LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ALTERNATYVIŲJŲ KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ VALDYTOJŲ ĮSTATYMO NR. XII-1467 3, 4, 14, 18, 22, 41, 43, 55, 56, 60, 61 STRAIPSNIŲ, PRIEDO PAKEITIMO ir ĮSTATYMO papildymo 391, 411 ir 431 straipsniais ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2021-11-22 Nr. XIVP-1097

Vilnius

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 2 straipsnio 2 dalimi siūlomoje papildyti Lietuvos Respublikos alternatyviųjų kolektyvinio investavimo subjektų valdytojų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 4 straipsnio 51 dalyje vartojama formuluotė „nurodytas paslaugas (ta apimtimi)“ tikslintina. Pažymėtina, jog iš projekto nuostatų nurodytą formuluotę galima suprasti dvejopai – kad skliausteliuose nurodytas tik paaiškinimas arba kad suformuluota papildoma sąlyga. Tuo atveju, jei skliausteliuose nurodytas tik paaiškinimas, tai jis laikytinas pertekliniu, nes paslaugos yra išvardintos, o tuo atveju, jei tai papildoma sąlyga, ji dėstytina ne skliausteliuose. Siekiant teisinio aiškumo nuostatą siūlytina patikslinti.

2. Projekto 5 straipsnio 2 ir 3 dalys sukeistinos vietomis. Pritarus šiai pastabai atitinkamai tikslintina nuoroda projekto 17 straipsnio 1 dalyje.

3. Pažymėtina, kad Seime yra registruotas Alternatyviųjų kolektyvinio investavimo subjektų valdytojų įstatymo Nr. XII-1467 10, 24 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo projektas (reg. Nr. XIVP-1068), kurio 3 straipsniu taip pat keičiamas keičiamo įstatymo priedas, o šio pakeitimo įsigaliojimas numatytas 2022 m. sausio 1 d. Atsižvelgus į tai, abiejų projektų nuostatos derintinos tarpusavyje. Nesuderinus abiejų projektų nuostatų, dalies projektu siūlomų pakeitimų 2022 m. sausio 1 d. neliktų.

4. Projekto 17 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos Lietuvos banko gauti, bet neišnagrinėti prašymai išduoti sutikimą arba atlikti kitus veiksmus baigiami nagrinėti prašymo pateikimo metu galiojusių teisės aktų nustatyta tvarka, o sprendimai priimami sprendimo priėmimo metu galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka. Teikiamas siūlymas stokoja teisinio aiškumo ir nuoseklumo. Pažymėtina, jog prašymo nagrinėjimas baigiamas sprendimo dėl tokio prašymo priėmimu, todėl neaišku, kaip aptariamą nuostatą reikėtų taikyti.

 

 

 

 


 

 

Departamento direktorius                                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. Dulevičiūtė – Akimovienė, tel. (8 5) 239 6164, el. p. [email protected]

D. Petrauskaitė, tel. (8 5) 239 6376, el. p. [email protected]