1.
|
(21) (N)
|
2
|
|
Argumentai:
Lietuvos
Respublikos miškų įstatymo Nr. I-671 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu
Nr. XIVP-3167 siūloma spręsti klausimą dėl miestų plėtros metu miestų
teritorijoms priskirtų teritorijų, kuriose buvo/yra privačios nuosavybės
teise valdomų miškų, siekiant nustatyti teisinį reguliavimą dėl tokių miesto
teritorijoje esančių privačios nuosavybės teise priklausančių miškų statuso.
Miestų plėtros
poreikis atsiranda nuolat, tačiau viena iš priežasčių, dėl kurių miestų
plėtros realizavimas (įgyvendinimas) tampa problematiškas – miestų plėtros
metu prie miestų teritorijų prijungiant kaimus paaiškėja, kad juose yra
nemažai privačių miškų, kuriuos valstybė turi išpirkti. Šią prievolę lemia
galiojančios teisės aktų nuostatos.
Atsižvelgiant į
Miškų įstatymo pakeitimo projektu Nr. XIVP-3167 siūlomus pakeitimus, siūloma
tikslinti Žemės įstatymo pakeitimo projektą Nr. XIVP-3171, papildant jį Žemės
įstatymo Nr. I-446 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2114 21 straipsnio,
kuriame išdėstytas 45 straipsnis ir 22 straipsnio, kuriame
išdėstytas 46 straipsnis pakeitimais.
Pasiūlymas:
Papildyti keičiamo Lietuvos Respublikos
žemės įstatymo Nr. I-446 2, 7, 10, 11, 12, 13, 22, 27, 30, 34, 35, 37, 39,
40, 41, 43, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 straipsnių pakeitimo ir įstatymo
papildymo 30(1), 35(1), 35(2) ir 66 straipsniais pakeitimo įstatymo Nr.
XIV-2114 5, 8, 10, 17, 18, 24, 27, 30 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą
Nr. XIVP-3171 21
straipsnio, kuriame yra išdėstytas 45
straipsnio pakeitimas, 2 dalies pakeitimu ir ją išdėstyti taip:
„2.
Pakeisti 45 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Žemė ir joje esantis kitas privatus
nekilnojamasis turtas visuomenės poreikiams iš privačios žemės savininkų gali
būti paimami, panaikinamos daiktinės teisės į žemę ir joje esantį kitą nekilnojamąjį
turtą ir, gavus subjektų, nustačiusių suvaržymus, sutikimus, paimamam
turtui Nekilnojamojo turto registre įregistruoti suvaržymai
panaikinami, ir privačios žemės nuomos ir panaudos sutartys prieš
terminą nutraukiamos arba tam tikslui valstybinės žemės nuomos ir panaudos
sutartys prieš terminą nutraukiamos tik išimtiniais atvejais Nacionalinės
žemės tarnybos vadovo sprendimu pagal valstybės institucijos, asmens,
nurodyto šio straipsnio 5 dalyje, ar savivaldybės tarybos prašymą, kai ši
žemė pagal specialiojo teritorijų planavimo dokumentus, ar savivaldybės lygmens miesto teritorijos bendrąjį
planą, vietovės lygmens
kompleksinio teritorijų planavimo dokumentus, įskaitant valstybei svarbių
projektų teritorijų planavimo dokumentus, parengtus Teritorijų planavimo
įstatymo nustatyta tvarka, ar valstybinės reikšmės miškų plotų schemas, tenkinant viešąjį interesą reikalinga:
1) Vyriausybės
nutarimu valstybei svarbiais pripažintiems projektams ir kitiems valstybei
svarbiems projektams įgyvendinti;
2) krašto ir
valstybės sienos apsaugai;
3)
tarptautiniams oro uostams, valstybiniams aerodromams, valstybiniams jūrų
uostams ir jų įrenginiams;
4) viešosios
geležinkelių infrastruktūros objektams, keliams, elektroninių ryšių
infrastruktūros objektams, energetikos objektams ir jų technologiniams
priklausiniams statyti, taip pat jiems eksploatuoti reikalingiems visuomenės
reikmėms skirtiems inžineriniams statiniams;
5) socialinei
infrastruktūrai plėsti – švietimo ir mokslo, kultūros, sveikatos apsaugos ir
priežiūros, aplinkos apsaugos, socialinės apsaugos, viešosios tvarkos
užtikrinimo, kūno kultūros ir sporto plėtojimo objektams statyti (įrengti) ir
eksploatuoti, viešiesiems atskiriesiems želdynams kurti ir tvarkyti
miestuose, miesteliuose ir kurortuose, siekiant įvykdyti viešųjų atskirųjų
želdynų normas, priemonėms upių vientisumui užtikrinti;
6) išžvalgytų
naudingųjų iškasenų ištekliams eksploatuoti;
7) komunalinių
atliekų tvarkymo objektams (sąvartynams) statyti (įrengti) ir eksploatuoti;
8) kapinėms ir
jų priežiūrai užtikrinti reikalingų objektų statybai ir eksploatacijai;
9) gamtos ir
kultūros paveldo teritorinių kompleksų ir objektų (vertybių) apsaugos
reikmėms.
