LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
UŽSIENIO REIKALŲ KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ĮSTATYMO „DĖL UŽSIENIEČIŲ TEISINĖS PADĖTIES“ NR. IX-2206 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
NR. XIIIP-2427
2018 m. lapkričio 14 d. Nr. 105-P-91
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Užsienio reikalų komiteto pirmininkas Juozas Bernatonis, pirmininko pavaduotojas Egidijus Vareikis, Užsienio reikalų komiteto nariai Mantas Adomėnas, Aušrinė Armonaitė, Audronius Ažubalis, Linas Antanas Linkevičius, Mindaugas Puidokas, Emanuelis Zingeris.
Užsienio reikalų komiteto biuras: vedėjas Evaldas Zelenka, patarėjai, Inga Milašiūtė, Milda Petrokaitė, Laura Plyniuvienė, padėjėja Salvinija Jurėnaitė.
Kviestieji asmenys: vidaus reikalų viceministras Darius Urbonas, Vidaus reikalų ministerijos Migracijos politikos grupės patarėja Aušra Grikevičienė, Migracijos departamento prie VRM direktorė Evelina Gudzinskaitė, Užsienio reikalų ministerijos Konsulinio departamento direktorius Giedrius Kazakevičius, Užsienio reikalų ministerijos Konsulinio departamento Konsulinės teisės ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjas Marius Juška, Užsienio reikalų ministerijos Konsulinio departamento Šengeno skyrius vyresnysis specialistas Artūras Eirošius, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos Nacionalinio saugumo grupės patarėjas Mindaugas Silkauskas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Vidaus reikalų ministerija, 2018-11-02 Nr. G-2018-10267 |
|
|
|
DĖL MIGRACIJOS KOMISIJOS SPRENDIMO
Vidaus reikalų ministerija, vykdydama Ministro Pirmininko pavedimą, įformintą Vyriausybės kanclerio 2018 m. spalio 24 d. rezoliucija Nr. S-3642, pagal kompetenciją įvertino Seimo Migracijos komisijos 2018 m. spalio 10 d. posėdžio protokole Nr. 139-P-12 keliamus klausimus dėl Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-2427 (toliau – įstatymo projektas). Pagal Lietuvos Respublikos įstatymą „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (toliau – įstatymas), leidimui dirbti ar leidimui gyventi darbo pagrindu gauti turi būti pateikiami dokumentai, patvirtinantys užsieniečio turimą kvalifikaciją ir ne mažesnę negu vienerių metų darbo patirtį pagal turimą kvalifikaciją per pastaruosius dvejus metus. Sutinkame, kad įdarbinamo užsieniečio atitiktį darbo vietos reikalavimams pirmiausia turėtų vertinti darbdavys, o ne institucijos, sprendžiančios dėl leidimo dirbti ar leidimo laikinai gyventi darbo pagrindu išdavimo, todėl įstatymo projektu šį reikalavimą siūloma keisti reikalavimu pateikti darbdavio informaciją apie įdarbinamo užsieniečio turimą kvalifikaciją ir profesinę patirtį. Pažymėtina, kad vienas iš Lietuvos Respublikos Seimo 2018 m. rugsėjo 20 d. nutarimu Nr. XIII-1484 patvirtintos Demografijos, migracijos ir integracijos politikos 2018–2030 metų strategijoje nurodytų tikslų – užtikrinti valstybės poreikius atitinkantį migracijos srautų valdymą, pirmiausia skatinti grįžtamąją migraciją ir proporcingą, valstybės interesus atitinkantį užsienio šalių piliečių atvykimą. Vienas iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 29 patvirtintose Lietuvos migracijos politikos gairėse įtvirtintų principų yra darbo jėgos kompensavimo, kuris reiškia, kad darbuotojai iš trečiųjų šalių pasitelkiami kompensuoti trūkstamą darbo jėgą tik tada, kai šio trūkumo