PASIŪLYMAS
DĖL Lietuvos Respublikos RIBOJAMŲJŲ PRIEMONIŲ DĖL KARINĖS AGRESIJOS PRIEŠ UKRAINĄ NUSTATYMO ĮSTATYMO projektO
(toliau – projektas) NR. XIVP-2496(2)
2023-03-28
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
3
|
6 |
|
Argumentai: Pasiūlyme siūloma numatyti daugiau nei vieną išimtį, kai Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečių prašymai ir sprendimai dėl Lietuvos Respublikos pilietybės priėmimo nebūtų stabdomi.
Pasiūlymu siūloma pridėti dvi išimtis:
1. Kuomet asmuo atitinka Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo 18 straipsnyje keliamus reikalavimus bei teisės aktuose nustatyta tvarka gauta informacija, kad jis nekelia grėsmės valstybės saugumui ir (ar) viešajai tvarkai.
2. Kuomet asmenys, atitinkantys Pilietybės įstatymo 7 straipsnio 2 ir 4 punktuose ir 9 straipsnyje keliamos reikalavimus ir teisės aktuose nustatyta tvarka gauta informacija, kad jis nekelia grėsmės valstybės saugumui ir (ar) viešajai tvarkai;
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Sustabdomas Rusijos
Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečių prašymų ir sprendimų dėl
Lietuvos Respublikos pilietybės priėmimas, išskyrus atvejus, kai: 1) asmuo atitinka Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo natūralizacijos tvarka reikalavimus, numatytus Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo 18 straipsnyje ir teisės aktuose nustatyta tvarka gauta informacija, kad jis nekelia grėsmės valstybės saugumui ir (ar) viešajai tvarkai; 2) asmuo turi teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę ir atitinka Pilietybės įstatymo 7 straipsnio 2 ir 4 punktuose ir 9 straipsnyje nustatytus reikalavimus ir teisės aktuose nustatyta tvarka gauta informacija, kad jis nekelia grėsmės valstybės saugumui ir (ar) viešajai tvarkai; 3) prašymas pateikiamas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo arba kai sprendimas priimamas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo atsisakius Lietuvos Respublikos pilietybės ar įgijus kitos valstybės pilietybę.“
|
2. |
3 |
7 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad duomenys apie valstybės politikų ryšius su juridiniais asmenimis yra kaupiami Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos valdomame Privačių interesų registre, tikslinga nuostatą perkelti į Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymą.
Pasiūlymas: Išbraukti Projekto 3 straipsnio 7 dalį:
|
3. |
5 |
1 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu šalyje įvesta nepaprastoji padėtis galioja iki š. m. gegužės 2 d. 24:00 ir dalis šiame įstatyme siūlomų ribojimų yra Seimo priimtame nutarime „Dėl nepaprastosios padėties įvedimo“, tikslinga numatyti įstatymo įsigaliojimą pasibaigus šalyje įvestai nepaprastajai padėčiai.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „Šis įstatymas įsigalioja 2023 m. |
4 |
4 |
2 |
|
Argumentai: Pritarus prieš tai buvusiam pasiūlymui, tikslinga suvienodinti 3 straipsnio 2 dalyje nurodytos ribojamosios priemonės taikymo trukmę su įstatymo galiojimu.
Pasiūlymas: Pakeisti 4 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: 2. Šio įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje nurodyta ribojamoji priemonė
taikoma nuo 2023 m. liepos 1 d. iki 2024 m. |
Teikia
Seimo narys
Laurynas Kasčiūnas