AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 2, 4, 40 IR 70 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

 

Vienas iš prioritetinių XVIII-osios Vyriausybės projektų yra „Lyderystė skaitmeninio švietimo srityje“, kurio tikslas – Lietuvos švietime įtvirtinti skaitmeninę kryptį ir sukurti šiuolaikinę mokyklą, siekiant papildyti tradicinius ugdymo metodus naujausiomis technologijomis. Viena iš šio projekto iniciatyvų yra siekis įtvirtinti naujausias edukacines technologijas, kad jos taptų neatsiejama bendrojo ugdymo dalimi.

Skaitmeninės mokymo(si) priemonės apima įvairaus interaktyvumo lygio priemones, kurios nuo įprastų vadovėlių ir knygų gali skirtis tik prieinamumu ir poreikiu naudoti kompiuterio ar kitokio prietaiso ekraną. Jos neišnaudoja visų skaitmeninio ugdymo galimybių, kurias gali teikti tik interaktyvi mokymo(si) programinė įranga. Todėl Įstatymo projektu siekiama atskirti ir apibrėžti skaitmeninių mokymo(si) priemonių ir mokymo(si) programinės įrangos sąvokas. Tai leistų poįstatyminiuose teisės aktuose išgryninti skaitmeninio ugdymo priemonių įsigijimo, naudojimo ir kt. sąlygas.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

 

Seimo narys A. Žukauskas.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:

 

Šiuo metu įstatymuose nėra apibrėžta, kas yra skaitmeninės mokymo(si) priemonės ir mokymo(si) programinė įranga.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

 

Siūloma apibrėžti skaitmeninių mokymo(si) priemonių ir mokymo(si) programinės įrangos sąvokas ir įtvirtinti galimybę mokiniams jomis naudotis. Tikėtina, kad aiškiau apibrėžus sąvokas, mokyklos lėšas, skirtas skaitmeninio ugdymo plėtrai, ims naudoti efektyviau.  

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

 

Neigiamų priimto įstatymo pasekmių nenumatoma.   

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

 

Priimtas įstatymas neturės įtakos kriminogeninei situacija ir korupcijai.    

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

 

Priimtas įstatymas neturės neigiamos įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai, kaip tik atvirkščiai, gali paskatinti aktyviau kurti skaitmenines mokymo(si) priemones.     

 

8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams:

 

Teikiamas įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

 

9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

 

Priėmus įstatymą, reikės pakeisti Švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamus poįstatyminius teisės aktus.     

 

10. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

 

Įstatymo projektas parengtas, laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projektu siūlomos naujos sąvokos svarstymo metu bus įvertintos Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.      

 

11. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:

 

Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisės aktams.     

 

12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti:

 

Įgyvendinamuosius teisės aktus turės priimti Švietimo, mokslo ir sporto ministras iki 2023 m. rugpjūčio 31 d.   

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):

 

Tikėtina, kad papildomų lėšų gali neprireikti, tiesiog dabar skiriamos būtų panaudojamos efektyviau.     

 

14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

 

Negauta.     

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:

 

„Skaitmeninė mokymo(si) priemonė“, „mokymo(si) programinė įranga“, „EdTech“.    

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

     

Nėra.

 

 

 

 

Teikia                                 

Pareigos                                                   Parašas                                Vardas ir pavardė