LIETUVOS RESPUBLIKOS

EKONOMIKOS KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ĮSTATYMO „DĖL TRANSEUROPINIO TRANSPORTO TINKLO ĮGYVENDINIMO PASPARTINIMO“ ĮSTATYMO PROJEKTO XIVP-3336

 

2024-03-20 Nr. 108-P-13

 

                                                                                                                         Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje (nuotoliniu būdu) dalyvavo: komiteto pirmininkas K.Starkevičius; komiteto pirmininko pavaduotojas G.Paluckas; komiteto nariai: A.Bagdonas, V.Fiodorovas, A.Kupčinskas, D.Labanavičius, L.Mogenienė, I. Pakarklytė, J.Pinskus, P.Saudargas, M.Skritulskas. Komiteto biuro: vedėja R.Petkūnienė; patarėjai: D. Šaltmeris, R. Duburaitė, R.Danė, L. Jasiukėnienė, I. Jurkšuvienė; padėjėja Z. Jodkonienė.

Kviestieji asmenys: Susisiekimo viceministrė L. Maskaliovienė, Susisiekimo ministerijos Tarptautinio bendradarbiavimo grupės
patarėjas D. Zadojenko.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

1

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

1

1

 

1. Projekto 1 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti: „Šis įstatymas nustato sprendimų dėl leidimo įgyvendinti projektą išdavimo procedūrą, kuri taikoma siekiant įgyvendinti projektus, kurie yra transeuropinio transporto tinklo daliskaip nustatyta:1) 2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1153, kuriuo nustatoma Europos infrastruktūros tinklų priemonė ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1316/2013 ir (ES) Nr. 283/2014, priedo III dalyje;2) 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1315/2013 dėl Sąjungos transeuropinio transporto tinklo plėtros gairių, kuriuo panaikinamas Sprendimas Nr. 661/2010/ES, 44 straipsnio 1 dalyje, I ir II prieduose. Pažymėtina, kad šioje nuostatoje nurodytų Europos Sąjungos teisės aktų atitinkamose nuostatose yra įvardijami ne tik Lietuvos, bet ir visų kitų Europos Sąjungos valstybių narių transporto pagrindinio tinklo koridoriai ir visuotinio tinklo tarpvalstybinės jungtys ar infrastruktūros objektai, t. y. visas transeuropinis transporto tinklas. Aptariamoje projekto nuostatoje vartojama formuluotė „transeuropinio transporto tinklo dalis“ taip pat neleidžia identifikuoti, kuri šio tinklo dalis turima mintyje. Taigi, projekto 1 straipsnio 1 dalies nuostata nesuponuoja, kad įstatymas turėtų būti taikomas projektams, sudarantiems transeuropinio transporto tinklą būtent Lietuvos Respublikos teritorijoje. Aptariama projekto nuostata atitinkamai tikslintina.

Pritarti

Atsižvelgiant į šią pastabą ir Teisės departamento 2 pastabą, patikslinti įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalies pirmą pastraipą ir ją išdėstyti taip: 

1. Šis įstatymas nustato sprendimų dėl leidimo įgyvendinti projektą išdavimo procedūrą, kuri taikoma siekiant įgyvendinti projektus, kurie yra transeuropinio transporto tinklo Lietuvos Respublikos dalis, kaip nustatyta:“

2

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

1

1

 

2.    Atsižvelgiant į projekto 2 straipsnio 2 ir 6 dalyje apibrėžtas sąvokas „leidimo įgyvendinti projektą išdavimo procedūra“ ir „sprendimas dėl leidimo įgyvendinti projektą išdavimo“, projekto 1 straipsnio 1 dalies nuostatos „sprendimų dėl leidimo įgyvendinti projektą išdavimo procedūrą“ turinys nėra aiškus, t. y. neaišku, ką konkrečiai įstatymas nustato, ar „sprendimų <...> procedūrą“ (tokiu atveju nėra aišku, kokie veiksmai laikytini sprendimo procedūromis), ar leidimo įgyvendinti projektą išdavimo procedūras. Siekiant aiškumo, aptariama projekto nuostata tikslintina.

Pritarti

Atsižvelgiant į šią pastabą ir Teisės departamento 1 pastabą, patikslinti įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalies pirmą pastraipą ir ją išdėstyti taip: 

„1. Šis įstatymas nustato sprendimų dėl leidimo įgyvendinti projektą išdavimo procedūrą, kuri taikoma siekiant įgyvendinti projektus, kurie yra transeuropinio transporto tinklo Lietuvos Respublikos dalis, kaip nustatyta:“

3

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

1

1

2

3.    Projekto 1 straipsnio 1 dalies 2 punktas tikslintinas, atsižvelgiant į Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus teikimo teisės aktuose reikalavimų aprašo, patvirtinto teisingumo ministro 2020 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 1R-72 (2022 m. birželio 20 d. įsakymo Nr. 1R-241 redakcija), 21 punkte nustatytą reikalavimą – po žodžių ir skaičių „Sprendimas Nr. 661/2010/ES“ įrašytini žodžiai „su visais pakeitimais“.

Pritarti

Patikslinti įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

„2) 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1315/2013 dėl Sąjungos transeuropinio transporto tinklo plėtros gairių, kuriuo panaikinamas Sprendimas Nr. 661/2010/ES su visais pakeitimais, 44 straipsnio 1 dalyje, I ir II prieduose.“

4

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

1

3

 

4.    Projekto 1 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad šioje dalyje išvardyti konkretūs įstatymai ir „kiti įstatymai“ taikomi tiek, kiek to nereglamentuoja šis įstatymas. Siekiant teisinio aiškumo, šioje dalyje reikėtų nurodyti visus įstatymus, kurių apribotas taikymas yra susijęs su „teisiniais santykiais, atsirandančiais šio įstatymo pagrindu“. Be to, šioje dalyje siūlytina nurodyti, kad ne tik konkretūs įstatymai, bet ir šiuos įstatymus įgyvendinantys teisės aktai taikomi tiek, kiek to nereglamentuoja šis įstatymas.