negali kompensuoti vietinė darbo jėga, grįžtantys iš emigracijos darbingi Lietuvos Respublikos piliečiai arba pagal laisvo asmenų judėjimo principą Europos Sąjungos valstybių narių piliečiai. Valstybės poreikius atitinkančios kvalifikuotos trūkstamos darbo rinkoje darbo jėgos pritraukimo politika neturėtų skatinti telkti pigią darbo jėgą iš trečiųjų šalių, nepasinaudojus visomis vidaus darbo jėgos teikiamomis galimybėmis, neturėtų skatinti Lietuvos Respublikos piliečių ekonominės emigracijos ar kelti papildomų socialinių įtampų. Įstatyme nustatyta, kad leidimas dirbti užsieniečiui gali būti išduodamas, jeigu Lietuvos Respublikoje nėra specialisto, atitinkančio darbdavio keliamus kvalifikacinius reikalavimus. Manome, kad įstatyme nustatytas reikalavimas, kad užsieniečio darbo užmokestis negali būti mažesnis už tokį patį darbą pas tą patį darbdavį dirbančio Lietuvos Respublikos gyventojo, o jeigu tokio darbuotojo nėra, užsieniečio darbo užmokestis negali būti mažesnis už Lietuvos statistikos departamento paskutinį paskelbtą kalendorinių metų vidutinį mėnesinį bruto darbo užmokestį šalies ūkyje pagal atitinkamą ekonominės veiklos rūšį, ir įstatymo projektu siūlomas nustatyti reikalavimas pateikti darbdavio informaciją apie įdarbinamo užsieniečio turimą kvalifikaciją ir profesinę patirtį yra pagrįsti ir atitinka nurodytąsias nuostatas.
|
Atsižvelgti |
Vidaus reikalų ministerijos raštas, kartu persiųstas ir Seimo Užsienio reikalų komitetui, atsakant į 2018 m. spalio 16 d. Seimo Migracijos komisijos raštą Nr. V-2018-9012. |
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nebuvo.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Žmogaus teisių komitetas, 2018-10-10 |
|
|
|
* |
Sprendimas: pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIIIP-2427 ir Komiteto išvadoms. Siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti projektą, atsižvelgiant į Teisės departamento pastabas, kurioms Komitetas pritarė, ir Žmogaus teisių komiteto siūlymą.
|
Pritarti |
|
2. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2018-10-10
|
|
|
|
* |
Sprendimas: iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam Įstatymo projektui Nr. XIIIP-2427 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir pasiūlymus, kuriems pritarė Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas. |
Pritarti |
|
3. |
Migracijos komisija, 2018-10-10 |
|
|
|
* |
Sprendimas: pagrindiniam Užsienio reikalų komitetui tobulinti Lietuvos Respublikos užsieniečių teisinės padėties Nr. IX-2206 pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-2427 atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Migracijos komisijos pasiūlymus, kuriems Komisija pritarė.
|
Pritarti |
|
4. |
Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas, 2018-11-07
|
|
|
|
* |
Sprendimas: iš esmės pritariama iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIIIP-2427 ir siūloma pagrindiniam Komitetui tobulinti įstatymo projektą pagal Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pastabas.
|
Pritarti |
|
5. |
Migracijos komisija, 2018-10-10 |
7 (19) |
(1) |
(14) |
|
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 14 punktą ir jį išdėstyti taip: „14) jis yra nesumokėjęs Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka skirtos baudos (baudų), kurios (kurių) dydis (suma) didesnis (didesnė) negu vienas bazinės socialinės išmokos dydis;“.