10) miškų, esančių miestui ar miesto
savivaldybės teritorijai po 1995 m. birželio 1 d. priskirtoje teritorijoje
dėl kurios priskyrimo miestui ar miesto savivaldybės teritorijai sprendimas
priimtas iki šio įstatymo įsigaliojimo, viešosios rekreacijos funkcijai
užtikrinti;
11) miškų, esančių miestų plėtros teritorijose dėl kurių priskyrimo
miestui sprendimas priimtas po šio įstatymo įsigaliojimo dienos, viešosios
rekreacijos funkcijai užtikrinti.“.
|
2.
|
(21) (N)
|
2 (1)
|
|
Papildyti keičiamo Lietuvos Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 2,
7, 10, 11, 12, 13, 22, 27, 30, 34, 35, 37, 39, 40, 41, 43, 45, 46, 47, 48,
49, 50, 51, 52 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 30(1), 35(1), 35(2)
ir 66 straipsniais pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2114 5, 8, 10, 17, 18, 24, 27,
30 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIVP-3171 21 straipsnio,
kuriame yra išdėstytas 45 straipsnio pakeitimas, 21 dalies
papildymu ir ją išdėstyti taip:
„Papildyti 21 straipsnį 21 dalimi ir
ją išdėstyti taip:
„21. Žemės
sklypo (jo dalies), reikalingo įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 10 punkte
nurodytiems miško viešosios rekreacijos funkcijai
užtikrinti, paėmimas visuomenės poreikiams vykdomas vadovaujantis valstybinės reikšmės miškų plotų schemomis. Žemės sklypo
(jo dalies), reikalingo įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 11 punkte nurodytiems
miško viešosios rekreacijos funkcijai užtikrinti, paėmimas visuomenės
poreikiams vykdomas vadovaujantis savivaldybės lygmens
miesto teritorijos bendruoju planu. Šioje dalyje nurodytais atvejais vietos
ir ploto motyvuotas pagrindimas nerengiamas.“
|
3.
|
(22) (N)
|
(1)
|
|
Papildyti keičiamo Lietuvos
Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 2, 7, 10, 11, 12, 13, 22, 27, 30, 34,
35, 37, 39, 40, 41, 43, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 straipsnių pakeitimo
ir įstatymo papildymo 30(1), 35(1), 35(2) ir 66 straipsniais pakeitimo įstatymo
Nr. XIV-2114 5, 8, 10, 17, 18, 24, 27, 30 straipsnių pakeitimo įstatymo
projektą Nr. XIVP-3171 22 straipsnio, kuriame yra išdėstytas 46 straipsnio
pakeitimas, pakeitimu ir jį išdėstyti taip:
„22
straipsnis. 46 straipsnio pakeitimas
Pakeisti
46 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
46
straipsnis. Žemės paėmimo visuomenės poreikiams tvarka
1. Valstybės
institucija ar savivaldybės taryba, teikdamos Nacionalinės žemės tarnybos
administracijos padaliniui pagal žemės sklypo buvimo vietą prašymą paimti
žemę visuomenės poreikiams, privalo pagrįsti, kad konkretus visuomenės
poreikis objektyviai egzistuoja ir negalės būti patenkintas, jeigu nebus
paimtas konkretus žemės sklypas, taip pat nurodyti konkrečius tikslus,
kuriems numatoma panaudoti paimamą visuomenės poreikiams žemę. Žemės paėmimu
visuomenės poreikiams suinteresuota institucija, siekdama pagrįsti tiek
konkretaus visuomenės poreikio objektyvų egzistavimą, tiek tam poreikiui
patenkinti reikalingo konkretaus žemės sklypo paėmimo visuomenės poreikiams
būtinumą, Vyriausybės nustatyta tvarka turi atlikti sąnaudų ir naudos
analizę. Prašymas paimti žemę visuomenės poreikiams turi būti pagrįstas šios
analizės rezultatais, taip pat visuomeninės naudos, efektyvumo ir racionalumo
principais. Valstybės institucija ar savivaldybės taryba, teikdamos prašymą
paimti žemę visuomenės poreikiams, taip pat praneša raštu per E. pristatymo
sistemą žemės savininkui ir (ar) kitam naudotojui apie tokio prašymo
pateikimą ir nurodo konkrečius tikslus, kuriems įgyvendinti numatoma panaudoti
paimamą žemę. Jeigu asmens E. pristatymo sistemos elektroninio pristatymo
dėžutė yra neaktyvi, pranešimas ar informacija jam siunčiami Viešojo
administravimo įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje nurodyta tvarka.
