LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL CIVILINIO KODEKSO 4.85 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2021-03-17 Nr. XIVP-325

Vilnius

 

Įvertinę teikiamo įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:

1.              Projekto 1 straipsniu Civilinio kodekso (toliau – CK) 4.85 straipsnio 5 dalyje siūloma nustatyti, kad butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimus gali šaukti ,,daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo subjektas (savivaldybės paskirtas energinio efektyvumo programos administratorius ar juridinis asmuo, užsiimantis daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo veikla)”.

Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 2 straipsnio 85 dalyje nustatyta, kad statyba  – veikla, kurios tikslas – pastatyti (sumontuoti, nutiesti) naują, rekonstruoti, suremontuoti ar nugriauti esamą statinį. Pagal Statybos įstatymo 2 straipsnio 75 dalyje pateiktą sąvokos ,,statinio statybos rangovas” apibrėžimą statinio statybos rangovu gali būti Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybės fizinis asmuo, juridinis asmuo ar kita užsienio organizacija ar jų padalinys, turintys šio įstatymo nustatytą teisę užsiimti statyba ir vykdantys statybą rangos sutarties pagrindu. Teisė būti rangovu detaliau reglamentuojama Statybos įstatymo 18 straipsnyje. Pagal Statybos įstatymo 18 straipsnio 2 dalyje nustatytą teisinį reguliavimą net ir ypatingųjų statinių, kuriems priskiriami ir aukštybiniai (daugiau kaip 5 aukštų) daugiabučiai gyvenamieji namai, statybos rangovu turi teisę būti ne tik atestuoti juridiniai asmenys, bet ir kitos užsienio organizacijos, juridinio asmens ar kitos užsienio organizacijos padaliniai. Taigi daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) veikla gali užsiimti ne tik juridiniai asmenys, bet ir kiti Statybos įstatyme nurodyti subjektai. Atsižvelgus į tai, lieka neaišku, kokiais argumentais remiantis CK teisę sušaukti butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimą siūloma nustatyti tik juridiniams asmenims. Svarstytina, ar, atsižvelgiant į aukščiau nurodytus argumentus, subjektų, kurie galėtų sušaukti butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimą, ratas neturėtų būti išplėstas.

Be to, nėra pakankamai aiškus vertinamosios projekto nuostatos santykis su Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namas atnaujinti (modernizuoti) įstatymo nuostatomis. Valstybės paramos daugiabučiams namas atnaujinti (modernizuoti) įstatymo 2 straipsnio 5 dalyje pateiktas sąvokos ,,savivaldybės programos įgyvendinimo administratorius” apibrėžimas. Tuo tarpu teikiamame įstatymo projekte vartojama kiek kitokia sąvoka ,,savivaldybės paskirtas energinio efektyvumo programos administratorius”. Tuo atveju, jeigu projekte vartojama sąvoka apimtų subjektus, kurie patenka į Valstybės paramos daugiabučiams namas atnaujinti (modernizuoti) įstatyme pateiktą sąvokos ,,savivaldybės programos įgyvendinimo administratorius” apibrėžimą, tai svarstytina, ar, siekiant aiškumo, projekte nereikėtų vartoti būtent pastarosios sąvokos, kurios turinys yra apibrėžtas įstatyme.

2.              Projekto 2 straipsnio 1 dalyje po žodžio ,,įstatymas” įrašytini žodžiai ,,išskyrus šio straipsnio 2 dalį“ .

3.              Projekto 2 straipsnio 2 dalyje po žodžio ,,institucija“ įrašytinas praleistas žodis ,,iki“.

  

 

Departamento direktorius                                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]

D. Zebleckis, tel. (8 5) 239 6906, el. p. [email protected]