|
Pritarti |
|
6. |
Žmogaus teisių komitetas, 2018-10-10 |
7 (19) |
(2) |
|
|
Pasiūlymas: Atsižvelgiant į tai, kad Vizų kodekse numatytas atskiras Šengeno vizos atšaukimo pagrindas ,,vizos turėtojo prašymu“ (VK 34 str. 3 d., VI priedo 11 p.,) siūlome tokį patį pagrindą numatyti ir dėl nacionalinės vizos, kuri dėl pasikeitusių užsieniečio asmeninių ar kitų aplinkybių galėtų būti jo paties iniciatyva atšaukta, nesukeliant jam neigiamų pasekmių. Siūlome atsisakyti įstatymo 19 straipsnio 2 dalies, kad nacionalinė viza atšaukiama užsienietį pakvietusio fizinio ar juridinio asmens prašymu ir palikti tik pagrindą atšaukti nacionalinę vizą paties užsieniečio prašymu. Siūlome tokią projekto 7 straipsniu keičiamo Įstatymo 19 straipsnio 2 dalies redakciją: ,,2. Nacionalinė viza
|
Pritarti |
|
7. |
Migracijos komisija, 2018-10-10 |
17 (341) |
(2) |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 16 straipsniu keičiamo įstatymo 341 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Šio Įstatymo 40 straipsnio 2 dalyje nustatytais atvejais, užsieniečio prašymu naujai įforminti leidimą laikinai gyventi, prašymas išnagrinėjamas ir leidimas laikinai gyventi naujai įforminamas skubos tvarka per perpus trumpesnį terminą, negu nustatytas šio Įstatymo 33 straipsnio 3 dalyje.“
|
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: Seimo Užsienio reikalų komitetas siūlo Įstatymo projekto naujos numeracijos 17 straipsniu keičiamo įstatymo 341 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip: „2. Šio Įstatymo 40 straipsnio 2 dalyje nustatytais atvejais prašymas naujai įforminti leidimą laikinai gyventi užsieniečio prašymu išnagrinėjamas ir leidimas laikinai gyventi naujai įforminamas skubos tvarka per perpus trumpesnį terminą, negu nustatytas šio Įstatymo 33 straipsnio 3 dalyje.“
|
8. |
Nacionalinio saugumo ir
gynybos komitetas, |
3 (4) |
(1) |
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į būtinybę stiprinti Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministerijos, kaip pagrindinės už migracijos politikos formavimą bei užsieniečių buvimo ir gyvenimo Lietuvoje kontrolę atsakingos institucijos vaidmenį, siūlytina papildyti įstatymo projektą nuostata, kurioje atsispindėtų minėta Vidaus reikalų ministerijos funkcija. Pasiūlymas: Papildyti 4 straipsnį vienu punktu ir išdėstyti jį taip: „1. Valstybės politiką užsieniečių buvimo ir gyvenimo Lietuvos Respublikoje kontrolės srityje formuoja, jos įgyvendinimą koordinuoja ir kontroliuoja Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija.“
|
Pritarti |
|
9. |
Nacionalinio saugumo ir
gynybos komitetas, |
3 (4) |
(5) |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte viena iš institucijų, kuri vykdo užsieniečių buvimo ir gyvenimo Lietuvos Respublikoje ir vykimo per Lietuvos Respublikos teritoriją kontrolę, yra „Policijos generalinio komisaro įgaliota policijos įstaiga.“ Atsižvelgiant į šios formuluotės neapibrėžtumą, siūloma sąvoką „Policijos generalinio komisaro įgaliota įstaiga“ keisti į „Policija“.
Pasiūlymai: 4 straipsnyje 5 dalį išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
10. |
Nacionalinio saugumo ir
gynybos komitetas, |
19 (36) |
2 (3) |
(8) |
N |
Argumentai: Siekiant stiprinti nelegalios migracijos, fiktyvių įmonių, santuokų, partnerystės ar įvaikinimų kontrolę, siūlytina įtvirtinti Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijoms, įstaigoms ir įmonėms pareigą informuoti Migracijos departamentą apie pastebėtas galimas fiktyvumo apraiškas.
