Argumentai:
pirma – vidaus audito tarnyboms, jų vadovams ir vidaus
auditoriams, kaip viešosios finansų kontrolės subjektams suteikti viešojo
administravimo įgaliojimai ir jie, kaip viešosios
finansų kontrolės subjektai turi išskirtinius požymius, vykdo išskirtines
funkcijas valstybės valdyme ir užima išskirtinę vietą visoje valdymo ir
kontrolės sistemoje;
antra – vidaus audito tarnybos nėra struktūriniai vienetai,
užtikrinantys valstybės ir savivaldybių institucijų darbą ir funkcijas. Šios
tarnybos atlieka valstybės ir savivaldybių institucijų viešosios finansų
kontrolės vidaus audito funkcijas;
trečia –
vidaus audito tarnybos turi nepriklausomumą ir, kaip minėta, kontroliuoja
vidaus kontrolės, įskaitant vidaus administravimą, veiklą, teikia dėl jos
išvadas ir rekomendacijas aukščiausiai vadovybei, ir minėtų rekomendacijų
pagrindu viešojo administravimo subjektai priima sprendimus (leidžia teisės
aktus, tvirtina taisykles, reglamentus, tvarkas, keičia struktūrą ir t.t).
Atsižvelgiant į tai kas išdėstyta, pabrėžiant,
kad vidaus auditoriai neatlieka tik vidaus administravimo funkcijų (žr.
pasiūlymus įstatymo projektams Nr. XIVP-2094(4)) ir XIVP-2096(4)), siūlytina palikti
šiuo metu galiojantį teisinį reglamentavimą, kuris apibrėžia, kad Vidaus
audito tarnybos vadovas ir vidaus auditoriai yra karjeros valstybės
tarnautojai.
Pasiūlymas:
1. Išbraukti įstatymo
projekto 4 straipsnį:
„4 straipsnis. 68 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 68 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Vidaus audito tarnybos vadovas ir vidaus auditoriai yra darbuotojai,
dirbantys pagal darbo sutartis. Pretendentų į vidaus audito tarnybos vadovo
pareigas konkurso komisijos nariu turi būti kviečiamas Lietuvos Respublikos
finansų ministerijos atstovas.“
2. Atitinkamai suderinti įstatymo projekto straipsnių numeraciją.
|