LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Sveikatos reikalų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ALKOHOLIO KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-857 16 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4790
2020-06-22 Nr. 111-P-21
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkė A. Kubilienė, Komiteto pirmininko pavaduotojas R. Martinėlis, komiteto nariai A. Armonaitė, D. Kaminskas, L. Matkevičienė, A. Vinkus, Seimo narys A. Nekrošius, pavaduojantis Komiteto narį A. Kirkutį, Komiteto biuro vedėja J. Bandzienė, patarėjas A. Astrauskas, patarėjas E. Jankauskas, patarėja V. Valainytė, padėjėja D. Jonelytė, padėjėja M. Neverkevičienė, Seimo narys G. Vasiliauskas, Sveikatos apsaugos ministerijos Psichikos sveikatos skyriaus patarėja J. Talačkienė, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento Tabako ir alkoholio kontrolės skyriaus vedėjas J. Abramavičius.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-05-07 |
1 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, Europos Sąjungos teisės aktams, galiojantiems įstatymams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo (toliau – AKĮ) 16 straipsnio 3 dalį, joje įtvirtinant taisyklę, pagal kurią, esant savivaldybės tarybos sprendimui, įmonės, Europos juridiniai asmenys ir jų filialai, prekiaujantys alkoholiniais gėrimais stacionariosiose viešojo maitinimo vietose, pirkėjus lauko sąlygomis galėtų aptarnauti ir didesniu kaip 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos įrengtose aptarnavimo vietose (zonose). Svarstytina, ar teikiamos projekto nuostatos dera su AKĮ 1 straipsnio 1 dalyje ir IV skyriuje numatytomis alkoholio vartojimo mažinimo priemonėmis, tikslais ir kt. |
Pritarti iš dalies |
Tikslinga kartu atsižvelgti į Vyriausybės išvadą ir Seimo nario G. Vasiliausko pasiūlymą. Komiteto pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais
leidžiama verstis tik turint licenciją verstis mažmenine prekyba
alkoholiniais gėrimais. Licencijas |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-05-07 |
1 |
|
|
2. Iš projekto 1 straipsnyje vartojamos formuluotės „Savivaldybių tarybos taip pat turi teisę <...> nustatyti mažesnį parduodamų alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį“ nėra aišku, kokiame teisės akte įtvirtintą alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį savivaldybės taryba galėtų sumažinti. |
Pritarti |
Žiūrėti į aukščiau išdėstytą formuluotę. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-05-07 |
|
|
|
3. 2020 m. balandžio 23 d. buvo užregistruotas Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 16, 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4755, kuriuo taip pat siūloma keisti AKĮ 16 straipsnio 3 dalį. Atsižvelgiant į tai, kad abiejų įstatymų projektų įsigaliojimas numatytas 2020 m. birželio 1 d., siūlytina aptariamų projektų nuostatas suderinti tarpusavyje. |
Nepritarti |
Įstatymo projektas Nr. XIIIP-4755 jo pateikimo Seime metu 2020 m. birželio 2 d. buvo grąžintas iniciatoriams tobulinti. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-05-07 |
2 |
|
|
4. Projekte siūloma įstatymo įsigaliojimo data – 2020 m. birželio 1 d. Atsižvelgiant į projektu siūlomų pakeitimų turinį ir įstatymų leidybos procedūrų trukmę, svarstytina, ar projekte siūloma įstatymo įsigaliojimo data yra reali. |
Pritarti |
Komiteto pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį, jį laikyti įstatymo projekto 3 straipsniu, ir išdėstyti taip:
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio
2 dalį, įsigalioja 2020 m. 2.Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija iki 2020 m. liepos 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“ |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-05-07 |
|
|
|
5. Atsižvelgiant į AKĮ įtvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės kompetenciją reglamentuojant santykius, susijusius su alkoholio produktais, ir į šio įstatymo 19 ir 20 straipsniuose nustatytą Vyriausybės kompetenciją alkoholio vartojimo mažinimo srityje, manytina, kad turėtų būti gauta Vyriausybės nuomonė dėl siūlomo teisinio reguliavimo. |
Pritarti |
Šio projekto svarstymo Komitete metu Vyriausybės išvada yra gauta. |
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-05-07 |
1, 2 |
|
|
6. Vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, nustatytais teisės technikos reikalavimais, projektas koreguotinas: 6.1. vienintelė projekto 1 straipsnio dalis nenumeruojama; 6.2. projekto 2 straipsnio pavadinime brauktini žodžiai „taikymas ir įgyvendinimas“; 6.3. projekto 2 straipsnio pavadinimas rašytinas paryškintomis raidėmis. |
Pritarti |
