Argumentai:
Įstatymo projekte 39 straipsnio pakeitimu numatyta, kad
LNSS savivaldybių ir valstybės asmens sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų
nomenklatūroje išbraukiamos medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo
įstaigos, to paties straipsnio LNSS valstybės asmens sveikatos priežiūros
viešųjų įstaigų nomenklatūroje nelieka medicininės reabilitacijos ir
sanatorinio gydymo įstaigų. Atsižvelgiant į Nacionalinės sanatorijų ir
reabilitacijos įstaigų asociacijos, kurortinių savivaldybių susirūpinimą
siūloma palikti medicininių reabilitacijos ir sanatorinio gydymo įstaigas LNSS
savivaldybių ir valstybės priežiūros viešųjų įstaigų ir LNSS valstybės asmens
sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų nomenklatūrose. Šiuo metu Lietuvoje
medicininė reabilitacija ir sanatorinis gydymas yra kokybiškas, išvystytas ir
atitinkantis Europinius standartus. Šiose įstaigose dirba kvalifikuoti savo
srities specialistai, gydomi ir paslaugos suteikiamos tūkstančiams pacientų todėl
nėra tikslinga šių įstaigų jungimui prie daugiaprofilinių ligoninių.
Pasiūlymas:
5
straipsnis. 39 straipsnio pakeitimas
Pakeisti
39 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
5 straipsnis. 39 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 39 straipsnį ir jį išdėstyti
taip:
„39 straipsnis. LNSS savivaldybių ir valstybės asmens
sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų nomenklatūra
1. LNSS savivaldybių asmens sveikatos
priežiūros viešųjų įstaigų nomenklatūra:
1) pirminės sveikatos priežiūros
centrai;
2) poliklinikos;
3) ambulatorijos;
4) psichikos sveikatos centrai;
5) šeimos gydytojų kabinetai;
6) palaikomojo gydymo ir slaugos ligoninės;
7) sveikatos centrai;
8) ligoninės;
9) reabilitacijos centrai
ir sanatorijos. medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo
įstaigos.
2. LNSS valstybės asmens
sveikatos priežiūros viešųjų įstaigųnomenklatūra:
1) ligoninės;
2) kraujo donorystės įstaigos.
3) medicininės reabilitacijos
ir sanatorinio gydymo įstaigos.
4) Greitosios medicinos pagalbos
tarnyba.
3. Asmens sveikatos priežiūros viešosios
įstaigos, kurių dalininkės yra valstybė kartu su savivaldybe (savivaldybėmis)
arba valstybiniu universitetu, arba valstybiniu mokslinių tyrimų institutu,
priskiriamos asmens sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų nomenklatūros
subjektui – ligoninei.
4. Savivaldybės tarybos motyvuotu sprendimu:
1) šio straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose
nurodyti LNSS savivaldybių asmens sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų
nomenklatūros subjektai jiems priklausančias teikti asmens sveikatos
priežiūros paslaugas gali teikti kaip atskiri juridiniai asmenys arba kaip
šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytų asmens sveikatos priežiūros viešųjų
įstaigų padaliniai (filialai), arba
2) šio straipsnio 1 dalies 1 ir 3–6
punktuose nurodyti LNSS savivaldybių asmens sveikatos priežiūros viešųjų
įstaigų nomenklatūros subjektai jiems priklausančias teikti asmens sveikatos
priežiūros paslaugas gali teikti kaip atskiri juridiniai asmenys arba kaip
šio straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytų asmens sveikatos priežiūros viešųjų
įstaigų padaliniai (filialai), arba
3) šio straipsnio 1 dalies 1–6 ir 8
punktuose nurodyti LNSS savivaldybių asmens sveikatos priežiūros viešųjų
įstaigų nomenklatūros subjektai jiems priklausančias teikti asmens sveikatos
priežiūros paslaugas gali teikti kaip atskiri juridiniai asmenys arba kaip
šio straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodytų asmens sveikatos priežiūros viešųjų
įstaigų padaliniai (filialai), arba
4) šio straipsnio 1 dalies 7 punkte
nurodytiems LNSS savivaldybių asmens sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų
nomenklatūros subjektams priklausančios teikti asmens sveikatos priežiūros
paslaugos atitinkamoje savivaldybės teritorijoje gali būti teikiamos
sveikatos priežiūros įstaigų bendradarbiavimo sutarties, sudarytos tarp šio
straipsnio 1 dalies 1–6 ir 8 punktuose nurodytos nomenklatūros
subjektų, pagrindu ir pasitelkiant atitinkamas sveikatos centro paslaugų
sąraše nurodytas asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančias LNSS
asmens sveikatos priežiūros įstaigas, kurių savininkė (dalininkė) nėra valstybė
arba savivaldybė (toliau – privačios asmens sveikatos priežiūros įstaigos), ir kitus sveikatos
centro paslaugų sąraše nurodytų paslaugų teikėjus.
5. Šio
straipsnio 4 dalies 4 punkte nurodytiems subjektams, privačioms asmens
sveikatos priežiūros įstaigoms ir kitiems sveikatos centro paslaugų sąraše
nurodytiems paslaugų teikėjams draudžiama atsisakyti sudaryti šio straipsnio
4 dalies 4 punkte nurodytą sveikatos priežiūros įstaigų bendradarbiavimo
sutartį su norą sudaryti tokią sutartį pareiškusia ir toje savivaldybėje
veiklą vykdančia LNSS asmens sveikatos priežiūros įstaiga (nepriklausomai nuo
jos nuosavybės ar pavaldumo formos), kuri atitinka sveikatos centro paslaugų
sąraše nurodytų atitinkamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sveikatos
apsaugos ministro pagal šio įstatymo 9 straipsnio 1 dalies 3 punktą
patvirtintus asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo reikalavimus.
6. Tik privačių asmens sveikatos
priežiūros įstaigų savivaldybės teritorijoje teikiamos asmens sveikatos
priežiūros paslaugos gali būti laikomos atitinkančiomis savivaldybių
sveikatos centrų teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, jeigu
privačios asmens sveikatos priežiūros įstaigos atitinkamos savivaldybės
teritorijoje teikia visas sveikatos centro paslaugų sąraše nurodytas asmens
sveikatos priežiūros paslaugas, šios paslaugos atitinka sveikatos centro
paslaugų sąraše nurodytų atitinkamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų
sveikatos apsaugos ministro pagal šio įstatymo 9 straipsnio 1 dalies 3 punktą
patvirtintus asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo reikalavimus, dėl
tokių paslaugų teikimo yra sudaryta sveikatos priežiūros įstaigų
bendradarbiavimo sutartis su kitomis privačiomis asmens sveikatos priežiūros
įstaigomis (jeigu paslaugą teikia daugiau negu viena įstaiga) ir sudarytos
sveikatos priežiūros įstaigų bendradarbiavimo sutartys su sveikatos centro
paslaugų sąraše nurodytų visuomenės sveikatos priežiūros ir kitų paslaugų
teikėjais.“
|