LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Audito komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS BUHALTERINĖS APSKAITOS ĮSTATYMO NR. IX-574 10, 11 IR 14 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 103 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO (XIIIP-1351)
2017-12-14 Nr. 141-P-44
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo:
Komiteto pirmininkė Ingrida Šimonytė, komiteto pirmininko pavaduotojas Naglis Puteikis, komiteto nariai: Aušra Maldeikienė, Gintaras Vaičekauskas.
Komiteto biuras: vedėja Sigita Ščajevienė, patarėja Jolanta Zibavičiūtė, padėjėja Simona Mickevičienė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija Strateginių pokyčių grupės projektų vadovas Antanas Matusa.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-11-21 |
2 |
|
|
1. Projekto 2 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 103 straipsnio 2 dalyje nurodomi subjektai, kurie priimtų sprendimus „dėl viešojo sektoriaus subjektų apskaitos atlikimo centralizuotai ir viešojo sektoriaus subjektų, kurių apskaita bus atliekama centralizuotai“, o 3 dalyje nurodomi subjektai, kurie priimtų sprendimus „dėl įstaigos, kuri centralizuotai atliktų viešojo sektoriaus subjektų apskaitą“. Šių nuostatų turinys nėra aiškus dėl kelių priežasčių. Pirma, nėra aiškus formuluočių „viešojo sektoriaus subjektų apskaitos atlikimo centralizuotai“ ir „viešojo sektoriaus subjektų, kurių apskaita bus atliekama centralizuotai“ skirtumas. Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis projektu keičiamo įstatymo nuostatomis priėmus sprendimą dėl viešojo sektoriaus subjekto apskaitos atlikimo centralizuotai, šis sprendimas galiotų tiek įstaigai, kuri apskaitą atlieka centralizuotai, tiek tai įstaigai, kurios apskaitą tvarko vyriausiasis buhalteris (buhalteris). Atsižvelgiant į tai ir siekiant teisinio aiškumo, siūlytina projekto nuostatas tikslinti. Antra, nėra aiškus keičiamo įstatymo 103 straipsnio 2 ir 3 dalių nuostatų tarpusavio santykis. Atkreiptinas dėmesys, kad, vadovaujantis projektu teikiamomis nuostatomis, Seimo valdybai ar Respublikos Prezidentui priėmus sprendimus dėl viešojo sektoriaus subjektų apskaitos atlikimo centralizuotai, galutinį sprendimą dėl tokių paslaugų atlikimo turėtų priimti Vyriausybė. Tačiau iš projekto nuostatų nėra aišku, ar tokiu atveju Vyriausybė privalėtų automatiškai paskirti įstaigą, kuri centralizuotai atliktų viešojo sektoriaus subjektų apskaitą, o jei ne - nuo kokių sąlygų įgyvendinimo priklausytų galutinis sprendimas. Trečia, iš projekto nuostatų nėra aiškus viešojo sektoriaus subjektų apskaitos atlikimo centralizuotai paslaugų teikimo atlygintinumo klausimas, t. y. ar paslaugos būtų teikiamos per bendrąjį vidaus administravimo paslaugas teikiančio subjekto finansavimą, o šis subjektas valstybės viešojo sektoriaus subjektams tokias paslaugas teiktų neatlygintinai, ar tokios paslaugos būtų atlygintinos ir perkamos. Ketvirta, iš projekto nuostatų nėra aišku, ar Vyriausybė ir savivaldybių tarybos galėtų pasirinkti vieną įstaigą ar kelias, kurios centralizuotai atliktų viešojo sektoriaus subjektų apskaitą. Penkta, iš projekto nuostatų nėra aišku, kokios teisinės formos įstaigos galėtų centralizuotai atlikti viešojo sektoriaus subjektų apskaitą. Jei tokias paslaugas galėtų teikti ne tik biudžetinė įstaiga, bet ir viešosios įstaigos, svarstytina, ar toks teisinis reguliavimas, kuomet Vyriausybės ar savivaldybių tarybų sprendimais būtų suteikiamos išimtinės teisės teikti ūkinę komercinę veiklą viešosioms įstaigoms nepažeistų konkurencijos. Šešta, projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 103 straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodoma, kad sprendimą dėl viešojo sektoriaus subjektų apskaitos atlikimo centralizuotai ir viešojo sektoriaus subjektų, kurių apskaita bus