Argumentai:
Siekiant socialinį
ir viešosios nuomonės tyrimą nelaikyti tiesiogine rinkodara ir tinkamai
užtikrinti duomenų subjekto teises viešosios nuomonės ar socialinių tyrimų
kontekste, pasiūlyme dėl asmens duomenų tvarkymo viešosios nuomonės ar
socialinio tyrimo tikslais siūloma aiškiai nustatyti:
1) tyrėjo
teisę kontaktuoti su duomenų subjektu telefonu ar elektroniniu paštu ir
asmens sutikimą gauti tokio pirmojo kontakto metu;
2) tyrėjo
pareigą pirmojo kontakto metu informuoti duomenų
subjektą apie jo teisę nesutikti su tuo, kad su juo susiję asmens duomenys būtų tvarkomi viešosios nuomonės ar
socialinio tyrimo tikslais;
3) duomenų subjekto teisę atsisakyti dalyvauti viešosios
nuomonės ar socialiniame tyrime ir nesutikti su jo duomenų tvarkymo viešosios nuomonės ar socialinio tyrimo
tikslais;
4) aiškų tiesioginės rinkodaros draudimą sociologinio ar
viešosios nuomonės tyrimo metu, taip pat draudimą socialinio
ir viešosios nuomonės tyrimo tikslais surinktus ir tvarkomus asmens duomenis
naudoti kitais tikslais (reklamai, tiesioginei rinkodarai,
komercinei veiklai ir pan.).
Pasiūlymai:
3. Papildyti
II skyrių nauju 7 straipsniu:
,,7 straipsnis. Asmens duomenų tvarkymas socialinio ir viešosios nuomonės tyrimo
tikslais
1.
Atliekant socialinį ir viešosios nuomonės tyrimą, asmens duomenys tvarkomi
remiantis duomenų subjekto sutikimu, išskyrus šio straipsnio 2 dalyje
nurodytus atvejus.
2.
Duomenų subjekto kontaktiniai duomenys (elektroninio pašto adresas, telefono
ryšio numeris) gali būti tvarkomi be duomenų subjekto sutikimo iki pirmojo
tiesioginio kontakto su duomenų subjektu, turint tikslą su juo susisiekti.
Duomenų subjektas pirmojo tiesioginio kontakto metu aiškiai informuojamas apie
teisę nesutikti su jo duomenų tvarkymu socialinio ar viešosios nuomonės
tyrimo tikslais ir savo sutikimą ar nesutikimą dėl jo asmens duomenų tvarkymo
išreiškia tiesioginio kontakto su tyrėju metu arba rašytine ar jai prilyginta
forma. Jeigu duomenų subjektas nesutinka dėl jo asmens duomenų tvarkymo, šie
asmens duomenys turi būti nedelsiant sunaikinti.
3.
Socialinio ir viešosios nuomonės tyrimo tikslais privalo būti renkami tik
atliekamam tyrimui būtini asmens duomenys. Konkrečiam socialiniam ir
viešosios nuomonės tyrimui panaudoti asmens duomenys turi būti nedelsiant
pakeisti taip, kad nebūtų galima nustatyti duomenų subjekto tapatybės.
4.
Atliekant
socialinį ir viešosios nuomonės tyrimą, draudžiama vykdyti tiesioginę
rinkodarą, taip pat socialinio ir viešosios
nuomonės tyrimo tikslais surinktus ir tvarkomus asmens duomenis naudoti
kitais tikslais (reklamai, tiesioginei rinkodarai, komercinei veiklai ir
pan.).”
4. Pakeisti
straipsnių numeraciją ir 7-35 straipsnius atitinkamai laikyti 8-36
straipsniais.
|