LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ĮSTATYMO NR. I-446 PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIV-1311 2 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
2023-06-26 Nr. XIVP-2766(2)
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 7 straipsnio 12 dalyje siūloma nustatyti, kad kai valstybinė žemė reikalinga Vyriausybės nutarimu valstybei svarbiais pripažintiems projektams ar kitiems teisės aktų nustatyta tvarka valstybei svarbiais pripažintiems projektams, regioninės svarbos projektams, taip pat kai jos reikia stambiems projektams įgyvendinti ar kitoms valstybės reikmėms, savivaldybei patikėjimo teise perduota valstybinė žemė patikėjimo teise valdyti perduodama Nacionalinei žemės tarnybai. Tokiais atvejais priimant Vyriausybės nutarimą ar kitą atitinkamą sprendimą dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams ir (ar) Nacionalinės žemės tarnybos sprendimą dėl valstybinės žemės suteikimo regioninės svarbos ar stambiems projektams įgyvendinti, kai žemės paimti visuomenės poreikiams nereikia, aptariamas ir patikėjimo teisės pasibaigimo klausimas. Projekto nuostata „aptariamas ir turto patikėjimo teisės pasibaigimo klausimas“ nėra pakankamai aiški, taikant įstatymą ši nuostata gali būti nevienodai aiškinama, nes neaišku, kas konkrečiai turėtų būti aptarta Vyriausybės nutarime ar kitame atitinkamame sprendime. Svarstytina, ar, siekiant aiškumo, minėtos nuostatos nereikėtų patikslinti nustatant, kad Vyriausybės nutarime ar kitame atitinkamame sprendime turi būti nurodoma, kad savivaldybės kaip atitinkamos valstybinės žemės patikėtinio teisės projekte nustatytais atvejais pasibaigia bei nurodomas naujas subjektas, kuris tokią žemę valdytų patikėjimo teise.
2. Siekiant aiškumo, projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 7 straipsnio 17 dalyje reikėtų nurodyti iš kurių subjektų yra išperkami šioje dalyje minimi statiniai ir (ar) įrenginiai bei nurodyti subjektą, kuris būtų įgaliotas priimti sprendimą dėl jų išpirkimo. Taip pat svarstytina, ar taip pat nereikėtų nustatyti, kad tokius objektus išperka valstybė bei nurodyti, iš kokių lėšų šaltinių būtų sumokama už išperkamą turtą.
3. Projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 16 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 9 straipsnio 6 dalies 8 punkte siūloma nustatyti, kad valstybinė žemė išnuomojama be aukciono, jeigu „ji yra reikalinga Atsinaujinančių išteklių energijos bendrijai, kai jos narių, dalininkų ar dalyvių susirinkime savivaldybėms, savivaldybių institucijoms ar įstaigoms priklauso daugiau kaip 51 procento balsų dauguma, o šios bendrijos pagrindinė paskirtis – plėtoti energijos iš atsinaujinančių energijos išteklių gamybos įrenginius, mažinant energijos nepriteklių ir (ar) teikti naudą pažeidžiamiems vartotojams“. Atkreiptinas dėmesys, kad bendrijos nariai ir dalininkai yra bendrijos dalyviai, todėl vertinamojoje projekto nuostatoje jų atskirai įvardinti nereikia. Be to, svarstytina, ar nuostatos „dalyvių susirinkime savivaldybėms, savivaldybių institucijoms ar įstaigoms priklauso daugiau kaip 51 procento balsų dauguma“, atsižvelgiant į Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 202 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktų nustatytą teisinį reguliavimą nereikėtų patikslinti, nes pastarajame įstatyme kiek kitaip įvardinami savivaldybių subjektai, atsinaujinančių išteklių energijos bendrijos dalyvių susirinkime turintys daugiau kaip 51 procentą balsų, t. y. savivaldybės, ir (ar) savivaldybės valdomos įmonės ir įstaigos.
4. Projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 16 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje siūloma nustatyti baigtinį sąrašą atvejų, kai valstybinė žemė gali būti išnuomojama be aukciono. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 16 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 9 straipsnio kitose struktūrinėse dalyse, pavyzdžiui, projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 16 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 9 straipsnio 23 dalyje, siūloma nustatyti ir kitus atvejus, kai valstybinė žemė gali būti išnuomojama be aukciono. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 16 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 9 straipsnio 6 dalį nereikėtų papildyti atskiru punktu, nustatant, kad valstybinė žemė be aukciono gali būti nuomojama ir kitais šiame įstatyme nustatytais atvejais arba Žemės įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje reikėtų išvardinti visus konkrečius atvejus.
5. Projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 16 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 9 straipsnio 15 dalyje siūloma nustatyti, kad „Nuomininkas valstybinės žemės, išnuomotos be aukciono, nuomos mokestį moka pagal savivaldybės, kurios teritorijoje yra nuomojama valstybinė žemė, tarybos patvirtintą tarifą nuo valstybinės žemės nuomos sutartyje nurodytos vertės. Vyriausybė nustato be aukciono išnuomotos valstybinės žemės nuomos mokesčio dydžio nustatymo ir mokėjimo tvarką“. Svarstytina, tuo atveju, jeigu savivaldybės nuomos mokesčio tarifą nustatytų remiantis Vyriausybė nustatyta be aukciono išnuomotos valstybinės žemės nuomos mokesčio dydžio nustatymo ir mokėjimo tvarka, tai aukščiau minėtus sakinius reikėtų sukeisti vietomis bei aiškiai įvardinti, kad savivaldybės jų teritorijoje esančios nuomojamos valstybinės žemės nuomos mokesčio tarifą nustato vadovaujantis aukščiau minėta Vyriausybės nustatyta tvarka.
6. Projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 16 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 9 straipsnio 17 dalies 3 punkte nurodoma, kad Valstybinės žemės nuomos sutartis turi būti nutraukiama prieš terminą valstybinės žemės nuomotojo reikalavimu, ne tik jeigu valstybinės žemės nuomininkas naudoja statinius ir (ar) įrenginius ne pagal Nekilnojamojo turto kadastre įrašytą jų tiesioginę paskirtį, bet ir nesutinka mokėti šio straipsnio 25 dalies 1 punkte nurodyto valstybinės žemės nuomos mokesčio. Taigi projekte įtvirtinama Žemės įstatymo 9 straipsnio 17 dalies 3 formuluotė naudojant jungtuką „ir“ suponuoja tai, kad valstybinės žemės nuomininkui mokant nuomos mokestį, valstybinės žemės nuomos sutartis negalėtų būti nutraukiama prieš terminą net ir tuo atveju, jei valstybinės žemės nuomininkas naudoja statinius ir (ar) įrenginius ne pagal Nekilnojamojo turto kadastre įrašytą jų tiesioginę paskirtį. Svarstytina, ar toks projektu siūlomas teisinis reguliavimas atitinka pagrindinius valstybės turto valdymo ir naudojimo principus.
Ta pati pastaba dėl valstybės turto valdymo ir naudojimo racionalumo ir efektyvumo taikytina ir projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 16 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 9 straipsnio 17 dalies 4 punktui, kuriame įtvirtinama, kad statiniams ar jų dalims sunykus dėl gaisro ar ekstremaliojo įvykio, valstybinės žemės nuomos sutartis neturi būti nutraukiama prieš terminą valstybinės žemės nuomotojo reikalavimu, nes vadovaujantis šia išimtimi išnuomoto valstybinės žemės sklypo plotas neturi būti sumažintas. Vadovaujantis išdėstytu, projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 16 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 9 straipsnio 17 dalies nuostatos sistemiškai tikslintinos.
7. Projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 9 straipsnio 22 dalyje nurodoma, kad valstybinės žemės nuomotojas išnuomoja be aukciono valstybinės žemės sklypą ar jo dalį, kuriame yra tik apleisti statiniai, išskyrus šio straipsnio 23 dalyje nustatytus atvejus. Atkreiptinas dėmesys, kad minėtoje straipsnio 23 dalyje yra reglamentuojamas ne apleistų, o sunykusiems statiniams priskirtų valstybinių žemės sklypų nuoma be aukciono. Atsižvelgiant į tai, svarstytinas Žemės įstatymo 9 straipsnio 22 dalyje pateikiamos nuorodos tikslingumas.
