LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 196 IR 589 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR KODEKSO PAPILDYMO 1961 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2024-01-18 Nr. XIVP-3008(2)

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Atkreiptinas dėmesys, kad 2023 m. kovo 30 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 29, 515 ir 589 straipsnių pakeitimo įstatymą Nr. XIV-1867, kurio 4 straipsnio 1 dalyje ANK 589 straipsnio 7 punktas išdėstytas kitaip nei siūloma šį punktą išdėstyti projekto 3 straipsnio 1 dalyje (nėra numatyta 515 straipsnio). Pažymėtina, kad aptariama ANK nuostata įsigaliojo 2023 m. balandžio 15 d. Atsižvelgiant į tai ir siekiant įstatymų nuostatų tarpusavio suderinamumo, svarstytina, ar projekto 3 straipsnio 1 dalimi keičiamo ANK 589 straipsnio 7 punkte nereikėtų išbraukti skaičiaus „515“.

2.    Pagal teikiamo projekto 3 straipsnio 3 dalies nuostatas dėl Administracinių nusižengimų kodekso 1961 straipsnyje numatyto administracinio nusižengimo teiseną turėtų teisę pradėti Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos. Atkreiptinas dėmesys, kad teikiamas įstatymo projektas yra lydintysis Privalomojo turto ir verslo vertinimo įstatymo Nr. XIVP-3007(3) (toliau – projektas Nr. XIVP-3007(3)) įstatymo projektas. Pagal projekto Nr. XIVP-3007(3) 8 straipsnio 1 dalies 4 punkte siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą atitinkamą administracinio nusižengimo teiseną turėtų teisę pradėti ne Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, bet Vyriausybės įgaliota institucija. Atsižvelgiant į tai, projektų nuostatas reikėtų suderinti tarpusavyje.

3.    Projekto 4 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pareigūnų iki 2025 m. gegužės 1 d. pradėtas ir nebaigtas administracinių nusižengimų tyrimas ir administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimas pagal ANK 106 straipsnio 1 dalį būtų baigiamas iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusia tvarka. Pastebėtina, kad teikiamu projektu nėra siūlomi jokie ANK 106 straipsnio, numatančio atsakomybę už laikinųjų darbuotojų darbo sąlygų pažeidimą, pakeitimai ar papildymai, be to, šiame ANK straipsnyje įtvirtintas teisinis reguliavimas nėra susijęs su projektu teikiamais pakeitimais, todėl manytina, kad projekto 4 straipsnio 2 dalyje įtvirtinta nuostata dėl tam tikros kategorijos (ANK 106 straipsnio 1 dalyje) administracinių nusižengimų tyrimo ir bylų nagrinėjimo turėtų būti patikslinta, t. y. vietoj skaičiaus „106“ įrašytinas skaičius „196“.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. +370 5 209 6546, el. p. [email protected]

R. Dirgėlienė, tel. +370 5 209 6350, el. p. [email protected]

E. Drėgvaitė, tel. +370 5 209 6891, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. +370 5 209 6165, el. p. [email protected]