LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TRANSPORTO LENGVATŲ ĮSTATYMO NR. VIII-1605  5 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4083(4)

 

 

2020-10-14  Nr. 109-P-36

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Valius Ąžuolas, Juozas Varžgalys (nuotoliniu), Viktoras Rinkevičius, Rasa Budbergytė (nuotoliniu), Rita Tamašunienė (nuotoliniu), Kęstutis Glaveckas, Mykolas Majauskas, Gintarė Skaistė. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: patarėjai: biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjos Dalia Mudėnienė, Agnė Gedraitytė, Jolanta Žaltkauskienė, padėjėjos Jolanta Matiliauskienė, Danguolė Zabulėnienė.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai: Negauta.

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020 m. spalio 1 d.

1

2

1

 

 

N

Įvertinę projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą –

Projekto 1 straipsnio 1 dalimi yra siūloma papildyti keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalį 6 punktu. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad siūlomas 6 punkto tekstas „reguliaraus susisiekimo laivais ir keltais – vaikai nuo 7 iki 14 metų, turintys mokinio pažymėjimą“, visų pirma, nedera su keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies preambule, kurios nuostatos yra platesnės – „teisę įsigyti vienkartinį arba terminuotą vardinį važiavimo tolimojo, vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais ir troleibusais, keleiviniais traukiniais, reguliaraus susisiekimo laivais ir keltais bilietą su 50 procentų nuolaida turi:“. Siekiant tinkamai inkorporuoti projekto 1 straipsnio 1 dalimi siūlomas nuostatas į keičiamą įstatymą, siūlytina šias nuostatas dėstyti atskira nauja keičiamo įstatymo 5 straipsnio dalimi su novela.

Pritarti.

Komiteto siūlymas Nr. 1

Argumentai:

Biudžeto ir finansų komitetas, atsižvelgdamas į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą, siūlo išdėstyti įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Papildyti 5 straipsnį 51 dalimi:

„51. Teisę įsigyti vienkartinį reguliaraus susisiekimo laivais ir keltais bilietą su 50 procentų nuolaida turi mokiniai nuo 7 iki 14 metų, kurie mokosi mokyklose pagal bendrojo ugdymo programas.

Atsižvelgiant į pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą dėl keičiamo įstatymo 5 straipsnio papildymo 51 dalimi, taip pat turi būti patikslintas Transporto lengvatų įstatymo  8 straipsnio 2 punktas, kuriame nurodoma iš kokių lėšų finansuojamos vežėjų išlaidos, patirtos teikiat važiavimo laivais ir keltais lengvatas. Biudžeto ir finansų komitetas siūlo papildyti Įstatymo projektą nauju 2 straipsniu, atitinkamai buvusį 2 laikyti 3 straipsniu, ir jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 8 straipsnio 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2) dėl važiavimo reguliaraus susisiekimo laivais ir keltais lengvatų, nustatytų šio įstatymo 5 straipsnio 1, 2, 4, 5, ir 7 ir 51 dalyse, – iš savivaldybių, kuriose įregistruotos šių vežėjų įmonės, biudžetų;

Biudžeto ir finansų komitetas taip pat siūlo pakeisti įstatymo projekto pavadinimą  ir jį išdėstyti taip:

LIETUVOS RESPUBLIKOS TRANSPORTO LENGVATŲ ĮSTATYMO NR. VIII-1605 5 IR 8 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020 m. spalio 1 d

1

1

 

 

Be to, projekto 1 straipsnio 1 dalimi siūloma nuostata „vaikai nuo 7 iki 14 metų, turintys mokinio pažymėjimą“ derintina su kitose keičiamo įstatymo 5 straipsnio dalyse vartojama nuostata „mokiniai, kurie mokosi mokyklose pagal bendrojo ugdymo programas (išskyrus pilnamečius asmenis, kurie mokosi pagal suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas) grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu ir pavienio mokymosi forma savarankišku mokymo proceso organizavimo būdu“.

Pritarti iš dalies.

Žiūrėti komiteto siūlymus Nr.1 ir 2.

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo narė Vilija Aleknaitė - Abramikienė, 2020 m. rugsėjo 28 d.

1

1

 

 

Argumentai:

2019 m. gruodžio 3 d. LR Semas priėmė Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo Nr. I-1489 papildymo 31straipsniu įstatymą, pagal kurį atsirado nauja pavienio mokymosi forma įgyvendinama ugdymosi šeimoje mokymo proceso organizavimo būdu. Pagal Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir Mokymo organizavimo tvarkos aprašą, ugdymasis šeimoje – tai, kai mokinys nuolat individualiai ir nuosekliai mokosi visų dalykų pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas šeimos aplinkoje, mokomas tėvų (globėjų, rūpintojų) ir (ar) samdomo mokytojo (-ų) ir konsultuojamas mokyklos, su kuria sudaryta mokymo sutartis, mokytojo (-ų) (Aprašo 6.4 p)

