PASIŪLYMAS

 

 

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

VAlstybės tarnybos įSTATYMO NR. VIII-1316 9, 10, 11, 13, 14, 23, 26, 32, 33, 36, 41, 43, 44, 45, 48, 49 straipsnių PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO XIIIP-624

 

2017-06-30

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

15

 

 

Argumentai:

Projekto 15 straipsniu keičiamame 49 straipsnyje nustatoma, kad Vyriausybė paskiria valstybės tarnybos tvarkymo funkcijas atliekančią įstaigą. Neabejotinai, toks numatomas reguliavimas leidžia numanyti, kad esamu metu tokia įstaiga nėra paskirta, nors šiuo metu yra veikianti valstybės tarnybos tvarkymo funkcijas atliekanti Vyriausybės įstaiga – Valstybės tarnybos departamentas.

Be to, Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2017 m. birželio 21 d. priėmė nutarimą Nr. 496 „Konkursų valstybės ir savivaldybių įmonėse, iš valstybės, savivaldybių ir valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetų bei iš kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų finansuojamose valstybės ir savivaldybių įstaigose ir viešosiose įstaigose, kurių savininkė yra valstybė ar savivaldybė, organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašas“, kuris įsigalioja 2017 m. liepos 1 d. Šiuo nutarimu patvirtintame apraše aiškiai įvardinamas Valstybės tarnybos departamentas, numatant jam naują labai reikšmingą funkciją – iš esmės viso viešojo sektoriaus konkursų pagal konkursinių pareigybių sąrašą paskelbimą ir tvarkymą per valstybės tarnybos departamento tvarkomą Valstybės tarnautojų registrą ir Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą.

 

Pasiūlymas:

Patikslinti projekto 15 straipsnį, nustatant įstatymo 49 straipsnyje, kad valstybės tarnybos tvarkymo funkcijas atliekanti įstaiga yra Valstybės departamentas.

 

2.

 

 

 

Argumentai:

Valstybės tarnybos įstatymo 50 straipsnyje nustatyta, kad valstybės registre (šiuo metu tai yra Valstybės tarnautojų registras) kaupiami duomenys apie valstybės tarnautojus, taip pat duomenys apie darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš valstybės, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų, pareigas ir Vyriausybės narius ir valstybės pareigūnus tiek, kiek reikalinga jų tarnybiniams pažymėjimams ar kitokioms elektroniniam pasirašymui skirtoms priemonėms pagaminti.

Projektų Valstybės tarnybos įstatyme būtų įtvirtintos naujos nuostatos, suteikiančios teisinį pagrindą Valstybės tarnautojų registre kaupti duomenis ne tik apie valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, bet ir apie kitus viešojo sektoriaus darbuotojus, t.y. valstybės ir savivaldybių įmonių, iš valstybės, savivaldybių ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetų bei kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų finansuojamų valstybės ir savivaldybių įstaigų bei viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra valstybė ar savivaldybė, darbuotojus. Tokiu būdu viena institucija būtų atsakinga už visų viešajame administravime dalyvaujančių subjektų duomenų kaupimą ir tvarkymą.

Pažymėtina, kad Valstybės tarnautojų registras ir Valstybės tarnybos valdymo informacinė sistema nebūtų steigiami iš naujo, o būtų išnaudotos esamos jų techninės ir programinės galimybės, tik išplečiant kaupiamų duomenų imtį.

Pažymėtina, kad Konkursų valstybės ir savivaldybių įmonėse, iš valstybės, savivaldybių ir valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetų bei iš kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų finansuojamose valstybės ir savivaldybių įstaigose ir viešosiose įstaigose, kurių savininkė yra valstybė ar savivaldybė, organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2017 m. birželio 21 d. nutarimu Nr. 496, 5 ir 8 punktuose nustatyta, pareiga konkursus organizuojančioms įmonėms ir įstaigoms, juos vykdyti per Valstybės tarnybos departamento tvarkomą Valstybės tarnautojų registro dalį Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą.

