aiškinamasis raštas
dĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 589, 603 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR KODEKSO PAPILDYMO 1101 STRAIPSNIU
ĮSTATYMo
1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai
Įsigydami būstą vis dažniau Lietuvos gyventojai įsigyja ir nuosavą transporto priemonės stovėjimo vietą. Stebima tendencija ir gaunami pranešimai, jog nuosavybės teise valdomos transporto priemonės stovėjimo vietos būna neteisėtai užimtos ir naudojamos be turto savininko sutikimo. Nuosavybės teise valdomos transporto priemonės stovėjimo vietos savininkai būna priversti arba taikstytis su piktybiškais veiksmais arba bandyti kreiptis į atitinkamas institucijas – policiją. Šiuo metu nėra reglamentuota nuosavybės teise valdomos transporto priemonės stovėjimo vietos naudojimo tvarka, policijos atstovai neturi teisinio pagrindo dėstomai problemai spręsti. Į vietą atvykę pareigūnai gali tik paskambinti transporto priemonės savininkui ir geranoriškai paprašyti, kad jis automobilį patrauktų.
Pagrindinis Įstatymo projekto tikslas – padėti nuosavybės teise valdomos transporto priemonės stovėjimo vietų savininkams apginti savo nuosavybę ir suteikti policijos pareigūnams teisinius įrankius šią problemą spręsti įspėjimu, bauda ir / arba priverstiniu transporto priemonės nuvežimu.
2. Įstatymų projektų iniciatoriai ir rengėjai
Įstatymo projekto iniciatorius – Seimo narys Vilius Semeška.
3. Kaip šiuo metu reguliuojami Įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai
Šiuo metu Įstatymas nenumato tokios problemos reguliavimo.
4. Siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama
Nauju teisiniu reguliavimu siūloma nustatyti įspėjimą, baudą ir / arba priverstinį transporto priemonės nuvežimą už nuosavybės teise valdomos transporto priemonės stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą ir naudojimą, tokiu būdu užtikrinant, kad gyventojai įsigydami nuosavybės teise valdomą transporto priemonės stovėjimo vietą galėtų ja tinkamai naudotis savo nuožiūra.
Nauju teisiniu reguliavimu siūloma, kad šio įstatymo administracinių nusižengimų teiseną pradeda, administracinių nusižengimų tyrimą atlieka ir administracinių nusižengimų protokolus surašo policijos pareigūnai.
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta
Priėmus Įstatymo projektą neigiamų pasekmių nenumatoma.
6. Galima priimto įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai
Įstatymo projektas neturės įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai.
7. Galima priimto įstatymo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Įstatymas įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.
8. Įstatymo projekto atitiktis strateginio lygmens planavimo dokumentams
Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.
9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios
Siekiant įstatymą inkorporuoti į teisinę sistemą, nereikės priimti, pakeisti ar panaikinti kitų įstatymų.
10. Įstatymo projekto atitiktis Valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimams, sąvokų ir terminų įvertinimas
Įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos ir Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų. Įstatymo projekte neapibrėžiamos naujos ir nekeičiamos esamos sąvokos ir terminai.
11. Įstatymo projekto atitiktis Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei
Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.
12. Įstatymui įgyvendinti reikalingi įgyvendinamieji teisės aktai, juos priimti turintys subjektai
Įstatymo projekto įgyvendinimui įgyvendinamųjų teisės aktų nereikės.
13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti
Priėmus Įstatymo projektą, papildomų valstybės, savivaldybių biudžetų ar kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų jiems įgyvendinti nereikės.
14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados
Įstatymų projekto rengimo metu specialistų išvados nebuvo reikalingos.
15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis
„Stovėjimo vieta“, „nuosavybės teisė“.
16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai
Nėra.
Teikia
Seimo narys
Vilius Semeška
Andrius Vyšniauskas