Pritarti

Patikslinti įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Teisiniams santykiams, atsirandantiems šio įstatymo pagrindu, Lietuvos Respublikos statybos įstatymas, Lietuvos Respublikos žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymas, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymas, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas ir kiti įstatymai ir juos įgyvendinantys teisės aktai taikomi tiek, kiek to nereglamentuoja šis įstatymas.“

5

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

2

1

 

5.    Teikiamu projektu, įgyvendinant 2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2021/1187 dėl supaprastinimo priemonių transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) įgyvendinimui paspartinti (toliau – Direktyva), siūloma:

- projekto 2 straipsnio 1 dalyje apibrėžti jungtinę instituciją – „institucija, įstaiga ar kitas juridinis asmuo, įskaitant institucijas, įstaigas ar kitus juridinius asmenis, kuriuos įsteigė paskirtosios institucijos, įsteigti dviejų ar daugiau Europos Sąjungos valstybių narių susitarimu, kuriuo siekiama sudaryti palankesnes sąlygas leidimų įgyvendinti projektą išdavimo procedūroms, susijusioms su tarpvalstybiniais projektais“;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- projekto 2 straipsnio 7 dalyje apibrėžti tarpvalstybinį projektą – „projektas, apimantis transeuropinio transporto tinklo atkarpą tarp dviejų ar daugiau Europos Sąjungos valstybių narių“;

 

 

 

 

 

 

-    projekto 8 straipsnio 1 dalyje nustatyti: „Jei projektai yra susiję su dviem ar daugiau Europos Sąjungos valstybių narių, paskirtoji institucija bendradarbiauja su atitinkamos Europos Sąjungos valstybės narės paskirtąja institucija, siekdama suderinti Lietuvos Respublikos teritorijoje vykdomų projektų įgyvendinimo terminus ir susitarti dėl bendros tarpvalstybinės leidimo išdavimo procedūros terminų.“;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-   projekto 9 straipsnio 1 dalyje nustatyti: „Tarpvalstybiniam projektui įgyvendinti gali būti steigiama projekte dalyvaujančių Europos Sąjungos valstybių narių bendra įmonė. Kai bendra įmonė vykdo su tarpvalstybiniu projektu susijusias viešųjų pirkimų procedūras, taikoma vienos iš šiame projekte dalyvaujančių Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinė teisė. Taikytina nacionalinė teisė nustatoma tarpvalstybiniame projekte dalyvaujančių Europos Sąjungos valstybių narių susitarime.“;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-       projekto 9 straipsnio 2 dalyje nustatyti: „Bendros įmonės patronuojamosios įmonės vykdomų viešųjų pirkimų atveju turi būti taikoma vienos iš tarpvalstybiniame projekte dalyvaujančių Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinė teisė. Tarpvalstybiniame projekte dalyvaujančios Europos Sąjungos valstybės narės gali nuspręsti, kad patronuojamoji įmonė turi taikyti bendrai įmonei taikytiną nacionalinę teisę.

Iš aptariamų projekto nuostatų matyti, kad jose, pažodžiui perrašant Direktyvos nuostatas, yra nustatomas su visomis  Europos Sąjungos valstybėmis narėmis susijęs teisinis reguliavimasneišskiriant ir neįvardijant Lietuvos Respublikos, kaip vieno iš aptariamomis projekto nuostatomis reglamentuojamų santykių dalyvių. Pažymėtina, kad toks Direktyvos nuostatų perkėlimas į Lietuvos teisės sistemą teisiniu požiūriu yra ydingas, nes įgyvendinant Direktyvą kiekviena valstybė narė savo teisės aktuose turi nustatyti savo, kaip valstybės narės, teises ir pareigas ir su tuo susijusį teisinį reguliavimą, t. y. reglamentuoti visuomeninius santykius, kurie patenka į jos jurisdikciją. Atsižvelgus į tai, aptariamose projekto nuostatose reikia aiškiai įvardinti Lietuvos Respubliką, kaip vieną iš valstybių narių, dalyvaujančių susitarime dėl jungtinės institucijos steigimo, tarpvalstybiniame projekte ir pan., taip pat, atsisakius Direktyvos nuostatų dėl nacionalinės teisės taikymo perrašinėjimo, nurodyti, kokiais atvejais viešiesiems pirkimams tarpvalstybinių projektų atveju būtų taikoma Lietuvos Respublikos teisė.

Pritarti

Atsižvelgiant į šią pastabą ir Teisės departamento 6 pastabą, patikslinti įstatymo projekto 2 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Jungtinė institucija – institucija, įstaiga ar kitas juridinis asmuo, įskaitant institucijas, įstaigas ar kitus juridinius asmenis, kuriuos įsteigė paskirtosios institucijos kuriuos įsteigė įsteigti dviejų ar daugiau Lietuvos Respublikos ir kitos Europos Sąjungos valstybių narių susitarimu, kuriuo siekiama sudaryti palankesnes sąlygas leidimų įgyvendinti projektą išdavimo procedūroms, susijusioms su tarpvalstybiniais projektais, įskaitant  jungtines institucijas, kurias įsteigė  Lietuvos Respublikos ir kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsteigtos paskirtosios  institucijos, jei Lietuvos Respublika ir kitos Europos Sąjungos valstybės narės toms paskirtosioms institucijoms buvo suteikusios įgaliojimus jas įsteigti.“

Patikslinti įstatymo projekto 2 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

7. Tarpvalstybinis projektas – projektas, apimantis transeuropinio transporto tinklo atkarpą tarp Lietuvos Respublikos ir kitos (-ų) dviejų ar daugiau Europos Sąjungos valstybių valstybės (-ių) narių narės (-ių).“

 

Patikslinti įstatymo projekto 8 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1.       Jei projektai yra susiję su Lietuvos Respublika dviem ar daugiau ir kita (-omis) Europos Sąjungos valstybių valstybe (-ėmis) narių nare      (-ėmis), Lietuvos Respublikos paskirtoji institucija bendradarbiauja su atitinkamos Europos Sąjungos valstybės narės paskirtąja                     institucija, siekdama suderinti Lietuvos Respublikos teritorijoje vykdomų projektų įgyvendinimo terminus ir susitarti dėl bendros tarpvalstybinės leidimo išdavimo procedūros terminų.“

Patikslinti įstatymo projekto 9 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Tarpvalstybiniam projektui įgyvendinti gali būti steigiama projekte dalyvaujančių Lietuvos Respublikos ir kitos (-ų) Europos Sąjungos valstybių valstybės (-ių) narės (-ių) narių bendra įmonė. Kai bendra įmonė vykdo su tarpvalstybiniu projektu susijusias viešųjų pirkimų procedūras, taikoma Lietuvos Respublikos ar kitos vienos iš šiame projekte dalyvaujančių dalyvaujančios Europos Sąjungos valstybių valstybės narių narės nacionalinė teisė. Taikytina nacionalinė teisė nustatoma Lietuvos Respublikos ir kitos (-ų) tarpvalstybiniame projekte dalyvaujančių Europos Sąjungos valstybių valstybės (-ių) narės (-ių) susitarime.

