1.
|
Lietuvos
Respublikos Vyriausybės 2021-12-15 nutarimas
|
5
|
|
|
|
Vadovaudamasi Lietuvos
Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos
Respublikos Seimo valdybos 2021 m. gruodžio 1 d. sprendimo Nr. SVS-320 „Dėl
įstatymų projektų išvadų“ 17 ir 18 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n
u t a r i a:
1. Iš esmės
pritarti Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326
4, 5 ir 6 straipsnių ir trečiojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo
projektui Nr. XIVP-941(3) (toliau – Įstatymo projektas), tačiau,
atsižvelgiant į tai, kad organizuojant loterijas loterijų ir lošimų mokesčio
bazei siūloma taikyti ženkliai didesnį, t. y. 18 procentų, mokesčio tarifą,
palyginti su dabar taikomu 13 procentų tarifu, taip pat siekiant sudaryti
sąlygas loterijų organizatoriams prisitaikyti prie pakitusio teisinio
reglamentavimo ir prie jo priderinti savo turtinius interesus bei ekonominės
veiklos perspektyvas, siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui nustatyti vėlesnę
Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų
mokesčio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies įsigaliojimo datą, t. y. 2023 m.
sausio 1 d.
|
Pritarti
|
Atsižvelgiant į LR Vyriausybės pasiūlymą ir Teisės departamento pasiūlymą,
įstatymo projekto 5 straipsnį išdėstyti taip:
„5
straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio
įstatymo 2 straipsnio 2 dalį ir šio straipsnio 3 dalį, įsigalioja 2022 m.
liepos 1 d.
2. Šio įstatymo 2 straipsnio 2
dalis įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.
3. Valstybinė mokesčių
inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos iki 2022 m.
gegužės 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“
|
2.
|
Lietuvos
Respublikos Vyriausybės 2021-12-15 nutarimas
|
*
|
|
|
|
3. Atkreipti Seimo dėmesį į tai,
kad, vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 3
straipsnio 3 dalimi ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 20
straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymai, nustatantys
naują mokestį, naują mokesčio tarifą, mokesčio lengvatą, sankcijas už
mokesčių įstatymų pažeidimus arba iš esmės pakeičiantys apmokestinimo tam
tikru mokesčiu tvarką ar apmokestinimo teisinio reglamentavimo bei taikymo
principus, turi įsigalioti ne anksčiau kaip po šešių mėnesių nuo jų
paskelbimo dienos.
|
Atsižvelgti
|
|
3.
|
Seimo narys
Eugenijus Gentvilas,
2021-12-16
|
1
|
|
|
|
Argumentai:
Atliepiant Įstatymo projektą parengusios LR Finansų ministerijos
aiškinamajame rašte nurodytą tikslą – suvienodinti azartinių lošimų mokesčio
bazę, bei, atsižvelgiant į loterijų organizatorių pasiūlymus ir kitų
valstybių praktiką, siūloma suvienodinti ir loterijų mokesčio bazę.
Pasiūlyme taip pat
atsižvelgta į 2021 m. gruodžio 8 d. LR Ekonomikos ir inovacijų ministerijos
pastabas Įstatymo projektui siūlant įvertinti skirtingų mokestinių bazių
taikymo panašioms ekonominės veikloms Lietuvoje pagrįstumą ir, atsižvelgiant
į kitų Europos Sąjungos šalių pavyzdžius, suvienodinti loterijų mokesčio
bazę.
Įvertinus, kad
tiek azartinių lošimų, tiek loterijų mokesčiai yra reguliuojami tuo pačiu
Loterijų ir lošimų mokesčio įstatymu, siekiant apmokestinimo aiškumo ir šiuo
įstatymu reguliuojamų verslų apmokestinimo palyginamumo, siūlome suvienodinti
azartinių lošimų ir loterijų mokestinę bazę. Siūloma pereiti prie
loterijų organizatorių gaunamų grynųjų pajamų apmokestinimo, t. y., taikyti
azartinių lošimų mokesčiui analogišką apmokestinimą nuo faktiškai išplatintų
loterijos bilietų ir išmokėtų laimėjimų skirtumo (GGR – angl. „Gross gambling
revenue“).
Tokia šio mokesčio
bazė, vienodai taikoma tiek loterijoms, tiek azartiniams lošimams, dominuoja
Europos Sąjungoje. Loterijų mokesčio skaičiavimas nuo grynųjų pajamų (GGR)
yra taikomas Slovakijoje, Slovėnijoje, Austrijoje, Bulgarijoje, Čekijoje,
Danijoje, Švedijoje, Graikijoje, Kipre, Suomijoje, Maltoje ir kitose Europos
valstybėse. Lietuvoje taikomas loterijų mokesčių apskaičiavimas nuo pardavimų
pajamų galioja tik keliose Europos Sąjungos šalyse.
Vienodos mokesčio
bazės taikymas prisidėtų prie aiškaus, proporcingo ir teisingo mokestinio
reguliavimo abiejuose sektoriuose ir užtikrintų abiejų Loterijų ir
lošimų mokesčio įstatymu reguliuojamų verslų apmokestinimo skaidrumą ir
palyginamumą.
