LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (2)
DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSINĖS PASKATOS PIRMĄJĮ BŪSTĄ ĮSIGYJANČIOMS JAUNOMS ŠEIMOMS ĮSTATYMO NR. XIII-1281 1, 2, 4, 5, 6 IR 8 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR FINANSINĖS PASKATOS PIRMĄJĮ BŪSTĄ ĮSIGYJANČIOMS JAUNOMS ŠEIMOMS ĮSTATYMO NR. XIII-1281 PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3368(3)
2024-05-29 Nr. 109-P-19
Vilnius
1. Posėdyje dalyvavo: Mindaugas Lingė, Valius Ąžuolas, Algirdas Butkevičius, Antanas Čepononis, Simonas Gentvilas, Liudas Jonaitis, Matas Maldeikis, Andrius Palionis, Juozas Varžgalys.
Biudžeto ir finansų komiteto biuras: patarėjai Agnė Narščiuvienė, Dalia Mudėnienė, Audronė Čekanavičienė, Mindaugas Pečiulis, padėjėja Jolanta Matiliauskienė.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai: Nėra.
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||||||
str. |
str. d. |
p. |
||||||||||
1. |
Seimo narė Guoda Burokienė, 2024 m. gegužės 10 d. |
5 |
2 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projektu dalinai naikinamos nuostatos, įteisinančios subsidijos eiliškumą. Kadangi teikiant prašymą atitikties įvertinimui reikalingi dokumentai, kurių gavimas gali užtrukti laike, dėl ko pareiškėjas gali prarasti galimybę gauti finansinę paskatą būstui įsigyti, o tai labai svarbu, nes vienas iš rodiklių yra asmenų amžius, dėl ko taip pat kyla rizika, nes praėjus metams, laukiant sekančių metų biudžeto patvirtinimo, pareiškėjo amžius gali neatitikti privalomo reikalavimo amžiaus cenzui. Todėl jeigu įvertinus prašymą visi reikalavimai atitinka šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje nurodytus reikalavimus ir įgyjama teisė jaunai šeimai į finansinę paskatą pirmajam būstui įsigyti, tačiau visi tų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai yra panaudoti, tokios jaunos šeimos turėtų būti registruojamos kaip laukiančios subsidijos ir finansuojamos iš ateinančių metų valstybės biudžeto asignavimų. Pareiškėjų amžius turi būti fiksuojamas paraiškos teikimo metais.
Pasiūlymas: Pakeisti 6 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Savivaldybės administracija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šio straipsnio 1 dalyje nurodytų dokumentų gavimo dienos jaunai šeimai išduoda pažymą, galiojančią 15 kalendorinių dienų nuo jos išdavimo dienos |
Nepritarti. |
Įstatymo projekto Nr. XIVP-3368(3) (Reg. Nr. 2024-04-25) 5 str. 2 d., kuria keičiama Įstatymo 6 str. 3 d., jau numatyta, kad jaunos šeimos, įrašomos į jaunų šeimų, laukiančių finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms, sąrašą, todėl, manytina, kad pasiūlymas nebėra aktualus.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
||||
2. |
Seimo narė Guoda Burokienė, 2024 m. gegužės 10 d. |
7 3P |
2 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projektu ženkliai mažinama subsidija įsigyjantiems pirmąjį būstą regionuose visiškai neatsižvelgiant į šeimos narių skaičių, regiono geografinę padėtį. Ženklus subsidijos mažinimas pažeidžia jaunų šeimų lūkesčius, kurių gyvenimo planuose buvo numatytas ir dažnu atveju pasirinktas būstas, atliktos kreditavimo procedūros. Manoma, kad toks ženklus subsidijos sumažinimas neigiamai veikia pasitikėjimą Lietuvos Respublikos Vyriausybe, skatina ir taip jau padidėjusią emigraciją. Kadangi kitomis keičiamo teisės akto nuostatomis įtvirtinama nuostata „įsigyja pirmąjį būstą Lietuvos Respublikos teritorijoje, nepatenkančioje į savivaldybės, kurioje yra valstybės teritorijos bendrajame plane nurodytas metropolinis centras, ir ją supančios valstybės teritorijos bendrajame plane nurodytos žiedinės savivaldybės teritoriją, taip pat nepatenkančioje į kurorto teritoriją;“, manoma, kad į šią įvardintą apibrėžtį nepatenkančioms regioninėms savivaldybėms galiojusi nuostata turėtų išlikti.
