LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 271, 276, 426 IR 589 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2024-06-26 Nr. XIVP-3934

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Atkreiptinas dėmesys, kad dėstant įstatymo straipsnį nauja redakcija, paprastai jo struktūrinės dalys numeruojamos eilės tvarka, nedėstant dalių su novela. Atsižvelgiant į tai, reikėtų tikslinti projekto 1 straipsniu keičiamo Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) 271 straipsnio struktūrinių dalių numeraciją. Pritarus šiai pastabai, atitinkamai tikslintina projekto 4 straipsnio 1 dalimi keičiamo ANK 589 straipsnio 31 punkto nuoroda „271 straipsnio 1, 2, 3, 31, 4, 6 dalyse“ bei projekto 4 straipsnio 4 dalimi keičiamo ANK 589 straipsnio 69 punkto nuoroda „271 straipsnio 5 dalyje“.

2.    Projekto 2 straipsniu keičiamo ANK 276 straipsnio 1 ir 3 dalių sankcijose prieš žodžius „juridinių asmenų“ brauktinas žodis „baudą“.

3.    Projekto 2 straipsniu keičiamo ANK 726 straipsnio 3 dalyje nustatoma atsakomybė asmenims, juridinių asmenų vadovams bei kitiems atsakingiems asmenims už Miško dauginamosios medžiagos nuostatų (toliau – Nuostatai) reikalavimų pažeidimus. Atkreiptinas dėmesys, kad kartu su projektu teikiamo Aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 37, 116 ir 119 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-3935 (toliau - įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-3935) 3 straipsniu keičiamo Aplinkos apsaugos įstatymo 119 straipsnio 1 dalyje juridiniams asmenims atsakomybė nustatoma ne už visus Nuostatų reikalavimų pažeidimus, o tik už Nuostatose nustatytų pažeidimų, susijusių su sėklinės miško bazės ir miško dauginamosios medžiagos reikalavimų pažeidimais. Taigi iš projektu siūlomo teisinio reguliavimo nėra aišku, kodėl fiziniams ir juridiniams asmenims yra nustatomas skirtingas (juridiniams asmenims palankesnis) teisinis reguliavimas. Atsižvelgiant į tai, siūlytina tarpusavyje derinti teikiamo projekto ir įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-3935 nuostatas, nustatančias atsakomybę už Nuostatuose nustatytų reikalavimų pažeidimus.

4.    Projekto 2 straipsniu keičiamo ANK 276 straipsnio 9 dalies sankcijoje prieš žodį „tūkstančio“ įrašytinas žodis „vieno“.

5.    Projekto 5 straipsnio 3 dalies nuostatos nėra aiškios tuo aspektu, kad iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų pradėtą ir nebaigtą ANK 276 straipsnio 3 ir 4 dalyse numatytų administracinių nusižengimų tyrimą ir administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimą baigtų tie patys aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai, nors pagal projekto nuostatas šie pareigūnai neturėtų tam teisės. Manytina, kad, atsižvelgiant į projekto 4 straipsnio 4 dalimi keičiamo ANK 589 straipsnio 69 punkto nuostatas pradėtą ir nebaigtą ANK 276 straipsnio 3 ir 4 dalyse numatytų administracinių nusižengimų tyrimą ir administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimą turėtų baigti ne aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai, o Valstybinės miškų tarnybos įgalioti valstybės tarnautojai. Projekto nuostatos tikslintinos.

Kita vertus, atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad pagal su šiuo projektu susijusį įstatymo projektą reg. Nr. XIVP-3935 juridinių asmenų, padarytus miško dauginamosios medžiagos nuostatų reikalavimų pažeidimus tirtų, pažeidimų protokolus surašytų ir bylas dėl ekonominių sankcijų skyrimo nagrinėtų tiek Valstybinės miškų tarnybos įgalioti pareigūnai, tiek ir aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai. Atsižvelgiant į tai, nėra aišku, kodėl pagal teikiamo projekto ir įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-3935 nuostatas aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai dauginamosios medžiagos nuostatų reikalavimų pažeidimus, kai juos padarytų juridiniai asmenys, įstatymu būtų įgalioti tirti ir bylas nagrinėti, o kai šiuos pažeidimus padarytų fiziniai asmenys, pagal ANK jie nebūtų įgalioti šių pažeidimų tirti ir bylas nagrinėti. Atsižvelgiant į tai, šiuo aspektu svarstytinas abiejų projektų nuostatų tikslingumas.

6.    Projekto 5 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų pradėtą ir nebaigtą Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 276 straipsnio 3 ir 4 dalyse numatytų administracinių nusižengimų tyrimą ir administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimą baigia aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai. Atkreiptinas dėmesys, kad teikiant nuorodą į iki projektu teikiamo įstatymo įsigaliojimo galiojusią ANK 276 straipsnio redakciją, turėtų būti nurodomos tuo metu galiojusios, o ne dėl projektu siūlomų pakeitimų pernumeruotos ANK 276 straipsnio dalys. Atsižvelgiant į tai, projekto nuostata atitinkamai tikslintina.

 

 

Departamento direktorius                                                                                         Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. (0 5)  209 6546, el. p. [email protected]

M. Masteikienė, tel. (0 5)  209 6843, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. (0 5)  209 6165, el. p. saulius.svedas@lrs.lt