LIETUVOS RESPUBLIKOS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PRAKTIKOS ĮSTATYMO NR. XIII-3222 3 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO IR ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PRAKTIKOS ĮSTATYMO NR. XIII-3222 2 IR 3 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIV-427 3 STRAIPSNIo PAKEITIMO

PROJEKTŲ

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Įstatymų projektų rengimą paskatinusios priežastys, parengtų projektų tikslai ir uždaviniai.

Lietuvos Respublikos asmens sveikatos priežiūros praktikos įstatymo Nr. XIII-3222 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto (toliau – įstatymas, įstatymų projektas) rengimą paskatinusios priežastis – siekis užtikrinti įstatymų, reglamentuojančių asmens sveikatos priežiūros specialistų profesinės kvalifikacijos įgijimą, ir įstatymų, reguliuojančių kitas sritis, suderinamumą.

Lietuvos Respublikos asmens sveikatos priežiūros praktikos įstatymo Nr. XIII-3222 2 ir 3 straipsnių pakeitimo įstatymu, kuris įsigaliojo nuo 2021 m. lapkričio 1 d., buvo įtvirtinta nauja gydomojo masažo specialisto profesinė kvalifikacija, išskiriant ją iš masažuotojo profesinės kvalifikacijos, ir nustatyta, kad  gydomojo masažo specialisto profesinė kvalifikacija įgyjama baigus masažuotojo formaliojo profesinio mokymo programą ir papildomą gydomojo masažo profesinio mokymo modulį. Lietuvos Respublikos asmens sveikatos priežiūros praktikos įstatymo Nr. XIII-3222 2 ir 3 straipsnių pakeitimo įstatymas nebuvo derintas su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir šios ministerijos atstovai pastebėjo, kad toks profesinės kvalifikacijos būdas, kai baigiama kitą profesinę kvalifikaciją suteikianti programa (šiuo atveju masažuotojo) ir papildomai baigiamas tik tam tikras profesinio mokymo modulis (šiuo atveju gydomojo masažo modulis) negalima. Todėl ši nuostata tikslintina ir keistinas Lietuvos Respublikos asmens sveikatos priežiūros praktikos įstatymas. Dėl pirmiau nurodytos priežasties, negalint pradėti rengti ir šiuo metu nerengiant gydomojo masažo specialistų, siekiant neužkirsti kelio tapti gydomojo masažo specialistais ir išvengti tokių specialistų trūkumo, Lietuvos asmens sveikatos priežiūros praktikos įstatyme taip pat tikslinga numatyti pereinamąsias nuostatas iki kol bus parengta ir įteisinta nauja gydomojo masažo specialisto profesinės kvalifikacijos įgijimo programa ir asmenys turės galimybę įgyti gydomojo masažo specialisto profesinę kvalifikaciją.

Pagrindinis įstatymų projektų tikslas – pakeisti gydomojo masažo specialisto profesinės kvalifikacijos įgijimą

Įstatymų projektų uždavinys – pakeisti gydomojo masažo specialisto profesinės kvalifikacijos įgijimą reglamentuojančias nuostatas ir numatyti (patikslinti) pereinamąjį laikotarpį, per kurį asmenys, įgiję masažuotojo profesinę kvalifikaciją, yra prilyginami asmenims, įgijusiems gydomojo masažo profesinę kvalifikaciją.

 

2. Įstatymų projektų iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai.

Projektus parengė Seimo narė Rimantė Šalaševičiūtė, bendradarbiaujant su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymų projektuose aptarti teisiniai santykiai.

Asmens sveikatos priežiūros praktikos įstatyme šiuo metu nustatyta, kad gydomojo masažo specialisto profesinė kvalifikacija įgyjama baigus masažuotojo formaliojo profesinio mokymo programą ir papildomą gydomojo masažo profesinio mokymo modulį. Šio įstatymo pakeitimo įstatyme nustatyta, kad gydomojo masažo specialisto profesinę kvalifikaciją turintiems asmenims prilyginami asmenys, iki 2023 m. liepos 1 d. įgiję masažuotojo profesinę kvalifikaciją pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos patvirtintas masažuotojo formaliojo profesinio mokymo programas, jeigu mokytis pagal šias programas jie pradėjo iki šio įstatymo įsigaliojimo.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.

Įstatymų projektais siūloma patikslinti gydomojo masažo specialisto profesinės kvalifikacijos įgijimo reguliavimą ir pereinamojo laikotarpio nuostatas dėl gydomojo masažo profesinės kvalifikacijos prilyginimo asmenims, įgijusiems masažuotojo profesinę kvalifikaciją.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymų projektus toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimtų įstatymų pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Priėmus Įstatymo projektą bus sudarytos sąlygos kokybiškesnių asmens sveikatos priežiūros paslaugų – vadinamojo gydomojo masažo specialisto profesinės kvalifikacijos įgijimu ir paslaugų teikimu.

 

6. Kokią įtaką įstatymai turės kriminogeninei situacijai, korupcijai.

Priimtas Įstatymo projektas neigiamos įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.

 

7. Kaip įstatymų įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

Įstatymų nuostatų įgyvendinimas įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.

 

8. Ar įstatymų projektai neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams

Įstatymų projektų nuostatos neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

 

9. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios.

Papildomų įstatymų priimti ar pakeisti nereikės.

 

10. Ar įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymų projektų sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

Įstatymų projektai parengti laikantis Valstybinės kalbos įstatymo, Teisėkūros pagrindų įstatymo reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymų projektų sąvokos ir jas įvardijantys terminai suderinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

11. Ar Įstatymų projektai atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių
apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus.

Įstatymų projektuose reglamentuojami klausimai atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvenciją ir Europos Sąjungos teisės nuostatas.

 

12. Jeigu įstatymams įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys.

Įstatymams įgyvendinti reikės pakeisti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. spalio 8 d. įsakymą Nr. V-1148 „Dėl Lietuvos medicinos normos MN 165:2021 „Gydomojo masažo specialistas“ patvirtinimo“.

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais).

Įstatymams įgyvendinti papildomų valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų neprireiks.

 

14. Įstatymų projektų rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

Negauta.

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis.

Masažuotojas, gydomojo masažo specialistas

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

 -

 

Teikia:

 

Seimo narė Rimantė Šalaševičiūtė