Argumentai:
Finansų
ministerija, atsakydama į Ekonomikos ir inovacijų
ministerijos 2023 m. gegužės 30 d. raštą Nr. (4.5-82E)-3-1957 dėl įstatymo
projekto derinimo, pažymėjo, kad vadovaujantis
Valstybės lėšomis privalomuoju sveikatos draudimu draudžiamų asmenų skaičiaus
prognozavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Valstybinės ligonių kasos prie
Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2011 m. gegužės 10 d. įsakymu
Nr. 1K-81 „Dėl Valstybės lėšomis privalomuoju sveikatos draudimu draudžiamų
asmenų skaičiaus prognozavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 5 punktu
Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos kasmet iki
einamųjų metų antro ketvirčio pabaigos teikia ateinančių metų valstybės
lėšomis draudžiamų asmenų skaičiaus prognozę Sveikatos apsaugos ministerijai
ir Finansų ministerijai ir vėliau šie duomenys nėra tikslinami, todėl
priėmus siūlomus pakeitimus valstybės biudžeto asignavimai už draudžiamuosius
2024 m. nebus didinami.
Manytina, kad įstatymai, kurių įgyvendinimui reikalingos valstybės
biudžeto lėšos, turėtų būti priimami tik reikalingas lėšas numačius biudžete.
Siekiant tinkamai pasirengti įstatymo įgyvendinimui ir numatyti
įstatymo įgyvendinimui reikalingas lėšas, siūlytina įstatymo įsigaliojimo
datą pavėlinti, nukeliant ją į 2025 m.
sausio 1 d.
Pasiūlymas: pakeisti 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„2 straipsnis. Įstatymo
įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2
dalį, įsigalioja 2024 2025 m. sausio
1 d.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2023 2024
m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“
|