas rašytinas paryškintomis raidėmis.

Pritarti

Teisės technikos pobūdžio pastabos. Žiūrėti į Komiteto pasiūlymus.

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos alkoholinių gėrimų gamintojų ir importuotojų asociacija,

2020-05-26

 

 

 

 

<...>

 Pritariame įstatymo rengėjų siūlymams laikantis valstybės alkoholio politikos principų sudaryti sąlygas savivaldybėms savarankiškai priimti sprendimus dėl alkoholio kontrolės priemonių įgyvendinimo. Siekiant tinkamai kontroliuoti prekybą alkoholiniais gėrimais turi būti sudaryta galimybė savivaldybėms pačioms priimti sprendimus dėl tam tikrų su alkoholio kontrolės politika susijusių ribojimų, kadangi savivaldybės geriausiai žino konkrečios savivaldybės specifiką ir realią rajono situaciją.

Pritardami pagrindiniam įstatymo projekto siekiui norime atkreipti Seimo narių dėmesį į alkoholio kontrolės politikos priemones, kurios visiškai neatliepia besikeičiančios alkoholinių gėrimų vartojimo kultūros Lietuvoje. Dėl nesuprantamų priežasčių dvigubų standartų politika taikoma stipresnio ir silpnesnio alkoholio atžvilgiu. Pagal įstatymo projektą būtų leidžiamos išduoti vienkartinės licencijos verstis mažmenine prekyba natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, parodose, natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento, mugėse ir masiniuose renginiuose, taip pat verstis mažmenine prekyba visais alkoholiniais gėrimais parodose ir stacionariuose pastatuose, išduodamos teisę verstis mažmenine prekyba atitinkamų grupių alkoholiniais gėrimais turinčioms įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams ne ilgesniam kaip renginio trukmės laikui.

Atlikti tyrimai bei statistika rodo, kad girtaujantys ir rizikingai alkoholį vartojantys asmenys alkoholinius gėrimus vartoje ne viešose vietose, kavinėse, restoranuose ar renginiuose, o namuose. Perteklinis draudimas prekiauti gėrimais, kurių alkoholio koncentracija viršija 13 procentų ir kurie nėra natūralios fermentacijos lauko kavinėse bei renginiuose sudaro diskriminacines prekybos sąlygas tarp skirtingų alkoholio rūšių. Vartotojui, kavinės klientui ar masinio renginio lankytojui leidžiama įsigyti alaus, sidro, tam tikrų vyno rūšių, tačiau dėl šio apribojimo klientai negali įsigyti dalies vynų ar alkoholinių gėrimų kokteilių iš skirtingų sudedamųjų dalių, kurių alkoholio koncentracija yra 13,5% ar šiek tiek daugiau. Tokio apribojimo priežastys nepaaiškinamos ir nepagrįstos jokiais statistiniais duomenimis ar analize. Įstatymo projekto rengėjai siūlo nustatyti, kad savivaldybių tarybos galėtų priimti sprendimą leisti prekiauti dar mažesnę alkoholio koncentraciją turinčiais gėrimais, nei tai numato įstatymas, tačiau lieka neaišku kodėl nesiūloma palikti galimybę savivaldybių taryboms priimti sprendimą, atsižvelgiant į savivaldybės situaciją bei būsimas prekybos vietas nustatyti didesnį parduodamų alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį (pavyzdžiui 22 proc.).

Siūlome svarstant įstatymo projektą pritarti savivaldybių tarybų galių išplėtimui ir suteikti joms visišką, bet ne dalinį savarankiškumą, kuris leistų savivaldybių taryboms galimybę uždrausti prekybą alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis, apriboti prekybos alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis laiką, trukmę ir nustatyti parduodamų alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį pagal kiekvienos prekybos vietą, savivaldybės specifiką.

Atsižvelgti

 

2.

Nacionalinė tabako ir alkoholio kontrolės koalicija, 2020-06-03

 

 

 

 Susipažinę su Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu XIIIP-4790 ir susijusiais dokumentais, pritariame įstatymo projektui, kurį priėmus būtų praplėstos savivaldos teisės. Suprantame, kad įvairių ūkio subjektų, dažnai veikiančių labai skirtingose geografinėse miestų ar miestelių zonose ar atsidūrusių neįprastose darbo organizavimo aplinkybėse (pvz., COVID-19 pandemijos sąlygomis) vienodas reguliavimas gali būti dideliu iššūkiu. Miesto savivaldai suteikus teisę praplėsti aptarnavimo zonas, esančias lauke, sukurtų palankesnes teisinio reguliavimo sąlygas ūkio subjektams.

