Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-02-17
|
1
|
|
|
Iš projekto 1 straipsniu keičiamo Aplinkos apsaugos valstybinės
kontrolės įstatymo (toliau - keičiamas įstatymas) 47 straipsnio nuostatų nėra
aišku koks subjektas organizuotų ir vykdytų mokymo kursus. Svarstytina, ar
projekto nuostatų nereikėtų atitinkamai patikslinti.
|
Pritarti
|
Projekto 1
straipsniu keičiamo įstatymo 47 straipsnio nuostatas tikslinga papildyti
nurodant, kad neetatinio aplinkos apsaugos inspektoriaus
mokymo kurso programą ir egzaminavimo tvarką nustato aplinkos ministras ar jo
įgaliota institucija.
|
2
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-02-17
|
2
|
|
|
Atsižvelgiant į tai, jog projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 50
straipsnio 2 dalyje siūloma išbraukti žodžius „kartu su aplinkos apsaugos
valstybinės kontrolės pareigūnais, vykdančiais valstybinę aplinkos apsaugos
kontrolę“, taip pat atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 50 straipsnio 1 dalies
konstrukciją, manytina, jog keičiamo įstatymo 50 straipsnio 1 ir 2 dalys
turėtų būti sujungtos į vieną dalį.
|
Pritarti
|
Atsižvelgiant į
projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 50 straipsnio 2 dalyje numatytus
pakeitimus (išbraukiant žodžius „kartu su aplinkos apsaugos valstybinės
kontrolės pareigūnais, vykdančiais valstybinę aplinkos apsaugos kontrolę“) ir
įstatymo 50 straipsnio 1 dalį, galima teigti, kad šios abi dalys apibrėžtų
neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių teises veikiant savarankiškai ir
turėtų būti sujungtos į vieną dalį. Tačiau projekto 2 straipsniu keičiamo
įstatymo 50 straipsnio 2 dalyje taip pat numatyta įrašyti žodžius „vykdantys
valstybinę aplinkos apsaugos kontrolę“. Toks pakeitimas neatitinka keičiamo
įstatymo 10 straipsnio nuostatų, kad aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę
Lietuvos Respublikoje vykdo Aplinkos ministerijos sistemos pareigūnai, kurie
pagal jiems suteikiamas galias skirstomi į vyriausiuosius, vyresniuosius
ir valstybinius aplinkos apsaugos inspektorius. Atsižvelgiant į šias
nuostatas, neetatiniai aplinkos apsaugos inspektoriai nevykdo aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės, todėl projekto 2 straipsnis turi būti
atitinkamai tikslinamas suderinant su kitomis keičiamo įstatymo nuostatomis.
|
3
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-02-17
|
2
|
|
|
Projekto 2 straipsniu siūloma suteikti platesnes galias neetatiniams
aplinkos apsaugos inspektoriams keičiamo įstatymo 50 straipsnio 2 dalyje
įtvirtinant jų papildomas teises (t. y., iš esmės grąžinti iki 2017 m. sausio
1 d. įstatymų jiems suteiktas savarankiškas teises, išskyrus teisę surašyti
administracinių nusižengimų protokolus, aktus, kitus pažeidimą fiksuojančius
dokumentus ir dalyvauti nagrinėjant jų pagrindu iškeltas administracines
bylas). Siūlomi pakeitimai diskutuotini šiais aspektais:
3.1. Pažymėtina, kad projektu siūlomi pakeitimai nėra suderinti
su Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso (toliau - ANK)
įsigaliojimu susijusia reforma. Atkreiptinas dėmesys, kad 2016 m. rugsėjo 27
d. buvo priimtas Lietuvos Respublikos aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo Nr. IX-1005 12, 395, 396,
49 ir 50 straipsnių pakeitimo įstatymas Nr. XII-2638 (įsigaliojo 2017 m. sausio 1 d.), kuriuo buvo atsisakyta savarankiškų neetatinių
aplinkos apsaugos inspektorių teisių - 1) tikrinti fizinių ir
juridinių asmenų bei pareigūnų dokumentus, suteikiančius teisę naudoti gamtos
išteklius; 2) aiškintis aplinkos
apsaugos įstatymų pažeidėjų asmenybes, pristatyti juos šiuo tikslu į
policiją; 3) surašyti administracinių
teisės pažeidimų protokolus, aktus, kitus pažeidimą fiksuojančius dokumentus
ir dalyvauti nagrinėjant jų pagrindu iškeltas administracines bylas; 4) įstatymų nustatyta tvarka paimti iš
aplinkos apsaugos įstatymų pažeidėjų neteisėtai įgytus gamtos išteklius,
produkciją, pažeidimo padarymo įrankius, kitus daiktinius pažeidimo padarymo
įrodymus, gauti paaiškinimus, dokumentų nuorašus. Aptariamo įstatymo projekto
(reg. Nr. XIIP-4161), teikto Vyriausybės, aiškinamajame rašte buvo nurodyta,
jog „Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos
administracinių nusižengimų kodeksas nenumato neetatinių
aplinkos apsaugos inspektorių pareigos surašyti administracinių nusižengimų
protokolus, todėl Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės
kontrolės įstatymo Nr. IX-1005 12, 395,
396, 49 ir 50 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu keičiami 49 ir 50 straipsnis. Neetatiniai aplinkos
apsaugos inspektoriai teisės aktų nustatyta tvarka atlieka pagalbinę
funkciją, t. y. nustatyta tvarka teikia pagalbą institucijoms ir pareigūnams,
vykdantiems aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę. Šiuo pakeitimu
neetatiniams aplinkosaugos inspektoriams, veikiantiems kartu su aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnais, užtikrinamos teisės taikyti
priemones, aiškinantis pažeidimų aplinkybes ir užkertant kelią pažeidimams“.