Teisės technikos pobūdžio pastabos. Žiūrėti į Komiteto pasiūlymus. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos alkoholinių gėrimų gamintojų ir importuotojų asociacija, 2020-05-26
|
|
|
|
<...> Pritariame įstatymo rengėjų siūlymams laikantis valstybės alkoholio politikos principų sudaryti sąlygas savivaldybėms savarankiškai priimti sprendimus dėl alkoholio kontrolės priemonių įgyvendinimo. Siekiant tinkamai kontroliuoti prekybą alkoholiniais gėrimais turi būti sudaryta galimybė savivaldybėms pačioms priimti sprendimus dėl tam tikrų su alkoholio kontrolės politika susijusių ribojimų, kadangi savivaldybės geriausiai žino konkrečios savivaldybės specifiką ir realią rajono situaciją. Pritardami pagrindiniam įstatymo projekto siekiui norime atkreipti Seimo narių dėmesį į alkoholio kontrolės politikos priemones, kurios visiškai neatliepia besikeičiančios alkoholinių gėrimų vartojimo kultūros Lietuvoje. Dėl nesuprantamų priežasčių dvigubų standartų politika taikoma stipresnio ir silpnesnio alkoholio atžvilgiu. Pagal įstatymo projektą būtų leidžiamos išduoti vienkartinės licencijos verstis mažmenine prekyba natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, parodose, natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento, mugėse ir masiniuose renginiuose, taip pat verstis mažmenine prekyba visais alkoholiniais gėrimais parodose ir stacionariuose pastatuose, išduodamos teisę verstis mažmenine prekyba atitinkamų grupių alkoholiniais gėrimais turinčioms įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams ne ilgesniam kaip renginio trukmės laikui. Atlikti tyrimai bei statistika rodo, kad girtaujantys ir rizikingai alkoholį vartojantys asmenys alkoholinius gėrimus vartoje ne viešose vietose, kavinėse, restoranuose ar renginiuose, o namuose. Perteklinis draudimas prekiauti gėrimais, kurių alkoholio koncentracija viršija 13 procentų ir kurie nėra natūralios fermentacijos lauko kavinėse bei renginiuose sudaro diskriminacines prekybos sąlygas tarp skirtingų alkoholio rūšių. Vartotojui, kavinės klientui ar masinio renginio lankytojui leidžiama įsigyti alaus, sidro, tam tikrų vyno rūšių, tačiau dėl šio apribojimo klientai negali įsigyti dalies vynų ar alkoholinių gėrimų kokteilių iš skirtingų sudedamųjų dalių, kurių alkoholio koncentracija yra 13,5% ar šiek tiek daugiau. Tokio apribojimo priežastys nepaaiškinamos ir nepagrįstos jokiais statistiniais duomenimis ar analize. Įstatymo projekto rengėjai siūlo nustatyti, kad savivaldybių tarybos galėtų priimti sprendimą leisti prekiauti dar mažesnę alkoholio koncentraciją turinčiais gėrimais, nei tai numato įstatymas, tačiau lieka neaišku kodėl nesiūloma palikti galimybę savivaldybių taryboms priimti sprendimą, atsižvelgiant į savivaldybės situaciją bei būsimas prekybos vietas nustatyti didesnį parduodamų alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį (pavyzdžiui 22 proc.). Siūlome svarstant įstatymo projektą pritarti savivaldybių tarybų galių išplėtimui ir suteikti joms visišką, bet ne dalinį savarankiškumą, kuris leistų savivaldybių taryboms galimybę uždrausti prekybą alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis, apriboti prekybos alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis laiką, trukmę ir nustatyti parduodamų alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį pagal kiekvienos prekybos vietą, savivaldybės specifiką. |
Atsižvelgti |
|
2. |
Nacionalinė tabako ir alkoholio kontrolės koalicija, 2020-06-03 |
|
|
|
Susipažinę su Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu XIIIP-4790 ir susijusiais dokumentais, pritariame įstatymo projektui, kurį priėmus būtų praplėstos savivaldos teisės. Suprantame, kad įvairių ūkio subjektų, dažnai veikiančių labai skirtingose geografinėse miestų ar miestelių zonose ar atsidūrusių neįprastose darbo organizavimo aplinkybėse (pvz., COVID-19 pandemijos sąlygomis) vienodas reguliavimas gali būti dideliu iššūkiu. Miesto savivaldai suteikus teisę praplėsti aptarnavimo zonas, esančias lauke, sukurtų palankesnes teisinio reguliavimo sąlygas ūkio subjektams. |
Atsižvelgti |
|
3. |
Lietuvos savivaldybių asociacija, 2020-06-08 |
|
|
|