Atsižvelgti

 

3.

Lietuvos savivaldybių asociacija, 2020-06-08

 

 

 

Lietuvos savivaldybių asociacija pateikė savivaldybėms derinimui Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. 1-857 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. X IllP-4790 (toliau - Projektas). Savivaldybės iš esmės pritaria Projektui, išskyrus Klaipėdos miesto savivaldybę (raštas pridedamas). Taip pat teikiame kitas savivaldybių pastabas.

1. Rokiškio rajono savivaldybės nuomone, pakeitimas „išskyrus atvejus, kai savivaldybės taryba nenustatė kitaip, tačiau savivaldybės taryba negali nustatyti tokio aptarnavimo vietos (zonos) atstumo nuo stacionarios viešojo maitinimo vietos, kad įrengta aptarnavimo vieta (zona) patektų į kitos, nei yra stacionari viešojo maitinimo vieta, seniūnijos teritoriją", yra neapibrėžtas. Licencijų turėtojai gali prašyti leisti prekiauti kelių kilometrų spinduliu nuo stacionarios prekybos vietos, kas apsunkintų kontrolę. Taip pat galimi konkurencijos pažeidimai, kadangi atsižvelgiant į numatomą reglamentavimą, vienam licencijos turėtojui gali būti sudaromos išskirtinės sąlygos (suteikiama teisė prekiauti didesniu atstumu nuo stacionarios prekybos vietos). Pažymėtina, kad tarybai suteikiama visiška diskrecijos teisė priimti sprendimus apriboti prekybą ir pan. Tačiau teismų praktika rodo, kad tarybos sprendimai yra dažnai apskundžiami, (šiuo atveju dar prisidėtų tokie argumentai kaip konkurencijos ribojimas, teisėtų lūkesčių pažeidimas ir pan.), o teismo priimti sprendimai - ne savivaldybių naudai.

2. Savivaldybės atkreipia dėmesį, kad savivaldybėms išduoti licencijų dublikatus nėra poreikio, nes išduotos licencijos yra Licencijų informacinėje sistemoje (LIS) viešai prieinamos visiems suinteresuotiems subjektams.

Atsižvelgti

 

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Teisingumo ministerijos Europos teisės departamentas, 2020-05-14

 

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP‑4790 atitiktį Europos Sąjungos teisei, informuojame, kad pastabų neturime.

Atsižvelgti

 

2.

Klaipėdos miesto savivaldybė, 2020-06-08

 

 

 

Informuojame, kad Klaipėdos miesto savivaldybės administracija nepritaria Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo (toliau - Įstatymas) Nr. 1-857 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui. Manome, kad nuostatos perteklinės.

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas yra parengęs informaciją dėl prekybos alkoholiniais gėrimais lauke, 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos ūkio subjektams ir paaiškino, kad nuo 2018 m. sausio 1 d. įsigaliojusi Įstatymo redakcija numato, kad ūkio subjektai, prekiaujantys alkoholiniais gėrimais stacionariosiose viešojo maitinimo vietose, gali aptarnauti pirkėjus lauko sąlygomis ne didesniu kaip 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos įrengtose aptarnavimo vietose (zonose) be papildomos licencijos. Aptarnauti pirkėjus alkoholiniais gėrimais leidžiama ir didesniu atstumu nei 40 metrų, svarbu, kad alkoholinių gėrimų išdavimo klientams ar pardavėjams vieta būtų įrengta lauke ne didesniu, kaip 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos, (nuoroda https://ntakd.lrv.lt/lt/naujienos/prekvbos-alkoholiniais- gerimais-lauko-salygomis-naujienos).

Atsižvelgiant į tai, atstumas lauko staliukams ir jų išdėstymui neribojamas ir gali būti didesnis nei 40 metrų. Todėl manome, jei papildoma licencija neišduodama, tai tikslinti esamą licenciją, išduotą prekiauti alkoholiniais gėrimais stacionarioje viešojo maitinimo vietoje, atsižvelgiant į lauko prekybą, mažinant parduodamų alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį, reguliuojant prekybos laiką, trukmę nėra tikslinga. Be to, dėl teisės Savivaldybių tarybai nustatyti mažesnį parduodamų alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį gali kilti teisinio reglamentavimo keblumų, nes Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra patvirtinusi baigtinį licencijų verstis mažmenine prekyba rūšių, kuriose nustatytas konkretus etilo alkoholio koncentracijos dydis, sąrašą.