2. Kai
Nacionalinės žemės tarnybos administracijos padalinys per 30 kalendorinių
dienų nuo prašymo paimti žemę visuomenės poreikiams gavimo dienos išnagrinėja
valstybės institucijos ar savivaldybės tarybos prašymą paimti žemę visuomenės
poreikiams, Nacionalinės žemės tarnybos vadovas priima sprendimą pradėti
žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą, jeigu:
1)
pateiktas konkretaus visuomenės poreikio objektyvaus egzistavimo pagrindimas,
paremtas sąnaudų ir naudos analize bei visuomeninės naudos, efektyvumo ir
racionalumo principais, ir
2)
galioja specialiojo teritorijų planavimo dokumentas ar vietovės lygmens
kompleksinio teritorijų planavimo dokumentas, kuriame nurodytas konkretus
visuomenės poreikis ir pateiktas konkretaus žemės sklypo paėmimo visuomenės
poreikiams būtinumo pagrindimas, paremtas sąnaudų ir naudos analize bei
visuomeninės naudos, efektyvumo ir racionalumo principais; arba
3) pateiktas savivaldybės lygmens miesto teritorijos bendrasis
planas, kai paėmimas visuomenės poreikiams vykdomas šio straipsnio 1 dalies
11 punkto nustatytu atveju.
3. Sprendimą pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams
procedūrą Nacionalinės žemės tarnybos vadovas gali priimti be valstybės
institucijos ar savivaldybės tarybos prašymo, kai žemės paėmimas visuomenės
poreikiams reikalingas įstatymams, kuriuose nustatytas konkretus visuomenės
poreikis, kuriam paimamas tam tikroje vietoje esantis tam tikro ploto žemės
sklypas, tiesiogiai įgyvendinti, taip pat kai Nacionalinė žemės tarnyba yra
Vyriausybės įgaliota žemės paėmimu suinteresuota institucija. Kai žemės
paėmimas visuomenės poreikiams reikalingas įstatymui, kuriame nustatytas
konkretus visuomenės poreikis, kuriam paimamas tam tikroje vietoje esantis
tam tikro ploto žemės sklypas, tiesiogiai įgyvendinti, tame įstatyme turi
būti nurodyta žemės paėmimu visuomenės poreikiams suinteresuota institucija.
Kai Nacionalinė žemės tarnyba yra žemės paėmimu suinteresuota institucija,
sprendimas pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą priimamas,
jeigu tenkinamos šio straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose nustatytos sąlygos arba
galioja valstybinės reikšmės miškų plotų schema, kai žemės sklypas
(jo dalis) visuomenės poreikiams paimami šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies
10 punkte nurodytoms reikmėms.
4. Valstybės
institucijų ir savivaldybių tarybų prašymų paimti žemę visuomenės poreikiams
pateikimo ir nagrinėjimo taisykles, taip pat žemės paėmimo visuomenės
poreikiams procedūros inicijavimo tiesiogiai įgyvendinant įstatymus, kuriuose
nustatytas konkretus visuomenės poreikis, kuriam paimamas tam tikroje vietoje
esantis tam tikro ploto žemės sklypas, taisykles nustato Vyriausybė.
