PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO APDOVANOJIMO – ALEKSANDRO STULGINSKIO ŽVAIGŽDĖS ĮSTATYMO NR. XIV-117 3 IR 6 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2291
2023-03-08
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
1 |
1 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, tikslinga atskiroje straipsnio dalyje reglamentuoti atvejus, kuomet kandidatus Seimo apdovanojimui gauti teikia Seimo valdyba. Tuomet vienoje straipsnio dalyje būtų nustatytos visos išimtys Seimo valdybos pateiktų kandidatūrų teikimo, atrankos, apdovanojimų skyrimo terminams. Tuo pačiu būtų nekeičiama įstatyme įtvirtinta bendra Seimo apdovanojimo skyrimo tvarka (kai kandidatus teikia kiti pareiškėjai).
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip: 1 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 3 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Siūlyti kandidatus apdovanojimui gauti turi teisę fiziniai ir juridiniai asmenys (toliau – pareiškėjai). Šio straipsnio 5 dalies nustatyta tvarka kandidatus gali teikti ir Seimo valdyba.“
|
2. |
1 |
2 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, tikslinga atskiroje straipsnio dalyje reglamentuoti atvejus, kuomet kandidatus Seimo apdovanojimui gauti teikia Seimo valdyba. Tuomet vienoje straipsnio dalyje būtų nustatytos visos išimtys Seimo valdybos pateiktų kandidatūrų teikimo, atrankos, apdovanojimų skyrimo terminams. Tuo pačiu būtų nekeičiama įstatyme įtvirtinta bendra Seimo apdovanojimo skyrimo tvarka (kai kandidatus teikia kiti pareiškėjai).
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 1 str. 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „
2. Papildyti 3 straipsnį nauja 5 dalimi ir ją išdėstyti taip: „5. Seimo valdyba, siekdama išreikšti deramą pagarbą išskirtinius nuopelnus parlamentarizmo plėtros, demokratijos stiprinimo, valstybingumo idėjų puoselėjimo srityse turintiems asmenims, turi teisę siūlyti kandidatus apdovanojimui gauti. Teikiant, svarstant ir skiriant apdovanojimą Seimo valdybos teikiamam kandidatui netaikomi šio įstatymo 3 straipsnio 4 dalyje, 6 straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodyti kandidatūrų teikimo, atrankos, apdovanojimų skyrimo terminai.“
|
3. |
2 |
1 |
|
Argumentai: Seimo apdovanojimas – Aleksandro Stulginskio žvaigždė - skiriamas už parlamentarizmo, demokratijos ir valstybingumo idėjų puoselėjimą. Norint išsaugoti Seimo apdovanojimo svarbą ir reikšmę, būtina užtikrinti, kad šie apdovanojimai nebūtų laisvai ir dažnai skiriami. Jeigu jie būtų skiriami kelis kartus per metus – prarastų savo vertę. Todėl siūloma palikti šiuo metu galiojantį reguliavimą (t.y. visai nekeisti šiuo metu galiojančio Įstatymo 2 str. 1 dalies), pagal kurį kiekvienais metais skiriami ne daugiau kaip du apdovanojimai. Šis ribojimas galiotų visais atvejais, nepriklausomai nuo to, kas – fiziniai/juridiniai asmenys ar Seimo valdyba – pasiūlė kandidatus.