Atsižvelgti

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo narys G. Vasiliauskas, 2020-06-09

1

 

 

 

Argumentai: siekiant sudaryti palankesnes sąlygas turizmo vystymuisi, smulkiojo ir vidutinio verslo skatinimui dėl COVID-19 neigiamos įtakos ekonomikai ir verslui mažinimo, tikslinga sudaryti galimybę vykdyti mažmeninę prekybą alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų (t. y. tik natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais), kurortuose ir kitose savivaldybių tarybų nustatytose poilsio bei turizmo teritorijose savivaldybių tarybų nustatyto kurortinio, poilsio bei turizmo sezono laikotarpiu. Dėl to siūlytina atsisakyti Įstatymo projektu siūlomos galimybės leisti savivaldybių taryboms nustatyti didesnį, nei 40 metrų atstumą, kuriuo leidžiama prekiauti alkoholiniais gėrimais nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos įrengtose aptarnavimo vietose (zonose), nes tikėtinos situacijos, kai tokiu reguliavimu bus imta piktnaudžiauti ir prekyba alkoholiniais gėrimais būtų vykdoma labai dideliu atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos, ko nebuvo net gi iki 2018 m. sausio 1 d. įsigaliojusių esminių Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimų, kuriais buvo siekiama mažinti alkoholio prieinamumą.

 

     Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

    „1 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas

    1. Pakeisti 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

    „3. Mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais leidžiama verstis tik turint licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais. Licencijas ir jų dublikatus išduoda, papildo, rekvizitus patikslina atitinkamos savivaldybės vykdomoji institucija. Licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų, kurortuose ir kitose savivaldybių tarybų nustatytose poilsio bei turizmo teritorijose išduodamos įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams savivaldybių tarybų nustatyto kurortinio, poilsio bei turizmo sezono laikotarpiui. Vienkartinės licencijos verstis mažmenine prekyba natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, parodose, natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento, mugėse ir masiniuose renginiuose, taip pat verstis mažmenine prekyba visais alkoholiniais gėrimais parodose ir mugėse, vykstančiose stacionariuose pastatuose, išduodamos teisę verstis mažmenine prekyba atitinkamų grupių alkoholiniais gėrimais turinčioms įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams ne ilgesniam kaip renginio trukmės laikui. Kitos licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais išduodamos įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams neterminuotam laikui. Įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams, prekiaujantiems alkoholiniais gėrimais stacionariosiose viešojo maitinimo vietose, jų turima neterminuota mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais licencija suteikia teisę aptarnauti pirkėjus lauko sąlygomis ne didesniu kaip 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos įrengtose aptarnavimo vietose (zonose), jeigu savivaldybės taryba nenustatė kitaip, tačiau savivaldybės taryba negali nustatyti tokio aptarnavimo vietos (zonos) atstumo nuo stacionarios viešojo maitinimo vietos, kad įrengta aptarnavimo vieta (zona) patektų į kitos, nei yra stacionari viešojo maitinimo vieta, seniūnijos teritoriją.. Savivaldybių tarybos taip pat turi teisę uždrausti prekybą alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis, apriboti prekybos alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis laiką, trukmę ir nustatyti mažesnį parduodamų  alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį“

Pritarti iš dalies

Tikslinga kartu atsižvelgti ir į Vyriausybės išvadą.

Komiteto pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais leidžiama verstis tik turint licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais. Licencijas ir jų dublikatus išduoda, papildo, rekvizitus patikslina atitinkamos savivaldybės vykdomoji institucija. Licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų, kurortuose ir kitose savivaldybių tarybų nustatytose poilsio bei turizmo teritorijose išduodamos įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams savivaldybių tarybų nustatyto kurortinio, poilsio bei turizmo sezono laikotarpiui. Vienkartinės licencijos verstis mažmenine prekyba natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, parodose, natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento, mugėse ir masiniuose renginiuose, taip pat verstis mažmenine prekyba visais alkoholiniais gėrimais parodose ir mugėse, vykstančiose stacionariuose pastatuose, išduodamos teisę verstis mažmenine prekyba atitinkamų grupių alkoholiniais gėrimais turinčioms įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams ne ilgesniam kaip renginio trukmės laikui. Kitos licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais išduodamos įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams neterminuotam laikui. Įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams, prekiaujantiems alkoholiniais gėrimais stacionariosiose viešojo maitinimo vietose, jų turima neterminuota mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais licencija suteikia teisę aptarnauti pirkėjus lauko sąlygomis ne didesniu kaip 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos įrengtose aptarnavimo vietose (zonose), jeigu savivaldybės taryba nenustatė kitaip, tačiau savivaldybės taryba negali nustatyti tokio aptarnavimo vietos (zonos) atstumo nuo stacionarios viešojo maitinimo vietos, kad įrengta aptarnavimo vieta (zona) patektų į kitos, nei yra stacionari viešojo maitinimo vieta, seniūnijos teritoriją.. Savivaldybių tarybos taip pat turi teisę uždrausti prekybą alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis, apriboti prekybos alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis laiką, trukmę ir nustatyti mažesnį parduodamų  alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį“.