5. Apie
Nacionalinės žemės tarnybos vadovo sprendimą per 5 darbo dienas nuo jo
priėmimo dienos pranešama žemės sklypo paėmimu suinteresuotai institucijai.
Jeigu priimamas sprendimas pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams
procedūrą, apie tai pranešama žemės sklypo, kurį numatoma paimti visuomenės
poreikiams, savininkui ir (ar) kitam naudotojui per E. pristatymo
sistemą. Jeigu asmens E. pristatymo sistemos elektroninio pristatymo dėžutė
yra neaktyvi, pranešimas ar informacija jam siunčiami Viešojo administravimo
įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje nurodyta tvarka. Jeigu registruotosios pašto
siuntos nepavyksta įteikti žemės sklypo, kurį numatoma paimti visuomenės
poreikiams, savininkui ir (ar) kitam naudotojui, per 5 darbo dienas nuo tada,
kai Nacionalinės žemės tarnybos administracijos padalinys įsitikina, kad
registruotosios pašto siuntos nepavyksta įteikti žemės savininkui ir (ar)
kitam naudotojui, pranešimas siunčiamas tos vietovės, kurioje yra planuojamas
paimti visuomenės poreikiams nekilnojamojo turto objektas, merui arba tos
vietovės seniūnui su prašymu informuoti savininką ir (ar) kitą naudotoją.
Meras arba jo įgaliotas vicemeras ar savivaldybės administracijos
direktorius, arba tos vietovės seniūnas, gavę pranešimą, informuoja savininką
ir (ar) kitą naudotoją apie planuojamą paimti visuomenės poreikiams
nekilnojamojo turto objektą ir nedelsdami apie informavimo faktą praneša
Nacionalinei žemės tarnybai. Šis informavimo būdas taikomas ir tuo atveju,
kai nežinoma žemės sklypo, kurį numatoma paimti visuomenės poreikiams,
savininko ir (ar) kito naudotojo gyvenamoji vieta. Informacija apie sprendimą
pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą visais atvejais viešai
skelbiama Nacionalinės žemės tarnybos interneto svetainėje. Skelbiamoje
informacijoje nurodoma Nacionalinės žemės tarnybos vadovo priimto sprendimo
pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą data ir numeris; žemės
sklypo, kurį arba kurio dalį numatoma paimti visuomenės poreikiams, kadastro
numeris; adresas: savivaldybė, miestas ar kaimas, gatvė, numeris; žemės
sklypo savininkas (bendraturčiai) ir (ar) kiti naudotojai, daiktinių teisių
turėtojai (jeigu jų yra). Jeigu apie sprendimą pradėti žemės paėmimo
visuomenės poreikiams procedūrą viešai paskelbiama Nacionalinės žemės tarnybos
interneto svetainėje, laikoma, kad žemės savininkui ir (ar) kitam naudotojui
apie sprendimą pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą pranešta
ir informacijos paskelbimo interneto svetainėje dieną, išskyrus atvejį, kai
taikomas informavimo būdas per merą ar seniūną. Apie sprendimą pradėti žemės
paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą nedelsiant, ne vėliau kaip kitą darbo
dieną, pranešama Nekilnojamojo turto registro tvarkytojui, kuris
Nekilnojamojo turto registro nuostatuose nustatyta tvarka Nekilnojamojo turto
registre įregistruoja šį juridinį faktą. Nuo juridinio fakto – priimtas
sprendimas pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą –
įregistravimo Nekilnojamojo turto registre žemės sklypo savininkas neturi
teisės jo perleisti, įkeisti ar kitaip suvaržyti daiktinių teisių į šį žemės
sklypą, taip pat neturi teisės šio žemės sklypo pertvarkyti (atidalyti,
padalyti, perdalyti, sujungti).
6.
