PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 23 ir 49 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMo nr. xivp-226(3)
2021-12-09
Vilnius
|
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
|
str. |
str. d. |
p. |
||
|
1. |
1 |
1 |
|
Argumentai: Seimo narių pasiūlymai parengti derinant gautus Lietuvos socialinio ir emocinio ugdymo asociacijos, Lietuvos švietimo centrų darbuotojų asociacijos, Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos ir Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos prašymus. Siūloma palikti dabar galiojančioje įstatymo redakcijoje numatytą įpareigojimą tobulinti kvalifikaciją socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo srityje, bet neapriboti galimybės tobulinti kvalifikaciją ir kitose srityse.
Pasiūlymas: 1. Pakeisti 23 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5.
Pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas yra sudedamoji neformaliojo
suaugusiųjų švietimo dalis. Ne rečiau kaip kartą per trejus metus
pedagoginiai darbuotojai (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus),
atsižvelgdami į savo pedagoginės veiklos specifiką, privalo tobulinti savo
kvalifikaciją socialinių ir emocinių kompetencijų
ugdymo ir kitose srityse. Valstybinių ir savivaldybių švietimo
įstaigų pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus)
kvalifikacija tobulinama vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro
patvirtintais nuostatais. Aukštųjų mokyklų pedagoginių darbuotojų kvalifikacija
tobulinama aukštosios mokyklos nustatyta tvarka.
|
|
2. |
1 |
2 |
|
Argumentai: Seimo narių pasiūlymai parengti derinant gautus Lietuvos socialinio ir emocinio ugdymo asociacijos, Lietuvos švietimo centrų darbuotojų asociacijos, Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos ir Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos prašymus. Siūloma palikti galimybę akredituotoms kvalifikacijos tobulinimo įstaigoms įgyvendinti kvalifikacijos tobulinimo programas, taip suteikiant kvalifikacijos tobulinimo gavėjams didesnį pasirinkimą ir prieinamumą.
Pasiūlymas: 2. Pakeisti 23 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6.
|
|
3. |
1 |
3 N |
|
Argumentai: Seimo narių pasiūlymai parengti derinant gautus Lietuvos socialinio ir emocinio ugdymo asociacijos, Lietuvos švietimo centrų darbuotojų asociacijos, Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos ir Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos prašymus. Siekiant aiškiau atskirti nacionalines pedagogų kvalifikacijos programas prioritetinėse kvalifikacijos tobulinimo srityse nuo kitų kvalifikacijos tobulinimo programų, siūloma jų reglamentavimą išdėstyti atskira dalimi.
Pasiūlymas: 3. Papildyti 23 straipsnį nauja 7 dalimi ir ją išdėstyti taip: „7. Nacionalines pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programas prioritetinėse kvalifikacijos tobulinimo srityse, kurias trejų metų laikotarpiui tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras, įgyvendina švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka patvirtinti pedagogų rengimo centrai kartu su kitomis aukštosiomis mokyklomis ir (ar) akredituotomis kvalifikacijos tobulinimo įstaigomis. Reikalavimus nacionalinėms pedagogų kvalifikacijos programoms, jų vertinimo, akreditavimo ir registravimo tvarką nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras. |