LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Socialinių reikalų ir darbo komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (1)
DĖL Lietuvos Respublikos SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ĮSTATYMO Nr. X-493 1, 2, 3, 4, 6, 8, 11, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 26, 29, 34, 38 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 61, 193, 201, 202 STRAIPSNIAIS ir 36, 37 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-1095(2)
2021-12-22 Nr. 103-P-53
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mindaugas Lingė – Komiteto pirmininkas, Vilija Aleknaitė-Abramikienė, Rima Baškienė, Algimantas Dumbrava, Justas Džiugelis, Vaida Giraitytė-Juškevičienė, Gintautas Kindurys, Linas Kukuraitis, Monika Ošmianskienė, Algirdas Sysas, Jonas Varkalys; komiteto biuras: Evelina Bulotaitė – biuro vedėja, patarėjos: Dalia Aleksejūnienė, Diana Jonėnienė, Asta Kazlauskienė, Ieva Kuodienė, padėjėjos: Renata Liekienė, Indrė Žukauskaitė.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-12-17 |
2 (2),
18 (202),
18 (202) |
4 (41)
(1),
(7) |
|
|
Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas. 1. Įstatymo projekto 2 straipsnyje išdėstyto keičiamo įstatymo 2 straipsnį 41 dalimi siūloma apibrėžti sąvoką ,,metodinis kompleksinių paslaugų šeimai centras“, nustatant, kad tai ,,socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka atrinktas juridinis asmuo, kuris teikia metodinę pagalbą organizuojant ir (ar) teikiant kompleksines paslaugas šeimai, gerinant jų kokybę, dalijasi gerąja šių paslaugų teikimo patirtimi“. Pažymėtina, kad Europos Sąjungos ar kitose Europos ekonominės erdvės susitarimą pasirašiusiose valstybėse įsteigtos įmonės gali neturėti juridinio asmens statuso, taip pat Lietuvos Respublikoje gali veikti užsienyje registruotos įmonės padalinys, kuris pagal Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą nėra laikomas juridiniu asmeniu. Atsižvelgiant į tai, siūlytina sąvoką „juridinis asmuo“ keisti į sąvoką „juridinis asmuo ar kita organizacija, jų padalinys“. Analogiška pastaba išsakytina ir dėl projekto 18 straipsniu dėstomų keičiamo įstatymo 202 straipsnio 1 ir 7 dalių. |
Pritarti. |
1. Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnio 4 dalimi dėstomo keičiamo įstatymo 2 straipsnio 41 dalį ir ją išdėstyti taip: „41. Metodinis kompleksinių paslaugų šeimai centras – socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka atrinktas juridinis asmuo ar kita organizacija, jų padalinys, kuris teikia metodinę pagalbą organizuojant ir (ar) teikiant kompleksines paslaugas šeimai, gerinant jų kokybę, dalijasi gerąja šių paslaugų teikimo patirtimi.“
2. Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 18 straipsniu dėstomo keičiamo įstatymo 202 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1.
Socialinių paslaugų srities darbuotojų reguliaciją vykdo Lietuvos socialinio
darbo taryba, Socialinių paslaugų priežiūros departamentas
3. Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 18 straipsniu dėstomo keičiamo įstatymo 202 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: „7. Socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka atrinktas juridinis asmuo ar kita organizacija, jų padalinys organizuoja ir (ar) vykdo socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinės kompetencijos tobulinimą socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka.“
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-12-17 |
4 (4) |
2 (1) |
(10) |
|
2. Įstatymo projekto 4 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 4 straipsnio 10 punkte apibrėžiamas subsidiarumo principas. Siūlytina apibrėžtyje vartojamą formuluotę „Valdant, skiriant ir teikiant socialines paslaugas, laikomasi subsidiarumo principo, struktūruojančio pagalbą <...>“ tikslinti, nes abejotina, ar principas gali struktūruoti pagalbą. Be to, formuluotė „struktūruoti pagalbą“ stokoja teisinio aiškumo, todėl gali kilti neaiškumų taikant šią nuostatą. Siūlytina šią dalį tikslinti nurodytais aspektais. |
Pritarti. |
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 4 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 4 straipsnio 10 punktą ir jį išdėstyti taip: „10) subsidiarumo. Valdant, skiriant ir teikiant socialines paslaugas,
laikomasi subsidiarumo principo,
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-12-17 |
18 (202) |
(1) |
|
|
3. Atsižvelgiant į tai, kad galiojančio Socialinių paslaugų įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 3 punkte įvestas Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos trumpinys ,,Socialinių paslaugų priežiūros departamentas“, įstatymo projekto 18 straipsniu keičiamo įstatymo 202 straipsnio 1 dalyje brauktini pertekliniai žodžiai ,,prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Socialinių paslaugų priežiūros departamentas)“. |
Pritarti. |
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 18 straipsniu dėstomo keičiamo įstatymo 202 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Socialinių paslaugų srities darbuotojų
reguliaciją vykdo Lietuvos socialinio darbo taryba, Socialinių paslaugų
priežiūros departamentas
|
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
4. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Mindaugas Lingė
Komiteto biuro patarėja Asta Kazlauskienė