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Būsto kredito pirmajam būstui įsigyti suma, pagal kurią apskaičiuojama jaunai šeimai suteikiama subsidija, negali būti didesnė kaip 87 tūkstančiai eurų arba šios sumos ekvivalentas kita valiuta. Subsidijos dydis: 1) jaunoms šeimoms, neauginančioms vaikų ar vaikų, kuriems nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), dydis – 15 procentų būsto kredito pirmajam būstui įsigyti sumos; 2) jaunoms šeimoms, auginančioms vieną vaiką ar vieną vaiką, kuriam nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), dydis – 20 procentų būsto kredito pirmajam būstui įsigyti sumos; 3) jaunoms šeimoms, auginančioms du vaikus, kuriems (ar vienam iš jų) gali būti nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), dydis – 25 procentai būsto kredito pirmajam būstui įsigyti sumos; 4) jaunoms šeimoms, auginančioms tris ar daugiau vaikų, kuriems (ar vienam iš jų) gali būti nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), dydis – 30 procentų būsto kredito pirmajam būstui įsigyti sumos.“ |
Pritarti iš dalies. |
Siūloma tikslinti Projekto 7 straipsniu keičiamo Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo (toliau – FP įstatymas) 3 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Būsto kredito pirmajam būstui įsigyti suma, pagal kurią apskaičiuojama jaunai šeimai suteikiama subsidija, negali būti didesnė kaip 87 tūkstančiai eurų arba šios sumos ekvivalentas kita valiuta. Subsidijos dydis –
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
||||
3. |
Seimo nariai Linas Kukuraitis, Vilija Targamadzė, Lukas Savickas, Laima Nagienė ir kt., 2024 m. gegužės 13 d. |
7 3P |
2 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projektu ženkliai mažinama subsidija įsigyjantiems pirmąjį būstą regionuose. Pagal šiuo metu galiojantį įstatymą, subsidija būstui įsigyti yra ir kur kas didesnė ir diferencijuojama pagal šeimos sudėtį: 1) jaunoms šeimoms, neauginančioms vaikų, dydis – 15 procentų būsto kredito pirmajam būstui įsigyti sumos (iki 13,05 tūkst. Eur.); 2) jaunoms šeimoms, auginančioms vieną vaiką, dydis – 20 procentų (iki 17,4 tūkst.); 3) jaunoms šeimoms, auginančioms du vaikus, dydis – 25 procentai (iki 21,75 tūkst.); 4) jaunoms šeimoms, auginančioms tris ar daugiau vaikų, dydis – 30 procentų (iki 26,1 tūkst.). Svarstomu įstatymu nustatoma kur kas žemesnė suma, kurią maksimalią gali gauti šeimos – 6,525 tūkst. Eur. Reikia aiškiai įvardinti, kad toks ženklus subsidijos mažinimas niekaip nėra susijęs su būsto kainų Lietuvoje realijomis, kadangi nuo programos pradžios (2018 m.) būsto įsigijimo kaina kai kuriuose regionuose kilo kartais, o būsto įperkamumas šiuo metu yra žemiausias per keliolika metų, siekiantis krizinį 2009 m. lygį. Tai patvirtina ir EBPO vertinimas, kad jau ilgą laiką būsto kainos Lietuvoje auga labiausiai tarp EBPO narių (1 grafikas) bei Aruodas.lt informacija apie kvadratinio metro parduodamo būsto kainų pokyčius visoje Lietuvoje, neskaitant Vilniaus (2 grafikas) ar konkrečių nuo didmiesčių nutolusių rajonų duomenys (3 grafikas).