 

Atsižvelgiant į šią pastabą ir Teisės departamento 24 pastabą, patikslinti įstatymo projekto 9 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Bendros įmonės (patronuojamosios) dukterinės įmonės vykdomų viešųjų pirkimų atveju turi būti taikoma Lietuvos Respublikos ar kitos  vienos iš tarpvalstybiniame projekte dalyvaujančių dalyvaujančios Europos Sąjungos valstybių valstybės narės narių nacionalinė teisė. Tarpvalstybiniame projekte dalyvaujančios dalyvaujanti Lietuvos Respublika ir kita Europos Sąjungos valstybės valstybė (-s) narė (-s) gali nuspręsti, kad (patronuojamoji) dukterinė įmonė turi taikyti bendrai įmonei taikytiną nacionalinę teisę.

6

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

2

1

 

6.         Projekto 2 straipsnio 1 dalyje nurodytos sąvokos apibrėžtyje nėra aiškus formuluotės „įskaitant institucijas, įstaigas ar kitus juridinius asmenis, kuriuos įsteigė paskirtosios institucijos“, turinys, nes neaišku, kokios „paskirtosios institucijos“ (vartojama daugiskaitos forma) turimos omenyje. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal projekto 5 straipsnio 1 dalį paskirtąja institucija skiriama Susisiekimo ministerija. Jei turimos omenyje Europos Sąjungos valstybių narių paskirtosios institucijos, tai projekto nuostatas reikėtų atitinkamai patikslinti. Be to, iš nuostatos „institucijas, įstaigas ar kitus juridinius asmenis, kuriuos įsteigė“ (vartojama daugiskaitos forma) turinio nėra aišku, kiek „paskirtosios institucijos“ galėtų įsteigti institucijų, įstaigų ar kitų juridinių asmenų, kurie būtų laikytini jungtine institucija.

Pritarti

Atsižvelgiant į šią pastabą ir Teisės departamento 5 pastabą, patikslinti įstatymo projekto 2 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Jungtinė institucija – institucija, įstaiga ar kitas juridinis asmuo, įskaitant institucijas, įstaigas ar kitus juridinius asmenis, kuriuos įsteigė paskirtosios institucijos, kuriuos įsteigė įsteigti dviejų ar daugiau Lietuvos Respublikos ir kitos Europos Sąjungos valstybių narių susitarimu, kuriuo siekiama sudaryti palankesnes sąlygas leidimų įgyvendinti projektą išdavimo procedūroms, susijusioms su tarpvalstybiniais projektais, įskaitant  jungtines institucijas, kurias įsteigė  Lietuvos Respublikos ir kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsteigtos paskirtosios institucijos, jei Lietuvos Respublika ir kitos Europos Sąjungos valstybės narės toms paskirtosioms institucijoms buvo suteikusios įgaliojimus jas įsteigti.“.

7

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

2

2

 

7.         Projekto 2 straipsnio 2 dalyje siūloma apibrėžti sąvokos „leidimo įgyvendinti projektą išdavimo procedūra“ turinį, tačiau pati sąvoka „leidimas įgyvendinti projektą“ įstatymo nuostatose nėra apibrėžiama, todėl jos turinys nėra aiškus. Siūlytina šios sąvokos turinį atskleisti projekto nuostatose.

Nepritarti

Sąvokos „leidimo įgyvendinti projektą išdavimo procedūra“ turinys atskleistas Įstatymo 6 straipsnyje „Leidimo išdavimo procedūra“.

8

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11 Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

2

2

 

8.         Siekiant aiškumo, projekto 2 straipsnio 2 dalyje siūlomos apibrėžti sąvokos turinį reikėtų tikslinti taip, kad iš jo būtų aišku, kokios konkrečiai procedūros nelaikomos leidimo įgyvendinti projektą išdavimo procedūromis, pavyzdžiui, jas išdėstant atskirame sakinyje. Be to, iš šių projekto nuostatų neaišku, kokio biudžeto (valstybės ar kokio kito) planavimas turimas omenyje; kaip yra suprantamos sąvokų „nacionalinis transporto planas“ ir „regioninis transporto planas“ turinys (ar tai teisės aktai ar kiti dokumentai) ir kokie veiksmai, nesusiję su konkrečiu projektu, šių planų atžvilgiu būtų nelaikomi leidimo įgyvendinti projektą išdavimo procedūromis.

Pritarti

Atsižvelgiant į šią pastabą ir Teisės departamento 14 pastabą, patikslinti įstatymo projekto 2 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Leidimo įgyvendinti projektą išdavimo procedūra (toliau – leidimo išdavimo procedūra) – procedūra, kurios laikomasi dėl projekto, patenkančio į šio įstatymo taikymo sritį ir kuria siekiama, kad būtų priimtas sprendimas dėl leidimo įgyvendinti projektą išdavimo. Leidimo įgyvendinti projektą išdavimo procedūra nelaikomos išskyrus teritorijų planavimą procedūras procedūros, susijusias susijusios su viešųjų pirkimų sutarčių sudarymu, ir kitus kiti veiksmus veiksmai, kurie nėra susiję su konkrečiu projektu, pavyzdžiui, strateginis pasekmių aplinkai vertinimas, valstybės ar savivaldybės biudžeto planavimas, taip pat nacionaliniai nacionalinių ar regioniniai regioninių transporto planai planų rengimai rengimas.“

9

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

2

5

 

9.    Projekto 2 straipsnio 5 dalies nuostatose vartojama sąvoka „pareiškėjas“ kurios turinys šio projekto kontekste nėra aiškus. Siekiant aiškumo, projekto nuostatose reikėtų aiškiai įvardinti asmenis, kurie galėtų būti laikomi „pareiškėjais“ ir tuo pačiu projekto rengėjais. Jei pareiškėju galėtų būti bet kuris fizinis ar juridinis asmuo, tai siūlytina aptariamoje projekto nuostatoje vietoj žodžio „pareiškėjas“ įrašyti žodį „asmuo“.

