2017-11-07

  

PASIŪLYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2018 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR

SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIIIP-1227

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

 

 

 

Esama teisinė padėtis:

LRV PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PLANAS

I PRIORITETAS. 1.1. Kryptis. Skurdo, socialinės atskirties ir pajamų nelygybės mažinimas, užimtumo skatinimas 1.1.3. Darbas. Lanksčių ir saugių darbo santykių sukūrimas ir gyventojų pajamų didinimas;

V PRIORITETAS. 5.4. Kryptis. Viešojo saugumo stiprinimas ir bausmių vykdymo sistemos modernizavimas  5.4.1. Darbas. Vidaus reikalų statutinių įstaigų pajėgumų stiprinimas. 1 Vidaus tarnybos pareigūnų nuoseklus kasmetinis darbo užmokesčio didinimas (iki 2020 m. iki 30 proc.)

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – departamentas) nuo 2018 m. nebus asignavimų valdytojas ir jam skirtos lėšos 2018 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte Nr. XIIIP-1227 nėra numatytos. 2018–2020 m. departamentas įgyvendins programą „Priešgaisrinė, civilinė sauga ir gelbėjimo darbai“ (vieną iš Vidaus reikalų ministerijos vykdomų programų), kuriai vykdyti 2018 metams numatyta 98600 tūkst. eurų (2016 m. buvo skirta 95826 eurų)

 

Argumentai:

1.1 Departamento pirminės grandies pareigūnų atlyginimai yra mažiausi ne tik Vidaus reikalų ministerijoje, bet ir visoje valstybės tarnyboje. Šiuo metu vidutinė tokio pareigūno pareiginė alga be priedų yra 483 eurai (policininkų – 558 Eur., karių ir kitų statutinių pareigūnų – virš 500 Eur.).  Departamentas, vykdydamas pertvarką per 2017 metus iš savo biudžeto sutaupė 900 tūkst. eurų, kurie panaudojami LRV programos įgyvendinimui – eilinių pareigūnų darbo užmokesčio didinimui. Didelę naštą departamentui sudaro ir sudarys ne visai pagrįsti buvusių vadovų prisiimti įsipareigojimai, kai dabar kiekvieną mėnesį už vienerių autokopėčių nuomą reikia sumokėti 5 tūkstančius eurų ir panašiai. Nepaisant to, per 2018 m. reorganizaciją bus sugeneruoti dar apie 2000 tūkst. eurų, tačiau jie bus sutaupyti tik 2019 m. biudžetui (atleidžiamųjų įspėjimo laikotarpis, išeitinės kompensacijos). Departamentas pateikė Seimo komitetams papildomų lėšų poreikį darbo užmokesčio didinimui – 2400 tūkst. eurų, tačiau tai leis pareigūnams atlyginimą pakelti tik vieną kartą ir jis didėtų apie 3-5 procentus.  Departamentas nenumatė realaus lėšų poreikio nuosekliam darbo užmokesčio didinimui iki 30 proc. (iki 2020 m., numatyto LRV programoje) ir nelygybės bei atotrūkio mažinimui, lyginant su kitų panašių sistemų pareigūnais.  Tam reikalinga po pusmečio organizuoti pareigūnams neeilinius vertinimus ir kelti pareiginės algos koeficientus. Šiam tikslui prie departamento numatyto poreikio reikia papildomai skirti 1200 tūkst. eurų.

Viso šiam tikslui būtina skirti papildomai 3600 eurų - pagal realų departamento darbuotojų užmokesčio nuoseklaus didinimo poreikį.

