2019-06-25

 

PASIŪLYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PACIENTŲ TEISIŲ IR ŽALOS SVEIKATAI ATLYGINIMO ĮSTATYMO NR. I-1562 2, 7, 8, 13, 20 STRAIPSNIŲ IR V SKYRIAUS PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-3083(2)

 

 

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

1.

6

 

 

Argumentai:

Asmens sveikatos  priežiūros įstaigos, teikiančios tik pirminio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas, turi teisę teikti šeimos medicinos (šias paslaugas teikia šeimos gydytojas arba komanda, sudaryta iš vidaus ligų gydytojo, vaikų ligų gydytojo, akušerio ginekologo ir chirurgo), psichikos sveikatos priežiūros ir odontologijos paslaugas.

Dauguma šių paslaugų yra neintervencinės (neinvazinės) arba mažai intervencinės (invazinės) (pvz., tyrimų paskyrimas ir nesudėtingų procedūrų (akušerinio ginekologinio ištyrimo, erkės ištraukimo, pirminio nekomplikuotų žaizdų sutvarkymo ir pan.) atlikimas, ligų įtarimas, diagnozavimas ir gydymas prireikus pasitelkiant kitus asmens sveikatos priežiūros specialistus,odontologinių ligų profilaktika, diagnostika ir nesudėtingų ligų gydymas, todėl rizika, kad jų metu bus padaryta žala pacientui yra mažesnė, nei teikiant antrinio ar tretinio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

Be to, vadovaujantis Pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo ir šių paslaugų išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. V-943 „Dėl Pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo ir šių paslaugų išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašo tvirtinimo“, už pirmines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros  paslaugas asmens sveikatos  priežiūros įstaigos apmokama metinėmis bazinėmis kainomis (balais) už prirašytuosius gyventojus (t. y. pagal jų skaičių). Taigi asmens sveikatos  priežiūros įstaigos gaunamos pajamos neatspindi jų suteiktų paslaugų skaičiaus ir atitinkamai rizikos masto, susijusio su paslaugų kiekiu.

Pirminio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugoms taip pat priskiriamas palaikomasis gydymas ir slauga bei paliatyvioji pagalba. Palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugos apima gydymo, slaugos, kitas minimalias sveikatos būklės palaikymo paslaugas/ priemones bet kurio amžiaus žmonėms, sergantiems lėtinėmis ligomis, neįgaliesiems ir kitiems pacientams, kai yra aiški ligos diagnozė ir nereikalingas aktyvus gydymas bei kontraindikuotina medicininė reabilitacija.

Paliatyvioji pagalba apima paciento ligos simptomų kontrolę ir organizmo funkcijų palaikymą, psichologinę ir socialinę pagalbą, tam tikras gydymo ir slaugos procedūras (dirbtinę plaučių ventiliaciją, deguonies terapiją, enterinį ir (ar) parenterinį maitinimą, skausmo malšinimą, stomų ir dirbtinių angų priežiūrą, skysčių išsiurbimą iš kvėpavimo takų, šlapimo pūslės kateterizavimą, žaizdų, opų, pragulų priežiūrą  ir pan.).

Įvertinant šių paslaugų specifiką, jų teikimo metu riziką, kad pacientų sveikatai bus padaryta žala, taip pat yra gerokai mažesnė nei teikiant antrinio ar tretinio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas, todėl  atsižvelgiant į anksčiau minėtus argumentus, turėtų būti numatyta proporcingai mažesnė įmoka į Vyriausybės įgaliotos institucijos administruojamą sąskaitą.

 

Pasiūlymas:

1. Pakeisti projekto 6 straipsniu dėstomo įstatymo 27 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Asmens sveikatos priežiūros įstaigos į sąskaitą moka įmokas, kurių dydis – 0,2 procento skaičiuojamas nuo praėjusių kalendorinių metų asmens sveikatos priežiūros įstaigos metinių pajamų už asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą, išskyrus šio straipsnio 2 dalyje nurodytą atvejį. Sąskaitą administruojanti Vyriausybės įgaliota institucija turi teisę iš visų asmens sveikatos priežiūros įstaigų ir valstybės ir savivaldybių institucijų gauti informaciją, reikalingą sumokėtos įmokos į sąskaitą dydžio teisingumui patikrinti, taip pat kitą informaciją, reikalingą sąskaitai administruoti., ir yra:

1) tik pirminio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas, tik palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugas ir (arba) paliatyviosios pagalbos paslaugas teikiančioms asmens sveikatos priežiūros įstaigoms – 0,1 procento,

2) kitoms šios dalies 1 punkte nenurodytoms asmens sveikatos priežiūros įstaigoms – 0,2 procento.“

2. Papildyti 6 straipsnį nauja 2 dalimi:

2. Sąskaitą administruojanti Vyriausybės įgaliota institucija turi teisę iš visų asmens sveikatos priežiūros įstaigų ir valstybės ir savivaldybių institucijų gauti informaciją, reikalingą sumokėtos įmokos į sąskaitą dydžio teisingumui patikrinti, taip pat kitą informaciją, reikalingą sąskaitai administruoti.

3. Buvusias 6 straipsnio 2-10 dalis laikyti atitinkamai 3-11 dalimis.

 

 

Teikia

Seimo nariai:                                                                                       Darius Kaminskas

 

 

                                                                                                            Asta Kubilienė