2

Seimo narys G. Vasiliauskas, 2020-06-09

2

 

 

N

Argumentai: siekiant sistemiškai suderinti siūlomas Įstatymo 16 straipsnio 3 dalies nuostatas su kitomis Įstatymo normomis, būtina keisti Įstatymo 18 straipsnio 1 dalį, 4 dalies 1 punktą.

 

Pasiūlymas: Papildyti Įstatymo projektą nauju 2 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas

 1. Papildyti 18 straipsnio 1 dalį 5 punktu ir jį išdėstyti taip:

5) alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų, – nestacionariosiose viešojo maitinimo vietose savivaldybės tarybos nustatyto kurortinio, poilsio ir turizmo sezono laikotarpiu.

2. Pakeisti 18 straipsnio 3 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

6) nestacionariosiose mažmeninės prekybos ir viešojo maitinimo vietose. Šis draudimas netaikomas alkoholiniams gėrimams, parduodamiems tarptautinio susisiekimo traukiniuose, siaurojo geležinkelio traukiniuose ir laivuose, kuriuose yra atskirai įrengtos viešojo maitinimo vietos, orlaiviuose, vežančiuose keleivius tarptautiniais maršrutais, parodose ir mugėse, vykstančiose stacionariuose pastatuose, viešbučių kambariuose įrengtuose minibaruose, taip pat šio straipsnio 1 dalies 2, 3, 4, 5 punktuose nurodytais atvejais;

3. Pakeisti 18 straipsnio 4 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) pilstomus alkoholinius gėrimus. Šis draudimas netaikomas alkoholiniams gėrimams, parduodamiems stacionariosiose viešojo maitinimo vietose, stacionariuose pastatuose vykstančiose parodose ir mugėse, tarptautinio susisiekimo traukiniuose, siaurojo geležinkelio traukiniuose ir laivuose, kuriuose yra atskirai įrengtos viešojo maitinimo vietos, orlaiviuose, vežančiuose keleivius tarptautiniais maršrutais, alkoholiniams gėrimams (kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų), parduodamiems nestacionariosiose viešojo maitinimo vietose savivaldybės tarybos nustatyto kurortinio, poilsio ir turizmo sezono laikotarpiu, taip pat pilstomiems alui, alaus mišiniams su nealkoholiniais gėrimais ir natūralios fermentacijos sidrui, parduodamiems firminėse alkoholinių gėrimų gamybos įmonių parduotuvėse, pilstomiems alui, alaus mišiniams su nealkoholiniais gėrimais ir natūralios fermentacijos sidrui (kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento), parduodamiems masiniuose renginiuose, parodose ir mugėse“.

Pritarti

 

3.

Seimo narys G. Vasiliauskas, 2020-06-09

2

 

 

 

Argumentai: papildžius Įstatymo projektą nauju 2 straipsniu, tikslinga Įstatymo įsigaliojimo tvarką numatyti Įstatymo projekto 3 straipsnyje, nustatyti naują Įstatymo įsigaliojimo datą ir nustatyti įpareigojimus Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai dėl Įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų priėmimo.

Pasiūlymas:  Įstatymo projekto 3 straipsnį išdėstyti taip:

3. Įstatymo įsigaliojimas, taikymas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas įsigalioja 2020 m. birželio 1 liepos 1 d.

2. Iki 2020 m. birželio 30 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

Pritarti iš dalies

Komiteto pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį, jį laikyti įstatymo projekto 3 straipsniu, ir išdėstyti taip:

„2 3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, taikymas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2020 m. birželio 1 rugpjūčio 1 d.