Pasiūlymas: Papildyti 36 straipsnio 3 dalies nauju 10 punktu ir išdėstyti jį taip: „10) Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijos, įstaigos ir įmonės - apie pastebėtus galimus fiktyvios įmonės, fiktyvios santuokos, fiktyvaus įvaikinimo ar fiktyvios registruotos partnerystės požymius.“
|
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: Atsižvelgiant į įstatymo projekto naujos numeracijos 19 straipsnio 2 dalimi keičiamų įstatymo 36 straipsnio 3 dalies punktų numeraciją, pasiūlytą naują punktą siūloma išdėstyti 8 punkte. |
11. |
Nacionalinio saugumo ir
gynybos komitetas, |
66 (141) |
(2) |
(3) |
|
Argumentai: Siekiant nustatyti užsieniečių teisinę padėtį Lietuvos Respublikoje, stiprinti nelegalios migracijos, fiktyvių įmonių, santuokų, partnerystės ar įvaikinimų kontrolę, siūlytina Migracijos departamento valstybės tarnautojams suteikti teisę patekti į fizinio asmens gyvenamąsias patalpas, jei šis fizinis asmuo sutinka.
Pasiūlymai: 141 straipsnyje 2 dalies 3 punktą išdėstyti taip: „turi teisę patekti į fizinio asmens gyvenamąsias patalpas tik tuo atveju, jei šis fizinis asmuo sutinka.“ |
Pritarti |
Pasiūlymas: Buvusį 141 straipsnio 2 dalies 3 punktą laikyti 4 punktu. |
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIIP-2427(2) ir Užsienio reikalų komiteto išvadai.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Užsienio reikalų komitetas, 2018-11-14 |
3 |
|
|
|
Argumentai: Pritarus Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pasiūlymams dėl įstatymo projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 4 straipsnio papildymo nauja 1 dalimi, Seimo Užsienio reikalų komitetas siūlo atitinkamai pakeisti įstatymo 4 straipsnio dalių numeraciją ir suvienodinti šiame straipsnyje vartojamas sąvokas visose jo dalyse, pakeičiant vietoje žodžių „policijos generalinio komisaro įgaliota policijos įstaiga“ į „policija“.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „3 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas Pakeisti 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „4 straipsnis. Užsieniečių buvimo, gyvenimo Lietuvos Respublikoje ir vykimo per Lietuvos Respublikos teritoriją kontrolė 1. Valstybės politiką užsieniečių buvimo ir gyvenimo Lietuvos Respublikoje kontrolės srityje formuoja, jos įgyvendinimą koordinuoja ir kontroliuoja Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija. 2. Užsieniečių buvimą ir gyvenimą Lietuvos Respublikoje kontroliuoja Migracijos departamentas ir Valstybės sienos apsaugos tarnyba, bendradarbiaudami su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis. Rusijos Federacijos piliečių vykimo iš Rusijos Federacijos teritorijos į Rusijos Federacijos Kaliningrado sritį ir atgal per Lietuvos Respublikos teritoriją kontrolę atlieka policija ir Valstybės sienos apsaugos tarnyba.
|
Pritarti |
|
2. |
Užsienio reikalų komitetas, 2018-11-14 |
8 |
|
|
|
Argumentai: Seimo Užsienio reikalų komitetas, atsižvelgdamas į Užsienio reikalų ministerijos pastebėjimus, išsakytus komiteto posėdžio metu, siūlo patikslinti įstatymo projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 21 straipsnio 3 dalį, išbraukiant žodžius „Šengeno vizos“. Nuostata tobulintina, atsižvelgiant į įstatymo 19 straipsnio pakeitimus.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 21 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3.