Pastebėtina, kad pritarus projekto 2 straipsniu siūlomiems pakeitimams, iš
dalies būtų grįžta prie teisinio reguliavimo, galiojusio iki ANK įsigaliojimo
reformos. Svarstytina, ar tokia tendencija atitiktų teisėkūros aiškumo
principą, kuris, be kita ko, reiškia ir tai, kad teisės
aktuose nustatytas teisinis reguliavimas turi būti nuoseklus.
Be to, manytina, kad siekiant įstatymų nuostatų
suderinamumo, kartu su teikiamu projektu turėtų būti teikiami ir ANK
pakeitimai.
3.2. Pažymėtina, kad pagal Lietuvos
Respublikos policijos rėmėjų įstatymo (toliau – Policijos rėmėjų įstatymo) 2
straipsnio 3 dalį, policijos rėmėjas – policijoje ar Lietuvos
kariuomenėje netarnaujantis Lietuvos Respublikos pilietis ar Lietuvos
Respublikoje nuolat gyvenantis kitos Europos Sąjungos valstybės narės
pilietis, kurie šio bei kitų įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka
aktyviais veiksmais savo noru padeda policijai saugoti viešąją tvarką ar
kitaip užkerta kelią nusikalstamoms veikoms ir kitiems teisės pažeidimams.
Atkreiptinas dėmesys, jog policijos rėmėjo funkcijos iš esmės yra tokios
pačios kaip ir neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių, kurie, remiantis
keičiamo įstatymo 44 straipsnio nuostatomis, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės
pareigūnams visuomeniniais pagrindais padeda vykdyti aplinkos apsaugos
valstybinę kontrolę. Svarstytina, ar iš esmės tokias pačias funkcijas
atliekantiems subjektams skirtingos apimties teisių įtvirtinimas
neišbalansuos teisinės sistemos.
3.3. Projekto 2 straipsniu siūlomas teisinis reguliavimas
nėra suderintas su keičiamo įstatymo 2 straipsnio 1 dalies nuostatomis,
nustatančiomis, kad „aplinkos
apsaugos valstybinė kontrolė - valstybės
įgaliotų institucijų ir pareigūnų veikla ūkio subjektų, kitų fizinių ir
juridinių asmenų atžvilgiu, kuria siekiama užtikrinti teisėtumą ir
teisėtvarką aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo srityje,
pasireiškianti aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą
reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimų prevencija,
pažeidimų nutraukimu bei šių pažeidimų padarymu kaltų asmenų nustatymu, jų
patraukimu teisinėn atsakomybėn“, t. y., neetatiniai aplinkos apsaugos
inspektoriai nėra įgalioti vykdyti aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės
veiklos, tuo tarpu projekto nuostatomis jiems siūloma suteikti teises,
analogiškas aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų teisėms.