8. Nėra aiškus projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 9 straipsnio 22 dalies ir 24 dalių santykis, nes viena vertus Žemės įstatymo 9 straipsnio 24 dalyje suformuojama bendra taisyklė, kad žemės sklypai neformuojami, o jeigu suformuoti – valstybinės žemės nuomos sutartys nesudaromos Nekilnojamojo turto registre įregistruotiems apleistiems ir (ar) neprižiūrimiems (išskyrus atvejus, kai siekiant naudoti apleistą ir (ar) neprižiūrimą statinį pagal paskirtį reikalinga atlikti tik paprastąjį remontą) statiniams ir (ar) įrenginiams eksploatuoti, o kita vertus Žemės įstatymo 9 straipsnio 22 dalyje reglamentuojama, kad „valstybinės žemės nuomotojas išnuomoja be aukciono valstybinės žemės sklypą ar jo dalį, kuriame yra tik apleisti statiniai <...>“. Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatos sistemiškai tikslintinos loginiu aspektu.
9. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 1 straipsnio 6 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 19 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 32 straipsnio 2 dalies 4 punkte nustatyta, kad Vyriausybės įgaliotos institucijos organizuoja, koordinuoja ir atlieka žemės naudojimo valstybinę priežiūrą, o šio straipsnio 4 dalies 1 punkte nustatyta, kad Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos organizuoja ir vykdo žemės naudojimo valstybinę priežiūrą. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 13 dalyje dėstomas Žemės įstatymo 2 straipsnio 16 dalies nuostatas žemės naudojimo valstybinę priežiūrą organizuoja ir vykdo Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos. Atsižvelgiant į tai ir siekiant aiškumo ir įstatymo nuostatų suderinamumo, svarstytina, ar projekto 1 straipsnio 6 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 19 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 32 straipsnio 2 dalies 4 punkto nereikėtų atsisakyti arba jame nustatyti, kad Vyriausybės įgaliotos institucijos tik koordinuoja žemės naudojimo valstybinę priežiūrą.
10. Projekto 1 straipsnio 6 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 19 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 32 straipsnio 3 dalies 9 punkte nustatyta, kad Nacionalinė žemės tarnyba atlieka valstybinę žemėtvarkos planavimo dokumentų ir jų rengimo procesų priežiūrą. Šios projekto nuostatos suponuoja tai, kad tiek žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų valstybinę priežiūrą, tiek ir specialiojo teritorijų planavimo žemėtvarkos dokumentų ir jų rengimo valstybinę priežiūrą (abi formuluotes pagal Žemės įstatymo 37 straipsnio 1 dalies nuostatas apima formuluotė „valstybinė žemėtvarkos planavimo dokumentų ir jų rengimo procesų priežiūra“) atlieka Nacionalinė žemės tarnyba. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal su teikiamu projektu susijusio Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo Nr. XII-459 pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2767(2) nuostatas specialiojo teritorijų planavimo žemėtvarkos dokumentų ir jų rengimo valstybinę priežiūrą atlieka Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos. Pažymėtina ir tai, kad projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad „Įvertinus šių abiejų institucijų vykdomas veiklas ir siekiant optimizuoti dviejų institucijų vykdomas funkcijas, nuspręsta, kad NŽT vykdomos priežiūros funkcijos turi būti patikėtos specializuotai institucijai, todėl parengti teisės aktų pakeitimai, nustato, kad žemės naudojimo valstybinės priežiūros ir specialiojo teritorijų planavimo žemėtvarkos procesų priežiūros funkcijos perduodamos VTPSI“. Atsižvelgiant į tai ir siekiant teisinio aiškumo, projekto 1 straipsnio 6 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 19 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 32 straipsnio 3 dalies 9 punktą reikėtų tikslinti taip, kad iš jo būtų aišku, kokių žemėtvarkos planavimo dokumentų ir jų rengimo procesų valstybinę priežiūrą vykdytų Nacionalinė žemės tarnyba.