Grafikas Nr.1, OECD
Grafikas Nr.2, Aruodas.lt
Grafikas Nr.3, Aruodas.lt
Dar daugiau, tai ženkliai blogina šeimų, auginančių vaikus, situaciją, kadangi ne tik ženkliai mažinama maksimali dotacija, bet ir nustatoma vienoda visoms šeimoms, nepaisant jos dydžio. Kadangi dotacijos dydis skaičiuojamas nuo turto vertės, o maksimali riba nustatoma nuo 87 tūkst., – šis dydis nekeičiamas nuo pat programos pradžios (2018 m.) –, tikėtina, kad didžioji šeimų dalis prašys maksimalios – 6,5 tūkst. sumos. Tokiu atveju šeimoms, kurios neturi vaikų, paramos intensyvumas mažinamas 2 kartais, o toms, kurios turi tris ir daugiau vaikų – 4 kartais. Tai niekaip neatitinka nei šeimos politikos (didesnieji šeimai reikia didesnio, taigi ir brangesnio būsto; valstybė konstituciškai, Šeimos stiprinimo įstatymu bei Demografijos, migracijos ir integracijos politikos 2018–2030 m. strategija yra įsipareigojusi padėti šeimoms auginti vaikus tinkamame būste), nei regioninės politikos (šeimos atsikeliančios su vaikais, yra kur kas sėslesnės, lojalesnės, vartojimą ir paslaugų plėtrą skatinančios) principų. Dėl to teikiame siūlymą ir toliau diferencijuoti paramos intensyvumą, kaip kad Seimas pritarė analogiškam siūlymui 2023 m. gruodžio mėn. svarstytam būsto nuomos kompensacijos maksimalios išmokos diferenciacijai pagal šeimos sudėtį.
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Būsto kredito pirmajam būstui įsigyti suma, pagal kurią apskaičiuojama jaunai šeimai suteikiama subsidija, negali būti didesnė kaip 87 tūkstančiai eurų arba šios sumos ekvivalentas kita valiuta. Subsidijos dydis: 1) jaunoms šeimoms, neauginančioms vaikų ar vaikų, kuriems nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), dydis – 7,5 procentų būsto kredito pirmajam būstui įsigyti sumos; 2) jaunoms šeimoms, auginančioms vieną vaiką ar vieną vaiką, kuriam nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), dydis – 9 procentų būsto kredito pirmajam būstui įsigyti sumos; 3) jaunoms šeimoms, auginančioms du vaikus, kuriems (ar vienam iš jų) gali būti nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), dydis – 10,5 procentų būsto kredito pirmajam būstui įsigyti sumos; 4) jaunoms šeimoms, auginančioms tris ar daugiau vaikų, kuriems (ar vienam iš jų) gali būti nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), dydis – 12 procentų būsto kredito pirmajam būstui įsigyti sumos.“ |
Pritarti iš dalies. |
Siūloma tikslinti Projekto 7 straipsniu keičiamo Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo (toliau – FP įstatymas) 3 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Būsto kredito pirmajam būstui įsigyti suma, pagal kurią apskaičiuojama jaunai šeimai suteikiama subsidija, negali būti didesnė kaip 87 tūkstančiai eurų arba šios sumos ekvivalentas kita valiuta. Subsidijos dydis –
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
||||
4. |
Seimo nariai Linas Kukuraitis, Vilija Targamadzė, Lukas Savickas, Laima Nagienė ir kt., 2024 m. gegužės 13 d |
7 3P,
7 7P,
7 6P,
7 8P
|
5(N), 6(N), 7(N)
1
6
14 |
2 |
|
Argumentai: Žr. argumentus aukščiau.
