TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
Teisės akto projekto pavadinimas: Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 12, 33, 43, 89, 110, 112, 573, 607, 608, 609, 610, 613, 614, 627, 631, 632, 635, 640, 642, 661, 673 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Projektas).
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Baudžiamosios justicijos grupės patarėja Sonata Gendvilaitė.
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos: [nėra][1].
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos, identifikuotos antikorupcinio vertinimo po tarpinstitucinio derinimo metu: [nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant identifikuotai korupcijos rizikai eliminuoti ar valdyti nėra numatyta priemonių teisės akto projekte][2].
Nr. |
Kriterijus |
Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo) |
Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
|
||||
|
|
Pildo teisės akto projekto vertintojas |
Pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas |
Pildo teisės akto projekto vertintojas |
|
||||
1. |
Teisės akto projektas nesukuria išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto projekto įgyvendinimas. |
Projektu nesukuriamos išskirtinės ar nevienodos sąlygos subjektams, kuriems galėtų būti aktualios teisės akto projekto nuostatos. Vienas esminių projekto pakeitimų – nustatyti reguliavimą, leidžiantį perduoti administracinių nusižengimų bylas (išskyrus Administracinių nusižengimų kodekso (ANK) 614 straipsnio 1 dalis 3 punkte nurodytas bylas) iš apylinkių teismų nagrinėti ne teismo tvarka ANK 589 straipsnyje nurodytoms institucijoms. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
2. |
Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą. |
Tokių spragų nenustatyta. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
3. |
Teisės akto projekte įtvirtinta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir pan. priimantis subjektas yra atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir jų įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto. |
Projektas nustato, kad subjektui įgaliotam atlikti administracinio nusižengimo tyrimą ir priėmus sprendimą jis vėliau gali būti skundžiamas teismui. ANK 607 str. 1 d. siūloma nustatyti, kad administracinių nusižengimų teisenos užtikrinimo prievartos priemonės gali būti skundžiamos tik apylinkės teismui šios priemonės taikymo metu ir per septynias kalendorines dienas nuo šios priemonės taikymo pabaigos. Skundas paduodamas per instituciją, kurios pareigūnai atliko (atlieka) administracinio nusižengimo tyrimą. Apylinkės teismas tokį skundą nagrinės rašytinio proceso tvarka. Šie pakeitimai užtikrins objektyvų ir operatyvų skundo nagrinėjimą. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
4. |
Teisės akto projekte įtvirtinti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto vykdomas funkcijas (pareigas). |
Taip. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
5. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas. |
Taip. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
6. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys. |
Projekte tokie atvejai nėra nustatomi. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
7. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas. |
Šis kriterijus projektui nėra aktualus. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
8. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka. |
Ne. Šis kriterijus projektui nėra aktualus.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
9. |
Jei pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto: 9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą; 9.2. jei narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą valstybės interesų atstovavimą ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą bei skaidrumą; 9.3. narių skyrimo mechanizmas; 9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius bei jų trukmė; 9.5.veiklos pobūdis laiko atžvilgiu; 9.6.individuali narių atsakomybė. |
Ne. Šis kriterijus projektui nėra aktualus.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
10. |
Teisės akto projektui įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos ir jų taikymo tvarka išsamiai reglamentuota. |
Šis kriterijus projektui nėra aktualus. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
11. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma. |
Ne. Šis kriterijus nėra aktualus. Tokie atvejai nėra siūlomi nustatyti.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
12. |
Teisės akto projektas nustato teisės akto projektui įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus. |
Taip. Projekte nustatyti aiškūs terminai, numatantys procedūrų trukmę, per kiek laiko turi būti priimami ir pateikiami suinteresuotoms šalims sprendimai, skundai ir pan. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
13. |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes. |
Šis kriterijus projektui nėra aktualus. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
14. |
Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką. |
Šis kriterijus projektui nėra aktualus. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
15. |
Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos vykdymo kriterijus (atvejus, periodiškumą, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir pan.). |
Šis kriterijus projektui nėra aktualus. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
16. |
Teisės akto projekte numatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės[3]. |
Šis kriterijus, atsižvelgus į projekto turinį, nėra aktualus. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
17. |
Teisės akto projekte numatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir pan.). |
Ne. Šis kriterijus nėra tiesiogiai susijęs su projektu, kadangi jame nėra nustatoma atsakomybė keičiama teisės aktą įgyvendinantiems subjektams. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
18. |
Už teisės akto projekte įtvirtintų nurodymų nevykdymą numatytas baigtinis kriterijų skirti nuobaudą (sankciją) sąrašas ir aiški jų skyrimo procedūra. |
Šis kriterijus projektui nėra aktualus. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
19. |
Kiti svarbūs kriterijai. |
Nėra. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: |
|
Teisės akto projekto vertintojas: |
|
||||||
|
pareigos v. pavardė |
|
pareigos v. pavardė |
||||||
|
|
|
|
||||||
|
parašas data |
|
parašas data |
||||||
[1]Jei tas pats kriterijus taikomas kelioms teisės akto projekto nuostatoms, nurodyti ir konkrečias teisės akto projekto nuostatas, dėl kurių galima korupcijos rizika nėra eliminuota ar kuriai valdyti nėra numatytos priemonės teisės akto projekte.
[2]T. p.
[3]Pavyzdžiui, aiškiai ir išsamiai apibrėžtos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjekto tiesioginio kontakto be liudininkų eliminavimas ir pan.