Lietuvos savivaldybių asociacija pateikė savivaldybėms derinimui Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. 1-857 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. X IllP-4790 (toliau - Projektas). Savivaldybės iš esmės pritaria Projektui, išskyrus Klaipėdos miesto savivaldybę (raštas pridedamas). Taip pat teikiame kitas savivaldybių pastabas. 1. Rokiškio rajono savivaldybės nuomone, pakeitimas „išskyrus atvejus, kai savivaldybės taryba nenustatė kitaip, tačiau savivaldybės taryba negali nustatyti tokio aptarnavimo vietos (zonos) atstumo nuo stacionarios viešojo maitinimo vietos, kad įrengta aptarnavimo vieta (zona) patektų į kitos, nei yra stacionari viešojo maitinimo vieta, seniūnijos teritoriją", yra neapibrėžtas. Licencijų turėtojai gali prašyti leisti prekiauti kelių kilometrų spinduliu nuo stacionarios prekybos vietos, kas apsunkintų kontrolę. Taip pat galimi konkurencijos pažeidimai, kadangi atsižvelgiant į numatomą reglamentavimą, vienam licencijos turėtojui gali būti sudaromos išskirtinės sąlygos (suteikiama teisė prekiauti didesniu atstumu nuo stacionarios prekybos vietos). Pažymėtina, kad tarybai suteikiama visiška diskrecijos teisė priimti sprendimus apriboti prekybą ir pan. Tačiau teismų praktika rodo, kad tarybos sprendimai yra dažnai apskundžiami, (šiuo atveju dar prisidėtų tokie argumentai kaip konkurencijos ribojimas, teisėtų lūkesčių pažeidimas ir pan.), o teismo priimti sprendimai - ne savivaldybių naudai. 2. Savivaldybės atkreipia dėmesį, kad savivaldybėms išduoti licencijų dublikatus nėra poreikio, nes išduotos licencijos yra Licencijų informacinėje sistemoje (LIS) viešai prieinamos visiems suinteresuotiems subjektams. |
Atsižvelgti |
|
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Teisingumo ministerijos Europos teisės departamentas, 2020-05-14 |
|
|
|
Įvertinę Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP‑4790 atitiktį Europos Sąjungos teisei, informuojame, kad pastabų neturime. |
Atsižvelgti |
|
2. |
Klaipėdos miesto savivaldybė, 2020-06-08 |
|
|
|
Informuojame, kad Klaipėdos miesto savivaldybės administracija nepritaria Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo (toliau - Įstatymas) Nr. 1-857 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui. Manome, kad nuostatos perteklinės. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas yra parengęs informaciją dėl prekybos alkoholiniais gėrimais lauke, 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos ūkio subjektams ir paaiškino, kad nuo 2018 m. sausio 1 d. įsigaliojusi Įstatymo redakcija numato, kad ūkio subjektai, prekiaujantys alkoholiniais gėrimais stacionariosiose viešojo maitinimo vietose, gali aptarnauti pirkėjus lauko sąlygomis ne didesniu kaip 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos įrengtose aptarnavimo vietose (zonose) be papildomos licencijos. Aptarnauti pirkėjus alkoholiniais gėrimais leidžiama ir didesniu atstumu nei 40 metrų, svarbu, kad alkoholinių gėrimų išdavimo klientams ar pardavėjams vieta būtų įrengta lauke ne didesniu, kaip 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos, (nuoroda https://ntakd.lrv.lt/lt/naujienos/prekvbos-alkoholiniais- gerimais-lauko-salygomis-naujienos). Atsižvelgiant į tai, atstumas lauko staliukams ir jų išdėstymui neribojamas ir gali būti didesnis nei 40 metrų. Todėl manome, jei papildoma licencija neišduodama, tai tikslinti esamą licenciją, išduotą prekiauti alkoholiniais gėrimais stacionarioje viešojo maitinimo vietoje, atsižvelgiant į lauko prekybą, mažinant parduodamų alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį, reguliuojant prekybos laiką, trukmę nėra tikslinga. Be to, dėl teisės Savivaldybių tarybai nustatyti mažesnį parduodamų alkoholinių gėrimų etilo alkoholio koncentracijos dydį gali kilti teisinio reglamentavimo keblumų, nes Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra patvirtinusi baigtinį licencijų verstis mažmenine prekyba rūšių, kuriose nustatytas konkretus etilo alkoholio koncentracijos dydis, sąrašą. |
Atsižvelgti |
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo Ekonomikos komitetas, 2020-05-27 |
|
|
|
|
6.1. Sprendimas: pasiūlyti pagrindiniam Seimo Sveikatos reikalų komitetui įstatymo projektą patobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Ekonomikos komiteto pasiūlymą, kuriems Komitetas pritarė. |
Pritarti iš dalies |
Pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui ir Komiteto išvadai. |
2. |
Seimo Ekonomikos komitetas, 2020-05-27 |
1 |
|
|
|
Argumentai: atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 2, siūlytina patikslinti įstatymo projekto 16 str. 3 d. Pasiūlymas: Pakeisti 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais
leidžiama verstis tik turint licenciją verstis mažmenine prekyba
alkoholiniais gėrimais. Licencijas |
Pritarti iš dalies |
Tikslinga kartu atsižvelgti į Vyriausybės išvadą ir į Seimo nario G. Vasiliausko pasiūlymą. Komiteto pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais
leidžiama verstis tik turint licenciją verstis mažmenine prekyba
alkoholiniais gėrimais. Licencijas |
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): Pritarti Seimo Sveikatos reikalų komiteto išvadai ir patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIIP-4790(2).