Atkreiptinas dėmesys, kad pagal keičiamo įstatymo 44 straipsnį „aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės
pareigūnams aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę padeda vykdyti
visuomeniniais pagrindais veikiantys aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės
pareigūnų pagalbininkai – neetatiniai aplinkos apsaugos inspektoriai“.
|
Pritarti
|
Tikslinga projekto
2 straipsniu keičiamo įstatymo 50 straipsnio 2 dalį tikslinti iš esmės ir
atsižvelgiant į Teisės departamento pateiktas pastabas ir argumentus,
nuostatų pakeitimus derinant su kitomis keičiamo įstatymo nuostatomis ir
kitais galiojančiais įstatymais.
|
4
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-02-17
|
2
|
|
|
Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 50 straipsnio 2
dalies 1 punkte siūloma nustatyti, kad neetatiniai aplinkos apsaugos
inspektoriai turi teisę „ne mažiau kaip du neetatiniai aplinkos apsaugos
inspektoriai, suderinę aplinkos apsaugos kontrolės planą ir gavę sutikimą iš
jų veiklą prižiūrinčio aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno,
savarankiškai vykdyti aplinkosauginę kontrolę“. Šios projekto nuostatos nėra
aiškios šiais aspektais:
Pirma, nėra aiškus šių projekto nuostatų santykis su
kitomis šios dalies nuostatomis - 2 dalies 3, 4 ir 5 punktais, t. y.,
neaišku, ar 2 dalies 1 punkto nuostatos būtų taikomos vykdant bendrai
„aplinkosauginę kontrolę“, ar vis dėlto siekiama nustatyti, kad keičiamo
įstatymo 50 straipsnio 2 dalies 3, 4, 5 punktuose siūlomos nustatyti
neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių teisės yra laikomos savarankiškomis,
kai šias teises, vykdant „aplinkosauginę kontrolę“, realizuoja ne mažiau kaip
du neetatiniai aplinkos apsaugos inspektoriai, o, galbūt, šios projekto
nuostatos būtų suprantamos dar kaip nors kitaip.
Antra, nėra aiškus formuluotės „suderinę aplinkos
apsaugos planą“ turinys, t. y., neaišku, ar minėtas planas yra suprantamas
kaip kokio nors dokumento parengimas ir suderinimas, ar tai būtų suderinami
(pavyzdžiui, žodžiu ar kita forma) kokie nors neetatinių aplinkos apsaugos
inspektorių, vykdant „aplinkosauginę kontrolę“, savarankiškai atliekami
veiksmai. Be to, nėra aišku ir kokia forma (žodžiu ar raštu) turėtų būti
gautas pareigūno sutikimas. Siekiant aiškumo, siūlytina tikslinti projekto
nuostatas.
Trečia, nėra aiškus formuluotės „jų veiklą
prižiūrinčio aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno“ turinys.
Ketvirta, nėra aiškus sąvokos „aplinkosauginė kontrolė“
turinys.
|
Pritarti
|
Atsižvelgiant į
tai, kad pagal keičiamo įstatymo 10 straipsnį, aplinkos apsaugos valstybinę
kontrolę vykdo Aplinkos ministerijos sistemos pareigūnai, o neetatiniai
aplinkos apsaugos inspektoriai nėra pareigūnai, projekto
2 straipsniu keičiamo įstatymo 50 straipsnio 2 dalies 1 punkto nuostatos
turėtų būti atitinkamai tikslinamos.
|
5
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-02-17
|
2
|
|
|
Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 50 straipsnio 2
dalies 3 punkte siūloma nustatyti, kad neetatiniai aplinkos apsaugos
inspektoriai turi savarankišką teisę tikrinti asmenų ir pareigūnų dokumentus,
suteikiančius teisę naudoti gamtos išteklius“. Nėra aiškus šių projekto
nuostatų santykis su ANK 593 straipsnio 1 dalies 2 punkto nuostatomis,
nustatančiomis, kad daiktų ir dokumentų apžiūras turi įgaliojimus atlikti tik
administracinius nusižengimus
tiriantys pareigūnai (šiuo atveju aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės
pareigūnai).