2.Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija iki 2020 m. liepos 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

4.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2020-06-19

1

 

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė  n u t a r i a:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-4790 (toliau – Įstatymo projektas), tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui Įstatymo projektą tobulinti, atsižvelgiant į toliau pateiktas pastabas ir pasiūlymus:

1.         Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos Seime yra registruotas Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 12, 16, 18-1, 34 ir 341 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XIIIP-3698(2), kuriam 2020 m. sausio 22 d. posėdyje pritarė pagrindinis Ekonomikos komitetas ir kuriame yra siūloma atsisakyti popierinės formos licencijų dublikatų išdavimo, siūlytina suderinti abiejų įstatymų projektų nuostatas tarpusavyje ir Įstatymo projektu keičiamo Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 16 straipsnio 3 dalies antrajame sakinyje išbraukti žodžius „ir jų dublikatus“.

Pritarti

Tikslinga kartu atsižvelgti ir į Seimo nario G. Vasiliausko pasiūlymą.

Komiteto pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais leidžiama verstis tik turint licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais. Licencijas ir jų dublikatus išduoda, papildo, rekvizitus patikslina atitinkamos savivaldybės vykdomoji institucija. Licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų, kurortuose ir kitose savivaldybių tarybų nustatytose poilsio bei turizmo teritorijose išduodamos įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams savivaldybių tarybų nustatyto kurortinio, poilsio bei turizmo sezono laikotarpiui. Vienkartinės licencijos verstis mažmenine prekyba natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, parodose, natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento, mugėse ir masiniuose renginiuose, taip pat verstis mažmenine prekyba visais alkoholiniais gėrimais parodose ir mugėse, vykstančiose stacionariuose pastatuose, išduodamos teisę verstis mažmenine prekyba atitinkamų grupių alkoholiniais gėrimais turinčioms įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams ne ilgesniam kaip renginio trukmės laikui. Kitos licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais išduodamos įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams neterminuotam laikui. Įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams, prekiaujantiems alkoholiniais gėrimais stacionariosiose viešojo maitinimo vietose, jų turima neterminuota mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais licencija suteikia teisę aptarnauti pirkėjus lauko sąlygomis ne didesniu kaip 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos įrengtose aptarnavimo vietose (zonose), jeigu savivaldybės taryba nenustatė kitaip, tačiau savivaldybės taryba negali nustatyti tokio aptarnavimo vietos (zonos) atstumo nuo stacionarios viešojo maitinimo vietos, kad įrengta aptarnavimo vieta (zona) patektų į kitos, nei yra stacionari viešojo maitinimo vieta, seniūnijos teritoriją.. Savivaldybių tarybos taip pat turi teisę uždrausti prekybą alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis, apriboti prekybos alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis laiką, trukmę ir nustatyti mažesnį parduodamų  alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį“.

5.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2020-06-19

1

 

 

 

2.         Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatyme savivaldybių taryboms yra suteiktos palyginti plačios teisės riboti alkoholio prekybą savo savivaldybės teritorijoje. Tokios savivaldybių tarybų teisės, nustatytos Alkoholio kontrolės įstatymo 18 straipsnio 3, 8 ir 9 dalyse, apima teisę riboti alkoholio pardavimo laiką, nustatyti teritorijas ar vietas, kur gali būti uždrausta vykdyti prekybą alkoholiniais gėrimais, taip pat turi teisę drausti prekiauti alkoholiniais gėrimais įvairių masinių renginių metu. Todėl Įstatymo projekte siūlomas savivaldybių tarybų teisių išplėtimas, kuris leistų savivaldybių taryboms ne tik uždrausti prekybą alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis, apriboti prekybos alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis laiką ir trukmę, bet ir nustatyti mažesnį parduodamų alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį, yra perteklinis ir prieštarauja Alkoholio kontrolės įstatyme įtvirtintoms licencijų rūšims.