 

1.2 Šiuo metu statutinių ugniagesių gelbėtojų nekomplektas yra apie 13 procentų. Taupant DU lėšas, ugniagesiams, vietoj apmokėjimo už viršvalandinį darbą, suteikiamos išeiginės dienos. Todėl šiuo metu viename gaisriniame automobilyje vietoj 6 ugniagesių į incidentus vyksta dažnai 3-4. Būtina užtikrinti standartuose numatytą budinčių pareigūnų skaičių. Tam reikalingos papildomos lėšos viršvalandžiams apmokėti (ugniagesiai neprieštarauja dirbti daugiau valandų) ir nekomplektui mažinti. Kad būtų užtikrinta parengtis, šiuo metu reikia, kad budintys pareigūnai galėtų padirbėti vidutiniškai 15 val. viršvalandžių per mėnesį. Paraleliai būtina mažinti nekomplektą. Būtina biudžete numatyti ir skirti papildomai 1700 tūkst. eurų apmokėjimui už viršvalandinį darbą ir nekomplekto mažinimui (etatų užpildymui).

 

1.3 Pagalbos skambučių telefonais 03, 033, 103 administravimui perimti iš Greitosios medicininės pagalbos papildomai reikėtų priimti 60 operatorių skambučių srauto  valdymui. Jau yra parengtas LRV nutarimo projektas dėl numerių 03 033 panaikinimo, bet kol kas projektas yra VRM. Departamentas yra pateikęs šių,  darbo užmokesčio, lėšų papildomą poreikį – 900 tūkst. eurų, kurį būtina skirti, jei LRV pritars Greitosios medicininės pagalbos integravimui į BPC.

 

Įvertinus Vyriausybės programos įgyvendinimo plane numatytų prioritetų bei priemonių, susijusių su vykdomomis funkcijomis, įgyvendinimą bei atsižvelgiant į 2018 m. valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos numatomą finansavimą, yra aiškus papildomų lėšų poreikis departamento darbo užmokesčio fondui. Jis sudaro 6200 tūkst. eurų.

 

2. Šiuo metu 95 procentai Savivaldybių priešgaisrinėms tarnyboms (tikslinėms dotacijoms) skiriamų asignavimų yra išleidžiami nestatutinių ugniagesių ir administracijų darbuotojų atlyginimams. Nuo 2008 metų liko sumažintas savivaldybių PT finansavimas. Pagal taisės aktuose numatytą skaičiavimo metodiką kiekvienais metais skiriama 5799 tūkst. eurų mažiau, nei turėtų būti skiriama. Turime situaciją, kad gaisriniai automobiliai vidutiniškai yra apie 30-40 metų senumo ir dažnai genda ir paveda (šių metų pavyzdžiai - gaisras Vištytyje, kur automobilį stūmė piliečiai, gaisras Radviliškio raj., Varnionių kaime – gaisre nepavyko užvesti mašinos ir pajungti vandens tiekimą). Šių ugniagesių atlyginimas yra truputį lenkiantis MMA ( vidutinis koeficientas apie 3,1) ir pareiginė „popierinė“ alga yra apie 405 eurus. Nelygu savivaldybei, ugniagesiai gelbėtojai neturi elementarių tinkamų darbo saugos priemonių: ypač reikalingų kvėpavimo aparatų, pirštinių, batų, taip pat kitos žūvančiųjų gelbėjimo ir gesinimo įrangos. Būtina skirti departamento prašomas papildomas lėšas Savivaldybių priešgaisrinės tarnyboms (tikslinėms dotacijoms) - 5799 tūkst. eurų.   Iš jų: DU- 3 246,2; Sodra- 989,4; Kt. išlaidos-1 563,4

 

Pasiūlymas:

 

Papildomai skirti:

1. Departamento darbo užmokesčio fondui 6200 tūkst. eurų nuosekliam darbo užmokesčio didinimui, apmokėjimui už viršvalandinį darbą ir etatų užpildymui.

2. Savivaldybių priešgaisrinėms tarnyboms (tikslinėms dotacijoms) papildomai skirti - 5799 tūkst. eurų.  

 

Lėšų šaltinis:

Viršplaninės valstybės biudžeto įplaukos, savivaldybėms skiriamų papildomų lėšų šaltiniai. GMP integravimui į BPC sistemą lėšos - iš Sveikatos apsaugos ministerijai tam tikslui buvusių skiriamų asignavimų.

 

 

Teikia

Seimo nariai:                                                                                                   Stasys Tumėnas

 

Valerijus Simulik