PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS DRAUDIMO ĮSTATYMO NR. I-1343 2, 26 IR 27 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

                                                                 XIIIP-2226                                         2018-06-

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

2

13

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad dienos chirurgijos ir dienos stacionaro paslaugos ilgą laiką buvo ir yra LR sveikatos apsaugos ministerijos prioritizuojamos LNSS įstaigose nacionaliniu mąstu, kas leidžia efektyviai panaudoti Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšas, tuo pačiu savalaikiai suteikiant gyventojams reikalingas paslaugas, yra būtina siekti, kad dienos chirurgijos ir dienos stacionaro paslaugos gyventojams išliktų lengvai prieinamos ir išliktų toliau prioritizuojamos nacionaliniu mąstu.

Dienos chirurgija ir dienos stacionaro paslaugos yra neatsiejamos ir dažnu atveju, klinikinėje praktikoje vienos kitas papildančios, todėl reikšminga šias paslaugų grupes teikti kuo įmanoma arčiau pacientų, o aukštesnio lygio stacionarines paslaugas koncentruoti įstaigose, kurios yra sukaupusiuos aukščiausią potencialą stacionarinių paslaugų teikime.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo 2 straipsnio 13 dalį ir ją išdėstyti taip:

„13. Stacionare teikiamos aktyviojo gydymo paslaugos - dienos chirurgijos ir stacionarinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos, teikiamos pacientams dėl ūmios ligos, lėtinės ligos paūmėjimo ar sužalojimo, kai reikalingas ištyrimas ir (ar) aktyvus medikamentinis, ir (ar) chirurginis gydymas, išskyrus dienos chirurgijos ir dienos stacionaro paslaugas.“

 

26

3

2

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad sveikatos priežiūros veiklą kontroliuoja tiek Teritorinės ligonių kasos, tiek Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūrai tarnyba, kurių patikrinimai įstaigose yra nuolatiniai dėl veiklos pobūdžio, nėra logiška nustatyti, kad bet koks pažeidimas susijęs su sveikatos priežiūros paslaugų teikimu užkirstų įstaigai teisę sudaryti sutartį su Teritorinėmis ligonių kasomis.    

Vadovaujantis lygiateisiškumo principu, įstaigoms, norinčios sudaryti sutartį dėl trūkstamų sveikatos priežiūros paslaugų komepnsavimo su teritorinėmis ligonių kasomis, neturi būti taikomi aukštesni kriterijai, negu tinklui priskiriamoms įstaigoms.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

„2)   asmens sveikatos priežiūros įstaiga yra sumokėjusi visus mokesčius valstybei, nėra padariusi mokestinių ir kitų su sveikatos priežiūros paslaugų teikimu susijusių pažeidimų;“

 

26

4

2

Argumentai:

Vertinant tai, kad 26 straipsnio 4 dalis apibrėžia kriterijus, pagal kuriuos bus vertinamos kompensuojamas paslaugas teikti norinčios įstaigos, reikšminga įtvirtinti aiškius, nedubliuojančius bei lengvai pamatuojamus įstaigų vertinimo kriterijus.

Įstatymo projekto 26 straipsnio 4 dalies 1 punktas įtvirtina principą apie atitinkamų paslaugų teikimo patirtį, ko pasekoje, aiškiai nubrėžia pagrindinį teritorinių ligonių kasų (kaip paslaugų užsakovo funkciją atliekančio vykdytojo) principą – neginčijamą paslaugų kokybę.

Kriterijus, vertinantis gydytojų etatų skaičių iš esmės dubliuoja 26 straipsnio 4 dalies 1 punkte įtvirtintą palsaugų teikimo patirtį ir niekaip neatsipindi norimų įsigyti paslaugų kokybės, todėl nėra taikytinas ir turėtų būti laikomas kaip perteklinis.

Pasiūlymas:

Panaikinti įstatymo 26 straipsnio 4 dalies 2 punktą:

2)   atitinkamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių gydytojų etatų skaičius;“

26

4

3

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad visi Lietuvos Respublikoje užregistruojami įstatymų projektai turi vadovautis LR teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnyje įtvirtintų teisėkūros principų, įstatymo projekto siūlomas keisti 26 straipsnio 4 dalies 3 punktas tik paantrina to paties straipsnio 4 dalies 1 punktą, kuriame siekiama vertinti atitinkamų paslaugų teikimo patirtį. Atsižvelgiant į argumentus, manytina, kad 26 straipsnio 4 dalies 1 punktas apima ir suteikiamų paslaugų skaičių, o 3 punktas neišpildo teisėkūros proporcingumo principo (reguliavimo priemonės turi sudaryti kuo mažesnę administracinę naštą ir kitokią naštą), įtvirtinto kituose teisės aktuose.

 

Pasiūlymas:

Panaikinti įstatymo 26 straipsnio 4 dalies 3 punktą:

3)   suteiktų atitinkamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per metus;“

26

4

6

Argumentai:

Vertinant tai, kad įstatymo projektas siekia reguliuoti tik dienos chirurgijos ir stacionarinės sveikatos priežiūros paslaugas, o įstatymo projekto 26 straipsnio 4 punktas siekia apibėžti kriterijus, pagal ką, minėtos paslaugos bus perkamos iš ne tinklui priklausančių asmens sveikatos priežiūros įstaigų, skirtingi reikalavimai ne tinklui priklausančioms įstaigoms pažeidžia LR Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio 2 dalį.

 

Pasiūlymas:

Panaikinti įstatymo 26 straipsnio 4 dalies 6 punktą:

6)   įstaigoje teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kompleksiškumas;“

 

 

 

 

Teikia:

Seimo nariai

Jonas Liesys

Antanas Matulas

Irena Degutienė

Ričardas Juška

Jonas Varkalys

Juozas Baublys

Gintaras Vaičekauskas