Atkreiptinas dėmesys, kad galiojantis Valstybės tarnybos įstatymas nenustato Valstybės tarnybos departamentui teisės tvarkyti minėtų įmonių ir įstaigų dirbančiųjų asmens duomenis.

Valstybės kontrolė Valstybinio audito ataskaitoje 2017 m. vasario 13 d. Nr. VA-P-10-1-1 „Žmogiškųjų išteklių valdymas viešojo administravimo institucijose“ nustatė, kad valstybės mastu neskiriama pakankamai dėmesio viešojo administravimo politikos įgyvendinimui, nėra kaupiami duomenys apie viešąjį administravimą vykdančius asmenis, nėra vienos institucijos, atsakingos už viešojo administravimo funkcijų priskirimo priežiūrą. Todėl viešojo administravimo politika formuojama ir viešojo valdymo tobulinimo sprendimai priimami neturint išsamios informacijos apie visus viešąjį administravimą vykdančius asmenis.

 

Pasiūlymas:

Papildyti projektą atitinkamai naujais straipsniais, keičiant Valstybės tarnybos įstatymo 4,50 ir 501 straipsnius ir juos išdėstyti taip:

1.      Pakeisti 4 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Šis Įstatymas be išlygų taikomas valstybės tarnautojams, išskyrus statutinius valstybės tarnautojus bei darbuotojus, dirbančius valstybės ir savivaldybių įmonėse, iš valstybės, savivaldybių ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetų bei kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų finansuojamose valstybės ir savivaldybių įstaigose bei viešosiose įstaigose, kurių savininkė yra valstybė ar savivaldybė.“

2.      Papildyti 4 straipsnį nauja 4 dalimi:

1.      4. Valstybės ir savivaldybių įmonių, iš valstybės, savivaldybių ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetų bei kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų finansuojamų valstybės ir savivaldybių įstaigų bei viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra valstybė ar savivaldybė, darbuotojams, šio Įstatymo 50 straipsnio 1 dalies 1,2,3 ir 4 punktai taikomi be išlygų.“

2.      Buvusiais 4 straipsnio 4,5 ir 6 dalis laikyti atitinkamai 5,6 ir 7 dalimis.

3.      Pakeisti straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Valstybės registre, kurį Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo, Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka steigia Vyriausybė, kaupiami duomenys apie valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, valstybės ir savivaldybių įmonių, iš valstybės, savivaldybių ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetų bei kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų finansuojamų valstybės ir savivaldybių įstaigų bei viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra valstybė ar savivaldybė:

1)      struktūras, laisvas ir užimtas valstybės tarnautojų, valstybės pareigūnų, politikų, teisėjų ir darbuotojų pareigas;

2)      valstybės tarnautojus, valstybės pareigūnus, politikus, teisėjus ir darbuotojus bei jų darbo užmokestį;

3)      asmenis, atleistus iš pareigų už šiurkštų tarnybinį (darbo pareigų pažeidimą) nusižengimą;

4)      asmenis, kurie šio Įstatymo numatytais atvejais pripažinti padariusiais šiurkštų tarnybinį (darbo pareigų pažeidimą) nusižengimą, už kurį yra pagrindas skirti tarnybinę nuobaudą – atleidimą iš pareigų;

 

4.      Pakeisti 501 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Valstybės personalo valdymo informacinė sistema skirta valstybės tarnybos, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, valstybės ir savivaldybių įmonių, iš valstybės, savivaldybių ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetų bei kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų finansuojamų valstybės ir savivaldybių įstaigų bei viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra valstybė ar savivaldybė, personalo valdymo sprendimams priimti, kitoms šiame Įstatyme ir su juo susijusiuose teisės aktuose nurodytoms funkcijoms įgyvendinti.“

 

 

 

 

Teikia:

Seimo narys                                                                                                                 Algirdas Sysas