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo Sveikatos reikalų komitetas, 2020-06-22 |
1 |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento, Ekonomikos komiteto, Vyriausybės bei Seimo nario G. Vasiliausko pasiūlymus, teikiama patobulinta įstatymo projekto 1 straipsnio formuluotė. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „1 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas Pakeisti 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais
leidžiama verstis tik turint licenciją verstis mažmenine prekyba
alkoholiniais gėrimais. Licencijas |
Pritarti |
|
2. |
Seimo Sveikatos reikalų komitetas, 2020-06-22 |
2 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo nario G. Vasiliausko pasiūlymus ir siekiant sistemiškai suderinti siūlomas Įstatymo 16 straipsnio 3 dalies nuostatas su kitomis Įstatymo normomis, būtina keisti Įstatymo 18 straipsnio 1 dalį, 3 dalies 6 punktą ir 4 dalies 1 punktą.
Pasiūlymas: Papildyti Įstatymo projektą nauju 2 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas 1. Papildyti 18 straipsnio 1 dalį 5 punktu: „5) alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų, – nestacionariosiose viešojo maitinimo vietose savivaldybės tarybos nustatyto kurortinio, poilsio ir turizmo sezono laikotarpiu.“ 2. Pakeisti 18 straipsnio 3 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip: „6) nestacionariosiose mažmeninės prekybos ir viešojo maitinimo vietose. Šis draudimas netaikomas alkoholiniams gėrimams, parduodamiems tarptautinio susisiekimo traukiniuose, siaurojo geležinkelio traukiniuose ir laivuose, kuriuose yra atskirai įrengtos viešojo maitinimo vietos, orlaiviuose, vežančiuose keleivius tarptautiniais maršrutais, parodose ir mugėse, vykstančiose stacionariuose pastatuose, viešbučių kambariuose įrengtuose minibaruose, taip pat šio straipsnio 1 dalies 2, 3, 4, 5 punktuose nurodytais atvejais;“ 3. Pakeisti 18 straipsnio 4 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „1) pilstomus alkoholinius gėrimus. Šis draudimas netaikomas alkoholiniams gėrimams, parduodamiems stacionariosiose viešojo maitinimo vietose, stacionariuose pastatuose vykstančiose parodose ir mugėse, tarptautinio susisiekimo traukiniuose, siaurojo geležinkelio traukiniuose ir laivuose, kuriuose yra atskirai įrengtos viešojo maitinimo vietos, orlaiviuose, vežančiuose keleivius tarptautiniais maršrutais, alkoholiniams gėrimams (kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų), parduodamiems nestacionariosiose viešojo maitinimo vietose savivaldybės tarybos nustatyto kurortinio, poilsio ir turizmo sezono laikotarpiu, taip pat pilstomiems alui, alaus mišiniams su nealkoholiniais gėrimais ir natūralios fermentacijos sidrui, parduodamiems firminėse alkoholinių gėrimų gamybos įmonių parduotuvėse, pilstomiems alui, alaus mišiniams su nealkoholiniais gėrimais, natūralios fermentacijos midui ir natūralios fermentacijos sidrui (kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento), parduodamiems parodose, mugėse ir kituose masiniuose renginiuose;“. |
Pritarti |
|
3. |
Seimo Sveikatos reikalų komitetas, 2020-06-22 |
2 |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento bei Seimo nario G. Vasiliausko pasiūlymus, tikslintina Įstatymo įsigaliojimo data.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį, jį laikyti įstatymo projekto 3 straipsniu, ir išdėstyti taip:
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio
2 dalį, įsigalioja 2020 m. 2.Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija iki 2020 m. liepos 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“ |
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 1.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: A. Kubilienė, A. Armonaitė.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė:
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė Asta Kubilienė
Sveikatos reikalų komiteto biuro patarėjas Egidijus Jankauskas