2018-05-17

PASIŪLYMAS

LIETUVOS RESPUBLIKOS ASMENS DUOMENŲ TEISINĖS APSAUGOS ĮSTATYMO NR. I-1374 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI NR. XIIIP-2096

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

2

 

 

     Argumentai:

     Šiuo metu galiojančio Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo 2 str. 10 d. aiškiai nustato, kas yra socialinis ir viešosios nuomonės tyrimas ir kad atliekant socialinį ir viešosios nuomonės tyrimą, negali būti vykdoma tiesioginė rinkodara.

     Naujojo Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 6 str. 2 d. aiškiai nustato valstybėms narėms galimybę nustatyti konkretesnes nuostatas, susijusias su duomenų tvarkymu siekiant atlikti užduotį, vykdomą viešojo intereso labui. Tačiau Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo Nr. I-1374 pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas) nebenustato socialinio ir viešosios nuomonės tyrimo sąvokos, kas pagal Įstatymo projekto 2 straipsnio 1 dalį tokia duomenų valdytojo veikla gali būti prilyginama tiesioginei rinkodarai („<...> ir (arba) teirautis jų nuomonės dėl siūlomų prekių ar paslaugų“), taip pat atitinkamai nenustato ir jokių specialių nuostatų dėl asmens duomenų tvarkymo viešosios nuomonės ar socialinių tyrimų atlikimo tikslais.

 

     Pasiūlymai:

  1. Papildyti 2 straipsnį nauja 3 dalimi:

,,3. Socialinis ir viešosios nuomonės tyrimas – sisteminis duomenų ir (ar) informacijos apie fizinius ir juridinius asmenis rinkimas ir interpretavimas statistikos, analizės ir kitais socialinių mokslų taikomais metodais siekiant gauti sprendimams priimti reikalingas įžvalgas.

  1. 2 straipsnio 3 dalį atitinkamai laikyti 4 dalimi.

 

 

 

     Argumentai:

     Siekiant socialinį ir viešosios nuomonės tyrimą nelaikyti tiesiogine rinkodara ir tinkamai užtikrinti duomenų subjekto teises viešosios nuomonės ar socialinių tyrimų kontekste, pasiūlyme dėl asmens duomenų tvarkymo viešosios nuomonės ar socialinio tyrimo tikslais siūloma aiškiai nustatyti:

1)      tyrėjo teisę kontaktuoti su duomenų subjektu telefonu ar elektroniniu paštu ir asmens sutikimą gauti tokio pirmojo kontakto metu; 

2)      tyrėjo pareigą pirmojo kontakto metu informuoti duomenų subjektą apie jo teisę nesutikti su tuo, kad su juo susiję asmens duomenys būtų tvarkomi viešosios nuomonės ar socialinio tyrimo tikslais;

3)      duomenų subjekto teisę atsisakyti dalyvauti viešosios nuomonės ar socialiniame tyrime ir nesutikti su jo duomenų tvarkymo viešosios nuomonės ar socialinio tyrimo tikslais;

4)      aiškų tiesioginės rinkodaros draudimą sociologinio ar viešosios nuomonės tyrimo metu, taip pat draudimą  socialinio ir viešosios nuomonės tyrimo tikslais surinktus ir tvarkomus asmens duomenis naudoti kitais tikslais (reklamai, tiesioginei rinkodarai, komercinei veiklai ir pan.).

      

     Pasiūlymai:

3.      Papildyti II skyrių nauju 7 straipsniu:

,,7 straipsnis. Asmens duomenų tvarkymas socialinio ir viešosios nuomonės tyrimo tikslais

1. Atliekant socialinį ir viešosios nuomonės tyrimą, asmens duomenys tvarkomi remiantis duomenų subjekto sutikimu, išskyrus šio straipsnio 2 dalyje nurodytus atvejus.

2. Duomenų subjekto kontaktiniai duomenys (elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris) gali būti tvarkomi be duomenų subjekto sutikimo iki pirmojo tiesioginio kontakto su duomenų subjektu, turint tikslą su juo susisiekti. Duomenų subjektas pirmojo tiesioginio kontakto metu aiškiai informuojamas apie teisę nesutikti su jo duomenų tvarkymu socialinio ar viešosios nuomonės tyrimo tikslais ir savo sutikimą ar nesutikimą dėl jo asmens duomenų tvarkymo išreiškia tiesioginio kontakto su tyrėju metu arba rašytine ar jai prilyginta forma. Jeigu duomenų subjektas nesutinka dėl jo asmens duomenų tvarkymo, šie asmens duomenys turi būti nedelsiant sunaikinti.

3. Socialinio ir viešosios nuomonės tyrimo tikslais privalo būti renkami tik atliekamam tyrimui būtini asmens duomenys.  Konkrečiam socialiniam ir viešosios nuomonės tyrimui panaudoti asmens duomenys turi būti nedelsiant pakeisti taip, kad nebūtų galima nustatyti duomenų subjekto tapatybės. 

4. Atliekant socialinį ir viešosios nuomonės tyrimą, draudžiama vykdyti tiesioginę rinkodarą, taip pat socialinio ir viešosios nuomonės tyrimo tikslais surinktus ir tvarkomus asmens duomenis naudoti kitais tikslais (reklamai, tiesioginei rinkodarai, komercinei veiklai ir pan.).”

4. Pakeisti straipsnių numeraciją ir 7-35 straipsnius atitinkamai laikyti 8-36 straipsniais.

 

Teikia:

Seimo narys                                                                 Antanas Baura