Pritarti

Patikslinti įstatymo projekto 2 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Projekto rengėjas – leidimo įgyvendinti projektą prašantis infrastruktūros valdytojas pareiškėjas arba projektą inicijuojanti valstybės institucija.

10

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

4

1

 

10.     Projekto 4 straipsnio 1 dalyje yra reglamentuojama, kad „<...> administraciniai sprendimai dėl teritorijų planavimo, žemės paėmimo visuomenės poreikiams, statinių ir įrenginių projektavimo, statybos (įrengimo) ir kitų su transeuropinio transporto tinklo Lietuvos Respublikos teritorijoje įgyvendinimu susijusių darbų atlikimo būtų priimami ir administracinės paslaugos būtų teikiamos teisės aktuose nustatytais terminais“. Pažymėtina, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 patvirtintų Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų 76 punktu, teisės aktuose vengiama pateikti nekonkrečių nuorodų, pvz.: „teisės aktų nustatyta tvarka“, „kituose teisės aktuose“, „įstatymų nustatyta tvarka“. Nuorodose turi būti įvardytas konkretus teisės aktas, į kurį jos nukreipia arba turėtų būti bent paminėta šių teisės aktų reguliavimo sritis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Analogiško turinio pastaba teiktina ir dėl projekto 4 straipsnio 2 dalies.

Pritarti

Atsižvelgiant į šią pastabą ir Teisės departamento 14 pastabą, patikslinti įstatymo projekto 4 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Viešojo administravimo subjektai, pagal kompetenciją priimdami administracinius sprendimus ir teikdami administracines paslaugas, susijusias su projektų įgyvendinimu, visapusiškai bendradarbiauja tarpusavyje ir su paskirtąja institucija, keičiasi reikalinga informacija. ir užtikrina, kad administraciniai sprendimai dėl teritorijų planavimo, žemės paėmimo visuomenės poreikiams, statinių ir įrenginių projektavimo, statybos (įrengimo) ir kitų su transeuropinio transporto tinklo Lietuvos Respublikos teritorijoje įgyvendinimu susijusių darbų atlikimo būtų priimami ir administracinės paslaugos būtų teikiamos teisės aktuose nustatytais terminais.

 

Atsižvelgiant į šią pastabą ir Teisės departamento 11 pastabą, patikslinti įstatymo projekto 4 straipsnio 2 dalies pirmąjį sakinį ir jį išdėstyti taip:

„2. Viešojo administravimo subjektai projektams įgyvendinti reikalingas administracines paslaugas suteikia ir administracinius sprendimus priima prioriteto tvarka per kuo trumpesnį terminą, tačiau visais atvejais ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo reikiamų dokumentų ir informacijos gavimo dienos, nebent teisės aktuose, reglamentuojančiuose teritorijų planavimą, žemės paėmimą visuomenės poreikiams, statinių ir įrenginių projektavimą, statybą (įrengimą) yra nustatyti trumpesni terminai.

11

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

4

2

 

11.     Projekto 4 straipsnio 2 dalyje po žodžių „nuo reikiamų dokumentų ir informacijos gavimo“ įrašytinas žodis „dienos“.

Pritarti

Atsižvelgiant į šią pastabą ir Teisės departamento 10 pastabą, patikslinti įstatymo projekto 4 straipsnio 2 dalies pirmąjį sakinį ir jį išdėstyti taip:

„2. Viešojo administravimo subjektai projektams įgyvendinti reikalingas administracines paslaugas suteikia ir administracinius sprendimus priima prioriteto tvarka per kuo trumpesnį terminą, tačiau visais atvejais ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo reikiamų dokumentų ir informacijos gavimo dienos, nebent teisės aktuose, reglamentuojančiuose teritorijų planavimą, žemės paėmimą visuomenės poreikiams, statinių ir įrenginių projektavimą, statybą (įrengimą) yra nustatyti trumpesni terminai.

12

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

4

2

 

12.     Projekto 4 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad Viešojo administravimo subjektai projektams įgyvendinti reikalingas administracines paslaugas suteikia ir administracinius sprendimus priima prioriteto tvarka per kuo trumpesnį terminą, tačiau visais atvejais ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo reikiamų dokumentų ir informacijos gavimo, nebent teisės aktuose yra nustatyti trumpesni terminai. Viešojo administravimo subjekto vadovo sprendimu šis terminas dėl svarbių priežasčių gali būti pratęstas iki 5 darbo dienų“. Svarstytina, ar siūlomas nustatyti 3 darbo dienų terminas yra protingas, ypač tose srityje, kuriose administracinių sprendimų priėmimas yra susijęs su ne tik pateiktų dokumentų patikra, bet ir kokių nors sąlygų išdavimu, derinimu su kitomis institucijoms ir pan. (pavyzdžiui, statybų srityje rengiant statinio projektą, atliekant statinio projekto ekspertizę, išduodant statybą leidžiantį dokumentą, manytina, reikalingi ilgesni nei projekte siūlomi nustatyti terminai). Be to, iš aptariamos projekto nuostatos nėra aišku, kokios priežastys būtų laikomos svarbiomis, todėl, siekiant išvengti subjektyvaus vertinimo taikant įstatymą, manytina, kad tokias priežastis reikėtų nurodyti projekto nuostatose.