Pagal Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašą, vaikų ugdymą (ugdymąsi) šeimoje tėvams (globėjams, rūpintojams) padeda organizuoti valstybinė, savivaldybės, nevalstybinė ikimokyklinio ugdymo mokykla ir bendrojo ugdymo mokykla, kurios nuostatuose (įstatuose) įteisintas pavienio mokymosi forma ugdymosi šeimoje mokymo proceso organizavimo būdas (3 p.). Pagal aprašo 24 p. mokykla, sudariusi mokymo sutartį, be kitų dalykų, paskiria mokytojus, konsultuosiančius mokinius (24.3. p) ir teikia konsultacijas mokiniams besiugdantiems šeimoje (24.5.p), taip pat sudaro dalykų konsultacijų tvarkaraštį ir jį suderina su tėvais (globėjais, rūpintojais) ir mokiniu (24.6 p.). Pagal aprašą konsultacijos teikiamos mokykloje (dalis jų gali vykti naudojant technologines priemones). Taip pat mokykla du kartus per mokslo metus įvertina mokinio mokymosi pažangą ir pasiekimus (24.8. p.), sudaro sąlygas mokiniams dalyvauti mokyklos vykdomose neformaliojo vaikų švietimo programose, renginiuose, akcijose, socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje; 24.9. p)

Tokia ugdymosi šeimoje proceso organizavimo tvarka reiškia, kad ugdymąsi šeimoje pasirinkęs mokinys tam, kad galėtų gauti mokytojų konsultacijas ar tam, kad būtų įvertinta jo pažanga ir pasiekimai, arba tam, kad būtų užtikrinta jo socializacija, turi naudotis miesto arba vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais ir troleibusais. Todėl siūlytina sudaryti galimybę šią pavienio mokymosi formą pasirinkusiems mokiniams naudotis tokiomis pačiomis transporto lengvatomis kuriomis naudojasi mokiniai, kurie mokosi mokyklose pagal bendrojo ugdymo programas grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu ir pavienio mokymosi forma savarankišku mokymo proceso organizavimo būdu. Tokiu būdu šeimai būtų palengvintas ugdymosi šeimoje mokymo proceso organizavimas, švietimo srityje būtų užtikrintas asmenų lygiateisiškumo principas, garantuotas švietimo prieinamumas, minimizuota galimų švietimo netolygumų atsiradimo tikimybė.

Pasiūlymas:

 Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsniu siūlomo keisti Įstatymo 5 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

 „3. Teisę įsigyti vienkartinį arba terminuotą vardinį važiavimo tolimojo arba vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais, keleiviniais traukiniais bilietą su 50 procentų nuolaida turi aukštųjų mokyklų studentai, studijuojantys pagal nuolatinę arba dieninę studijų formą, Lietuvos Respublikos, kitų Europos Sąjungos valstybių narių ir Europos ekonominės erdvės valstybių piliečiai bei jų šeimos nariai, studijuojantys Europos Sąjungos valstybių narių ar Europos ekonominės erdvės valstybių aukštosiose mokyklose pagal nuolatinę arba dieninę studijų formą, taip pat mokiniai, kurie mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programas grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, pavienio mokymosi forma savarankišku mokymo proceso organizavimo būdu, vaikai nuo 7 iki 8 metų. Taip pat teisę įsigyti vienkartinį važiavimo vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais bilietą su 50 procentų nuolaida, o terminuotą vardinį važiavimo bilietą su 80 procentų nuolaida turi mokiniai, kurie mokosi mokyklose pagal bendrojo ugdymo programas (išskyrus pilnamečius asmenis, kurie mokosi pagal suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas) grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu ir pavienio mokymosi forma savarankišku o ir ugdymosi šeimoje mokymo proceso organizavimo būdu ais.“

Pritarti iš dalies.

Komiteto siūlymas Nr. 2

Argumentai:

Biudžeto ir finansų komitetas, atsižvelgdamas į tai, kad mokymosi formas nustato Švietimo, mokslo ir sporto ministras, siūlo pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsniu siūlomo keisti Įstatymo 5 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

1 straipsnis. 5  straipsnio  pakeitimas

1.    Pakeisti 5 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Teisę įsigyti vienkartinį arba terminuotą vardinį važiavimo tolimojo arba vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais, keleiviniais traukiniais bilietą su 50 procentų nuolaida turi aukštųjų mokyklų studentai, studijuojantys pagal nuolatinę arba dieninę studijų formą, Lietuvos Respublikos, kitų Europos Sąjungos valstybių narių ir Europos ekonominės erdvės valstybių piliečiai bei jų šeimos nariai, studijuojantys Europos Sąjungos valstybių narių ar Europos ekonominės erdvės valstybių aukštosiose mokyklose pagal nuolatinę arba dieninę studijų formą, taip pat mokiniai, kurie mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programas grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, pavienio mokymosi forma savarankišku mokymo proceso organizavimo būdu, vaikai nuo 7 iki 8 metų. Taip pat teisę įsigyti vienkartinį važiavimo vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais bilietą su 50 procentų nuolaida, o terminuotą vardinį važiavimo bilietą su 80 procentų nuolaida turi mokiniai, kurie mokosi mokyklose pagal bendrojo ugdymo programas (išskyrus pilnamečius asmenis, kurie mokosi pagal suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas) grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu ir pavienio mokymosi forma savarankišku mokymo proceso organizavimo būdu.“

 

 

4. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                 Valius Ąžuolas

 

 

 

 

Biudžeto ir finansų komiteto biuro patarėja Agnė Gedraitytė