PASIŪLYMAS

DĖL Lietuvos Respublikos RIBOJAMŲJŲ PRIEMONIŲ DĖL KARINĖS AGRESIJOS PRIEŠ UKRAINĄ NUSTATYMO ĮSTATYMO projektO

 (toliau – projektas) NR. XIVP-2496(2)

 

2023-03-28

Vilnius

 

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

3

 

6

 

Argumentai:

Pasiūlyme siūloma numatyti daugiau nei vieną išimtį, kai Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečių prašymai ir sprendimai dėl Lietuvos Respublikos pilietybės priėmimo nebūtų stabdomi.

 

Pasiūlymu siūloma pridėti dvi išimtis:

 

1. Kuomet asmuo atitinka Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo 18 straipsnyje keliamus reikalavimus bei teisės aktuose nustatyta tvarka gauta informacija, kad jis nekelia grėsmės valstybės saugumui ir (ar) viešajai tvarkai.

 

2. Kuomet asmenys, atitinkantys Pilietybės įstatymo 7 straipsnio 2 ir 4 punktuose ir 9 straipsnyje keliamos reikalavimus ir teisės aktuose nustatyta tvarka gauta informacija, kad jis nekelia grėsmės valstybės saugumui ir (ar) viešajai tvarkai;

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Sustabdomas Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečių prašymų ir sprendimų dėl Lietuvos Respublikos pilietybės priėmimas, išskyrus atvejus, kai: prašymas pateikiamas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo arba kai sprendimas priimamas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo atsisakius Lietuvos Respublikos pilietybės ar įgijus kitos valstybės pilietybę;

1)   asmuo atitinka Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo natūralizacijos tvarka reikalavimus, numatytus Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo 18 straipsnyje ir teisės aktuose nustatyta tvarka gauta informacija, kad jis nekelia grėsmės valstybės saugumui ir (ar) viešajai tvarkai;  

2)   asmuo turi teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę ir atitinka Pilietybės įstatymo 7 straipsnio 2 ir 4 punktuose ir 9 straipsnyje nustatytus reikalavimus ir teisės aktuose nustatyta tvarka gauta informacija, kad jis nekelia grėsmės valstybės saugumui ir (ar) viešajai tvarkai;

3)  prašymas pateikiamas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo arba kai sprendimas priimamas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo atsisakius Lietuvos Respublikos pilietybės ar įgijus kitos valstybės pilietybę.“

 

2.

3

7

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad duomenys apie valstybės politikų ryšius su juridiniais asmenimis yra kaupiami Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos valdomame Privačių interesų registre, tikslinga nuostatą perkelti į Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymą.

 

 

Pasiūlymas:

Išbraukti Projekto 3 straipsnio 7 dalį:

7. Užtikrinamas duomenų apie Lietuvos Respublikoje įsteigtų juridinių asmenų, valdomų arba susijusių su Lietuvos Respublikos politikais, ekonominius ryšius, plėtojamus su Rusijos Federacija ir Baltarusijos Respublika po šio įstatymo įsigaliojimo viešas skelbimas. Skelbiamų duomenų mastas ir skelbimo tvarka nustatomi Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos;

3.

5

1

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu šalyje įvesta nepaprastoji padėtis galioja iki š. m. gegužės 2 d. 24:00 ir dalis šiame įstatyme siūlomų ribojimų yra Seimo priimtame nutarime „Dėl nepaprastosios padėties įvedimo“, tikslinga numatyti įstatymo įsigaliojimą pasibaigus šalyje įvestai nepaprastajai padėčiai.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

Šis įstatymas įsigalioja 2023 m. balandžio 15 gegužės 3 d. ir galioja iki 2024 m. balandžio 14 gegužės 2 d.

4

4

2

 

Argumentai:

Pritarus prieš tai buvusiam pasiūlymui, tikslinga suvienodinti 3 straipsnio 2 dalyje nurodytos ribojamosios priemonės taikymo trukmę su įstatymo galiojimu.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 4 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Šio įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje nurodyta ribojamoji priemonė taikoma nuo 2023 m. liepos 1 d. iki 2024 m. balandžio 14 gegužės 2 d.

 

 

 

Teikia

Seimo narys

Laurynas Kasčiūnas