Nepritarti

Atsižvelgiant į Transeuropinio transporto tinklo svarbą Lietuvos Respublikai, manytina, kad įstatymo projekto 4 straipsnio 2 dalyje siūlomas nustatyti 3 darbo dienų terminas yra pakankamas, kad viešojo administravimo subjektai  suteiktų projektams įgyvendinti reikalingas administracines paslaugas ir priimtų administracinius sprendimus.

Įstatymo projekte siūloma palikti diskrecijos teisę viešojo administravimo subjekto vadovui terminą pratęsti jo vertinimu esant svarbioms priežastims.

Pažymėtina, kad analogiškas reguliavimas šiuo metu nustatytas Investicijų įstatymo 155 straipsnio 3 dalyje.

13

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

4

2

1

13.     Projekto 4 straipsnio 2 dalies 1 punktu siūloma nustatyti, kad sutrumpintas administracinių paslaugų suteikimo ir administracinių sprendimų priėmimo terminas netaikomas visuomenės informavimo apie priimamus sprendimus ir viešinimo procedūroms. Iš aptariamos projekto nuostatos nėra aišku, kokiose srityse (pavyzdžiui, statybų, teritorijų planavimo ar kt.) visuomenės informavimo ir viešinimo procedūros turimos omenyje. Svarstytina, ar, siekiant aiškumo, projekto nuostatų nereikėtų atitinkamai patikslinti.

Nepritarti

Atsižvelgiant į plačią visuomenės informavimo ir viešinimo procedūrų taikymo sritį, siūloma konkrečių visuomenės informavimo ir viešinimo sričių nenurodyti. 

Pažymėtina, kad analogiškas reguliavimas šiuo metu nustatytas Investicijų įstatymo 155 straipsnio 3 dalyje.

14

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

4

2

3

14.     Projekto 4 straipsnio 2 dalies 3 punktu siūloma nustatyti, kad sutrumpintas administracinių paslaugų suteikimo ir administracinių sprendimų priėmimo terminas netaikomas projektui įgyvendinti reikalingų teritorijų planavimo dokumentų derinimo, tikrinimo ir tvirtinimo procedūroms. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 3 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad visi projektų teritorijų planavimo dokumentai rengiami, derinami, keičiami, koreguojami, tikrinami, tvirtinami, galioja, viešinami, taip pat ir ginčai dėl jų sprendžiami taikant valstybei svarbių projektų teritorijų planavimui Teritorijų planavimo įstatyme nustatytą tvarką. Taigi iš projekto 4 straipsnio 2 dalies 3 punkto nuostatų nėra aišku, kodėl sutrumpinti terminai būtų netaikomi tik teritorijų planavimo dokumentų derinimo, tikrinimo ir tvirtinimo procedūroms, ir koks šių projekto nuostatų santykis su projekto 3 straipsnio 2 dalies nuostatomis, pagal kurias projektui įgyvendinti reikalingiems teritorijų planavimo dokumentams taikoma valstybei svarbių projektų teritorijų planavimui Teritorijų planavimo įstatyme nustatyta tvarka. Atkreiptinas dėmesys, kad, pavyzdžiui, Teritorijų planavimo įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad institucijos privalo išduoti valstybei svarbaus projekto teritorijų planavimo dokumentui rengti reikalingas teritorijos planavimo sąlygas per 15 darbo dienų nuo planavimo organizatoriaus prašymo gavimo institucijoje dienos. Be to, projekto 1 straipsnio 3 dalyje Teritorijų planavimo įstatymas nėra įvardijamas tarp įstatymų, kurių apribotas taikymas yra susijęs su „teisiniais santykiais, atsirandančiais šio įstatymo pagrindu“; taip pat iš projekto 2 straipsnio 2 dalies nuostatų sektų, kad leidimo įgyvendinti projektą išdavimo procedūra netaikoma teritorijų planavimui. Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatas reikėtų tikslinti, aiškiai nustatant kokia apimtimi Teritorijų planavimo įstatymo nustatytas reguliavimas taikomas įgyvendinant įstatyme numatytus projektus.

Pritarti

Atsižvelgiant į šią pastabą ir Teisės departamento 10 pastabą, patikslinti įstatymo projekto 4 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Viešojo administravimo subjektai, pagal kompetenciją priimdami administracinius sprendimus ir teikdami administracines paslaugas, susijusias su projektų įgyvendinimu, visapusiškai bendradarbiauja tarpusavyje ir su paskirtąja institucija, keičiasi reikalinga informacija. ir užtikrina, kad administraciniai sprendimai dėl teritorijų planavimo, žemės paėmimo visuomenės poreikiams, statinių ir įrenginių projektavimo, statybos (įrengimo) ir kitų su transeuropinio transporto tinklo Lietuvos Respublikos teritorijoje įgyvendinimu susijusių darbų atlikimo būtų priimami ir administracinės paslaugos būtų teikiamos teisės aktuose nustatytais terminais.

 

Atsižvelgiant į šią pastabą ir Teisės departamento 8 pastabą, patikslinti įstatymo projekto 2 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Leidimo įgyvendinti projektą išdavimo procedūra (toliau – leidimo išdavimo procedūra) – procedūra, kurios laikomasi dėl projekto, patenkančio į šio įstatymo taikymo sritį ir kuria siekiama, kad būtų priimtas sprendimas dėl leidimo įgyvendinti projektą išdavimo. Leidimo įgyvendinti projektą išdavimo procedūra nelaikomos išskyrus teritorijų planavimą, procedūras procedūros, susijusias susijusios su viešųjų pirkimų sutarčių sudarymu, ir kitus kiti veiksmus veiksmai, kurie nėra susiję su konkrečiu projektu, pavyzdžiui, strateginis pasekmių aplinkai vertinimas, valstybės ar savivaldybės biudžeto planavimas, taip pat nacionaliniai nacionalinių ar regioniniai regioninių transporto planai planų rengimai rengimas.“

 

Patikslinti įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Teisiniams santykiams, atsirandantiems šio įstatymo pagrindu, Lietuvos Respublikos statybos įstatymas, Lietuvos Respublikos žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymas, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymas, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas ir kiti įstatymai ir juos įgyvendinantys teisės aktai taikomi tiek, kiek to nereglamentuoja šis įstatymas.