|
Pritarti
|
ANK 593
straipsniu nustatyti administracinius nusižengimus
tiriančių pareigūnų įgaliojimai. Šiuo straipsniu apibrėžiamos teisės
minėtiems pareigūnams atlikti atitinkamus veiksmus (tuo pačiu ir atlikti
įvykio vietos, patalpų, vietovių, daiktų ir dokumentų apžiūras) tiriant
administracinius nusižengimus. Neetatiniams aplinkos apsaugos inspektoriams
suteikiama teisė tikrinti asmenų dokumentus, suteikiančius teisę naudoti
gamtos išteklius, turėtų būti suprantama plačiau, nei dokumentų apžiūra
administracinio nusižengimo tyrimo metu, kadangi minėtų dokumentų
patikrinimas paprastai atliekamas siekiant įsitikinti, ar pažeidimas nėra
daromas ir gamtos ištekliai naudojami teisėtai (t.y dar neatliekant
administracinio nusižengimo tyrimo). Šiuo atveju minėtos teisės įgyvendinimo
apimtis, kiti veiksmai naudojantis šia teise glaudžiai susiję su kitomis projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 50 straipsnio 2 dalies
nuostatomis ir jomis neetatiniams aplinkos apsaugos inspektoriams
suteikiamomis teisėmis, ir tiesiogiai nuo jų priklauso, todėl minėta teisė
tikrinti atitinkamus dokumentus turėtų būti vertinama atsižvelgiant į visą
projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 50 straipsnio 2 dalies kontekstą.
Atsižvelgiant į netikslumus kitose projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 50
straipsnio 2 dalies siūlomose nuostatose, ši dalis turėtų būti peržiūrima ir
tikslinama kompleksiškai (ne pavieniais punktais).
|
6
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-02-17
|
2
|
|
|
Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 50 straipsnio 2
dalies 4 punkto nuostatos nėra aiškios tuo aspektu, kad iš šių nuostatų
konstrukcijos neaišku, ar šiame punkte siūloma nustatyti savarankiškas
neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių teises, ar vis dėlto šios jų teisės
būtų realizuojamos kartu su aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės
pareigūnais.
Taip pat atkreiptinas dėmesys, jog neaiškus projekto 2 straipsniu
keičiamo įstatymo 50 straipsnio 2 dalies 4 punkto nuostatų santykis su ANK
597 straipsnio 9 dalimi, kurioje nėra numatyta, kad administracinį sulaikymą
galėtų taikyti aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai ar
neetatiniai aplinkos apsaugos inspektoriai. Be to, projekte pernelyg
abstrakčiai aprašomas ir galimas asmens sulaikymo laikotarpis („kol atvyks
aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės ar policijos pareigūnai“), kadangi
jame nenumatoma, kad neetatiniai aplinkos apsaugos inspektoriai turėtų
pareigą aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės ar policijos pareigūnams nedelsiant
(t. y. iškart po sulaikymo) pranešti apie sulaikytus įtariamus aplinkos
apsaugos įstatymų pažeidėjus. Dėl šių priežasčių abejotina, ar siūlomas
teisinis reguliavimas derėtų su konstituciniais teisinės valstybės bei
teisinio aiškumo principais, kurie, be kita ko, įpareigoja įstatymų leidėją
su asmens laisvės ribojimu susijusius teisinius santykius reglamentuoti kaip
įmanoma tiksliau ir detaliau.
Kita vertus, pažymėtina ir tai, jog, remiantis projekto 2 straipsniu
keičiamo įstatymo 50 straipsnio 2 dalies nuostatomis, neetatiniai aplinkos
apsaugos inspektoriai neturėtų teisės naudoti nei fizinės ar psichinės
prievartos, taip pat negalėtų naudoti šaunamojo ginklo bei specialiųjų
priemonių, todėl abejotina, ar jie galėtų veiksmingai ir nesukeldami pavojaus
savo pačių sveikatai, gyvybei ar turtui sulaikyti įtariamus aplinkos apsaugos
įstatymų pažeidėjus.
|
Pritarti
|
Atsižvelgiant į
Teisės departamento pateiktus argumentus tikslinga projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 50 straipsnio 2
dalies 4 punkto nuostatų, suteikiančių teisę neetatiniams aplinkos apsaugos
inspektoriams sulaikyti įtariamą aplinkos apsaugos įstatymų pažeidėją,
atsisakyti, taip pat tikslinti projekto nuostatas išskiriant savarankiškas
neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių teises ir teises, kurias gali
realizuoti tik kartu su aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnu.
|
7
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-02-17
|
2
|
|
|
Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 50 straipsnio 2
dalies 5 punkte siūloma nustatyti, kad neetatiniai aplinkos apsaugos
inspektoriai turi savarankišką teisę „paimti iš aplinkos apsaugos įstatymų
pažeidėjų neteisėtai įgytus gamtos išteklius, produkciją, pažeidimo padarymo
įrankius ir juos perduoti aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės ar
policijos pareigūnams“. Nėra aiškus šių projekto nuostatų santykis su ANK 593
straipsnio 1 dalies 7 punkto nuostatomis, nustatančiomis, kad tokius
veiksmus, kaip išreikalauti
bylai turinčius reikšmės daiktus ir dokumentus, turi įgaliojimus atlikti tik administracinius nusižengimus tiriantys
pareigūnai (šiuo atveju aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai).