Pasiūlymas: Papildyti Projekto 7 straipsniu keičiamą įstatymo 3 straipsnį 5 ir 6 dalimis ir jas išdėstyti taip: „5. Jeigu jauna šeima, gavusi šio straipsnio 2 dalyje nustatyto dydžio subsidiją, įgyja teisę į didesnę šio straipsnio 2 dalyje nustatytą subsidiją, jai suteikiama šių subsidijų skirtumo dydžio papildoma subsidija. Kai įgyjama teisė į didesnę šio straipsnio 1 dalies 2 ar 3 punkte nustatyto dydžio subsidiją, kreipimosi dėl papildomos subsidijos metu jauna šeima turi atitikti jaunos šeimos apibrėžimą. Kai įgyjama teisė į didesnę šio straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatyto dydžio subsidiją, kreipimosi dėl papildomos subsidijos metu kiekvienas iš sutuoktinių arba motina ar tėvas, vieni auginantys vaiką (vaikus) ar vaiką (vaikus), kuriems (ar vienam iš jų) gali būti nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), turi būti iki 40 metų (įskaitytinai). 6. Papildoma subsidija skaičiuojama nuo būsto kredito pirmajam būstui įsigyti likučio sumos, buvusios tą dieną, kurią jauna šeima, gavusi būsto kreditą pirmajam būstui įsigyti (toliau – kredito gavėjas), kreipėsi į kredito davėją, įrašytą į viešąjį kredito davėjų sąrašą (toliau – kredito davėjas), su prašymu pakeisti su kredito davėju sudarytą sutartį dėl būsto kredito pirmajam būstui įsigyti (toliau – kreditavimo sutartis). Kredito gavėjas, norintis gauti papildomą subsidiją, turi būti įvykdęs pagal kreditavimo sutartį prisiimtus skolinius įsipareigojimus iki tos dienos, kurią kreipiasi į kredito davėją su prašymu pakeisti kreditavimo sutartį.“ |
Pritarti iš dalies. |
Siūloma papildyti Projekto 7 straipsniu keičiamo FP įstatymo 3 straipsnį 5, 6 ir 7 dalimis ir jas išdėstyti taip: „5. Jeigu jauna šeima, gavusi šio straipsnio 2 dalyje nustatyto dydžio subsidiją, įgyja teisę į didesnę šio straipsnio 2 dalyje nustatytą subsidiją, jai suteikiama šių subsidijų skirtumo dydžio papildoma subsidija (toliau – papildoma subsidija). Kai įgyjama teisė į papildomą subsidiją, kreipimosi dėl papildomos subsidijos metu kiekvienas iš sutuoktinių arba motina ar tėvas, vieni auginantys vaiką (vaikus) ar vaiką (vaikus), kuriems (ar vienam iš jų) nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), turi būti iki 40 metų (įskaitytinai). 6. Papildoma subsidija skaičiuojama nuo būsto kredito pirmajam būstui įsigyti likučio sumos, buvusios tą dieną, kurią šeima, gavusi būsto kreditą pirmajam būstui įsigyti (toliau – kredito gavėjas), kreipėsi į kredito davėją, įrašytą į viešąjį kredito davėjų sąrašą (toliau – kredito davėjas), su prašymu pakeisti su kredito davėju sudarytą sutartį dėl būsto kredito pirmajam būstui įsigyti (toliau – kreditavimo sutartis). Kredito gavėjas, norintis gauti papildomą subsidiją, turi būti įvykdęs pagal kreditavimo sutartį prisiimtus skolinius įsipareigojimus iki tos dienos, kurią kreipiasi į kredito davėją su prašymu pakeisti kreditavimo sutartį. 7. Papildoma subsidija šeimai išmokama ne vėliau kaip per keturis mėnesius nuo kreipimosi į kredito davėją su prašymu pakeisti kreditavimo sutartį dienos.“
Siūloma atitinkamai patikslinti Projekto 7 straipsniu keičiamo FP įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2 punktą dėl santrumpos „kreditavimo sutartis” įvedimo ir išdėstyti jį taip: „2) finansinę paskatą pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms gavusios jaunos šeimos, per pirmuosius 5 metus nuo nuosavybės teisės į įsigytą būstą įgijimo dienos perleisdamos kito asmens nuosavybėn už būsto kreditą pirmajam būstui įsigyti įsigytą būstą, kreditavimo sutartyje
Taip pat siūloma papildyti Projekto 7 straipsniu keičiamo FP įstatymo 6 straipsnį 6 dalimi ir ją išdėstyti taip: „6. Šeima, kuri įgyja teisę į papildomą subsidiją, dėl papildomos subsidijos gavimo kreipiasi į savivaldybės administraciją ir kredito davėją šiame straipsnyje nustatyta tvarka.“
Siūloma atitinkamai patikslinti Projekto 7 straipsniu keičiamo FP įstatymo 8 straipsnio 14 dalį ir ją išdėstyti taip: „14. Šeimų prašymai dėl papildomos subsidijos, pateikti iki 2024 m. gruodžio 31 d., baigiami nagrinėti, vadovaujantis iki 2024 m. gruodžio 31 d. galiojusiomis Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo nuostatomis.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
||||
5. |
Seimo narys Mindaugas Lingė, 2024 m. gegužės 28 d. |
7 8P |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į užsitęsusias teisėkūros procedūras, reikalinga patikslinti projekto 8 straipsnyje numatytas datas, vietoj 2024 m. gegužės 31 d., numatant 2024 m. birželio 30 d., o vietoj 2024 m. birželio 1 d., numatant 2024 m. liepos 1 d.