15

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

5

3

3

15.     Projekto 5 straipsnio 3 dalies 3 punkte vietoj žodžio „nacionalinius“ įrašytinas žodis „Lietuvos Respublikos“.

Pritarti

Patikslinti įstatymo projekto 5 straipsnio 3 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

„3) leidimų ir sprendimų, kurių reikalaujama pagal Lietuvos Respublikos nacionalinius ir (ar) Europos Sąjungos teisės aktus ir kuriuos projekto rengėjas turi gauti leidimų išdavimo procedūros metu, sąrašą;“

16

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

5

3

4

16.     Projekto 5 straipsnio 3 dalies 4 punkte nustatoma, kad paskirtoji institucija užtikrina, kad projekto rengėjas gautų informaciją apie „institucijų ir suinteresuotųjų subjektų, kurie dalyvauja leidimų išdavimo ir (ar) sprendimų priėmimo procedūrose, duomenis“. Iš aptariamos projekto nuostatos nėra aišku, kokius duomenis apie šiuos subjektus ir kokia apimtimi projekto rengėjas galėtų gauti. Siekiant aiškumo, projekto nuostatos tikslintinos, aiškiai nurodant, kokie duomenis galėtų būti teikiami projekto rengėjui.

Pritarti

Patikslinti įstatymo projekto 5 straipsnio 3 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) institucijų ir suinteresuotųjų subjektų, kurie dalyvauja leidimų išdavimo ir (ar) sprendimų priėmimo procedūrose, kontaktinius duomenis.

17

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

6

1

 

17.     Projekto 6 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad „Užbaigęs teritorijų planavimo proceso rengimo etapo bendrųjų sprendinių formavimo stadiją <...> projekto rengėjas kreipiasi į teritorijų planavimo organizatorių <...>“. Iš šių projekto nuostatų nėra aišku, ar projekto rengėjas ir teritorijų planavimo dokumentų rengėjas yra vienas ir tas pats asmuo. Be to, atkreiptinas dėmesys, kad Teritorijų planavimo įstatymo 40 straipsnis nustato reikalavimus, kuriuos turi atitikti teritorijų planavimo dokumentus rengiantys asmenys, todėl, abejotina, kad projekto rengėjas kartu gali būti ir teritorijų planavimo dokumentų rengėju, juolab, kad pagal projekto nuostatas projekto rengėjas vykdo ir kitas su projekto įgyvendinimu susijusias procedūras. Be to, iš aptariamos nuostatos nėra aišku, koks subjektas šio įstatymo kontekste būtų laikomas teritorijų planavimo organizatoriumi. Siekiant teisinio aiškumo, aptariama projekto nuostata ir projekto 6 straipsnio 2 dalies nuostatos tikslintinos.

Pritarti iš dalies

Patikslinti įstatymo projekto 2 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Projekto rengėjas – leidimo įgyvendinti projektą prašantis infrastruktūros valdytojas pareiškėjas arba projektą inicijuojanti valstybės institucija.

Argumentai:

Daugiau tikslinimų atlikti nėra poreikio, nes pagal šiuo metu galiojančius teisės aktus teritorijų planavimo organizatoriumi bus paskirta Susisiekimo ministerija, teritorijų planavimo dokumento rengėjas tai – konkurso paslaugai teikti laimėtojas.

18

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

6

2

 

18.     Siekiant aiškumo, projekto 6 straipsnio 2 dalies nuostatoje iki dvitaškio po žodžio „parengęs“ įrašytini žodžiai „teritorijų planavimo dokumento“.

Pritarti

Patikslinti įstatymo projekto 6 straipsnio 2 dalies pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

2. Kai teritorijų planavimo dokumento konkretūs sprendiniai parengti,                       projekto rengėjas, parengęs konkrečius sprendinius, iki konkrečių sprendinių viešinimo pradžios paskirtajai institucijai pateikia šią informaciją ir (ar) dokumentus:“.

19

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

6

2

2

19.     Projekto 6 straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodyta, kad projekto rengėjas paskirtajai institucijai turi pateiki poveikio automobilių kelių saugumui vertinimo išvadą. Nėra aišku, kokia išvada turima omenyje, nes pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 1 punktą yra atliekamas poveikio kelių saugumui vertinimas. Aptariamoji projekto nuostata atitinkamai tikslintina. 

Ši pastaba taikytina ir projekto 6 straipsnio 4 daliai.

Nepritarti

Vadovaujantis Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 12 straipsnio 7 dalimi, viešoji įstaiga Transporto kompetencijų agentūra atlieka valstybinės reikšmės kelių poveikio kelių saugumui vertinimą, kuriuo remdamasi pateikia išvadą.

20

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

6

4

 

20.     Projekto 6 straipsnio 4 dalyje siūloma nustatyti, kad „Paskirtoji institucija įvertina pateiktą informaciją ir (ar) dokumentus ne vėliau kaip per 4 mėnesius. Nustačiusi, kad pateikta ne visa ar neišsami informacija ir (ar) dokumentai, paskirtoji institucija nustato terminą, per kurį turi būti pateikta papildoma informacija ir (ar) dokumentai, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos. Nepateikus papildomos informacijos ir (ar) dokumentų per nurodytą terminą, prašymas atmetamas paskirtosios institucijos pagrįstu sprendimu“. Projekto nuostatos nėra aiškios šiais aspektais.

Pirma, iš projekto nuostatų nėra aišku, ar į ne ilgesnį kaip 4 mėnesių terminą, įeina tas laikotarpis, kai paskirtoji institucija nustato terminą projekto rengėjui pateikti trūkstamą informaciją ir (ar) dokumentus. Taip pat, neaišku, per kokį terminą paskirtoji institucija turėtų įvertinti, ar pateikta visa reikiama informacija ir (ar) dokumentai.