|
Pritarti
|
Atsižvelgiant į
tai, kad ANK nuostatos nesuteikia teisės neetatiniams aplinkos apsaugos
inspektoriams paimti asmens dokumentų, pažeidimo padarymo įrankių, priemonių,
pažeidimo objektų, kitų daiktinių įrodymų, taip pat nenumatyta galimybė
neetatiniams aplinkos apsaugos inspektoriams surašyti administracinio nusižengimo, asmens apžiūros, daiktų patikrinimo,
administracinio sulaikymo ar daiktų ir dokumentų paėmimo protokolų, kuriuose
įrašoma apie daiktų ar dokumentų paėmimą, tikslinga projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 50 straipsnio
2 dalies 5 punkte siūlomų nuostatų atsisakyti.
|
8
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-02-17
|
2
|
|
|
Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 50 straipsnio 2
dalyje vartojamos tokios sąvokos kaip „valstybinė aplinkos apsaugos kontrolė“
(2 dalies pirmoji pastraipa), „aplinkos apsaugos kontrolė“ (2 dalies 1. 2
punktai), „aplinkosauginė kontrolė“ (2 dalies 1 punktas). Siekiant aiškumo,
projekto nuostatose siūlytina suvienodinti šių sąvokų vartojimą.
|
Pritarti
|
Suvienodinant
nurodytų sąvokų vartojimą būtina atsižvelgti ir į keičiamo įstatymo 10
straipsnio nuostatas, bei kitas keičiamame įstatyme vartojamas sąvokas
|
9
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-02-17
|
2
|
|
|
Atsižvelgiant į projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 50 straipsnio
2 dalyje numatomų neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių savarankiškų
teisių turinį, apimtį bei jų galimą įtaką kitų asmenų konstitucinėms teisėms
(pvz., konsitucinei teisei į laisvę), manytina, jog kartu turėtų būti
atitinkamai koreguojamas ir keičiamo įstatymo 54 straipsnis, jame įtvirtinant
fiziniams ir juridiniams asmenims: 1) teisę įstatymų nustatyta tvarka
apskųsti neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių veiksmus (neveikimą); 2) pareigą
sudaryti visas sąlygas, būtinas neetatiniams aplinkos apsaugos inspektoriams
aplinkos apsaugos valstybinei kontrolei vykdyti; 3) pareigą paklusti
neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių teisėtiems reikalavimams.
|
Pritarti
|
Tikslinga ne
tik keičiamame įstatyme nustatyti asmenims teisę
apskųsti neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių veiksmus (neveikimą), pareigą
sudaryti visas sąlygas, būtinas neetatiniams aplinkos apsaugos inspektoriams vykdyti
pavestas funkcijas, pareigą paklusti neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių
teisėtiems reikalavimams, tačiau ir Administracinių nusižengimų kodekse
numatyti atsakomybę asmenims už neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių
teisėtų reikalavimų nevykdymą ar kliudymą atlikti įstatymų nustatytas
funkcijas.
|
10
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-02-17
|
3
|
|
|
Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 51 straipsnyje
siūloma nustatyti, kad aktyviai dirbantys neetatiniai aplinkos apsaugos
inspektoriai aplinkos ministro nustatyta tvarka „kiekvienais metais skatinami
materialiai“. Šios projekto nuostatos nėra aiškios ir svarstytinos šiais
aspektais:
Pirma, iš projekto nuostatų nėra aišku,
kokiais kriterijais vadovaujantis, būtų vertinamas neetatinio aplinkos
apsaugos inspektoriaus aktyvus darbas. Be to, svarstytina, ar skatinimui yra
pakankama aplinkybė vien tik neetatinio aplinkos apsaugos inspektorius
aktyvus darbas nesiejant tokio darbo su gerais rezultatais ar pan. Be to, iš
projekto nuostatų konstrukcijos nėra pakankamai aišku, ar projektu siūloma
nustatyti imperatyvią nuostatą, jog visais atvejais nepriklausomai nuo
aplinkybių (pavyzdžiui, turimų skatinančios institucijos finansinių išteklių
ar kt.) aktyvus darbas turėtų būti kiekvienais metais skatinamas materialiai,
ar siūlomas teisinis reguliavimas būtų suprantamas kaip nors kitaip.