atliekama centralizuotai, gali priimti Vyriausybė dėl Vyriausybei atskaitingų valstybės viešojo sektoriaus subjektų, kuriuose Vyriausybė ar jos įgaliota institucija įgyvendina savininko teises. Pažymėtina, kad tuo atveju, jeigu projekto nuostatomis siekiama suteikti Vyriausybei teisę priimti sprendimus dėl Vyriausybės kanceliarijos ir ministerijų kanceliarijų buhalterinės apskaitos atlikimo centralizuotai, svarstytina, ar šio punkto formuluotė yra tinkama. Atkreiptinas dėmesys, kad Vyriausybės kancleris pavaldus ir atskaitingas Ministrui Pirmininkui, o ministerijų kancleriai – tos srities ministrui, bet ne Vyriausybei. Atsižvelgiant į tai ir siekiant teisinio aiškumo, siūlytina tikslinti projekte vartojamą formuluotę. Septinta, projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 103 straipsnio 2 dalies 2 ir 3 punktuose nurodoma, kad sprendimus dėl viešojo sektoriaus subjektų apskaitos atlikimo centralizuotai ir viešojo sektoriaus subjektų, kurių apskaita bus atliekama centralizuotai gali priimti Seimo valdyba dėl Seimo kanceliarijos ir Seimui atskaitingų institucijų; Respublikos Prezidentas arba jo įgaliotas asmuo dėl Respublikos Prezidento kanceliarijos ir Respublikos Prezidentui atskaitingų institucijų. Atkreiptinas dėmesys, kad yra institucijų kartu atskaitingų ir Prezidentui, ir Seimui, pvz., Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba, Valstybės saugumo departamentas. Atsižvelgiant į tai, iš projekto nuostatų nėra aišku, kuris subjektas tokiu atveju priimtų sprendimus dėl apskaitos atlikimo centralizuotai. Aštunta, siekiant teisinio aiškumo, siūlytina vietoj keičiamo įstatymo 103 straipsnio 2 ir 3 dalyse vartojamų formuluočių „gali priimti“ rašyti žodį „priima“. |
Pritarti |
Žr. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pasiūlymą Nr. 2. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-11-21 |
2 |
|
|
2. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 103 straipsnio 4 dalimi nustatoma, kad tuo atveju, kai viešojo sektoriaus subjektų apskaita tvarkoma centralizuotai, šiuo įstatymu ūkio subjekto vadovui nustatytos pareigos ir atsakomybė paskirstomos tarp viešojo sektoriaus subjekto vadovo ir centralizuotai apskaitą tvarkančios įstaigos vadovo Vyriausybės nustatyta tvarka. Siūlomos nuostatos diskutuotinos keliais aspektais. Pirma. pažymėtina, kad vadovaujantis teisės aktų hierarchijos principais asmenų teisėms ir pareigoms įtakos turinčios taisyklės turi būti įtvirtintos įstatyme ir tik detalizuotos bei sukonkretintos poįstatyminiuose teisės aktuose. Atsižvelgiant į tai, pačiame įstatymo projekte turėtų būti numatyti esminiai viešojo sektoriaus subjektų vadovų ir centralizuotai apskaitą tvarkančios įstaigos vadovo pareigų ir atsakomybių paskirstymo principai bei sąlygos, kurios poįstatyminiame teisės akte galėtų būti detalizuojamos ir konkretinamos. Antra, svarstytina, ar šių nuostatų nereikėtų dėstyti kitame keičiamo įstatymo straipsnyje, pvz., 11 straipsnyje, numatančiame atsakomybę už buhalterinių įrašų teisingumą ar 14 straipsnyje, numatančiame pareigą dėl teisingų duomenų surašymo apskaitos dokumentuose. |
Pritarti |
Žr. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pasiūlymą Nr. 2. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-11-21 |
5 |
|
|
3. Siūlytina projekto 5 straipsnį papildyti atskira struktūrine dalimi, kurioje būtų nustatytos pereinamojo laikotarpio nuostatos įstaigoms, kurios iki įstatymo įsigaliojimo apskaitą atlieka centralizuotai. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto nuostatomis suteikiama teisė, bet ne pareiga, nustatyti viešojo sektoriaus subjektų apskaitos atlikimą centralizuotai, todėl gali susidaryti situacijos, kuomet įsigaliojus projekto nuostatoms viešojo sektoriaus subjektai buhalterinės apskaitos funkcijas vykdys pažeisdami galiojančio įstatymo nuostatas. |