 

 

Antra, iš projekto nuostatų nėra aišku, kokiu tikslu minėta informacija ir (ar) dokumentai yra teikiami paskirtajai institucijai, t. y. neaišku, ar paskirtoji institucija turėtų priimti kokius nors administracinius sprendimus pateiktos informacijos ir (ar) dokumentų atžvilgiu ir pan. Be to, nėra aišku ir tai, kodėl paskirtajai institucijai teikiamas ne parengtas ir (ar) patvirtintas teritorijų planavimo dokumentas, o tik parengti teritorijų planavimo dokumentų konkretūs sprendiniai, kurie teritorijų planavimo proceso baigiamojo etapo viešinimo, derinimo, tikrinimo stadijose gali būti pakeisti.

Trečia, iš projekto nuostatų nėra aišku, kokio subjekto ir dėl ko pateiktas prašymas gali būti atmetamas paskirtosios institucijos pagrįstu sprendimu.

Atsižvelgiant į tai ir siekiant teisinio aiškumo, aptariama projekto nuostatas tikslintina.

Pritarti iš dalies.

Patikslinti įstatymo projekto 6 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Užbaigęs teritorijų planavimo proceso rengimo etapo bendrųjų sprendinių formavimo stadiją ir atlikęs visų vertintų alternatyvų kaštų ir naudos analizę ir daugiakriterę analizę, projekto rengėjas kreipiasi į teritorijų planavimo organizatorių su rašytiniu prašymu pritarti teritorijų planavimo dokumento rengimo etapo bendrųjų sprendinių formavimo stadijoje parengtos koncepcijos geriausiai alternatyvai. Sprendimas dėl geriausios alternatyvos priimamas vadovaujantis Aplinkos apsaugos įstatymo 15 straipsnio 1 dalies nuostata. Teritorijų planavimo organizatoriaus sprendimas pritarti teritorijų planavimo dokumento rengimo etapo bendrųjų sprendinių formavimo stadijoje parengtos koncepcijos geriausiai alternatyvai laikomas leidimo išdavimo procedūros pradžia.

 

Patikslinti įstatymo projekto 6 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Šio straipsnio 2 dalyje nurodytos informacijos ir (ar) dokumentų pateikimas paskirtajai institucijai, laikomas leidimo išdavimo procedūros pradžia. Paskirtoji institucija įvertina pateiktą informaciją ir (ar) dokumentus ne vėliau kaip per 4 mėnesius. Ne vėliau kaip per 4 mėnesius nustačiusi, kad pateikta ne visa ar neišsami informacija ir (ar) dokumentai, paskirtoji institucija nustato terminą, per kurį turi būti pateikta papildoma informacija ir (ar) dokumentai, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos. Nepateikus papildomos informacijos ir (ar) dokumentų per nurodytą terminą, projekto rengėjo pateikta informacija ir (ar)  dokumentai atmetami paskirtosios institucijos pagrįstu sprendimu.“

 

 

Vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos 2021 m. liepos 7 d. direktyvos (ES) 2021/1187 Dėl supaprastinimo priemonių transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) įgyvendinimui paspartinti (toliau – Direktyva) 6 straipsnio 1 dalies nuostatomis, projekto rengėjas praneša apie projektą paskirtajai institucijai arba <...> jungtinei institucijai; projekto rengėjo pranešimas apie projektą laikomas leidimų išdavimo procedūros pradžia. Direktyva nenumato, kad paskirtoji institucija turėtų priimti kokius nors administracinius sprendimus projekto rengėjo pateiktos informacijos ir (ar) dokumentų atžvilgiu. Paskirtosios institucijos pagrindinė funkcija – būti kontaktiniu centru projekto rengėjui. Informacijos pateikimo paskirtajai institucijai tikslas - pagreitinti leidimo išdavimui reikalingų dokumentų parengimą ir užtikrinti jų kokybę ir išsamumą tam, kad išvengti projektų vėlavimo.

Parengus teritorijų planavimo dokumento projektą, planavimo organizatorius turi raštu patvirtinti, kad rengimo etapas yra baigtas.

Pagal Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 23 straipsnio 4 dalį ir 35 straipsnio 4 dalį planavimo organizatorius teritorijų planavimo dokumento projektą teikia viešinti suinteresuotai visuomenei (pagal 23 straipsnio 7 dalį teikia derinti teritorijų planavimo sąlygas išdavusioms institucijoms). Taigi minėta informacija ir dokumentai turi būti pateikti paskirtajai institucijai tam, kad būtų atliktos viešinimo ir derinimo procedūros (atitinkamai, neatlikus viešinimo ir derinimo procedūrų, teritorijų planavimo dokumentas net nebus tvirtinamas).

21

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

6

6

 

21.     Projekto 6 straipsnio 6 dalyje yra reglamentuojama, kad leidimo išdavimo procedūroje dalyvaujantys viešojo administravimo subjektai praneša paskirtajai institucijai, kad buvo išduoti reikiami leidimai ar priimti sprendimai arba kad buvo priimtas sprendimas dėl leidimo išdavimo. Iš teikiamos nuostatos nėra aišku kokie reikiami leidimai turimi omenyje. Pažymėtina, kad vadovaujantis projekto nuostatomis, viešojo administravimo subjektai turi teisę priimti administracinius sprendimus, tame tarpe ir administracinius sprendimus dėl leidimų įgyvendinti projektą išdavimo (sprendimas dėl leidimo išdavimo), todėl, jeigu turimi omenyje šie leidimai įgyvendinti projektą, o ne kiti reikiami leidimai, reikėtų patikslinti projekto 6 straipsnio 6 dalį ir atsisakyti žodžių „reikiami leidimai“. Tuo tarpu jeigu turimi omenyje kiti leidimai, nei leidimai įgyvendinti projektą, svarstytina ar siekiant teisinio aiškumo, šie leidimai neturėtų būti įvardinti.

Nepritarti

Siūlytina visų leidimų, kuriuos turi gauti projekto rengėjas neįvardinti, nes jų apimtis skirsis priklausomai nuo konkretaus projekto. Pavyzdžiui, kai kuriuose projektuose gali reikėti gauti  aplinkosaugos srities leidimus ir t.t. 

22

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

6

6

 

22.     Atsižvelgiant į tai, kad vadovaujantis projekto nuostatomis viešojo administravimo subjektai priima administracinius sprendimus, tikslintina projekto 6 straipsnio 6 dalis, po žodžių „kad buvo išduoti reikiami leidimai ar priimti“ įrašytinas žodis „administraciniai“.