Licencijų rūšys yra įtvirtintos Alkoholio kontrolės įstatymo 16 straipsnio 3 dalyje ir Didmeninės ir mažmeninės prekybos alkoholio produktais licencijavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 618 „Dėl Didmeninės ir mažmeninės prekybos alkoholio produktais licencijavimo taisyklių patvirtinimo“. Vienkartinės licencijos suteikia teisę verstis mažmenine prekyba natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, parodose, taip pat vienkartinės licencijos prekiauti natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento, suteikia teisę prekiauti mugėse ir masiniuose renginiuose. Šios licencijos riboja leidžiamų prekiauti alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį. Neterminuota licencija verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais suteikia teisę ūkio subjektams prekiauti visais alkoholiniais gėrimais ir alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydis nėra ribojamas. Suteikus savivaldybių taryboms papildomą teisę nustatyti mažesnį paduodamų alkoholinių gėrimų tūrinės etilo alkoholio koncentracijos dydį tuo atveju, kai ūkio subjektas yra įsigijęs neterminuotą licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, būtų iškreiptos šiuo metu nustatytų licencijų rūšys, šių licencijų paskirtis ir tikslai. Teisinėje valstybėje leistino prekiauti etilo alkoholio koncentracijos dydį gali riboti būtent ūkio subjekto įsigytos licencijos rūšis, o ne savivaldybių tarybų priimamas sprendimas kiekvieno konkretaus ūkio subjekto atžvilgiu. Todėl tikslintinas Įstatymo projektu keičiamo Alkoholio kontrolės įstatymo 16 straipsnio 3 dalies paskutinis sakinys – išbraukiami žodžiai „ir nustatyti mažesnį parduodamų alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį“.

Pritarti

Žiūrėti į aukščiau išdėstytą formuluotę.

6.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2020-06-19

 

 

 

 

3.         2020 m. balandžio 23 d. buvo užregistruotas Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 16, 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4755, kuriuo taip pat siūloma keisti Alkoholio kontrolės įstatymo 16 straipsnio 3 dalį. Atsižvelgiant į tai, siūlytina abu projektus sujungti ir aptariamų projektų nuostatas suderinti tarpusavyje.

Nepritarti

Įstatymo projektas Nr. XIIIP-4755 jo pateikimo Seime metu 2020 m. birželio 2 d. buvo grąžintas iniciatoriams tobulinti.

7.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2020-06-19

 

 

 

 

4.         Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo projekto tikslas yra plėsti savivaldos teises, sudarant galimybes ūkio subjektams vykdyti veiklą aptarnaujant klientus lauko sąlygomis, siūlytina leisti prekybą alkoholiniais gėrimais paplūdimiuose ar jų dalyse, jei tokios prekybos neuždraudžia pati savivaldybė, ir atitinkamai papildyti Įstatymo projektą Alkoholio kontrolės įstatymo 18 straipsnio 3 dalies 15 punkto pakeitimu ir jį išdėstyti taip: „15) paplūdimiuose, jeigu yra priimtas savivaldybės tarybos sprendimas uždrausti prekybą alkoholiniais gėrimais tos savivaldybės paplūdimiuose arba jų dalyse.“.

            Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2019 m. lapkričio 6 d. Vyriausybės nutarimu Nr. 1116 „Dėl Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 2, 16, 16-1, 17, 18, 22, 28, 29 ir 34 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIII-394 2, 5, 10 straipsnių pakeitimo ir 1, 3 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“ Lietuvos Respublikos Seimui buvo pateikusi Alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 2, 16, 16(1), 17, 18, 22, 28, 29 ir 34 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIII-394 2, 5, 10 straipsnių pakeitimo ir 1, 3 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektą Nr. XIIIP-4163, kuriame buvo pateiktas analogiškas pasiūlymas leisti pačioms savivaldybėms nuspręsti, ar galima vykdyti prekybą alkoholio produktais paplūdimiuose, tačiau šis projektas Lietuvos Respublikos Seime nebuvo svarstytas. 

Nepritarti

Komitetas balsų dauguma nepritarė šiam Vyriausybės pasiūlymui. Už pasiūlymą balsavo 2, prieš – 3, susilaikė – 2 Komiteto nariai.

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo Ekonomikos komitetas,

2020-05-27

 

 

 

 

6.1. Sprendimas: pasiūlyti pagrindiniam Seimo Sveikatos reikalų komitetui įstatymo projektą patobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Ekonomikos komiteto pasiūlymą, kuriems Komitetas pritarė.

Pritarti iš dalies

Pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui ir Komiteto išvadai.

2.

Seimo Ekonomikos komitetas,

2020-05-27

1

 

 

 

Argumentai: atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 2, siūlytina patikslinti įstatymo projekto 16 str. 3 d.

