LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

KAIMO REIKALŲ KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL Pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 2, 4 ir 8 straipsnių pakeitimo įstatymo projektO Nr. XIVP-3503(2)

 

 

2024-06-05  Nr. 110-P-19

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis, pirmininko pavaduotojas Vidmantas Kanopa, komiteto nariai: Juozas Baublys, Jonas Gudauskas, Sergejus Jovaiša, Kęstutis Mažeika.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-05-06

Nr. XIVP-3503(2)

1

 

 

5. Atsižvelgiant į Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas, patvirtintas teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“:

- projekto 1 straipsnio pakeitimų esmėje brauktinas žodis „nauja“;<...>

Pritarti

 

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-05-06

Nr. XIVP-3503(2)

1(2)

(18)

 

1. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 18 dalis dėstytina taip: „Ūkio subjektas – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme“.

 

Pritarti

 

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-05-06

Nr. XIVP-3503(2)

2

 

 

5. Atsižvelgiant į Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas, patvirtintas teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“: <...>

- projekto 2 straipsnio pakeitimų esmėje vietoj žodžio „paskelbti“ įrašytinas žodis „pripažinti“; <...>

Pritarti

 

 

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-05-06

Nr. XIVP-3503(2)

 

3(8)

(1)

(2)

2. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 2 punkte siūloma numatytai, kad Licencijos turėtojai privalo „importuoti tik įteisintų veislių šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje nurodytus pluoštinių kanapių produktus, atitinkančius Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 189 straipsnyje nustatytus reikalavimus. Ši nuostata netaikoma mokslo ir studijų institucijoms ar ūkio subjektams, importuojantiems ne daugiau nei 6 kg konkrečios veislės sėjai skirtų pluoštinių kanapių sėklų per kalendorinius metus moksliniais eksperimentiniais ar selekcijos tikslais, ir Tarnybos atliekamo veislių ūkinio vertingumo tyrimo, siekiant jas įrašyti į Nacionalinį augalų veislių sąrašą;“. Projekto aiškinamajame rašte teigiama, kad tokiu būdu „siekiama sudaryti galimybę mokslo ir studijų institucijoms vykdyti mokslinius tyrimus ar eksperimentus su ne ES [Europos Sąjungos] kilmės pluoštinių kanapių veislėmis, selekciniais tikslais ar ūkinio vertingumo tyrimams atlikti siekiant pluoštinių kanapių veislę įrašyti į Nacionalinį augalų veislių sąrašą. Tokiu būdu Lietuvoje bus leidžiama auginti daugiau pluoštinių kanapių veislių, plėtojamos pluoštinių kanapių panaudojimo galimybės.“ Šiame kontekste pažymėtina, kad Reglamento (ES) Nr. 1308/2013  189 straipsnyje (Kanapių importas) nustatyti reikalavimai kanapių sėklų importui į Europos Sąjungą.  Atkreiptinas dėmesys į tai, kad aptariamoje minėto reglamento straipsnio nuostatoje nėra numatyta ir įtvirtinta kokių nors išimčių šios nuostatos taikymui, tame tarpe nei dėl tam tikrų subjektų (pvz. mokslo ir studijų institucijų ar ūkio subjektų), nei dėl importuojamų kanapių sėklų kiekio, nei dėl importavimo tikslų. Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 2 dalyje numatyta, kad šis straipsnis taikomas nedarant poveikio griežtesnėms nuostatoms, kurias valstybės narės yra priėmusios. Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo (toliau – galiojantis įstatymas) 5 straipsnio 6 dalyje numatyta, kad importuojami pluoštinių kanapių produktai ir jų gaminiai turi būti gauti ar pagaminti iš pluoštinių kanapių, kuriose THC kiekis neviršija leidžiamos 0,3 procento ribos, ir turėti trečiosios šalies atsakingos institucijos išduotą tai patvirtinantį dokumentą. Atsižvelgiant į tai, kas nurodyta, pažymėtina, kad projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 2 punktas neatitinka Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 189 straipsnio ir galiojančio įstatymo 5 straipsnio 6 dalyje numatytų reikalavimų dėl importuojamų kanapių ir kanapių sėklų THC kiekio. Atsižvelgiant į tai, kas nurodyta, siūlytina atsisakyti projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 2 punkto kaip neatitinkančio aukščiau nurodyto Europos Sąjungos teisės akto ir nacionalinio teisinio reguliavimo.