Sprendimus dėl vizos išdavimo ar atsisakymo ją išduoti, jos panaikinimo 1) Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Konsulinis departamentas – dėl visų rūšių vizų išdavimo ar atsisakymo jas išduoti, dėl visų rūšių vizų panaikinimo ir atšaukimo; 2)
Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ir konsulinės įstaigos – dėl
visų rūšių vizų išdavimo ar atsisakymo jas išduoti, dėl visų rūšių vizų
panaikinimo 3) Valstybės sienos apsaugos tarnyba – dėl Šengeno vizų išdavimo ar atsisakymo jas išduoti pasienio kontrolės punkte, dėl visų rūšių vizų panaikinimo, dėl Šengeno vizų atšaukimo; 4) Migracijos departamentas – dėl visų rūšių vizų išdavimo ar atsisakymo jas išduoti, dėl visų rūšių vizų panaikinimo ir atšaukimo; 5) Šengeno valstybės, pagal susitarimą dėl atstovavimo atstovaujančios Lietuvos Respublikai Šengeno vizos išdavimo klausimais, kompetentinga institucija – dėl Šengeno vizų išdavimo ar atsisakymo jas išduoti, dėl Šengeno vizų panaikinimo ir atšaukimo.“ |
Pritarti |
|
3. |
Užsienio reikalų komitetas, 2018-11-14 |
11 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos teisės departamento pastabą dėl projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 12 punkto papildymo nuoroda į Reglamento (EB) Nr. 1987/2006 nuostatas, Seimo Užsienio reikalų komitetas siūlo įstatymo projektą papildyti naujais straipsniais, atitinkamai pakeičiant paskesnių projekto straipsnių numeraciją, ir papildyti galiojančio įstatymo 26 straipsnio 7 dalį ir 35 straipsnio 1 dalies 3 punktą nuorodomis į Reglamento (EB) Nr. 1987/2006 nuostatas.
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projektą nauju 11 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „11 straipsnis. 26 straipsnio pakeitimas Pakeisti 26 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: „7. Migracijos departamentas konsultuoja kitas Šengeno valstybes dėl leidimo gyventi išdavimo tokiam užsieniečiui, kai įspėjimą dėl jo neįsileidimo pagal Reglamento (EB) Nr. 1987/2006 nuostatas yra pateikusi Lietuvos Respublika. Jeigu kita Šengeno valstybė po konsultacijų su Lietuvos Respublika užsieniečiui išduoda leidimą gyventi arba jeigu šis jau turi vienos iš susitariančiųjų šalių išduotą galiojantį leidimą gyventi, įspėjimas dėl neįsileidimo pagal Reglamento (EB) Nr. 1987/2006 nuostatas centrinėje antrosios kartos Šengeno informacinėje sistemoje atšaukiamas, tačiau duomenys apie tokį užsienietį turi būti perkelti į užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, nacionalinį sąrašą.““
|
Pritarti |
Pakeisti paskesnių straipsnių numeraciją.
|
4. |
Užsienio reikalų komitetas, 2018-11-14 |
12 (28) |
2 (31) |
|
N |
Argumentai: Siekdamas teisinio aiškumo įstatymo tekste vartojant vienodas formuluotes, Seimo Užsienio reikalų komitetas siūlo įstatymo projekto naujos numeracijos 12 straipsnį papildyti nauja 2 dalimi, kurioje būtų papildyta įstatymo 28 straipsnio 31 dalis, tiesioginiai nurodant Migracijos departamentą.
Pasiūlymas: 1. Papildyti įstatymo projekto 12 straipsnį nauja 2 dalimi ir ją išdėstyti taip: „2. Pakeisti 28 straipsnio 31 dalį ir ją išdėstyti taip: „31. Užsienietis, kuris perkeliamas įmonės
viduje, prašymą išduoti leidimą laikinai gyventi šio Įstatymo 40 straipsnio 1
dalies 42 punkte nustatytu pagrindu pateikia Lietuvos
Respublikos diplomatinei atstovybei arba konsulinei įstaigai, nesančiai
Europos Sąjungos valstybių narių teritorijoje, laikydamasis šio Įstatymo 442 straipsnio
5 ir 6 dalyse nustatytų reikalavimų. Šio Įstatymo 442 straipsnio
9 dalyje nurodytu atveju prašymą išduoti leidimą laikinai
gyventi perkeliamas įmonės viduje užsienietis gali
pateikti Lietuvos Respublikos diplomatinei atstovybei arba konsulinei
įstaigai, esančiai kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, arba
būdamas Lietuvos Respublikos teritorijoje teisėtai – 2. Buvusią 12 straipsnio 2 dalį laikyti 3 dalimi.