11. Siekiant aiškumo, projekto 1 straipsnio 6 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 19 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 32 straipsnio 3 dalies 13 punkte prieš žodį „kontrolę“ įrašytinas žodis „veiklos“. Be to, šiose projekto nuostatose nėra aiškus nuostatos „kai viešasis interesas pažeistas dėl Vyriausybės įgaliotos institucijos arba institucijų, kurių funkcijas ji perėmė“ (vartojama du kartus) turinys. Manytina, kad šioje nuostatoje vietoj žodžių „Vyriausybės įgaliotos institucijos“ reikėtų įrašyti žodžius „Nacionalinės žemės tarnybos“ (kaip nustatyta galiojančiame Žemė įstatyme). Taip pat svarstytina, ar šį punktą nereikėtų patikslinti nustatant, kad dėl viešojo intereso gynimo į prokuratūrą kreipiasi Nacionalinė žemės tarnyba, o ne Vyriausybės įgaliota institucija.
12. Projekto 1 straipsnio 6 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 19 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 32 straipsnio 6 dalies 5 punkte nustatoma, kad savivaldybės meras apskaičiuoja atlyginimą už galimybė statyti ir (ar) rekonstruoti statinius išnuomotoje valstybinėje žemėje. Atkreiptinas dėmesys, kad su teikiamu projektu susijusio Žemės įstatymo Nr. I-446 2, 7, 10, 11, 12, 13, 22, 27, 30, 34, 35, 37, 39, 40, 41, 43, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 301, 351, 352 ir 66 straipsniais įstatymo projekto Nr. XIVP-2765(2) (toliau – projektas Nr. XIVP-2765(2)) 3 straipsniu keičiamo Žemės įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad minėtą atlyginimą apskaičiuoja ne savivaldybės meras, o savivaldybės administracija. Siekiant aiškumo, teikiamo projekto ir projekto Nr. XIVP-2765(2) nuostatas reikėtų suderinti tarpusavyje.
13. Projekto 1 straipsnio 6 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 19 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 32 straipsnio 7 dalies 2 punkte po žodžio „valdomuose“ įrašytinas žodis „valstybinės“.
14. Atkreiptinas dėmesys, kad su teikiamu projektu susijusio projekto Nr. XIVP-2765(2) 1 straipsniu keičiamo Žemės įstatymo 2 straipsnio 8 dalyje yra apibrėžta valstybinės žemės patikėtinių veiklos kontrolės sąvoka. Atsižvelgiant į tai, tikslintinas projekto 1 straipsniu 7 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 20 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 361 straipsnio pavadinimas ir šio straipsnio 1 dalies nuostatos, reglamentuojančios „Valstybinės žemės patikėtinių valstybinę priežiūrą“, „priežiūrą ir kontrolę“. Ta pati pastaba taikytina ir projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 19 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 32 straipsnio 3 dalies 14 punktui.
15. Projekto 1 straipsniu 7 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 20 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 362 straipsnio 8 dalyje siūloma nustatyti, kad „Nekilnojamojo turto registro tvarkytojas neregistruoja šio įstatymo 8 straipsnio 7 dalyje ir 9 straipsnio 11 dalyje nurodytų sandorių, atitinkančių šio straipsnio 9 dalyje nustatytus kriterijus, jei su sandorio dokumentais nepateikiama teigiama Nacionalinės žemės tarnybos išvada“. Pažymėtina, kad nuostata „teigiama Nacionalinės žemės tarnybos išvada“ nėra pakankamai aiški. Vertinamoji projekto nuostata derintina su projekto 1 straipsniu 3 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 15 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 8 straipsnio 7 dalies bei projekto 1 straipsniu 4 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 16 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 9 straipsnio 11 dalies nuostatomis, pagal kurias šiose dalyse išvardinti sandoriai gali būti registruojami tik gavus Nacionalinės žemės tarnybos išvadą apie sandorio atitiktį teisės aktų reikalavimams (nesant trūkumų) ir galimybę jį registruoti. Taigi, svarstytina, ar vertinamojoje projekto nuostatoje nuostatos „nepateikiama teigiama Nacionalinės žemės tarnybos išvada“ nereikėtų pakeisti nuostata „nepateikiama Nacionalinės žemės tarnybos išvada, kad sandoris atitinka teisės aktų reikalavimus (nėra trūkumų) ir galima jį registruoti“.
16. Siekiant suderinti projekto nuostatas su kartu teikiamų įstatymų projektų nuostatomis, projekto 1 straipsnio 9 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 22 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 64 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžio „viršininkas“ įrašytinas žodis „vadovas“.