Pritarti |
Žr. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pasiūlymą Nr. 2. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-11-21 |
2 5 |
|
|
4. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 patvirtintose Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose nustatytais teisės technikos reikalavimais, projektas koreguotinas: 4.1. projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 103 straipsnio 2 dalies 1 ir 4 punktuose po žodžio „teises“ įrašyti „ir pareigas“; 4.2. projekto 5 straipsnio 2 dalyje po žodžio „Vyriausybė“ įrašytina „arba jos įgaliota institucija“. |
Nepritarti |
Pirmoji pastaba neaktuali, nes patikslintos atitinkamos įstatymo projekto nuostatos. Dėl antrosios pastabos – būtent Vyriausybė yra apsisprendusi nustatyti atitinkamą tvarką ir tvirtinti įgyvendinamuosius teisės aktus, o ne jos įgaliota institucija, todėl įstatymo projekte ir nėra suteikiami tokie įgaliojimai. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
|||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Lietuvos Respublikos Finansų ministerija 2017-12-13 Nr.(6.1–01)-6K-1707347 |
|
|
|
Atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės departamento pastabas, diskusijas Seimo audito komitete bei Valstybės valdymo ir savivaldybių komitete dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. lapkričio 8 d. nutarimu Nr. 900 „Dėl Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo Nr. IX-574, 10, 11 ir 14 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 103 straipsniu įstatymo, Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo Nr. IX-1253 2 ir 4 straipsnių pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo Nr. VIII-1234 12 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 481 straipsnio pakeitimo įstatymo projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“ pateikto Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo Nr. IX-574, 10, 11 ir 14 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 103 straipsniu įstatymo, Lietuvos Respublikos finansų ministerija siūlo koreguoti Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo projektą Nr. XIIIP-1351: · nustatant, kad tuo atveju, kai viešojo sektoriaus subjektų apskaita tvarkoma centralizuotai, viešojo sektoriaus subjekto vadovo ir centralizuotai apskaitą tvarkančios biudžetinės įstaigos vadovo funkcijos, pareigos ir atsakomybė nustatomos rašytinėje sutartyje, atsižvelgiant į centralizuotai atliekamų funkcijų apimtį. Sutarties tipinė formą tvirtina Vyriausybė. · konkretinant centralizuotai apskaitą tvarkančios biudžetinės įstaigos vadovo pareigas ir atsakomybę, nustatytas Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu; · nustatant pereinamojo laikotarpio nuostatas įstaigoms, kurios iki įstatymo įsigaliojimo apskaitą atlieka centralizuotai. PRIDEDAMA: 1. Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo projekto Nr. XIIIP-1351 lyginamasis variantas, 3 lapai. |
Pritarti |
|
|
2. |
Lietuvos Respublikos Finansų ministerija 2017-12-13 Nr.(6.1–01)-6K-1707347 |
|
|
|
LIETUVOS RESPUBLIKOS BUHALTERINĖS APSKAITOS ĮSTATYMO NR. IX-574 7, 9, 10,
11, ĮSTATYMAS
2017 m. d. Nr. Vilnius
1 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas Papildyti 7 straipsnį 4 dalimi: „4. Viešojo sektoriaus subjekto, kurio apskaita tvarkoma centralizuotai, sąskaitų planą sudaro biudžetinė įstaiga, kuri viešojo sektoriaus subjektų apskaitą tvarko centralizuotai, ir tvirtina biudžetinės įstaigos, kuri viešojo sektoriaus subjektų apskaitą tvarko centralizuotai, vadovas arba jo įgaliotas asmuo.“ 2 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas Papildyti 9 straipsnį 3 dalimi: „3. Viešojo sektoriaus subjekto, kurio apskaita tvarkoma centralizuotai, apskaitos politiką parenka, suderinęs su viešojo sektoriaus subjektu, kurio apskaita tvarkoma centralizuotai, tvirtina ir įgyvendina biudžetinės įstaigos, kuri viešojo sektoriaus subjektų apskaitą tvarko centralizuotai, vadovas arba jo įgaliotas asmuo.