Nacionalinės žemės tarnybos vadovo sprendimas pradėti žemės paėmimo
visuomenės poreikiams procedūrą ar jos nepradėti skundžiamas administraciniam
teismui Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Skundas turi
būti išnagrinėtas per 45 kalendorines dienas nuo skundo priėmimo dienos, o
apeliacinis skundas dėl pirmosios instancijos administracinio teismo
sprendimo – per 45 kalendorines dienas nuo apeliacinio skundo priėmimo
dienos. Kai yra keli skundai dėl to paties sprendimo pradėti žemės paėmimo
visuomenės poreikiams procedūrą ar jos nepradėti, teismas privalo visus
skundus sujungti į vieną bylą ir ją išnagrinėti per 45 kalendorines
dienas nuo skundų sujungimo dienos. Teismui priėmus sprendimą, kad konkretus
visuomenės poreikis objektyviai egzistuoja ir negalės būti patenkintas, jeigu
nebus paimtas konkretus žemės sklypas ar jo dalis, arba per nustatytą terminą
neapskundus sprendimo pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros,
konkretaus visuomenės poreikio egzistavimas negali būti ginčijamas vėlesniais
žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros etapais.
7. Kai
Nacionalinės žemės tarnybos vadovas priima sprendimą pradėti žemės paėmimo
visuomenės poreikiams procedūrą ir pasibaigia šio sprendimo apskundimo
terminas, o jeigu toks sprendimas buvo apskųstas, – įsiteisėja
administracinio teismo sprendimas netenkinti skundo dėl Nacionalinės žemės
tarnybos vadovo priimto sprendimo pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams
procedūrą, šio įstatymo 48 straipsnyje nustatytais atvejais ir tvarka
rengiamas žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektas arba paimamo
visuomenės poreikiams žemės sklypo planas ir šio įstatymo 47 straipsnio 1
dalyje nustatyta tvarka atliekamas visuomenės poreikiams planuojamos paimti
žemės ir kito turto vertinimas ir parengiama turto vertinimo ataskaita. Į
žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto teritoriją privaloma įtraukti
laisvos valstybinės žemės, kuri ribojasi su paimamu privačios žemės sklypu,
plotą, kuriame pagal teisės aktus vietoj paimamo visuomenės poreikiams žemės
sklypo gali būti formuojamas suteikiamas nuosavybėn kitas žemės sklypas.
Prireikus projekto rengimo metu atliekamas privačios ir (ar) valstybinės
žemės padalijimas suformuojant atskirą žemės sklypą, paimamą visuomenės
poreikiams. Šie žemėtvarkos darbai atliekami šio įstatymo 48 straipsnyje
nustatyta tvarka. Duomenis apie po padalijimo suformuotus žemės sklypus
Nekilnojamojo turto registro tvarkytojui pateikia Nacionalinės žemės tarnybos
administracijos padalinys, kai jis apie tai per E. pristatymo sistemą praneša
žemės sklypo savininkui ir (ar) kitam naudotojui. Jeigu asmens E. pristatymo sistemos
elektroninio pristatymo dėžutė yra neaktyvi, pranešimas ar informacija jam
siunčiami Viešojo administravimo įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje nurodyta
tvarka, o jeigu registruotosios pašto siuntos nepavyksta įteikti žemės
sklypo, kurį numatoma paimti visuomenės poreikiams, savininkui ir (ar) kitam
naudotojui, per 5 darbo dienas nuo tada, kai įsitikinama, kad registruotosios
pašto siuntos nepavyksta įteikti žemės savininkui ir (ar) kitam naudotojui,
arba kai nežinoma žemės savininko ir (ar) kito naudotojo gyvenamoji vieta,
viešai paskelbiama Nacionalinės žemės tarnybos interneto svetainėje. Laikoma,
kad žemės savininkui ir (ar) kitam naudotojui apie sprendimą padalyti paimamą
visuomenės poreikiams žemės sklypą pranešta pranešimo paskelbimo Nacionalinės
žemės tarnybos interneto svetainėje dieną. Po padalijimo suformuotus žemės
sklypus Nacionalinės žemės tarnybos administracijos padalinys įregistruoja
Nekilnojamojo turto registre padalyto žemės sklypo savininko vardu. Juridinis
faktas – pradėta žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra –
įregistruojamas tik to žemės sklypo, kurį numatoma paimti visuomenės
poreikiams, Nekilnojamojo turto registro įraše.
8. Kai
atliekami šio straipsnio 7 dalyje nurodyti veiksmai, žemės savininkui ir (ar)
kitam naudotojui šio įstatymo 47 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka siūloma
sudaryti sutartį dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams ir atlyginimo už ją.
