LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PRINCIPINĖS KARIUOMENĖS STRUKTŪROS, KARIŲ IR LIETUVOS KARIUOMENĖS DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO SUTARTIS IR GAUNANČIŲ DARBO UŽMOKESTĮ IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR VALSTYBĖS PINIGŲ FONDŲ (IŠSKYRUS DARBUOTOJUS, GAUNANČIUS DARBO UŽMOKESTĮ IŠ EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINĖS, KITOS EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINĖS PARAMOS IR TARPTAUTINĖS FINANSINĖS PARAMOS LĖŠŲ (IŠSKYRUS TECHNINĖS PARAMOS LĖŠAS), RIBINIO SKAIČIAUS PATVIRTINIMO
ĮSTATYMO NR. XIII-2709 PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
2024-06-19 Nr. XIVP-3831(2)
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Projekto 3 straipsnis turi būti pernumeruotas į 2 straipsnį, nes šis straipsnis yra ne trečiasis nauja redakcija dėstomo Lietuvos Respublikos principinės kariuomenės struktūros, karių ir Lietuvos kariuomenės darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (išskyrus darbuotojus, gaunančius darbo užmokestį iš Europos Sąjungos struktūrinės, kitos Europos Sąjungos finansinės paramos ir tarptautinės finansinės paramos lėšų (išskyrus techninės paramos lėšas), ribinio skaičiaus patvirtinimo įstatymo straipsnis, o antrasis projekto straipsnis (pirmuoju projekto straipsniu visas įstatymas buvo išdėstytas nauja redakcija), nustatantis tam tikrų nauja redakcija dėstomo įstatymo kai kurių struktūrinių dalių kitų redakcijų vėlesnį įsigaliojimą.
2. Projekto 3 straipsnio (kuris pagal aukščiau išdėstytą pastabą turėtų būti pernumeruotas į 2) 1 dalyje siūloma nustatyti, kad nuo 2024 m. liepos 1 d. įsigalios tam tikra šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto įstatymo 2 straipsnio 3 dalies redakcija. Svarstytinas šios nuostatos tikslingumas bei siūlomo reguliavimo paskirtis, nes atsižvelgiant į įstatymų leidybos procedūros etapus Seime ir įstatymo promulgavimui skirtą terminą, apskritai abejotina, kad šis įstatymas įsigalios anksčiau nei liepos 1 d. Pažymėtina, kad pagal patvirtintą Seimo posėdžių darbotvarkę projektas galės būti priimtas ne anksčiau kaip birželio 25 d. ar 27 d., todėl, atsižvelgiant į Respublikos Prezidentui skirtą 10 dienų terminą įstatymo pasirašymui, galima daryti išvadą, kad įstatymas gali įsigalioti net ir, pvz., liepos 8 d. Neatmestina situacija, kad Respublikos Prezidentui įstatymą pasirašius iš karto po jo priėmimo ir pateikimo jam, įstatymas įsigaliotų ir paskutinėmis birželio dienomis. Tačiau tokiu atveju lieka neaišku, kam priiminėti ir nustatyti tik vienos ar dviejų dienų galiojimo nuostatas, kai toks trumpas galiojimas kažkokių praktinių ir reikšmingų teisinių pasekmių nesukurtų. Atsižvelgiant į tai, siūlytina projekto 3 straipsnio 1 dalies tiesiog atsisakyti, o į projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomą įstatymą įrašyti jau nuo liepos 1 d. turėsiančios įsigalioti 2 straipsnio 3 dalies redakciją. Jeigu vis dėlto manoma ir siekiama, kad įstatymas būtų pasirašytas ir Teisės aktų registre paskelbtas būtinai iki šių metų liepos 1 d., projekto 3 straipsnio 1 dalyje tiesiog reikėtų papildomai nustatyti, kad šis įstatymas įsigalioja 2024 m. liepos 1 d.
Departamento direktorius Dainius Zebleckis
J. Meškienė, tel. (0 5) 209 6089, el. p. [email protected]
E. Mušinskis, tel. (0 5) 209 6356, el. p. [email protected]