Nepritarti

Argumentai:

TD 2 pastabai nepritarta, nes KRK pritarė TM (24-05-20 Nr. XIVP-3503(2)) pateiktam išaiškinimui: „<...> pagal Sutarties dėl ES veikimo 4 straipsnio 2 dalį, žemės ūkis priskiriamas pasidalijamajai Sąjungos ir valstybių narių kompetencijai. Todėl valstybės narės išlaiko kompetenciją priimti tam tikrus teisės aktus. Teisingumo Teismas formuoja praktiką, kad bendro rinkos organizavimo nustatymas nekliudo valstybėms narėms taikyti nacionalinių normų, kuriomis siekiama kito bendrojo intereso tikslo, nei siekiama bendru rinkos organizavimu, net jei šios normos gali turėti poveikį bendros rinkos veikimui atitinkamame sektoriuje. Taigi, valstybės narės gali priimti nacionalines nuostatas, kurios nepatenka į Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 taikymo sritį ir jam neprieštarauja. Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 nuostatos specifiškai nereguliuoja nedidelio kiekio kanapių sėklų importo moksliniais eksperimentiniais ar selekcijos tikslais,<...>“

ŽŪM pritaria aukščiau minėtam TM išaiškinimui, atitinkamai nepritaria TD 2 pastabai. 

(TM išsaikinimas dėl ES teisės aktų taikymo pateiktas žemiau prie TM 1 pastabos).

 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-05-06

Nr. XIVP-3503(2)

 

3(8)

(1)

(2)

3. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 2 punkte po žodžio „tyrimo“ įrašytinas žodis „tikslu“.

Pritarti

 

 

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-05-06

Nr. XIVP-3503(2)

4

1

 

5. Atsižvelgiant į Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas, patvirtintas teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“: <...>

- projekto 4 straipsnio 1 dalyje po žodžio „įstatymas“ įrašytina formuluotė „išskyrus šio straipsnio 2 dalį“; <...>

Pritarti

 

 

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-05-06

Nr. XIVP-3503(2)

 

4

2

 

4. Projekto 4 straipsnio 2 dalyje vietoj formuluotės „Iki įstatymo įsigaliojimo“ nustatytina konkreti data, iki kurios turėtų būti priimti įstatymo įgyvendinamieji teisės aktai.

Pritarti

Komiteto pasiūlymas pateiktas KRK Išvados 7.2 lentelėje.

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-05-06

Nr. XIVP-3503(2)

 

 

 

 

5. Atsižvelgiant į Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas, patvirtintas teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“: <...>

- projekto lyginamajame variante tikslintina straipsnių numeracija (projekto lyginamajame variante dėstomi du 2 straipsniai).

Pritarti

 

 

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-05-06

Nr. XIVP-3503(2)

 

 

 

 

6. Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija formuoja valstybės politiką žemės ir maisto ūkio srityse, maisto produktų ir jų žaliavų kokybės srityse, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja šios politikos įgyvendinimą, dėl projekto siūlytina gauti Vyriausybės išvadą.

Pritarti iš dalies

 

ŽŪM „pozicija“ (išvada) dėl šio projekto gauta (24-05-27 raštas Nr. 2D-1362 (11.4 E), žr. 4 lentelę): ŽŪM šiam Projektui iš esmės pritaria. Atsižvelgiant į tai, LRV išvados neprašyti.

10.

Teisingumo ministerijos ES teisės grupė

2024-05-20

Nr. XIVP-3503(2)

3(8)

(1)

(2)

1. Įstatymo projekto 3 straipsniu keičiamas Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 2 punktas, kuriuo siekiama nustatyti kanapių sėklų importo išimtį, numatant kad Įstatymo projekte nurodytais atvejais būtų netaikomas 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 1308/2013, kuriuo nustatomas bendras žemės ūkio produktų rinkų organizavimas ir panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 922/72, (EEB) Nr. 234/79, (EB) Nr. 1037/2001 ir (EB) Nr. 1234/2007, nustatytas reguliavimas.

