1.
|
Seimo nariai:
M. Majauskas,
L. Jonauskas,
A. Palionis,
E. Pupinis ir kt.
2021-04-19
|
1
|
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant
į tai, jog Direktyvos
2006/126/EB 6 straipsnio 3 dalies b punkte nustatyta,
kad valstybės narės gali savo teritorijoje leisti vairuoti
A1 kategorijos motociklus turint B kategorijos išduotą vairuotojo
pažymėjimą, bei siekiant užtikrinti biurokratinės
ir administracinės naštos piliečiams mažinimą (nebereikėtų papildomai lankyti
kursų ir laikyti vairavimo egzaminų, norint gauti teisę vairuoti A1
kategorijos motociklą, taip pat asmenys sutaupytų laiko ir pinigų, nes kursai
nemažai kainuoja), siūloma tikslinti Įstatymo projekto 1
straipsnį, atsisakant
perteklinio reikalavimo dėl mokymų, kuriuos Susisiekimo
ministerijos arba jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka reikės baigti
asmenims, norintiems įgyti teisę automatiškai vairuoti A1 kategorijos
transporto priemones. Taip pat siūloma švelninti reikalavimus dėl amžiaus bei
reikalaujamo vairavimo stažo.
Pasiūlymas:
Pakeisti
įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
1 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas
Papildyti 22 straipsnį 12 dalimi:
„12. Ne jaunesniems kaip 25 24 metų asmenims, turintiems ne
mažesnį kaip 5 2 metų B kategorijos transporto priemonių vairavimo
stažą ir Susisiekimo ministerijos arba jos įgaliotos institucijos
nustatyta tvarka baigusiems A1 kategorijos
transporto priemonių praktinio vairavimo mokymą, suteikiama teisė Lietuvos Respublikos teritorijoje vairuoti A1
kategorijos transporto priemones. Dėl to vairuotojo pažymėjime nenurodoma,
kad vairuotojas turi teisę vairuoti A1 kategorijos transporto priemones,
o prie B kategorijos transporto priemonių kategorijos nurodomas Vidaus
reikalų ministerijos nustatytas nacionalinis kodas.“
|
Pritarti iš dalies
|
2006 m. gruodžio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos
direktyvoje 2006/126/EB dėl vairuotojo pažymėjimų numatyta išimtimi
pasinaudojusios tokios valstybės kaip Vokietija, Prancūzija, Austrija,
Malta ir kt. vis tik reikalauja išklausyti tam tikrą mokymo kursą: teoriją ir
praktinį vairavimą (suformuoti pirminius įgūdžius vairuoti motociklą).
Pasiūlymas visų pirma turi būti vertinamas eismo
saugos užtikrinimo požiūriu.
Pasiūlyme nurodoma, kad būtų užtikrintas biurokratinės ir
administracinės naštos piliečiams mažinimas (nebereikėtų papildomai lankyti kursų ir laikyti
vairavimo egzaminų, norint gauti teisę vairuoti A1 kategorijos motociklą,
taip pat asmenys sutaupytų laiko ir pinigų, nes kursai nemažai kainuoja). Pažymėtina, kad pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 4
straipsnyje įtvirtintus eismo saugumo užtikrinimo
principus, be kita ko, valstybės pareiga –
sudaryti saugias ir vienodas visiems eismo dalyviams dalyvavimo eisme
sąlygas, taip pat eismo dalyvių sveikatos ir gyvybės užtikrinimas svarbiau
negu ūkinės veiklos ekonominiai rezultatai.
Pagal Administracinės naštos mažinimo įstatymo 2
ir 3 straipsnius, administracine našta yra laikomi privalomi informaciniai
įpareigojimai asmenims, ataskaitų, informacijos teikimas, kai tokie
reikalavimai nėra pagrįsti arba atitinkamą informaciją institucija gali gauti
pati ir pan., todėl vairuotojų mokymas yra savanoriškas asmens pasirinkimas
įgyti tam tikrą teisę ir atitikti nustatytus reikalavimus ir negali būti
laikomi administracine našta.