Antra, iš projekto nuostatų nėra aišku, ar
neetatiniai aplinkos apsaugos inspektoriai būtų skatinami vieną kartą per
metus (pavyzdžiui, už kalendoriniais metais pasiektus darbo rezultatus), ar
šios projekto nuostatos būtų suprantamos kaip nors kitaip.
Trečia, nėra aišku, kodėl projektu siūloma
skatinti tik „materialiai“. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal galiojančius
įstatymus už gerą darbą gali būti skatinama ir ne vien tik materialia forma,
bet ir, pavyzdžiui, pareiškiant padėką.
|
Pritarti
|
|
11
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-02-17
|
|
|
|
Atkreiptinas dėmesys, kad projekto aiškinamojo rašto 8 ir
11 punktuose nurodyta, kad įstatymo įgyvendinimui reikės priimti
poįstatyminius teisės aktus. Atsižvelgiant į tai, siūlytina projektą
papildyti nuostatomis, reglamentuojančiomis įstatymo vėlesnį įsigaliojimą ir
įgyvendinimą. Įstatymą įgyvendinančiose nuostatose turėtų būti nustatyta kuri
(-ios) valstybės institucija (-os) iki įstatymo įsigaliojimo turi priimti
įstatymą įgyvendinančius teisės aktus.
Be to, svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti
ir nuostatomis, nustatančiomis įstatymo taikymą, nes, manytina, kad
neetatiniai aplinkos apsaugos inspektoriai naujas teises galėtų realizuoti
tik baigę atitinkamus mokymus.
|
Pritarti
|
Šiuo metu su
neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių veikla susijusios keičiamo įstatymo
nuostatos įgyvendinamos aplinkos ministro įsakymais. Projektu keičiamų
įstatymo nuostatų įgyvendinimui neabejotinai reikėtų keisti ir šiuo metu
galiojantį poįstatyminį teisinį reglamentavimą arba priimti naujus įstatymą įgyvendinančius teisės aktus, todėl projektas
turėtų būti papildytas nuostatomis, reglamentuojančiomis įstatymo vėlesnį
įsigaliojimą ir įgyvendinimą. Taip pat, atsižvelgiant į tai, kad iš projekto
nuostatų neaišku, kaip projektu numatomas reguliavimas paveiks esamų
neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių statusą, projektą tikslinga
papildyti nuostatomis, nustatančiomis įstatymo taikymą.
|
12
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-02-17
|
|
|
|
Atsižvelgiant į tai, kad pagal keičiamo įstatymo 5
straipsnį aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę Lietuvos Respublikoje
organizuoja Aplinkos ministerija, ir į tai, kad, manytina, jog naujų
neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių funkcijų įgyvendinimui (jų
apmokymui, pažymėjimų keitimui (nes jų antrojoje pusėje yra nurodomos
neetatinio aplinkos apsaugos inspektoriaus teisės) ir pan.) bei skatinimui
būtų reikalingos papildomos valstybės biudžeto lėšos, siūlytina dėl projektu
siūlomo nustatyti teisinio reguliavimo gauti Vyriausybės išvadą.
|
Nepritarti
|
Neetatinių
aplinkos apsaugos inspektorių institutas veikia ir dabar, su jo veiklos
organizavimu susijusios išlaidos yra finansuojamos iš valstybės biudžeto bei
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų.
|
13
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2021-02-17
|
|
|
|
Atkreiptinas dėmesys, kad 2020 m. birželio 26 d. Seimas priėmė
Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo Nr.
IX-1005 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 11, 12, 14, 398, 46, 48, 49, 50, 53
ir 54 straipsnių pakeitimo įstatymą Nr. XIII-3195, kurio 15 straipsniu
Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo 50 straipsnio 2 dalis
išdėstomas nauja redakcija. Šis įstatymas įsigalios 2021 m. liepos 1 d.
Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatos turėtų būti derinamos su minėtu
įstatymu.
|
Pritarti
|
2020 m.
birželio 26 d. priimto Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės
kontrolės įstatymo Nr. IX-1005 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 11, 12, 14, 398,
46, 48, 49, 50, 53 ir 54 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIII-3195 15
straipsniu keičiamo įstatymo 50 straipsnio 2 dalyje formuluotė „aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės
pareigūnais, vykdančiais valstybinę aplinkos apsaugos kontrolę“ pakeista į
formuluotę „aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnais“. Projekto
nuostatos turi būti derinamos atsižvelgiant į minėtus pakeitimus.
|