Pasiūlymas: Pakeisti 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais leidžiama verstis tik turint licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais. Licencijas ir jų dublikatus išduoda, papildo, rekvizitus patikslina atitinkamos savivaldybės vykdomoji institucija. Vienkartinės licencijos verstis mažmenine prekyba natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, parodose, natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento, mugėse ir masiniuose renginiuose, taip pat verstis mažmenine prekyba visais alkoholiniais gėrimais parodose ir mugėse, vykstančiose stacionariuose pastatuose, išduodamos teisę verstis mažmenine prekyba atitinkamų grupių alkoholiniais gėrimais turinčioms įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams ne ilgesniam kaip renginio trukmės laikui. Kitos licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais išduodamos įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams neterminuotam laikui. Įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams, prekiaujantiems alkoholiniais gėrimais stacionariosiose viešojo maitinimo vietose, jų turima neterminuota mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais licencija suteikia teisę aptarnauti pirkėjus lauko sąlygomis ne didesniu kaip 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos įrengtose aptarnavimo vietose (zonose), jeigu išskyrus atvejus, kai savivaldybės taryba nustato mažesnį atstumą arba uždraudžia prekybą alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis  nenustatė kitaip, tačiau savivaldybės taryba negali nustatyti tokio aptarnavimo vietos (zonos) atstumo nuo stacionarios viešojo maitinimo vietos, kad įrengta aptarnavimo vieta (zona) patektų į kitos, nei yra stacionari viešojo maitinimo vieta, seniūnijos teritoriją. Savivaldybių tarybos taip pat turi teisę uždrausti prekybą alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis, apriboti prekybos alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis laiką, trukmę ir nustatyti mažesnį parduodamų alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį.

Pritarti iš dalies

Tikslinga kartu atsižvelgti į Vyriausybės išvadą ir į Seimo nario G. Vasiliausko pasiūlymą.

Komiteto pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais leidžiama verstis tik turint licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais. Licencijas ir jų dublikatus išduoda, papildo, rekvizitus patikslina atitinkamos savivaldybės vykdomoji institucija. Licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų, kurortuose ir kitose savivaldybių tarybų nustatytose poilsio bei turizmo teritorijose išduodamos įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams savivaldybių tarybų nustatyto kurortinio, poilsio bei turizmo sezono laikotarpiui. Vienkartinės licencijos verstis mažmenine prekyba natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, parodose, natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento, mugėse ir masiniuose renginiuose, taip pat verstis mažmenine prekyba visais alkoholiniais gėrimais parodose ir mugėse, vykstančiose stacionariuose pastatuose, išduodamos teisę verstis mažmenine prekyba atitinkamų grupių alkoholiniais gėrimais turinčioms įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams ne ilgesniam kaip renginio trukmės laikui. Kitos licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais išduodamos įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams neterminuotam laikui. Įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams, prekiaujantiems alkoholiniais gėrimais stacionariosiose viešojo maitinimo vietose, jų turima neterminuota mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais licencija suteikia teisę aptarnauti pirkėjus lauko sąlygomis ne didesniu kaip 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos įrengtose aptarnavimo vietose (zonose), jeigu savivaldybės taryba nenustatė kitaip, tačiau savivaldybės taryba negali nustatyti tokio aptarnavimo vietos (zonos) atstumo nuo stacionarios viešojo maitinimo vietos, kad įrengta aptarnavimo vieta (zona) patektų į kitos, nei yra stacionari viešojo maitinimo vieta, seniūnijos teritoriją.. Savivaldybių tarybos taip pat turi teisę uždrausti prekybą alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis, apriboti prekybos alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis laiką, trukmę ir nustatyti mažesnį parduodamų  alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį“.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): Pritarti Seimo Sveikatos reikalų komiteto išvadai ir patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIIP-4790(2).

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo Sveikatos reikalų komitetas, 2020-06-22

1

 

 

 

Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento, Ekonomikos komiteto, Vyriausybės bei Seimo nario G. Vasiliausko pasiūlymus, teikiama patobulinta įstatymo projekto 1 straipsnio formuluotė.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais leidžiama verstis tik turint licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais. Licencijas ir jų dublikatus išduoda, papildo, rekvizitus patikslina atitinkamos savivaldybės vykdomoji institucija. Licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų, kurortuose ir kitose savivaldybių tarybų nustatytose poilsio bei turizmo teritorijose išduodamos įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams savivaldybių tarybų nustatyto kurortinio, poilsio bei turizmo sezono laikotarpiui. Vienkartinės licencijos verstis mažmenine prekyba natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, parodose, natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento, mugėse ir masiniuose renginiuose, taip pat verstis mažmenine prekyba visais alkoholiniais gėrimais parodose ir mugėse, vykstančiose stacionariuose pastatuose, išduodamos teisę verstis mažmenine prekyba atitinkamų grupių alkoholiniais gėrimais turinčioms įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams ne ilgesniam kaip renginio trukmės laikui. Kitos licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais išduodamos įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams neterminuotam laikui. Įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams, prekiaujantiems alkoholiniais gėrimais stacionariosiose viešojo maitinimo vietose, jų turima neterminuota mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais licencija suteikia teisę aptarnauti pirkėjus lauko sąlygomis ne didesniu kaip 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos įrengtose aptarnavimo vietose (zonose), jeigu savivaldybės taryba nenustatė kitaip, tačiau savivaldybės taryba negali nustatyti tokio aptarnavimo vietos (zonos) atstumo nuo stacionarios viešojo maitinimo vietos, kad įrengta aptarnavimo vieta (zona) patektų į kitos, nei yra stacionari viešojo maitinimo vieta, seniūnijos teritoriją.. Savivaldybių tarybos taip pat turi teisę uždrausti prekybą alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis, apriboti prekybos alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis laiką, trukmę ir nustatyti mažesnį parduodamų  alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį“.