“ 3 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas Pakeisti 10 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. 4 straipsnis. Įstatymo papildymas 103 straipsniu Papildyti Įstatymą 103 straipsniu: „103 straipsnis. Centralizuotas viešojo sektoriaus subjektų apskaitos tvarkymas 1. Centralizuoto viešojo sektoriaus subjektų apskaitos organizavimo tvarką nustato Vyriausybė. 2. Sprendimą dėl viešojo sektoriaus subjektų, kurių apskaita tvarkoma centralizuotai, ir dėl biudžetinės (biudžetinių) įstaigos (įstaigų), kuri (kurios) centralizuotai tvarko viešojo sektoriaus subjektų apskaitą, gali priimti: 1) dėl Vyriausybės kanceliarijos, ministerijų, Vyriausybės įstaigų, Vyriausybės atstovų tarnybų, atitinkamo ministro valdymo sritims priskirtų įstaigų prie ministerijos ir šių subjektų kontroliuojamų viešojo sektoriaus subjektų – Vyriausybė; 2) dėl savivaldybių kontroliuojamų viešojo sektoriaus subjektų – savivaldybių tarybos; 3) dėl šio straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose nenurodytų viešojo sektoriaus subjektų – atitinkamo viešojo sektoriaus subjekto vadovas. 3. Kai viešojo sektoriaus subjektų apskaita tvarkoma centralizuotai, viešojo sektoriaus subjekto vadovo bei centralizuotai apskaitą tvarkančios biudžetinės įstaigos vadovo funkcijos, pareigos ir atsakomybė nustatomos rašytinėje sutartyje, atsižvelgiant į centralizuotai atliekamų funkcijų apimtį. Šios sutarties tipinę formą tvirtina Vyriausybė.“ 5 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas Pakeisti 11 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „11 straipsnis. Atsakomybė už buhalterinių įrašų teisingumą 1. Už buhalterinių įrašų teisingumą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka atsako vyriausiasis buhalteris (buhalteris) arba kiti šio įstatymo 10 straipsnyje nurodyti asmenys, kurie tvarko ūkio subjekto apskaitą. 2. Apskaitos paslaugas teikiančios įmonės
arba apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens 3. Centralizuotai apskaitą tvarkančios biudžetinės įstaigos atsakomybė nustatoma rašytinėje sutartyje, kurią sudaro viešojo sektoriaus subjektas, kurio apskaita tvarkoma centralizuotai, ir centralizuotai apskaitą tvarkanti biudžetinė įstaiga.“ 6 straipsnis. 14 straipsnio pakeitimas Pakeisti 14 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „14 straipsnis. Apskaitos dokumentų pasirašymas 1. Ūkio subjekto vadovas nustato apskaitos dokumentų
pasirašymo tvarką ir asmenų, kurie turi teisę surašyti ir pasirašyti arba tik
pasirašyti apskaitos
dokumentus, sąrašą. Apskaitos dokumentai
pasirašomi asmeniškai arba Lietuvos Respublikos elektroninio
parašo įstatymo nustatyta tvarka. Kai pagal sutartį apskaitą
tvarko apskaitos paslaugas
teikianti įmonė arba apskaitos paslaugas
savarankiškai teikiantis asmuo, 2. Už apskaitos dokumentų surašymą laiku ir teisingai, už juose esančių duomenų tikrumą ir ūkinių operacijų teisėtumą atsako apskaitos dokumentus surašę ir pasirašę asmenys. Ūkio subjekto vadovas atsako už teisingos, tikslios, išsamios ir laiku pateiktos informacijos apie ūkinius įvykius ir ūkines operacijas pateikimą vyriausiajam buhalteriui (buhalteriui) arba apskaitos paslaugas teikiančiai įmonei, arba apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančiam asmeniui, arba biudžetinei įstaigai, kuri viešojo sektoriaus subjekto apskaitą tvarko centralizuotai. 3. Kai viešojo sektoriaus subjekto apskaita tvarkoma centralizuotai, apskaitos dokumentų pasirašymo tvarka nustatoma rašytinėje sutartyje, kurią sudaro viešojo sektoriaus subjektas, kurio apskaita tvarkoma centralizuotai, ir centralizuotai apskaitą tvarkanti biudžetinė įstaiga.