Nacionalinės žemės tarnybos vadovas sprendimą paimti žemės sklypą visuomenės
poreikiams priima per 20 darbo dienų nuo pakeistų žemės sklypo kadastro
duomenų įrašymo arba po pertvarkymo suformuotų žemės sklypų kadastro duomenų
įregistravimo Nekilnojamojo turto kadastre ir Nekilnojamojo turto registre
pagal patvirtintą žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektą arba paimamo
visuomenės poreikiams žemės sklypo planą ir sutartį dėl atlyginimo už
visuomenės poreikiams paimamą žemę, kuri sudaroma tarp privačios žemės
savininko ir (ar) kito naudotojo ir prašymą paimti žemę visuomenės poreikiams
pateikusios institucijos, arba tik pagal patvirtintą žemės paėmimo visuomenės
poreikiams projektą, arba paimamo visuomenės poreikiams žemės sklypo planą ir
turto vertinimo ataskaitą, jeigu sutartis dėl žemės paėmimo visuomenės
poreikiams ir atlyginimo už ją nesudaroma. Sprendime paimti žemę visuomenės
poreikiams nurodoma paimamo žemės sklypo rinkos vertė, su žemės paėmimu
susiję nuostoliai, apskaičiuoti šio įstatymo 47 straipsnyje nustatyta tvarka,
ir jų atlyginimo būdas. Šis sprendimas per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo
dienos išsiunčiamas žemės sklypo paėmimu suinteresuotai institucijai ir per
E. pristatymo sistemą žemės sklypo savininkui ir (ar) kitam naudotojui, taip
pat – Nekilnojamojo turto registro tvarkytojui. Jeigu asmens E. pristatymo
sistemos elektroninio pristatymo dėžutė yra neaktyvi, pranešimas ar
informacija jam siunčiami Viešojo administravimo įstatymo 9 straipsnio 6
dalyje nurodyta tvarka, o jeigu registruotosios pašto siuntos nepavyksta
įteikti žemės sklypo, kurį numatoma paimti visuomenės poreikiams, savininkui
ir (ar) kitam naudotojui, per 5 darbo dienas nuo tada, kai Nacionalinės žemės
tarnybos administracijos padalinys įsitikina, kad registruotosios pašto
siuntos nepavyksta įteikti žemės savininkui ir (ar) kitam naudotojui, apie
sprendimą paimti žemę visuomenės poreikiams viešai paskelbiama Nacionalinės
žemės tarnybos interneto svetainėje. Šis informavimo būdas taikomas ir tuo
atveju, kai nežinoma žemės sklypo, kurį numatoma paimti visuomenės
poreikiams, savininko ir (ar) kito naudotojo gyvenamoji vieta. Skelbiamoje
informacijoje nurodoma Nacionalinės žemės tarnybos vadovo sprendimo paimti
žemę visuomenės poreikiams data ir numeris; žemės sklypo, kuris arba kurio
dalis paimama visuomenės poreikiams, kadastro numeris, plotas (jeigu paimama
žemės sklypo dalis, – po žemės sklypo pertvarkymo suformuoto paimamo žemės
sklypo plotas); adresas: savivaldybė, miestas arba kaimas, gatvė, numeris;
žemės sklypo savininkas (bendraturčiai), kiti naudotojai, daiktinių teisių
turėtojai (jeigu jų yra). Laikoma, kad žemės savininkui ir (ar) kitam
naudotojui apie sprendimą paimti žemę visuomenės poreikiams pranešta
pranešimo paskelbimo Nacionalinės žemės tarnybos interneto svetainėje dieną.
9. Ginčai dėl
žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto arba paimamo visuomenės
poreikiams žemės sklypo plano rengimo ir tvirtinimo, taip pat dėl atlyginimo
už paimamą visuomenės poreikiams žemę dydžio nustatymo nagrinėjami bendrosios
kompetencijos apygardos teisme pagal visuomenės poreikiams paimamo žemės
sklypo buvimo vietą. Jeigu Nacionalinės žemės tarnybos vadovas priima
sprendimą paimti žemę visuomenės poreikiams ir suinteresuota institucija šio
įstatymo 47 straipsnio 5 dalyje nustatyta tvarka kreipiasi į teismą dėl
leidimo paimti žemės sklypą pagal priimtą sprendimą dėl žemės paėmimo
visuomenės poreikiams, šie ginčai nagrinėjami pagal ginčo teisenos taisykles.