2024 m. kovo 21 d. generalinis advokatas pateikė išvadą byloje C‑793/22, kurioje teigiama, kad pagal Reglamento Nr. 1308/2013 1 straipsnio 2 dalies h punktą pluoštinėms kanapėms taikomas bendras žemės ūkio produktų rinkų organizavimas. Remiantis šio reglamento I priedo VIII dalimi, pluoštinių kanapių sektorius apima „sėjamąsias pluoštines kanapes (Cannabis sativa L.), žaliavines arba apdorotas, bet nesuverptas; sėjamųjų pluoštinių kanapių pakulas ir atliekas (įskaitant verpalų atliekas ir išplaušintą žaliavą).[1] Taip pat, kad importuoti į Sąjungą žaliavines sėjamąsias (pluoštines) kanapes Reglamento Nr. 1308/2013 189 straipsnio 1 dalyje leidžiama tik tuo atveju, jeigu laikomasi Reglamento Nr. 1307/2013 32 straipsnio 6 dalyje ir 35 straipsnio 3 dalyje nustatytų sąlygų[2]. Šios sąlygos (jų iš esmės reikia laikytis norint gauti tiesiogines išmokas už šia kultūra apsodintus plotus) turi būti suprantamos taip, kad jos taip pat taikomos pluoštinių kanapių auginimui Sąjungoje. Kitaip tariant, tuose straipsniuose nustatyti „teisėti“ pluoštinių kanapių auginimo valstybėse narėse apribojimai, neatsižvelgiant į tai, ar augintojas pateikė paraišką dėl tiesioginių išmokų už dirbamą plotą[3].

Atitinkamai, tiek vertinant Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 189 straipsnio nuostatas, tiek esamą Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 taikymo praktiką, Reglamentas (ES) Nr. 1308/2013 išimčių 189 straipsnio taikymui, susijusių su subjektu, kiekiu ar kt., nenustato. Tačiau pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 4 straipsnio 2 dalį, žemės ūkis priskiriamas pasidalijamajai Sąjungos ir valstybių narių kompetencijai[4]. Todėl valstybės narės išlaiko kompetenciją priimti tam tikrus teisės aktus[5]. Teisingumo Teismas formuoja praktiką[6], kad bendro rinkos organizavimo nustatymas nekliudo valstybėms narėms taikyti nacionalinių normų, kuriomis siekiama kito bendrojo intereso tikslo, nei siekiama bendru rinkos organizavimu, net jei šios normos gali turėti poveikį bendros rinkos veikimui atitinkamame sektoriuje[7]. Taigi, valstybės narės gali priimti nacionalines nuostatas, kurios nepatenka į Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 taikymo sritį ir jam neprieštarauja. Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 nuostatos specifiškai nereguliuoja nedidelio kiekio kanapių sėklų importo moksliniais eksperimentiniais ar selekcijos tikslais, todėl būtų galima teigti, kad jo taikymo sritis neapima Įstatymo projekte siūlomo įtvirtinti reguliavimo. Vis dėlto, atkreiptinas dėmesys, kad Sąjungos teisę oficialiai aiškinti gali tik ES Teisingumo Teismas, o šios konkrečios situacijos išaiškinimo nėra. Todėl siekiant išvengti galimo nacionalinio reguliavimo nesuderinamumo su ES teise ir vadovaujantis lojalaus bendradarbiavimo principu dėl tokio reguliavimo nustatymo siūlytume konsultuotis su Europos Komisija.

Pritarti

 

Pritariama Teisingumo ministerijos argumentams, kad valstybės narės gali priimti nacionalines nuostatas, kurios nepatenka į Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 taikymo sritį ir jam neprieštarauja.

 

Teisingumo ministerijos ES teisės grupė

2024-05-20

Nr. XIVP-3503(2)

2

 

 