|
Pritarti |
|
5. |
Užsienio reikalų komitetas, 2018-11-14 |
15 (33) |
(3) |
|
|
Argumentai: Siekdamas įstatymo 33 straipsnio nuostatų vienodo išdėstymo redakciniu požiūriu, Seimo Užsienio reikalų komitetas siūlo įstatymo projekto naujos numeracijos 15 straipsniu keičiamo įstatymo 33 straipsnio 3 dalį pakeisti ir vietoje žodžių „išnagrinėjamas“ įrašyti žodžius „turi būti išnagrinėtas“, vietoje „įforminamas“ – žodį „įformintas“.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo 33 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Šio Įstatymo 40 straipsnio 2 dalyje nustatytais atvejais prašymas
naujai įforminti leidimą laikinai gyventi turi būti išnagrinėtas
|
Pritarti |
|
6. |
Užsienio reikalų komitetas, 2018-11-14 |
18 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos teisės departamento pastabą dėl projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 12 punkto papildymo nuoroda į Reglamento (EB) Nr. 1987/2006 nuostatas, Seimo Užsienio reikalų komitetas siūlo įstatymo projektą papildyti naujais straipsniais, atitinkamai pakeičiant paskesnių projekto straipsnių numeraciją, ir papildyti galiojančio įstatymo 26 straipsnio 7 dalį ir 35 straipsnio 1 dalies 3 punktą nuorodomis į Reglamento (EB) Nr. 1987/2006 nuostatas.
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projektą nauju 18 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „18 straipsnis. 35 straipsnio pakeitimas Pakeisti 35 straipsnio 1 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) dėl jo kita Šengeno valstybė į centrinę antrosios kartos Šengeno informacinę sistemą yra įtraukusi įspėjimą dėl neįsileidimo pagal Reglamento (EB) Nr. 1987/2006 nuostatas ir nėra pagrindo išduoti leidimą gyventi dėl humanitarinių priežasčių ar tarptautinių įsipareigojimų arba jis yra įtrauktas į užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, nacionalinį sąrašą;““
|
Pritarti |
Pakeisti paskesnių straipsnių numeraciją.
|
7. |
Užsienio reikalų komitetas, 2018-11-14 |
34 (69) |
(3) (4) |
|
|
Argumentai: Seimo Užsienio reikalų komitetas siūlo naujos numeracijos įstatymo projekto 34 ir 59 straipsniuose vietoje siūlytos pakeisti institucijos „policijos generalinio komisaro įgaliota policijos įstaiga“ palikti keičiamuose įstatymo 69 ir 121 straipsniuose esančią nuorodą „vidaus reikalų ministro įgaliota institucija“, kadangi Lietuvos policijos kriminalistinių tyrimų centras yra paskirtas nacionaline EURODAC sistemos duomenų perdavimo įstaiga, kuri informaciją apie pirštų anspaudus įveda į EURODAC duomenų bazę, ne generalinio komisaro, o vidaus reikalų ministro įgaliojimu (2015 m. vasario 6 d. įsakymu Nr. 1V-73).
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 34 straipsniu keičiamo įstatymo 69 straipsnio 3 ir 4 dalis ir jas išdėstyti taip: „3. Valstybės sienos apsaugos tarnybos įgaliotas
valstybės tarnautojas, atlikęs šio straipsnio 1 dalyje nurodytus veiksmus,
prašymą suteikti prieglobstį arba šio prašymo protokolą, jeigu prašymas
nebuvo pateiktas raštu, surinktų prieglobsčio prašytojo dokumentų ir kelionės
bilietų kopijas, apklausos protokolą nedelsdamas elektroninių ryšių
priemonėmis perduoda Migracijos departamentui. Valstybės sienos apsaugos
tarnybos arba Migracijos departamento įgaliotas valstybės tarnautojas,
atlikęs šio straipsnio 1 dalyje nurodytus veiksmus, paimtus pirštų atspaudus 4.
