LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

aplinkos apsaugos komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO ĮSTATYMO NR. I-1120 4 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO
PROJEKTO NR. XIVP-2875

 

2023-11-15  Nr. 107-P-42

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, komiteto nariai: Kasparas Adomaitis, Aidas Gedvilas, Ligita Girskienė, Linas Jonauskas, Tomas Tomilinas, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus, Arūnas Valinskas.

Komiteto biuro vedėja Birutė Pūtienė, biuro patarėja Jolita Jakučionytė, biuro padėjėja Vida Katinaitė.

Kviestieji asmenys: Seimo narys Kęstutis Vilkauskas, Aplinkos ministerijos viceministras Kęstutis Šetkus, Gamtos apsaugos politikos grupės vadovas Algirdas Klimavičius, patarėja Sigutė Ališauskienė, Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos patarėja Rūta Baškytė.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil. Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-06-14

1(4)

(4)

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.

Projekto 1 straipsniu Teritorijų planavimo įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 4 straipsnio 4 dalį siūloma papildyti nuostata, kad Vyriausybės įgaliotos institucijos patvirtintų specialiojo teritorijų planavimo dokumentų, žemės gelmių naudojimo planų sprendiniai turi aukštesnę teisinę galią už savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens kompleksinio ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentų sprendinius ir privalomai taikomi savivaldybėms rengiant, keičiant ar koreguojant savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentus. Projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad „šiuo metu galiojančiame Teritorijų planavimo įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje įtvirtinta, kad valstybės lygmens kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų, valstybei svarbių projektų teritorijų planavimo dokumentų, Vyriausybės patvirtintų specialiojo teritorijų planavimo dokumentų, žemės gelmių naudojimo planų sprendiniai turi aukštesnę teisinę galią už savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens kompleksinio ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentų sprendinius ir privalomai taikomi savivaldybėms rengiant, keičiant ar koreguojant savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentus. Kad būtų išlaikytas tas pats teritorijų planavimo dokumentų sprendinių tarpusavio santykis kartu teikiamas Teritorijų planavimo įstatymo Nr. I-1120 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas, kuriuo nustatoma, kad aplinkos ar kultūros ministrų patvirtinti rezervatinių apyrubių ir valstybinių draustinių ribų planai turi viršenybę savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens kompleksinio ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentų atžvilgiu“. Atkreipiame dėmesį, kad projektas savo turiniu neatitinka projekto aiškinamojo rašto nuostatų, nes projekte nurodoma, kad Vyriausybės įgaliotos institucijos patvirtinti specialiojo teritorijų planavimo dokumentai, žemės gelmių naudojimo planai turi aukštesnę galią už savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens kompleksinio ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentų sprendinius ir privalomai taikomi savivaldybėms rengiant, keičiant ar koreguojant savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentus. Tuo tarpu tiek pagal projekto aiškinamajame rašte išdėstytas nuostatas, tiek pagal kartu teikiamo Saugomų teritorijų įstatymo Nr. I-301 pakeitimo įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-2868 (toliau – projektas reg. Nr. XIVP-2868) 1 straipsnyje dėstomas naujos redakcijos Saugomų teritorijų įstatymo nuostatas rezervatinių apyrubių ir valstybinių draustinių ribų planus tvirtintų ne Vyriausybės įgaliota institucija, bet aplinkos ar kultūros ministrai (pavyzdžiui, pagal projekto reg. Nr. XIVP-2868 1 straipsnyje dėstomos naujos redakcijos Saugomų teritorijų įstatymo 22 straipsnio 3 dalies nuostatas rezervatinių apyrubių ir valstybinių draustinių, išskyrus kultūrinius valstybinius draustinius, planus tvirtintų aplinkos ministras). Atsižvelgiant į tai, kas aukščiau išdėstyta, svarstytina, ar projekte vietoj nuostatos „Vyriausybės įgaliotos institucijos“ nereikėtų nurodyti konkrečius subjektus, kurie turėtų teisę tvirtinti projekto aiškinamajame rašte nurodytus specialiojo teritorijų planavimo dokumentus arba įvardinti konkrečius specialiojo teritorijų planavimo dokumentus, kurie turėtų  aukštesnę galią už savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens kompleksinio ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentų sprendinius ir būtų privalomai taikomi savivaldybėms rengiant, keičiant ar koreguojant savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentus.

Nesvarstyti

Komitetas siūlo įstatymo projektą atmesti.

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Kaimo reikalų komitetas

2023-09-28

 

 

 

 

Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: atsižvelgiant į tai, kad Kaimo reikalų komitetas priėmė sprendimą siūlyti grąžinti Saugomų teritorijų įstatymo Nr. I-301 pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIVP-2868 iniciatoriams patobulinti, siūlyti grąžinti ir lydimąjį Teritorijų planavimo įstatymo Nr. I-1120 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIVP-2875 iniciatoriams tobulinti.

Nesvarstyti

Komitetas siūlo įstatymo projektą atmesti.

 

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos pateiktas pastabas dėl pagrindinio – Saugomų teritorijų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2868, kurioms pritarė Komitetas, siūloma šį įstatymo projektą ir juo siūlomas pataisas atmesti.

7.2. Pasiūlymai: nėra.

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Aistė Gedvilienė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

 

Komiteto pirmininkė                                                                           (Parašas)                                                                      Aistė Gedvilienė

 

 

 

 

 

 

 

Biuro patarėja Aistrida Latvėnė