Pritarti

 

2.

Seimo Sveikatos reikalų komitetas, 2020-06-22

2

 

 

N

Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo nario G. Vasiliausko pasiūlymus ir siekiant sistemiškai suderinti siūlomas Įstatymo 16 straipsnio 3 dalies nuostatas su kitomis Įstatymo normomis, būtina keisti Įstatymo 18 straipsnio 1 dalį, 3 dalies 6 punktą ir 4 dalies 1 punktą.

 

Pasiūlymas: Papildyti Įstatymo projektą nauju 2 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas

 1. Papildyti 18 straipsnio 1 dalį 5 punktu:

5) alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų, – nestacionariosiose viešojo maitinimo vietose savivaldybės tarybos nustatyto kurortinio, poilsio ir turizmo sezono laikotarpiu.

2. Pakeisti 18 straipsnio 3 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

„6) nestacionariosiose mažmeninės prekybos ir viešojo maitinimo vietose. Šis draudimas netaikomas alkoholiniams gėrimams, parduodamiems tarptautinio susisiekimo traukiniuose, siaurojo geležinkelio traukiniuose ir laivuose, kuriuose yra atskirai įrengtos viešojo maitinimo vietos, orlaiviuose, vežančiuose keleivius tarptautiniais maršrutais, parodose ir mugėse, vykstančiose stacionariuose pastatuose, viešbučių kambariuose įrengtuose minibaruose, taip pat šio straipsnio 1 dalies 2, 3, 4, 5 punktuose nurodytais atvejais;“

3. Pakeisti 18 straipsnio 4 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) pilstomus alkoholinius gėrimus. Šis draudimas netaikomas alkoholiniams gėrimams, parduodamiems stacionariosiose viešojo maitinimo vietose, stacionariuose pastatuose vykstančiose parodose ir mugėse, tarptautinio susisiekimo traukiniuose, siaurojo geležinkelio traukiniuose ir laivuose, kuriuose yra atskirai įrengtos viešojo maitinimo vietos, orlaiviuose, vežančiuose keleivius tarptautiniais maršrutais, alkoholiniams gėrimams (kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų), parduodamiems nestacionariosiose viešojo maitinimo vietose savivaldybės tarybos nustatyto kurortinio, poilsio ir turizmo sezono laikotarpiu, taip pat pilstomiems alui, alaus mišiniams su nealkoholiniais gėrimais ir natūralios fermentacijos sidrui, parduodamiems firminėse alkoholinių gėrimų gamybos įmonių parduotuvėse, pilstomiems alui, alaus mišiniams su nealkoholiniais gėrimais, natūralios fermentacijos midui ir natūralios fermentacijos sidrui (kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento), parduodamiems parodose, mugėse ir kituose masiniuose renginiuose;“.

Pritarti

 

3.

Seimo Sveikatos reikalų komitetas, 2020-06-22

2

 

 

 

Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento bei Seimo nario G. Vasiliausko pasiūlymus, tikslintina Įstatymo įsigaliojimo data.

 

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį, jį laikyti įstatymo projekto 3 straipsniu, ir išdėstyti taip:

„2 3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, taikymas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2020 m. birželio 1 rugpjūčio 1 d.

2.Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija iki 2020 m. liepos 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

Pritarti

 

 

8. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 1.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: A. Kubilienė, A. Armonaitė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė:

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkė                                                                                                                                                                           Asta Kubilienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sveikatos reikalų komiteto biuro patarėjas Egidijus Jankauskas