Pritarti

Patikslinti įstatymo projekto 6 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

6. Leidimo išdavimo procedūroje dalyvaujantys viešojo administravimo subjektai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo administracinių paslaugų suteikimo ir administracinių sprendimų priėmimo dienos praneša paskirtajai institucijai, kad buvo išduoti reikiami leidimai ar priimti administraciniai sprendimai arba kad buvo priimtas sprendimas dėl leidimo išdavimo.

23

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

7

2

 

23.     Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina patikslinti kieno teisės ir kokie teismų sprendimai turimi omenyje projekto 7 straipsnio 2 dalyje.

Pritarti

Patikslinti įstatymo projekto 7 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Šio straipsnio 1 dalyje nurodytas terminas netaikomas įsipareigojimams, kylantiems pagal tarptautinę ir Europos Sąjungos teisę, ir neapima laikotarpių, susijusių su teismo procesais, kurie inicijuoti siekiant ginti asmenų teises teisme, taip pat laikotarpių, susijusių su teismo sprendimų dėl asmenų teisių gynimo vykdymu.

24

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

9

2

 

24.     Projekto 9 straipsnio 2 dalyje vartojamas „patronuojamosios įmonės“ terminas keistinas Lietuvos teisės aktuose vartojamu „dukterinės įmonės“ terminu.

Pritarti

Atsižvelgiant į šią pastabą ir Teisės departamento 5 pastabą, patikslinti įstatymo projekto 9 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Bendros įmonės (patronuojamosios) dukterinės įmonės vykdomų viešųjų pirkimų atveju turi būti taikoma Lietuvos Respublikos vienos  ar kitos iš tarpvalstybiniame projekte dalyvaujančių dalyvaujančios Europos Sąjungos valstybių valstybės narės narių nacionalinė teisė. Tarpvalstybiniame projekte dalyvaujančios dalyvaujanti Lietuvos Respublika ir kita Europos Sąjungos valstybės valstybė (-s) narė (-s) gali nuspręsti, kad (patronuojamoji) dukterinė įmonė turi taikyti bendrai įmonei taikytiną nacionalinę teisę.

25

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

 

 

 

25.     Nei iš projekto, nei jo aiškinamojo rašto nėra aišku, koks teisinis reguliavimas būtų taikomas tų projektų, kurie patenka į projekto 2 straipsnio 4 dalies apibrėžtį, ir kurie yra pradėti įgyvendinti iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, procedūroms. Siekiant teisinio aiškumo ir atsižvelgiant į Direktyvos (ES) 2021/1187 preambulės 22 punktą, siūlytina įstatymą papildyti nuostatomis, reglamentuojančiomis šio įstatymo taikymą.

Pritarti

Papildyti įstatymo projektą nauja 10 dalimi ir ją išdėstyti taip: 10 straipsnis. Įstatymo taikymas

Šis įstatymas netaikomas projektams, kurių atžvilgiu leidimų išdavimo procedūros pradėtos anksčiau nei įsigalioja šis įstatymas.

26

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

 

 

 

26.     Projektas taisytinas vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 (2021 m. lapkričio 18 d. įsakymo Nr. 1R-388 redakcija).

26.1.          Atsižvelgiant į Rekomendacijų 35 punktą, nustatantį, kad apibrėžtyse trumpiniai nevartojami ir neįvedami, projekto 2 straipsnio 3 dalyje dėstomos sąvokos apibrėžtis tikslinta, nes joje vartojamas trumpinys „leidimų išdavimo procedūras“.

Pritarti

Patikslinti įstatymo projekto 2 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Paskirtoji institucija – institucija, paskirta būti kontaktų centru projekto rengėjui ir sudaryti jam palankesnes sąlygas veiksmingai ir struktūrizuotai tvarkyti leidimų įgyvendinti projektą išdavimo procedūras.

27

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-11

 

 

 

26.2.         Projekto priedo žymoje brauktinas trumpinys „(TEN-T)“, nes jis įstatymo pavadinime nėra vartojamas.

Pritarti

Patikslinti įstatymo projekto priedo žymą ir ją išdėstyti taip:

Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) įgyvendinimo paspartinimo“ priedas“.

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Jūrinių reikalų komisija, 2024-03-19

 

 

 

 

Pritarti Lietuvos Respublikos Vyriausybės pateiktam Įstatymo „Dėl transeuropinio transporto tinklo įgyvendinimo paspartinimo“ projektui Nr. XIVP-3336 ES ir komisijos išvadai.“

Pritarti.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

 

7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

 

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Ekonomikos komitetas, 2024-03-20

5

1

 

 

Argumentai:

Papildyti įstatymo projekto 5 straipsnio 1 dalį ir numatyti galimybę Susisiekimo ministrui įgalioti ministerijos reguliavimo srities įstaigas ar įmones atlikti tam tikras paskirtosios institucijos funkcijas. Siūlymas teikiamas, nes tokį techninio pobūdžio darbą galėtų atlikti ne tik ministerijos valstybės tarnautojai.

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto 5 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:

„5 straipsnis. Paskirtoji institucija

1. Šiuo įstatymu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija skiriama paskirtąja institucija. Susisiekimo ministras gali įgalioti susisiekimo ministro valdymo sričiai priskirtas biudžetines įstaigas ir valstybės įmones, kurių savininko teises ir pareigas ji įgyvendina, akcines bendroves ar uždarąsias akcines bendroves, kurių valstybei nuosavybės teise priklausančios akcijos suteikia daugiau kaip 1/2 balsų visuotiniame akcininkų susirinkime arba kurių valstybės valdomai bendrovei nuosavybės teise priklausančios akcijos suteikia ne mažiau kaip 2/3 balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, vykdyti paskirtosios institucijos funkcijas, nurodytas šio straipsnio 2 ir 3 dalyse.

 

Pritarti.

 

 

 

8. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

 

9. Komiteto paskirti pranešėjai: G. Paluckas, M. Skritulskas.

 

 

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

 

PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                         Kazys Starkevičius

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėjas Darius Šaltmeris