Vienas iš pagrindinių Europos Sąjungos rodiklių, apibūdinančių eismo
saugumo situaciją, – žuvusiųjų eismo įvykių metu skaičius vienam milijonui
šalies gyventojų. 2019 m. Lietuvoje šis skaičius siekė 66 ir viršijo Europos
Sąjungos vidurkį – 51, 2020 m. Lietuvos rodiklis – 63 žuvusieji eismo
įvykiuose vienam milijonui šalies gyventojų, o Europos Sąjungos – 42
(Europos transporto saugos tarybos (angl. European Transport Safety
Council) duomenys).
Pasiūlymas
atsisakyti A1 kategorijos motociklo praktinio vairavimo įgūdžių suformavimo
gali neigiamai paveikti eismo saugumo situaciją Lietuvoje, t. y. padidinti
eismo įvykių skaičių.
Po
pasitarimo, vykusio 2021-04-26, siūloma tokia 1 straipsnio redakcija
(pritariama siūlymui 24 metų amžiui ir 2 metų vairavimo stažui) :
„12. Ne jaunesniems kaip 24 metų
asmenims, turintiems ne mažesnį kaip 2 metų B kategorijos transporto
priemonių vairavimo stažą ir Susisiekimo ministerijos arba jos įgaliotos
institucijos nustatyta tvarka baigusiems A1 kategorijos transporto priemonių praktinio vairavimo mokymą, suteikiama teisė Lietuvos Respublikos teritorijoje vairuoti
A1 kategorijos transporto priemones. Dėl to vairuotojo pažymėjime nenurodoma,
kad vairuotojas turi teisę vairuoti A1 kategorijos transporto priemones,
o prie B kategorijos transporto priemonių kategorijos nurodomas Vidaus
reikalų ministerijos nustatytas nacionalinis kodas.“
|
2.
|
Seimo nariai:
M. Majauskas,
G. Paluckas,
E. Pupinis,
V. Mitalas
2021-04-19
|
2
|
|
|
|
Argumentai:
Jeigu būtų pritarta LR Seimo narių siūlymui dėl to, kad
ne jaunesniems kaip 24 metų asmenims, turintiems ne mažesnį kaip 2 metų B
kategorijos transporto priemonių vairavimo stažą būtų suteikta teisė Lietuvos
Respublikos teritorijoje vairuoti A1 kategorijos transporto priemones,
siūloma tikslinti įstatymo projekto 2 straipsnį, numatant ankstesnę įstatymo
įsigaliojimo datą.
Pasiūlymas:
Pakeisti
įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
2 straipsnis. Įstatymo
įsigaliojimas ir įgyvendinimas
„1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį,
įsigalioja 2022 m. kovo 1 d. 2021 m. liepos 1 d.
2. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministras, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras ar jo
įgaliota institucija iki 2022 m. vasario 28 d. 2021 m.
birželio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“
|
Pritarti iš dalies
|
Iš dalies pritarus pirmajam Seimo narių pasiūlymui
ir įvertinus, kad institucijoms reikės parengti ir priimti poįstatyminius
teisės aktus bei valstybės įmonė Regitra turės atlikti būtinus sistemos
pakeitimus, siūloma numatyti įstatymo įsigaliojimo datą – 2021 m. rugpjūčio 1
d. ir projekto 2 straipsnį išdėstyti taip:
„2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
ir įgyvendinimas
„1. Šis įstatymas, išskyrus šio
straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2022 m. kovo 1 d. 2021 m.
rugpjūčio 1 d.
2. Lietuvos Respublikos vidaus
reikalų ministras, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras ar jo
įgaliota institucija iki 2022 m. vasario 28 d. 2021
m. liepos 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius
teisės aktus.“
|