17. Projekto 2 straipsnio 1 dalies nuostatos dėl įsigaliojimo tikslintinos, nes projekto 2 straipsnio 1 dalyje turėtų būti nurodyta išimtis ne dėl šio straipsnio 5 dalies, o dėl 4 dalies įsigaliojimo.
18. Projekto 2 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad „Šis įstatymas, išskyrus 1 straipsnio 2 dalyje išdėstyto Žemės įstatymo 7 straipsnio 15 ir 17 dalis <...>, įsigalioja 2024 m. sausio 1 d.“ Projekto 2 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad „Šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje išdėstyto Žemės įstatymo 7 straipsnio 15 dalis įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.“. Pažymėtina, kad keičiamo Žemės įstatymo 7 straipsnio 17 dalis, atsižvelgiant į Teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 1 dalyje nustatytą teisinį reguliavimą, įsigaliotų kitą dieną po įstatymo oficialaus paskelbimo dienos. Atkreipiame dėmesį, kad projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje yra nustatyta, kad „2024 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Žemės įstatymo 7 straipsnio redakcija:“. Taigi, pagal projekto 1 straipsnio 2 dalimi siūlomas keičiamo įstatymo 2 straipsnio 14 dalies nuostatas Žemės įstatymo 7 straipsnio 15 ir 17 dalys įsigaliotų 2024 m. sausio 1 d. Vadinasi, projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje ir projekto 2 straipsnio 1 ir 2 dalyse siūloma nustatyti kelias skirtingas tų pačių Žemės įstatymo 7 straipsnio 15 ir 17 dalių įsigaliojimo datas. Tuo atveju, jeigu siekiama, kad nurodyta Žemės įstatymo 7 straipsnio 17 dalis įsigaliotų tuo pačiu metu kaip ir šio straipsnio 15 d., t. y. 2025 m. sausio 1 d., tai tokiu atveju, projekto 1 straipsnio 2 dalyje dėstoma Žemės įstatymo 7 redakcija turėtų būti išdėstyta be 15 ir 17 dalių nuostatų, o projekto 2 straipsnio 2 dalyje reikėtų nurodyti, kad „2025 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Žemės įstatymo 7 straipsnio redakcija“ ir toliau išdėstyti naują šio straipsnio redakciją, kuri apimtų ir naujas 15 ir 17 dalis. Tokiu atveju, projekto 2 straipsnio 1 dalyje vietoj formuluotės „ 1 straipsnio 2 dalyje išdėstyto Žemės įstatymo 7 straipsnio 15 ir 17 dalis“ reikėtų įrašyti formuluotę „šio straipsnio 2 dalį“.
Tuo atveju, jeigu siekiama, kad Žemės įstatymo 7 straipsnio 15 dalis įsigaliotų 2025 m. sausio 1 d., o Žemės įstatymo 7 straipsnio 17 dalis įsigaliotų kitą dieną po įstatymo oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre dienos, tai projekto 1 straipsnio 2 dalyje keičiamo įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje dėstoma Žemės įstatymo 7 redakcija turėtų būti išdėstyta be naujos 15 dalies, bet įtraukiant naują 17 dalį. Tokiu atveju projekto 2 straipsnio 2 dalyje reikėtų nurodyti, kad „2025 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Žemės įstatymo 7 straipsnio redakcija“ ir toliau išdėstyti naują šio straipsnio redakciją, kuri apimtų ir naują 15 dalį, o Žemės įstatymo 7 straipsnio naują 17 dalį taip pat reikėtų perkelti ir į projekto Nr. XIVP-2765(2)) 2 straipsnio atskirą struktūrinę dalį (atitinkamai tikslinant šio projekto 30 straipsnio 1 ir 4 dalis). Tokiu atveju projekto 2 straipsnio 1 dalyje vietoj formuluotės „1 straipsnio 2 dalyje išdėstyto Žemės įstatymo 7 straipsnio 15 ir 17 dalis“ reikėtų įrašyti formuluotę „šio straipsnio 2 dalį“.
Departamento direktorius Dainius Zebleckis
N. Azguridienė, tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]
M. Masteikienė, tel. (8 5) 239 6843, el. p. [email protected]
S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]