1.
|
1
|
|
|
Argumentai: siekiant
sudaryti palankesnes sąlygas turizmo vystymuisi, smulkiojo ir vidutinio
verslo skatinimui dėl COVID-19 neigiamos įtakos ekonomikai ir verslui
mažinimo, tikslinga sudaryti galimybę vykdyti mažmeninę prekybą alkoholiniais
gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų
(t.y. tik natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais), kurortuose ir
kitose savivaldybių tarybų nustatytose poilsio bei turizmo teritorijose
savivaldybių tarybų nustatyto kurortinio, poilsio bei turizmo sezono
laikotarpiu. Dėl to siūlytina atsisakyti Įstatymo projektu siūlomos galimybės
leisti savivaldybių taryboms nustatyti didesnį, nei 40 metrų atstumą, kuriuo
leidžiama prekiauti alkoholiniais gėrimais nuo stacionariosios viešojo
maitinimo vietos įrengtose aptarnavimo vietose (zonose), nes tikėtinos
situacijos, kai tokiu reguliavimu bus imta piktnaudžiauti ir prekyba
alkoholiniais gėrimais būtų vykdoma labai dideliu atstumu nuo stacionariosios
viešojo maitinimo vietos, ko nebuvo net gi iki 2018 m. sausio 1 d.
įsigaliojusių esminių Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimų, kuriais buvo
siekiama mažinti alkoholio prieinamumą.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį
išdėstyti taip:
„1 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais leidžiama verstis
tik turint licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais.
Licencijas ir jų dublikatus išduoda, papildo, rekvizitus patikslina
atitinkamos savivaldybės vykdomoji institucija. Licencijos verstis
mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio
koncentracija neviršija 15 procentų, kurortuose ir kitose savivaldybių tarybų
nustatytose poilsio bei turizmo teritorijose išduodamos įmonėms, Europos
juridiniams asmenims ir jų filialams savivaldybių tarybų nustatyto
kurortinio, poilsio bei turizmo sezono laikotarpiui. Vienkartinės
licencijos verstis mažmenine prekyba natūralios fermentacijos alkoholiniais
gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų,
parodose, natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo
alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento, mugėse ir masiniuose
renginiuose, taip pat verstis mažmenine prekyba visais alkoholiniais gėrimais
parodose ir mugėse, vykstančiose stacionariuose pastatuose, išduodamos teisę
verstis mažmenine prekyba atitinkamų grupių alkoholiniais gėrimais turinčioms
įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams ne ilgesniam kaip
renginio trukmės laikui. Kitos licencijos verstis mažmenine prekyba
alkoholiniais gėrimais išduodamos įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų
filialams neterminuotam laikui. Įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų
filialams, prekiaujantiems alkoholiniais gėrimais stacionariosiose viešojo
maitinimo vietose, jų turima neterminuota mažmeninės prekybos alkoholiniais
gėrimais licencija suteikia teisę aptarnauti pirkėjus lauko sąlygomis ne
didesniu kaip 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos
įrengtose aptarnavimo vietose (zonose), jeigu savivaldybės taryba
nenustatė kitaip, tačiau savivaldybės taryba negali nustatyti tokio
aptarnavimo vietos (zonos) atstumo nuo stacionarios viešojo maitinimo vietos,
kad įrengta aptarnavimo vieta (zona) patektų į kitos, nei yra stacionari
viešojo maitinimo vieta, seniūnijos teritoriją.. Savivaldybių
tarybos taip pat turi teisę uždrausti prekybą alkoholiniais gėrimais
lauko sąlygomis, apriboti prekybos alkoholiniais gėrimais lauko sąlygomis
laiką, trukmę ir nustatyti mažesnį parduodamų alkoholinių gėrimų etilo
alkoholio koncentracijos dydį“
|
2.
|
2.
|
|
|
Argumentai: siekiant sistemiškai suderinti siūlomas Įstatymo 16
straipsnio 3 dalies nuostatas su kitomis Įstatymo normomis, būtina keisti
Įstatymo 18 straipsnio 1 dalį, 4 dalies 1 punktą.
Pasiūlymas: Papildyti Įstatymo projektą nauju 2 straipsniu ir jį
išdėstyti taip:
„2 straipsnis.
18 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 18 straipsnio 1 dalį 5
punktu ir jį išdėstyti taip:
„5) alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio
koncentracija neviršija 15 procentų, – nestacionariosiose viešojo
maitinimo vietose savivaldybės tarybos nustatyto kurortinio, poilsio ir
turizmo sezono laikotarpiu.“
2. Pakeisti 18 straipsnio 3 dalies 6 punktą
ir jį išdėstyti taip:
6) nestacionariosiose
mažmeninės prekybos ir viešojo maitinimo vietose. Šis draudimas netaikomas alkoholiniams
gėrimams, parduodamiems tarptautinio susisiekimo traukiniuose, siaurojo
geležinkelio traukiniuose ir laivuose, kuriuose yra atskirai įrengtos viešojo
maitinimo vietos, orlaiviuose, vežančiuose keleivius tarptautiniais
maršrutais, parodose ir mugėse, vykstančiose stacionariuose pastatuose,
viešbučių kambariuose įrengtuose minibaruose, taip pat šio straipsnio 1
dalies 2, 3, 4, 5 punktuose nurodytais atvejais;
3. Pakeisti 18
straipsnio 4 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) pilstomus alkoholinius gėrimus. Šis
draudimas netaikomas alkoholiniams gėrimams, parduodamiems stacionariosiose
viešojo maitinimo vietose, stacionariuose pastatuose vykstančiose parodose ir
mugėse, tarptautinio susisiekimo traukiniuose, siaurojo geležinkelio
traukiniuose ir laivuose, kuriuose yra atskirai įrengtos viešojo maitinimo
vietos, orlaiviuose, vežančiuose keleivius tarptautiniais maršrutais, alkoholiniams
gėrimams (kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų),
parduodamiems nestacionariosiose viešojo maitinimo vietose savivaldybės
tarybos nustatyto kurortinio, poilsio ir turizmo sezono laikotarpiu, taip
pat pilstomiems alui, alaus mišiniams su nealkoholiniais gėrimais ir
natūralios fermentacijos sidrui, parduodamiems firminėse alkoholinių gėrimų
gamybos įmonių parduotuvėse, pilstomiems alui, alaus mišiniams su
nealkoholiniais gėrimais ir natūralios fermentacijos sidrui (kurių tūrinė
etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento),
parduodamiems masiniuose renginiuose, parodose ir mugėse“.
|
3.
|
3
|
|
|
Argumentai: papildžius Įstatymo projektą nauju 2 straipsniu,
tikslinga Įstatymo įsigaliojimo tvarką numatyti Įstatymo projekto 3
straipsnyje, nustatyti naują Įstatymo įsigaliojimo datą ir nustatyti
įpareigojimus Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai
dėl Įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų priėmimo.
Pasiūlymas: Įstatymo projekto 3 straipsnį išdėstyti taip:
„3. Įstatymo įsigaliojimas,
taikymas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas įsigalioja 2020 m. birželio 1
liepos 1 d.
2. Iki 2020 m. birželio 30 d. Lietuvos
Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija priima šio įstatymo
įgyvendinamuosius teisės aktus.“
|