Pasiūlymas: Išbraukti Projekto 2 straipsnio 1 dalį:
|
4. |
2 |
2 |
|
Argumentai: Projektu siūloma Seimo valdybai suteikti išskirtinius įgaliojimus teikti kandidatus Seimo apdovanojimui gauti bet kuriuo metu, nesilaikant įstatyme nustatytų terminų, kurie taikomi kitiems pareiškėjams. Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, siūloma išbraukti Įstatymo 6 straipsnio 2 ir 3 dalyse siūlomas papildomas nuostatas, pagal kurias „prireikus Komisija gali priimti sprendimą dėl Seimo valdybos pateiktų kandidatų apdovanojimui gauti kitu laiku“ ir „prireikus Seimas gali skirti apdovanojimą kitu laiku“. Šios nuostatos bus nebeaktualios, nes siūloma Įstatymo 3 straipsnį papildyti nauja 5 dalimi, kurioje būtų nustatytos tam tikros išimtys Seimo valdybos pateiktų kandidatūrų teikimo, atrankos, apdovanojimų skyrimo terminams. Projektu taip pat siūloma nustatyti, kad Komisija sprendimą, kuriuo atrenkamas kandidatas apdovanojimui gauti, paprastai priimama iki kovo 20 d., o Seimas skiria apdovanojimą paprastai iki balandžio 15 d. Tokie Projektu siūlomi pakeitimai reikštų, kad šiuo metu nustatyti terminai galėtų būti netaikomi visais atvejais, ne tik tuomet, kai kandidatus teikia Seimo valdyba. Be to, terminas „paprastai“ yra netikslus, neatskleistas jo turinys, lieka neaišku, kokiais atvejais Įstatyme nustatytų terminų būtų nesilaikoma. Tai įneštų tam tikro chaoso ir neapibrėžtumo Seimo apdovanojimo skyrimo procese. Todėl siūloma įstatyme nenaudoti žodžių “paprastai”, palikti šiuo metu taikomas procedūras ir terminus, o tam tikras išimtis nustatyti tik Seimo valdybos teikiamų kandidatų atžvilgiu. Siūloma iš viso nekeisti Įstatymo 6 straipsnio 2 ir 3 dalių.
Pasiūlymas: Išbraukti Projekto 2 straipsnio 2 dalį:
|
5. |
2 |
3 |
|
Argumentai: Projektu siūloma Seimo valdybai suteikti išskirtinius įgaliojimus teikti kandidatus Seimo apdovanojimui gauti bet kuriuo metu, nesilaikant įstatyme nustatytų terminų, kurie taikomi kitiems pareiškėjams. Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, siūloma išbraukti Įstatymo 6 straipsnio 2 ir 3 dalyse siūlomas papildomas nuostatas, pagal kurias „prireikus Komisija gali priimti sprendimą dėl Seimo valdybos pateiktų kandidatų apdovanojimui gauti kitu laiku“ ir „prireikus Seimas gali skirti apdovanojimą kitu laiku“. Šios nuostatos bus nebeaktualios, nes siūloma Įstatymo 3 straipsnį papildyti nauja 5 dalimi, kurioje būtų nustatytos tam tikros išimtys Seimo valdybos pateiktų kandidatūrų teikimo, atrankos, apdovanojimų skyrimo terminams. Projektu taip pat siūloma nustatyti, kad Komisija sprendimą, kuriuo atrenkamas kandidatas apdovanojimui gauti, paprastai priimama iki kovo 20 d., o Seimas skiria apdovanojimą paprastai iki balandžio 15 d. Tokie Projektu siūlomi pakeitimai reikštų, kad šiuo metu nustatyti terminai galėtų būti netaikomi visais atvejais, ne tik tuomet, kai kandidatus teikia Seimo valdyba. Be to, terminas „paprastai“ yra netikslus, neatskleistas jo turinys, lieka neaišku, kokiais atvejais Įstatyme nustatytų terminų būtų nesilaikoma. Tai įneštų tam tikro chaoso ir neapibrėžtumo Seimo apdovanojimo skyrimo procese. Todėl siūloma įstatyme nenaudoti žodžių “paprastai”, palikti šiuo metu taikomas procedūras ir terminus, o tam tikras išimtis nustatyti tik Seimo valdybos teikiamų kandidatų atžvilgiu. Siūloma iš viso nekeisti Įstatymo 6 straipsnio 2 ir 3 dalių.
Pasiūlymas: Išbraukti Projekto 2 straipsnio 3 dalį:
|