|
Pritarti |
|
8. |
Užsienio reikalų komitetas, 2018-11-14 |
59 |
|
|
|
Argumentai: Seimo Užsienio reikalų komitetas siūlo naujos numeracijos įstatymo projekto 34 ir 59 straipsniuose vietoje siūlytos pakeisti institucijos „policijos generalinio komisaro įgaliota policijos įstaiga“ palikti keičiamuose įstatymo 69 ir 121 straipsniuose esančią nuorodą „vidaus reikalų ministro įgaliota institucija“, kadangi Lietuvos policijos kriminalistinių tyrimų centras yra paskirtas nacionaline EURODAC sistemos duomenų perdavimo įstaiga, kuri informaciją apie pirštų anspaudus įveda į EURODAC duomenų bazę, ne generalinio komisaro, o vidaus reikalų ministro įgaliojimu (2015 m. vasario 6 d. įsakymu Nr. 1V-73).
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 59 straipsniu keičiamo įstatymo 121 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Užsieniečių pirštų atspaudus
registruoja
|
Pritarti |
|
9. |
Užsienio reikalų komitetas, 2018-11-14 |
65 |
|
|
N |
Argumentai: Seimo Užsienio reikalų komitetas, pritaręs įstatymo 4 straipsnio papildymui nauja dalimi ir pakeitęs šio straipsnio paskesnių dalių numeraciją, siūlo įstatymo projektą papildyti nauju 65 straipsniu ir pakeisti galiojančio įstatymo 1401 straipsnio 1 dalį, kurioje yra pateiktos nuorodos į įstatymo 4 straipsnio atitinkamas dalis. Paskesnius įstatymo projekto straipsnius komitetas siūlo pernumeruoti.
Pasiūlymas: 1. Papildyti įstatymo projektą nauju 65 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „65 straipsnis. 1401 straipsnio pakeitimas „1. Užsienietis, gavęs šio Įstatymo 4 straipsnio 5, 6 2. Pakeisti paskesnių įstatymo projekto straipsnių numeraciją.
|
Pritarti |
Pakeisti paskesnių straipsnių numeraciją.
|
10. |
Užsienio reikalų komitetas, 2018-11-14 |
69 |
|
|
|
Argumentai: Seimo Užsienio reikalų komitetas, atsižvelgdamas į įstatymo projekto straipsnių numeracijos pasikeitimą, siūlo pakoreguoti įstatymo projekto 69 straipsnyje pateikiamas nuorodas į atitinkamus straipsnius.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 69 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „ 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 5 ir 6
dalis, 2. Šio įstatymo 3. Iki 2018 m. gruodžio 31 d. išduotos pažymos Europos Sąjungos valstybės narės piliečio teisei laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje patvirtinti galioja iki jose nurodytos galiojimo datos. Europos Sąjungos valstybės narės pilietis dėl teisės gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimo gavimo gali kreiptis į Migracijos departamentą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nepasibaigus pažymos jo teisei gyventi Lietuvos Respublikoje patvirtinti galiojimo terminui. 4. Sprendimus dėl užsieniečių prašymų, pateiktų policijos įstaigoms iki 2019 m. birželio 30 d., po 2019 m. birželio 30 d. priima Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos. 5. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras ar jo įgaliota institucija iki 2018 m. gruodžio 31 d. priima šio straipsnio 2 dalyje nurodytų straipsnių nuostatoms įgyvendinti būtinus teisės aktus. 6. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir kitos atsakingos institucijos iki 2019 m. birželio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus, išskyrus šio straipsnio 5 dalyje nurodytus teisės aktus.““ |
Pritarti
|
|
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Juozas Bernatonis, Audronius Ažubalis.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nebuvo.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas Įstatymo projektas Nr. XIIIP-2427(2) ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Juozas Bernatonis
Užsienio reikalų komiteto biuro patarėja Laura Plyniuvienė