Pasiūlymas: 8 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 1–6 straipsnius ir šio straipsnio 3, 4, 9 2. Šio įstatymo 1–6 straipsniai, šio straipsnio 9 3. Socialinės apsaugos ir darbo ministras iki 2024 m. 4. Iki 2024 m. gruodžio 31 d.: 1) socialinės apsaugos ir darbo ministras priima šio įstatymo 7 straipsnyje išdėstyto Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus; 2) Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ar jos įgaliota institucija inicijuoja sutarčių dėl būsto kredito pirmajam būstui įsigyti teikimo (subsidijų finansavimo) tvarkos pakeitimą. 5. Šio įstatymo 7 straipsnyje išdėstyto Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo 3 straipsnio 3 dalies ir 9 straipsnio, išskyrus minėto straipsnio 1 dalies 3 ir 7 punktus, nuostatos taikomos iki 2024 m. gruodžio 31 d. ar vėliau kredito gavėjų su kredito davėjais sudarytoms sutartims dėl būsto kredito pirmajam būstui įsigyti (toliau šiame straipsnyje – kreditavimo sutartys). 6. Šio įstatymo 7 straipsnyje išdėstyto Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo 5 straipsnio 2 ir 3 dalių nuostatos taikomos kredito gavėjams sudarant kreditavimo sutartis pagal prašymus dėl teisės į finansinę paskatą pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms patvirtinimo (toliau šiame straipsnyje – prašymai), pateiktus 2025 m. sausio 1 d. ar vėliau. 7. Šio įstatymo 7 straipsnyje išdėstyto Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punkto nuostatos taikomos šeimoms, kurių prašymai pateikti 2025 m. sausio 1 d. ar vėliau. 8. Šio įstatymo 7 straipsnyje išdėstyto Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2 punkto ir 7 straipsnio 2–4 dalių nuostatos taikomos šeimoms, sudariusioms kreditavimo sutartis iki 2024 m. gruodžio 31 d. ar vėliau. 9. Iki 2024 m. 10. Iki 2024 m. gruodžio 31 d. pateikti prašymai baigiami nagrinėti ir pagal juos išduodamos pažymos, patvirtinančios jaunos šeimos teisę į finansinę paskatą pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms, bei sudaromos kreditavimo sutartys, vadovaujantis iki 2024 m. gruodžio 31 d. galiojusiomis Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo nuostatomis, išskyrus šio straipsnio 5 ir 8 dalyse numatytus atvejus. 11. Šeimos, kurios iki 2024 m.
1) šeimoms, nurodytoms šio straipsnio 11 dalyje; 2) šeimoms, kurios pateikė prašymus iki 2024 m. 3) šeimoms, kurios pateikė prašymus 2025 m.
