AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. I-1367 36 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai.

Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 36 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto (toliau – Įstatymo projekto) rengimą paskatinusios priežastys:

Lietuvos Respublikos Seimas 2019 m. rugsėjo 26 d. priėmė Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 3 ir 36 straipsnių pakeitimo įstatymą Nr. XIII-2443 (toliau – Įstatymas Nr. XIII-2443). Įstatymu Nr. XIII-2443 nustatyta, kad valstybės ir savivaldybių viešosios asmens sveikatos priežiūros įstaigos ilgalaikį materialųjį turtą (toliau – turtas) valdo nebe panaudos pagrindais, bet patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį, o viešosios įstaigos joms patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį perduotą turtą gali išnuomoti ar perduoti valdyti panauda. Taip pat Įstatyme Nr. XIII-2443 nustatyta, kad Vyriausybė turi patvirtinti valstybės ir savivaldybių turto perdavimo patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį sutarties pavyzdinę formą ir nustatyti viešosioms įstaigoms (tiek valstybės, tiek savivaldybių) patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį perduoto turto nuomos ir panaudos tvarką.  

Pradėjus rengti Įstatymo Nr. XIII-2443 įgyvendinamuosius teisės aktų projektus, prieita prie nuomonės, kad Vyriausybei nėra tikslinga savivaldybių viešosioms įstaigoms nustatyti joms patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį perduoto savivaldybės turto  nuomos ir panaudos tvarką. Savivaldybės, pačios nusistatydamos savivaldybių viešosioms įstaigoms patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį perduoto savivaldybės turto nuomos ir panaudos tvarką, galės labiau atsižvelgti į savivaldybės turto valdymo specifiką ir poreikius, be to, bus neribojama Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 3 punkte numatytos savarankiškosios (Konstitucijos ir įstatymų nustatytos (priskirtos) savivaldybių funkcijos „savivaldybei nuosavybės teise priklausančios žemės ir kito turto valdymas, naudojimas ir disponavimas juo“ įgyvendinimas.

Pažymėtina tai, kad Įstatymo projektu daromi keitimai neturės įtakos Įstatymo                 Nr. XIII-2443 rengimo tikslams ir uždaviniams.

 

Įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai – leisti savivaldybėms,  atsižvelgiant į savivaldybės turto valdymo specifiką ir poreikius, pačioms nusistatyti savivaldybių viešosioms įstaigoms patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį perduoto savivaldybės turto nuomos ir panaudos tvarką.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai.

 Lietuvos Respublikos Seimo nariai.

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai.

 

Įstatyme Nr. XIII-2443 nustatyta, kad  Valstybė jai nuosavybės teise priklausantį ilgalaikį materialųjį turtą Vyriausybės nustatyta tvarka viešosioms įstaigoms, kurių savininkas (dalininkas) yra valstybė, perduoda patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį.  Savivaldybė jai nuosavybės teise priklausantį ilgalaikį materialųjį turtą savivaldybės tarybos nustatyta tvarka perduoda savivaldybių viešosioms įstaigoms patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį.

               Valstybės ar savivaldybių viešosios įstaigos joms pagal patikėjimo sutartį perduotą turtą gali nuomoti arba perduoti panaudai Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.

Įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad savivaldybės,  atsižvelgdamos į savivaldybės turto valdymo specifiką ir poreikius, pačios nusistatytų savivaldybių viešosioms įstaigoms patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį perduoto savivaldybės turto nuomos ir panaudos tvarką.

Įstatymo projektas neturės įtakos Įstatyme Nr. XIII-2443 nustatytam patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį valstybės viešosioms įstaigoms perduoto valstybės turto valdymui.

Įstatymo projekto teigiami rezultatai: leidžiama savivaldybėms,  atsižvelgiant į savivaldybės turto valdymo specifiką ir poreikius, pačioms nusistatyti savivaldybių viešosioms įstaigoms patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį perduoto savivaldybės turto nuomos ir panaudos tvarką.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai.

Įstatymo projektas įtakos korupcijai neturės.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir plėtrai.

Įstatymo projektas neturės įtakos verslo sąlygoms ir plėtrai.

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios.

Naujų teisės aktų priimti ir galiojančių teisės aktų keisti ar pripažinti netekusiais galios nereikės.

 

9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo bei Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas.

10. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.

Įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvenciją bei Europos Sąjungos dokumentus.

11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymo lydimųjų aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys.

Vyriausybei, siekiant įgyvendinti Įstatymo projektą, įgyvendinamųjų nutarimų rengti nereikės (Vyriausybė visus įgyvendinamuosius teisės aktus priims įgyvendindama Įstatymą Nr. XIII-2443).

Įstatymui įgyvendinti savivaldybių tarybos turės parengti Savivaldybių viešosioms įstaigoms patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį perduoto savivaldybės turto nuomos ir panaudos tvarkos aprašą.

12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais).

Teikiamo įstatymo projekto nuostatoms įgyvendinti papildomų valstybės biudžeto lėšų nereikės.

 

13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

Specialistų vertinimų ir išvadų Įstatymo projekto rengimo metu negauta.

14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis

Nėra.

 

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Nėra.

 

Teikia

Seimo narys                        Aurelijus Veryga

 

_____________