“ 7 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas Pakeisti 16 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Apskaitos registrų formą, turinį ir skaičių nusistato ūkio subjektas pagal savo poreikius. Kai viešojo sektoriaus subjekto apskaita tvarkoma centralizuotai, apskaitos registrų formą, turinį ir skaičių nustato biudžetinė įstaiga, kuri viešojo sektoriaus subjektų apskaitą tvarko centralizuotai.“ 8 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas Papildyti 19 straipsnį 6 dalimi: „6. Kai viešojo sektoriaus subjekto apskaita tvarkoma centralizuotai, viešojo sektoriaus subjekto vadovo ir centralizuotai apskaitą tvarkančios biudžetinės įstaigos vadovo pareigos, nurodytos šio straipsnio 1–5 dalyse, nustatomos rašytinėje sutartyje, kurią sudaro viešojo sektoriaus subjektas, kurio apskaita tvarkoma centralizuotai, ir centralizuotai apskaitą tvarkanti biudžetinė įstaiga.“ 9 straipsnis. 21 straipsnio pakeitimas Papildyti 21 straipsnį 3 dalimi: „3. Kai viešojo sektoriaus subjekto apskaita tvarkoma centralizuotai, šio straipsnio 1 dalyje nurodyta atsakomybė tenka biudžetinės įstaigos, kuri viešojo sektoriaus subjektų apskaitą tvarko centralizuotai, vadovui, o šio straipsnio 2 dalyje nurodyta atsakomybė – nustatoma rašytinėje sutartyje, kurią sudaro viešojo sektoriaus subjektas, kurio apskaita tvarkoma centralizuotai, ir centralizuotai apskaitą tvarkanti biudžetinė įstaiga.“ 10 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 ir 3 dalis, įsigalioja 2018 m. birželio 1 d. 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2018 m. gegužės 1 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. 3. Viešojo sektoriaus subjektai, kurių apskaita iki šio įstatymo įsigaliojimo buvo tvarkoma centralizuotai arba pagal sutartį su apskaitos paslaugas teikiančia įmone ar apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančiu asmeniu, apskaitą tvarko pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo sudarytas sutartis tol, kol Lietuvos Respublikos Vyriausybė, savivaldybių tarybos arba atitinkamo viešojo sektoriaus subjekto vadovas priims sprendimą dėl kitokio šių viešojo sektoriaus subjektų buhalterinės apskaitos tvarkymo.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas |
Pritarti |
Atsižvelgiant į Finansų ministerijos pateiktus pasiūlymus, patikslinti Įstatymo projekto Nr. XIIIP-1351(2) pavadinimą, papildyti naujais 1, 2 straipsniais, atitinkamai Įstatymo projekto Nr. XIIIP-1351 1–4 straipsnius įstatymo projekto antrame variante laikyti 3–6 straipsniais, patikslinant jų nuostatas. Taip pat papildyti Įstatymo projektą Nr. XIIIP-1351(2) naujais 7–9 straipsniais, atitinkamai Įstatymo projekto Nr. XIIIP-1351 5 straipsnį įstatymo projekto antrame variante laikyti 10 straipsniu bei patikslinti 10 straipsnio nuostatas. |
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2017-12-06 |
|
|
|
|
Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIIIP-1351 ir siūlyti pagrindiniam Komitetui įstatymo projektą tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Komiteto pasiūlymus. |
Pritarti |
|
2. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2017-12-06 |
2 |
2 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, jog Komitetas priėmė sprendimą į svarstomą įstatymų paketą teikti lydimuosius įstatymų projektus (Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo Nr. I-1113 papildymo 91 straipsniu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo Nr. I-1428 10 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 111 straipsniu ir Lietuvos Respublikos vyriausybės įstatymo Nr. I-464 papildymo 301 straipsniu), siūlome pagrindiniam Komitetui suderinti Buhalterinės apskaitos įstatymo nuostatas su papildomai teikiamų įstatymų projektų formuluotėmis. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsniu pildomo įstatymo 103 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2.