2. Kadangi Įstatymo projekto 2 straipsnio pakeitimai yra susiję su techninėmis specifikacijomis (atsisakoma nustatyto reikalavimo gaminiui) manytume, kad Įstatymo projektą derėtų notifikuoti Europos Komisijai, kaip nacionalinės teisės aktą, nustatantį techninį reglamentavimą. Notifikavimas vykdomas pagal 2015 m. rugsėjo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje (ES) 2015/1535, kuria nustatoma informacijos apie techninius reglamentus ir informacinės visuomenės paslaugų taisykles teikimo tvarka, ir ją įgyvendinančiame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. rugsėjo 28 d. nutarime Nr. 957 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimo Nr. 617 „Dėl Keitimosi informacija apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ nustatytas taisykles, o Įstatymo projekto priėmimas turėtų būti atidėtas trims mėnesiams, kad Europos Komisija ir kitos valstybės narės galėtų tinkamai susipažinti su siūlomu reglamentavimu bei, esant poreikiui, pateikti nuomonę. Svarbu pažymėti, jog Europos Sąjungos Teisingumo Teismas savo praktikoje yra išaiškinęs, kad techninis reglamentas negali būti taikomas, kol apie jį nepranešta arba, nors apie jį pranešta, tačiau jis buvo patvirtintas ir įvykdytas prieš pasibaigiant nustatytam trijų mėnesių atidėjimo laikotarpiui[8]. Techninių reglamentų nenotifikavimas laikytinas Europos Sąjungos teisės pažeidimu, todėl, vadovaujantis Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsniu, Europos Komisija prieš Lietuvos Respubliką galėtų pradėti pažeidimo procedūrą.

Pritarti

 

Kartu su Išvada teikiamas KRK pasiūlymas, kuriuo siūloma nustatyti vėlesnę Įstatymo įsigaliojimo datą - 2025 m. sausio 1 d. bei tai, kad žemės ūkio ministras priima įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus iki 2024 m. gruodžio 31 d.

Taip pat 24-06-05 priimtas KRK protokolinis nutarimas, kuriuo siūloma: Seimui po svarstymo pritarus šiam Projektui, Žemės ūkio ministerijai inicijuoti projekto notifikavimo procedūrą.

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Žemės ūkio ministerija

2024-05-27

 

 

 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija įvertinusi Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 2, 4 ir 8 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIVP-3503(2) (toliau – Įstatymo projektas) iš esmės jam pritaria.

Taip pat pritartume Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaboms, išskyrus pastabą dėl siūlymo atsisakyti projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 2 punkto.

Atkreipiame dėmesį, kad Teisingumo ministerija įvertinusi Įstatymo projekto atitiktį Europos Sąjungos teisei, nurodo, kad nors Reglamentas (ES) Nr. 1308/2013 išimčių 189 straipsnio taikymui, susijusių su subjektu, kiekiu ar kt., nenustato, tačiau pagal Teisingumo Teismo formuojamą praktiką valstybės narės gali priimti nacionalines nuostatas, kurios nepatenka į Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 taikymo sritį ir jam neprieštarauja, jeigu siekiama kito bendrojo intereso tikslo, nei siekiama bendru rinkos organizavimu, net jei šios normos gali turėti poveikį bendros rinkos veikimui atitinkamame sektoriuje.

Žemės ūkio ministerija sutinka su šia pastaba ir siūlo pritarti Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 8 straipsnio pakeitimui, taip sudarant sąlygas mokslo ir studijų institucijoms atlikti mokslinius tyrimus ar eksperimentus su pluoštinių kanapių veislėmis, kurios nėra įteisintos Europos Sąjungoje, ar atlikti ūkinio vertingumo tyrimus su trečiosiose šalyse, pvz., Ukrainoje, išvestomis pluoštinių kanapių veislėmis tam, kad būtų galima pluoštinių kanapių veislę įrašyti į Nacionalinį augalų veislių sąrašą ir taip ją įtesinti Europos Sąjungoje.

Pritarti

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo Sveikatos reikalų komitetas

2024-05-29

 

 

 

 

Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: siūlyti pagrindiniam Seimo Kaimo reikalų komitetui grąžinti įstatymo projektą Nr. XIVP-3503(2) iniciatoriams tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir Teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupės pastabas ir į tai, kad įstatymo projekto nuostatos neatitinka Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 189 straipsnio ir galiojančio įstatymo 5 straipsnio 6 dalyje numatytų reikalavimų dėl importuojamų kanapių ir kanapių sėklų THC kiekio.

Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – 5, susilaikė – 0. Lėmė Komiteto pirmininko balsas.