|
Pritarti. |
Siūloma patikslinti Projekto 7 straipsniu keičiamo FP įstatymo 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „8 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 1–6 straipsnius ir šio straipsnio 3, 4, 9 ir 13 dalis, įsigalioja 2025 m. sausio 1 d. 2. Šio įstatymo 1–6 straipsniai, šio straipsnio 9 dalis įsigalioja 2024 m. liepos 1 d. 3. Socialinės apsaugos ir darbo ministras iki 2024 m. birželio 30 d. priima šio įstatymo 3 ir 4 straipsnių įgyvendinamuosius teisės aktus. 4. Iki 2024 m. gruodžio 31 d.: 1) socialinės apsaugos ir darbo ministras priima šio įstatymo 7 straipsnyje išdėstyto Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus; 2) Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ar jos įgaliota institucija inicijuoja sutarčių dėl būsto kredito pirmajam būstui įsigyti teikimo (subsidijų finansavimo) tvarkos pakeitimą. 5. Šio įstatymo 7 straipsnyje išdėstyto Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo 3 straipsnio 3 dalies ir 9 straipsnio, išskyrus minėto straipsnio 1 dalies 3 ir 7 punktus, nuostatos taikomos iki 2024 m. gruodžio 31 d. ar vėliau kredito gavėjų su kredito davėjais sudarytoms sutartims dėl būsto kredito pirmajam būstui įsigyti (toliau šiame straipsnyje – kreditavimo sutartys). 6. Šio įstatymo 7 straipsnyje išdėstyto Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo 5 straipsnio 2 ir 3 dalių nuostatos taikomos kredito gavėjams sudarant kreditavimo sutartis pagal prašymus dėl teisės į finansinę paskatą pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms patvirtinimo (toliau šiame straipsnyje – prašymai), pateiktus 2025 m. sausio 1 d. ar vėliau. 7. Šio įstatymo 7 straipsnyje išdėstyto Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punkto nuostatos taikomos šeimoms, kurių prašymai pateikti 2025 m. sausio 1 d. ar vėliau. 8. Šio įstatymo 7 straipsnyje išdėstyto Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2 punkto ir 7 straipsnio 2–4 dalių nuostatos taikomos šeimoms, sudariusioms kreditavimo sutartis iki 2024 m. gruodžio 31 d. ar vėliau. 9. Iki 2024 m. birželio 30 d. pateikti prašymai baigiami nagrinėti ir pagal juos išduodamos pažymos, patvirtinančios jaunos šeimos teisę į finansinę paskatą pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms, bei sudaromos kreditavimo sutartys, vadovaujantis iki 2024 m. birželio 30 d. galiojusiomis Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo nuostatomis ir pagal iki 2024 m. birželio 30 d. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainėje paskelbtą informaciją apie Lietuvos Respublikos regionus, kurių teritorijose pirmąjį būstą įsigyjančios jaunos šeimos turėjo teisę į finansinę paskatą iki 2024 m. birželio 30 d. 10. Iki 2024 m. gruodžio 31 d. pateikti prašymai baigiami nagrinėti ir pagal juos išduodamos pažymos, patvirtinančios jaunos šeimos teisę į finansinę paskatą pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms, bei sudaromos kreditavimo sutartys, vadovaujantis iki 2024 m. gruodžio 31 d. galiojusiomis Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo nuostatomis, išskyrus šio straipsnio 5 ir 8 dalyse numatytus atvejus. 11. Šeimos, kurios iki 2024 m. gruodžio 31 d. pateikė prašymus ir, vadovaujantis iki 2024 m. gruodžio 31 d. galiojusiomis Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo nuostatomis, buvo įrašytos į jaunų šeimų, laukiančių finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms, sąrašą (toliau šiame straipsnyje – sąrašas), socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka turi teisę kreiptis dėl finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms, vadovaudamosi šio įstatymo 7 straipsnyje išdėstyto Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo nuostatomis. Tokiu atveju jos išbraukiamos iš sąrašo ir šie šeimų prašymai (pagal jų užregistravimo savivaldybės administracijoje datą ir laiką) nagrinėjami pirmiausia. 12. 2025 m. sausio 1 d. ar vėliau Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai skyrus einamųjų metų valstybės biudžeto asignavimų pažymoms išduoti iš programai vykdyti skirtų lėšų, finansinė paskata pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms teikiama laikantis šio eiliškumo: 1) šeimoms, nurodytoms šio straipsnio 11 dalyje; 2) šeimoms, kurios pateikė prašymus iki 2024 m. gruodžio 31 d.; 3) šeimoms, kurios pateikė prašymus 2025 m. sausio 1 d. ar vėliau, išskyrus šeimas, nurodytas šio straipsnio 11 dalyje. 13. Šeimų prašymai dėl papildomos subsidijos, pateikti iki 2024 m. gruodžio 31 d., baigiami nagrinėti, vadovaujantis iki 2024 m. gruodžio 31 d. galiojusiomis Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo nuostatomis.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
Komiteto pirmininkas Mindaugas Lingė
Biudžeto ir finansų komiteto biuro patarėja Agnė Narščiuvienė