10. Jeigu po
žemės sklypo padalijimo liekantis visuomenės poreikiams neimamas kitos
paskirties žemės sklypas yra ne didesnis kaip 0,04 ha, žemės ūkio paskirties
žemės sklypas yra ne didesnis kaip 0,1 ha, o miškų ūkio paskirties žemės
sklypas yra ne didesnis kaip 0,1 ha arba likusio visuomenės poreikiams
neimamo žemės sklypo dėl jam nustatytų specialiųjų žemės naudojimo sąlygų
nebus galima naudoti pagal to žemės sklypo pagrindinę žemės naudojimo paskirtį
ir būdą, toks žemės sklypas žemės savininko prašymu, pateiktu projektą
įgyvendinančiai institucijai iki šio įstatymo 46 straipsnio 5 dalyje nurodyto
pasiūlymų dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto pateikimo termino
pabaigos, projektuojamas kartu su paimamu visuomenės poreikiams žemės sklypu
kaip vientisas žemės sklypas. Ši nuostata netaikoma, kai po žemės sklypo
padalijimo liksiantis visuomenės poreikiams neimamas žemės sklypas ribojasi
su kitu tam pačiam žemės savininkui nuosavybės teise priklausančiu žemės
sklypu.
11. Jeigu
asmens E. pristatymo sistemos elektroninio pristatymo dėžutė yra neaktyvi,
pranešimas ar informacija siunčiami per E. pristatymo sistemą ir įteikiami
registruotąja pašto siunta:
1) fizinių
asmenų gyvenamosios ar kitos Nacionalinei žemės tarnybai žinomos jų buvimo
vietos adresu – žemės savininkui ir (ar) kitam žemės naudotojui asmeniškai
arba kuriam nors iš kartu su juo gyvenančių pilnamečių šeimos narių (vaikams (įvaikiams), tėvams (įtėviams),
sutuoktiniui). Jeigu pranešimas ar
informacija įteikiami ne pačiam adresatui, dokumentą priėmęs asmuo privalo
esant pirmai galimybei perduoti jį adresatui;
2) juridinių
asmenų registruotos buveinės adresu ar kitu juridinio asmens nurodytu adresu
– juridinio asmens vadovui, valdymo organams.
12. Pranešimo
ar informacijos įteikimo diena laikoma kita darbo diena po jų išsiuntimo per
E. pristatymo sistemą, kai elektroninio pristatymo dėžutė yra aktyvi, arba
įteikimo šio straipsnio 11 dalyje nurodytiems asmenims diena.“.“
|
4.
|
9
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos žemės įstatymo Nr.
I-446 2, 7, 10, 11, 12, 13, 22, 27, 30, 34, 35, 37, 39, 40, 41, 43, 45, 46,
47, 48, 49, 50, 51, 52 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 30(1),
35(1), 35(2) ir 66 straipsniais pakeitimo įstatymas Nr. XIV-2114 įsigalioja 2024
m. sausio 1 d. ir į tai, kad projektas bus
svarstomas po 2023 m. gruodžio 1 d., siūlytina tikslinti
įgyvendinamiesiems teisės aktams parengti skirtą laiką ir atsisakyti
nurodytos įsigaliojimo datos, nes ji sutampa su pakeitimo įstatyme Nr. XIV-2114
nurodyta data.
Pasiūlymas:
Pakeisti keičiamo Lietuvos
Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 2, 7, 10, 11, 12, 13, 22, 27, 30, 34,
35, 37, 39, 40, 41, 43, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 straipsnių pakeitimo
ir įstatymo papildymo 30(1), 35(1), 35(2) ir 66 straipsniais pakeitimo
įstatymo Nr. XIV-2114 5, 8, 10, 17, 18, 24, 27, 30 straipsnių pakeitimo
įstatymo projekto Nr. XIVP-3171 9 straipsnį ir išdėstyti jį taip:
„9 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį,
įsigalioja 2024 m. sausio 1 d.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir kitos
šiame įstatyme nurodytos institucijos iki 2023 m. gruodžio 1 31
d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“
|