Pasiūlymas:
Pakeisti Projekto Nr.
XIVP-941(3) 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
Pakeisti 4
straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„4 straipsnis.
Loterijų ir lošimų mokesčio bazė
Loterijų ir lošimų
mokesčio bazė yra:
1) organizuojant
loterijas – suma, gauta iš už išplatintus loterijos bilietus gautų
pajamų sumų, atėmus žaidėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumą išplatintų
loterijos bilietų nominalioji vertės;
2) organizuojant
lošimus lošimo automatais, stalo lošimus, bingą, totalizatorių, lažybas ir
nuotolinius lošimus – suma, gauta iš lošėjų statomų sumų, atėmus lošėjams faktiškai
išmokėtų laimėjimų sumą.“
|
Nepritarti
|
Komiteto argumentai: atkreiptinas dėmesys, kad 35 proc. nuo
bendrųjų lošimo pajamų sudaro apie 15 proc. nuo išplatintų bilietų
nominaliosios vertės. Įstatymo projekte sumažinus mokesčio tarifą nuo 18 proc. iki 15 proc. į valstybės biudžetą būtų surenkama apie 3,86 mln. eur.
mažiau nei nustačius 18 proc. mokesčio tarifą.
Atsižvelgiant į tai, kad buvo
pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasiūlymui Nr. 1, Seimo nario
pasiūlymui nepritarta.
|
4.
|
Seimo narys Eugenijus
Gentvilas,
2021-12-16
|
2
|
|
|
|
Argumentai:
Suvienodinus
loterijų mokesčio ir azartinių lošimų mokestinę bazę bei įvertinus Finansų
ministerijos pateiktus siūlymus taikyti vienodą mokesčių tarifą skirtingoms
azartinių lošimų rūšims, jį padidinant iki 20 proc., siūloma loterijų
mokesčio tarifą pakelti iki 35 proc.
Pritarus šiam
pasiūlymui loterijų sumokami mokesčiai augtų 20 proc. ir išliktų 75 proc.
didesni nei sumokami azartinių lošimų. Nustačius 35 proc. loterijų
mokesčio tarifą, pajamos į biudžetą augtų 2,8 mln. EUR.
Pasiūlymas:
Pakeisti Projekto Nr.
XIVP-941(3) 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
2 straipsnis. 5 straipsnio
pakeitimas
Pakeisti 5 straipsnį ir jį išdėstyti
taip:
„5 straipsnis. Loterijų ir
lošimų mokesčio tarifas
1. Organizuojant loterijas,
loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 1835 procentų
mokesčio tarifas.
2.
Organizuojant lošimus lošimo automatais, stalo lošimus, bingą, totalizatorių,
lažybas ir nuotolinius lošimus, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 20
procentų mokesčio tarifas.“
|
Nepritarti
|
Komiteto argumentai: atkreiptinas dėmesys, kad 35 proc. nuo
bendrųjų lošimo pajamų sudaro apie 15 proc. nuo išplatintų bilietų
nominaliosios vertės. Įstatymo projekte sumažinus mokesčio tarifą nuo 18 proc. iki 15 proc. į valstybės biudžetą būtų surenkama apie 3,86 mln. eur.
mažiau nei nustačius 18 proc. mokesčio tarifą.
Atsižvelgiant į tai, kad buvo
pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasiūlymui Nr. 1, Seimo nario
pasiūlymui nepritarta.
|
5.
|
Seimo narys
Eugenijus Gentvilas,
2021-12-16
|
5
|
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į LR
Vyriausybės išvadoje dėl Įstatymo projekto pateiktą pastabą, kad reikia
sudaryti sąlygas loterijų organizatoriams prisitaikyti prie pakitusio
teisinio reglamentavimo, bei LR Seimo kanceliarijos Teisės departamento
išvadoje pateiktą pasiūlymą nustatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą,
siekiant išvengti galimos nuostatų kolizijos, siūloma nustatyti
vėlesnę naujos loterijų apmokestinimo tvarkos įsigaliojimo datą, t. y.,
naujos mokesčio bazės ir tarifo įsigaliojimą numatyti 2023 m. sausio 1
d.
Pasiūlymas:
Pakeisti Projekto Nr.
XIVP-941(3) 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis
įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 ir 3 dalį, įsigalioja 2022
m. liepos 1 d.
2. Šio
įstatymo 1 straipsniu keičiamas Loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo 4
straipsnio 1 punktas ir 2 straipsniu keičiama Loterijų ir lošimų mokesčio
įstatymo 5 straipsnio 1 dalis įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.
2.3. Valstybinė mokesčių inspekcija prie
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos iki 2022 m. gegužės 31
d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
|
Pritarti iš dalies
|
Komiteto argumentai: atsižvelgiant į tai, kad buvo pritarta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasiūlymui Nr. 1, Seimo nario pasiūlymui
pritarta iš dalies kas susiję su įsigaliojimo data.
|