Projektas Nr. XIIIP-3778(3)

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS ĮSTATYMO NR. VIII-2043

22 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2021 m.                              d. Nr.

Vilnius

 

1 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas

Papildyti 22 straipsnį 12 dalimi:

12. Ne jaunesniems kaip 25 metų asmenims,  turintiems ne mažesnį kaip 5 metų B kategorijos transporto priemonių vairavimo stažą ir Susisiekimo ministerijos arba jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka baigusiems A1 kategorijos transporto priemonių praktinio vairavimo mokymą, suteikiama teisė Lietuvos Respublikos teritorijoje vairuoti A1 kategorijos transporto priemones. Dėl to vairuotojo pažymėjime nenurodoma, kad vairuotojas turi teisę vairuoti A1 kategorijos transporto priemones, o prie B kategorijos transporto priemonių kategorijos nurodomas Vidaus reikalų ministerijos nustatytas nacionalinis kodas.“

 

·         Seimo nariai: M. Majauskas, L. Jonauskas, A. Palionis, E. Pupinis ir kt. 2021-04-19:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas

Papildyti 22 straipsnį 12 dalimi:

12. Ne jaunesniems kaip 25 24 metų asmenims, turintiems ne mažesnį kaip 5 2 metų B kategorijos transporto priemonių vairavimo stažą ir Susisiekimo ministerijos arba jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka baigusiems A1 kategorijos transporto priemonių praktinio vairavimo mokymą, suteikiama teisė Lietuvos Respublikos teritorijoje vairuoti A1 kategorijos transporto priemones. Dėl to vairuotojo pažymėjime nenurodoma, kad vairuotojas turi teisę vairuoti A1 kategorijos transporto priemones, o prie B kategorijos transporto priemonių kategorijos nurodomas Vidaus reikalų ministerijos nustatytas nacionalinis kodas.

Komiteto nuomonė - Pritarti iš dalies.

Komiteto pasiūlymas:

2006 m. gruodžio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2006/126/EB dėl vairuotojo pažymėjimų numatyta išimtimi pasinaudojusios tokios valstybės kaip Vokietija, Prancūzija, Austrija, Malta ir kt. vis tik reikalauja išklausyti tam tikrą mokymo kursą: teoriją ir praktinį vairavimą (suformuoti pirminius įgūdžius vairuoti motociklą).

Pasiūlymas visų pirma turi būti vertinamas eismo saugos užtikrinimo požiūriu.

Pasiūlyme nurodoma, kad būtų užtikrintas biurokratinės ir administracinės naštos  piliečiams mažinimas (nebereikėtų papildomai lankyti kursų ir laikyti vairavimo egzaminų, norint gauti teisę vairuoti A1 kategorijos motociklą, taip pat asmenys sutaupytų laiko ir pinigų, nes kursai nemažai kainuoja). Pažymėtina, kad pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 4 straipsnyje įtvirtintus eismo saugumo užtikrinimo principus, be kita ko, valstybės pareiga – sudaryti saugias ir vienodas visiems eismo dalyviams dalyvavimo eisme sąlygas, taip pat eismo dalyvių sveikatos ir gyvybės užtikrinimas svarbiau negu ūkinės veiklos ekonominiai rezultatai.

Pagal Administracinės naštos mažinimo įstatymo 2 ir  3 straipsnius, administracine našta yra laikomi privalomi informaciniai įpareigojimai asmenims, ataskaitų, informacijos teikimas, kai tokie reikalavimai nėra pagrįsti arba atitinkamą informaciją institucija gali gauti pati ir pan., todėl vairuotojų mokymas yra savanoriškas asmens pasirinkimas įgyti tam tikrą teisę ir atitikti nustatytus reikalavimus ir negali būti laikomi administracine našta.

Vienas iš pagrindinių Europos Sąjungos rodiklių, apibūdinančių eismo saugumo situaciją, – žuvusiųjų eismo įvykių metu skaičius vienam milijonui šalies gyventojų. 2019 m. Lietuvoje šis skaičius siekė 66 ir viršijo Europos Sąjungos vidurkį – 51, 2020 m. Lietuvos rodiklis – 63 žuvusieji eismo įvykiuose vienam milijonui šalies   gyventojų, o Europos Sąjungos – 42 (Europos transporto saugos tarybos (angl. European Transport Safety Council) duomenys).

Pasiūlymas atsisakyti A1 kategorijos motociklo praktinio vairavimo įgūdžių suformavimo gali neigiamai paveikti eismo saugumo situaciją Lietuvoje, t. y. padidinti eismo įvykių skaičių.

Po pasitarimo, vykusio 2021-04-26, siūloma tokia 1 straipsnio redakcija (pritariama siūlymui 24 metų amžiui ir 2 metų vairavimo stažui) :

12. Ne jaunesniems kaip 24 metų asmenims, turintiems ne mažesnį kaip 2 metų B kategorijos transporto priemonių vairavimo stažą ir Susisiekimo ministerijos arba jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka baigusiems A1 kategorijos transporto priemonių praktinio vairavimo mokymą, suteikiama teisė Lietuvos Respublikos teritorijoje vairuoti A1 kategorijos transporto priemones. Dėl to vairuotojo pažymėjime nenurodoma, kad vairuotojas turi teisę vairuoti A1 kategorijos transporto priemones, o prie B kategorijos transporto priemonių kategorijos nurodomas Vidaus reikalų ministerijos nustatytas nacionalinis kodas.“

 

 

 

2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2022 m. kovo 1 d.

2. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras ar jo įgaliota institucija iki 2022 m. vasario 28 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

·         Seimo nariai: M. Majauskas, G. Paluckas, E. Pupinis, V. Mitalas 2021-04-19:

Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

„1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2022 m. kovo 1 d. 2021 m. liepos 1 d.

2. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras ar jo įgaliota institucija iki 2022 m. vasario 28 d. 2021 m. birželio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“

Komiteto nuomonė - Pritarti iš dalies.

Komiteto pasiūlymas:

Iš dalies pritarus pirmajam Seimo narių pasiūlymui ir įvertinus, kad institucijoms reikės parengti ir priimti poįstatyminius teisės aktus bei valstybės įmonė Regitra turės atlikti būtinus sistemos pakeitimus, siūloma numatyti įstatymo įsigaliojimo datą – 2021 m. rugpjūčio 1 d. ir  projekto 2 straipsnį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

„1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2022 m. kovo 1 d. 2021 m. rugpjūčio 1 d.

2. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras ar jo įgaliota institucija iki 2022 m. vasario 28 d. 2021 m. liepos 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“

 

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

Respublikos Prezidentas

 

·         Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-04-20:

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime.

Komiteto nuomonė - Atsižvelgti.