Nepritarti

Nepritarta SRK pasiūlymui, nes Komitetas pritarė Teisingumo ministerijos išaiškinimui, kad valstybės narės gali priimti nacionalines nuostatas, kurios nepatenka į Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 taikymo sritį ir jam neprieštarauja. Šiam Projektui iš esmės pritaria ir Žemės ūkio ministerija.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti Komiteto patobulintam Pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 2, 4 ir 8 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-3503(3), Komiteto išvadoms ir Komiteto pasiūlymui.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo Kaimo reikalų komitetas,

2024-06-05

4

 

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Teisingumo ministerijos išaiškinimą, kad Įstatymo projektą derėtų notifikuoti Europos Komisijai, kaip nacionalinės teisės aktą, nustatantį techninį reglamentavimą, siūloma nustatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą.

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

4 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2024 m. liepos 1 d.  2025 m. sausio 1 d.

2. Žemės ūkio ministras iki įstatymo įsigaliojimo 2024 m. gruodžio 31 d. priima reikalingus šio įstatymo įgyvendinamuosius poįstatyminius teisės aktus.“

Pritarti

 

 

8. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Viktoras Pranckietis.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas Pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 2, 4 ir 8 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-3503(3) ir jo lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Viktoras Pranckietis

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Simantė Kairienė



[1] 2024 m. kovo 21 d. generalinio advokato išvada byloje Biohemp Concept SRL prieš Direcţia pentru Agricultură Judeţeană Alba, C‑793/22, 45 punktas.

[2] Po Reglamento (ES) Nr. 1307/2013 panaikinimo taikomi 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/20134 straipsnio 4 dalies antroje pastraipoje ir 4 straipsnio 8 dalyje nustatyti reikalavimai.

[3] 2024 m. kovo 21 d. generalinio advokato išvada byloje Biohemp Concept SRL prieš Direcţia pentru Agricultură Judeţeană Alba, C‑793/22, 52-53 punktai.

[4] Teisingumo Teismas aiškindamas šią nuostatą teigia, kad įgyvendinant bendrą žemės ūkio politiką, kuri pagal SESV 4 straipsnio 2 dalies d punktą priskirta pasidalijamajai Sąjungos ir valstybių narių kompetencijai, pastarosios turi teisėkūros įgaliojimus ir, kaip matyti iš SESV 2 straipsnio 2 dalies, gali naudotis savo kompetencija tiek, kiek Sąjunga nepasinaudojo savo kompetencija [Teisingumo Teismo 2013 m. rugsėjo 19 d. sprendimo Panellinios Syndesmos Viomichanion Metapoiisis Kapnou, C‑373/11, EU:C:2013:567, 26 punktas].

[5] Teisingumo Teismas yra konstatavęs, kad <...> valstybės narės iš esmės išlaiko kompetenciją priimti tam tikrus teisės aktus, kurie nenumatyti Bendrajame bendro žemės ūkio rinkų organizavimo reglamente, su sąlyga, kad šie teisės aktai neprieštarauja minėtam reglamentui ir nenustato jo išimčių bei netrukdo jam tinkamai veikti [Teisingumo Teismo 2005 m. gegužės 26 d. sprendimo Kuipers, C‑283/03, EU:C:2005:314, 37 punktas ir jame nurodyta teismo praktika].

[6] Teisingumo Teismo 2015 m. gruodžio 23 d.sprendimo Scotch Whisky Association, spiritsEUROPE, Comité de la Communauté économique européenne des Industries et du Commerce des Vins, Vins aromatisés, Vins mousseux, Vins de liqueur et autres Produits de la Vigne (CEEV) prieš Lord Advocate, Advocate General for Scotland, C‑333/14, EU:C:2015:845, 19 punktas; 2005 m. gegužės 26 d. spendimo Kuipers,  C‑283/03, EU:C:2005:314, 37 punktas ir jame nurodyta teismo praktika.

[7] Teisingumo Teismo 2003 m. sausio 16 d. sprendimo Hammarsten, C‑462/01, EU:C:2003:33, 29 punktas ir jame nurodyta teismo praktika.

[8] Teisingumo Teismo 1996 m. balandžio 30 d. sprendimas byloje CIA-Security International, C-194/94; 2000 m. rugsėjo 26 d. sprendimas byloje Unilever, C-443/98, 2015 m. liepos 16 d. sprendimas byloje UNIC ir Uni.co.pel, C-95/14.