Sprendimą dėl viešojo sektoriaus subjektų, kurių apskaita tvarkoma centralizuotai, ir dėl biudžetinės (biudžetinių) įstaigos (įstaigų), kuri (kurios) centralizuotai tvarkytų viešojo sektoriaus subjektų apskaitą, gali priimti: 1) dėl Vyriausybės kanceliarijos, ministerijų, Vyriausybės įstaigų, Vyriausybės atstovų tarnybų, atitinkamo ministro valdymo sritims priskirtų įstaigų prie ministerijų ir šių subjektų kontroliuojamų viešojo sektoriaus subjektų – Vyriausybė; 2) dėl savivaldybių kontroliuojamų viešojo sektoriaus subjektų – savivaldybių tarybos; 3) dėl šio straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose nenurodytų viešojo sektoriaus subjektų – šio viešojo sektoriaus subjekto vadovas.“ |
Pritarti |
|
3. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2017-12-06 |
2 |
3 |
|
|
Argumentai: Įvertinus tai, jog Komiteto siūloma įstatymo projekto 2 straipsniu pildomo įstatymo 103 straipsnio 2 dalies formuluotė apima ir įstatymo 103 straipsnio 3 dalyje numatytą reglamentavimą, siūlome atsisakyti 3 dalies. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 2 straipsniu pildomo įstatymo 103 straipsnio 3 dalį, o 4 dalį atitinkamai laikyti 3 dalimi. „3.
|
Pritarti |
|
4. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2017-12-06 |
2 |
4 |
|
|
Argumentai: Visuose įstatymų projektų pakete esančiuose įstatymų projektuose siūlome suvienodinti atsakomybės tarp viešojo sektoriaus subjekto vadovo ir centralizuotai apskaitą tvarkančios įstaigos vadovo paskirstymo principines nuostatas, nustatant, kad atsakomybė nustatoma viešojo sektoriaus subjekto ir centralizuotai paslaugas teikiančios įstaigos vadovų pasirašytoje sutartyje atsižvelgiant į perduodamų funkcijų apimtį, o tipinę tokios sutarties formą tvirtina Vyriausybė. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „ |
Pritarti |
|
5. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2017-12-06 |
5 |
3 |
|
N |
Argumentai: Komitetas pritarė Teisės departamento 3 pastabai, kuria pasiūlyta įstatymo projekto įgyvendinimo nuostatas papildyti nauja dalimi. Siūlome šioje dalyje numatyti įstatymo įgyvendinamąsias nuostatas ir tiems viešojo sektoriaus subjektams, kuriems nuo įstatymo įsigaliojimo bus panaikinta galimybė tvarkyti apskaitą pagal sutartį su apskaitos paslaugas teikiančia įmone arba apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančiu asmeniu. Pasiūlymas: Įstatymo projekto 5 straipsnį papildyti 3 dalimi ir ją išdėstyti taip: „3. Viešojo sektoriaus subjektai, kurių apskaita iki šio įstatymo įsigaliojimo buvo tvarkoma centralizuotai arba pagal sutartį su apskaitos paslaugas teikiančia įmone, arba apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančiu asmeniu, ją tvarko pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo sudarytas sutartis iki tol, kol Vyriausybė, savivaldybių tarybos arba įstaigos vadovas nepriims kitokio sprendimo dėl šių viešojo sektoriaus subjektų buhalterinės apskaitos tvarkymo.“ |
Pritarti |
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti Lietuvos Respublikos Seimo Audito komiteto patobulintam Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo Nr. IX-574 7, 9, 10, 11, 14, 16, 19 ir 21 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 103 straipsniu įstatymo projektui Nr. XIIIP-1351(2) ir komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai: nėra.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Ingrida Šimonytė.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA:
1. Komiteto siūlomas įstatymo projektas;
2. Komiteto siūlomo įstatymo projekto lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Ingrida Šimonytė
(Seimo Audito komiteto biuro patarėja Jolanta Zibavičiūtė)