PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

Užimtumo įstatymo Nr. XII-2470 5(1), 13, 24, 35, 37, 41, 42, 44 ir 49 straipsnių pakeitimo  ĮSTATYMO PROJEKTO 

NR.  XIIIP-4658

 

2020 m. kovas 31 d.

Vilnius

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Str.

Str. d.

p.

41

 

 

Argumentai:

 

Atkreipiamas dėmesys, kad verslas, kuris tiesiogiai yra nukentėjęs dėl šalyje paskelbto karantino ir nebegali vykdyti savo nuolatinės veiklos, faktiškai neturi jokių pajamų, todėl mokėti net ir mažą dalį atlyginimo dalį yra nepajėgus. Tad verslas neturėdamas galimybių sumokėti prastovos dalies bankrutuos dėl to daugelis darbuotojų praras pastovias pajamas. Remiantis kaimyninių šalių patirtimi, pavyzdžiui Latvijos Vyriausybės sprendimu bus mokamos išmokos, kurios sudaro 75 proc. vidutinio šalies atlyginimo, bet ne daugiau kaip 700 eur., Estijoje darbuotojams bus mokama mokama 70 proc. nuo vidutinio darbo užmokesčio, bet ne daugiau kaip 1000 eur asmeniui.

Dėl šių priežasčių siūloma suteikti maksimalią valstybės pagalbą verslui, kuris yra labiausiai nukentėjęs dėl karantino įvestos padėties. Pasiūlomu siekiama mokėti išmokas už prastovą 100 proc. apskaičiuotų lėšų. Taip pat siekiama padidinti išmokos dydį, kad žymiai nesumažėtų asmens atlyginimas ir būtų užtikrintos stabilios pajamos.

 

Pasiūlymas:

1. Pakeisti 41 straipsnio 21 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„21. Darbdaviams, kurie laikotarpiu, kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė paskelbė ekstremaliąją situaciją ir karantiną, šio įstatymo 25 straipsnio 14 punkte nurodytiems užimtiems asmenims Lietuvos Respublikos darbo kodekso 47 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytu atveju paskelbė prastovą, jų neatleido pagal Lietuvos Respublikos darbo kodeksą darbdavio iniciatyva be darbuotojo kaltės  ir (ar) darbdavio valia ir nesuteikė jiems nemokamų atostogų Lietuvos Respublikos darbo kodekso 137 straipsnio 2 dalyje nurodytu pagrindu ir taip išlaikė darbo vietas šio įstatymo 25 straipsnio 14 punkte nurodytiems užimtiems asmenims, mokama subsidija darbo užmokesčiui nuo jiems priskaičiuoto darbo užmokesčio. Subsidijos darbo užmokesčiui dydis apskaičiuojamas procentais nuo užimtam asmeniui priskaičiuoto darbo užmokesčio, kuris negali būti didesnis negu užimto asmens darbo sutartyje iki Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbiant ekstremaliąją situaciją ir karantiną nustatytas darbo užmokestis, ir, darbdavio pasirinkimu,  sudaro 70 procentų apskaičiuotų lėšų, bet ne daugiau kaip 1,5 Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžio arba 90 100 procentų apskaičiuotų lėšų, bet ne daugiau kaip Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta minimalioji mėnesinė alga patvirtintos dvi vidutinės šalies mėnesinės algos. Jeigu užimtam asmeniui prastova Lietuvos Respublikos darbo kodekso 47 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytu atveju paskelbta ne visą mėnesio darbo laiką, subsidijos darbo užmokesčiui dydis apskaičiuojamas proporcingai darbdavio paskelbtam užimto asmens prastovos laikui. Darbdaviai, kuriems buvo mokama subsidija darbo užmokesčiui, darbo vietas šio įstatymo 25 straipsnio 14 punkte nurodytiems užimtiems asmenims, kurių darbo vietoms išlaikyti buvo mokėta subsidija darbo užmokesčiui, turi išlaikyti ne trumpiau kaip 3 mėnesius nuo subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo pabaigos.“

 

Teikia:

Seimo nariai:

 

 

 

 

 

 

Simonas Gentvilas

Viktorija Čmilytė- Nielsen

Eugenijus Gentvilas

Ričardas Juška

Virgilijus Alekna

Juozas Baublys

Kęstutis Glaveckas

Jonas Liesys

Gintaras Steponavičius

Gintaras Vaičekauskas

Jonas Varkalys