PASIŪLYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1316 PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2066(3)

 

2023-01 -

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1

1

(1)

 

(2)

 

Argumentai:

Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomame VTĮ valstybės tarnautojų atstovavimo, kolektyvinių sutarčių sudarymo, profesinių sąjungų veiklos klausimams reglamentuoti skiriama palyginti nedaug dėmesio. Konkrečių nuostatų stoka gali paskatinti dalies įstaigų administracijų bendradarbiavimo su profesinėmis sąjungomis vengimu.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomą Valstybės tarnybos įstatymo 1 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Tiek, kiek nereglamentuoja šis įstatymas, valstybės tarnautojų darbo santykius, socialines ir kitas garantijas nustato Lietuvos Respublikos darbo kodeksas ir kiti darbo santykius ir socialines garantijas reglamentuojantys teisės aktai. Kolektyvinėse sutartyse galima susitarti dėl geresnių darbo užmokesčio, skatinimo sąlygų, atostogų, socialinių ar kitų garantijų, negu nustatyta šiame įstatyme ar kitose darbo teisės normose; ilgesnės nei įstatymų nustatyta mokamo tarnybos laiko, kurį valstybės tarnautojai – profesinių sąjungų atstovai gali skirti su atstovavimu susijusių pareigų vykdymui, trukmės.“

2

1

 

 

Argumentai:

Pagal Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo VTĮ 13 straipsnį numatyta sukurti pretendentų į aukštesniųjų vadovų pareigas rezervą, tačiau projekte nebelieka galiojančiame VTĮ įtvirtinto pretendentų į kitų valstybės tarnautojų pareigas rezervo. Manytina, kad tikslinga tausoti ne tik vadovų, bet ir kitų valstybės tarnautojų sukauptą patirtį ir įgytas kompetencijas, kurių ugdymui buvo naudojamos ir valstybės ar savivaldybių biudžetų lėšos.

 

Pasiūlymas:

Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomą VTĮ papildyti nauju 131 ar 14  straipsniu ir šalia pretendentų į aukštesniųjų vadovų pareigas rezervo numatyti ir pretendentų į kitas valstybės tarnautojų pareigas rezervą, į kurį įtraukti asmenys / valstybės tarnautojai galėtų grįžti į valstybės tarnybą supaprastinta tvarka.

3

1

(19)

 

(1)

 

Argumentai:

Pagal Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomą VTĮ valstybės tarnautojams nebebūtų mokamas priedas už tarnybos stažą. Manytina, kad Tarnybos stažo Lietuvos valstybei nuvertinimas karjeros valstybės tarnyboje yra nepagrįstas, ypač tuomet kai nauja redakcija dėstomame VTĮ dar labiau akcentuojamas valstybės tarnautojų lojalumas. Tarnybos stažas tiesiogiai daro įtaką geresniems valstybės tarnautojų veiklos rezultatams, o priedas už stažą turi būti išsaugotas kaip viena iš valstybės tarnybai būdingų motyvacijos priemonių.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomą Valstybės tarnybos įstatymo 19 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Valstybės tarnautojo darbo užmokestį sudaro:

1) pareiginė alga;

2) priemokos ir priedas už tarnybos Lietuvos valstybei stažą;

3) mokėjimas už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties, viršvalandinį darbą ir budėjimą.“

4

1

(21)

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomą Valstybės tarnybos įstatymo 21 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„21 straipsnis. Priemokos ir priedas už tarnybos Lietuvos valstybei stažą

1. Valstybės tarnautojui  skiriamos šios priemokos:

1) už pavadavimą, kai raštu pavedama laikinai atlikti ir kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, pareigybei nustatytas funkcijas, ar profesinės karo tarnybos kario pareigybei nustatytas funkcijas, išskyrus funkcijas, kurių valstybės tarnautojas negali atlikti dėl profesinės karo tarnybos specifikos. Priemokos už pavadavimą dydį nustato valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo, tačiau ši priemoka negali būti mažesnė kaip 10 procentų pareiginės algos;

2) už papildomų užduočių, suformuluotų raštu, atlikimą, kai dėl to viršijamas įprastas darbo krūvis arba kai atliekamos pareigybės aprašyme nenumatytos funkcijos. Priemokos už papildomų užduočių atlikimą dydį nustato valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo, tačiau ši priemoka negali būti mažesnė kaip 10 procentų pareiginės algos;

3) už įprastą darbo krūvį viršijančią veiklą, kai yra padidėjęs darbų mastas atliekant pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas neviršijant nustatytos darbo laiko trukmės. Priemokos dydį nustato valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo, tačiau ši priemoka negali būti mažesnė kaip 10 procentų pareiginės algos.

2. Valstybės tarnautojui skiriamų priemokų, nurodytų šio straipsnio 1 dalyje, suma negali viršyti 80 procentų pareiginės algos.

3. Valstybės tarnautojams priedą už tarnybos Lietuvos valstybei stažą sudaro vienas procentas pareiginės algos už kiekvienus tarnybos Lietuvos valstybei metus. Šio priedo suma negali viršyti 30 procentų pareiginės algos.“

5

1

(30)

 

 

 

Argumentai:

Pagal Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomame VTĮ 30 straipsnyje nurodyta, kad valstybės tarnautojams suteikiamos Darbo kodekse numatytos atostogos. Galiojančio dabar valstybės tarnautojų atostogų reglamentavimo panaikinimas būtų ženklus valstybės tarnybos sąlygų pabloginimas. Toks tarnybos sąlygų pabloginimas nėra pagrįstas išsamiu siūlomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimu. Toks galiojančio valstybės tarnautojų atostogų teisinio reguliavimo keitimas, nustatant trumpesnės trukmės valstybės tarnautojų kasmetines atostogas, alimai pažeidžia teisėtų lūkesčių principą. 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomą Valstybės tarnybos įstatymo 30 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„30 straipsnis. Atostogos

1. Valstybės tarnautojams suteikiamos Darbo kodekse numatytos atostogos 22 darbo dienų trukmės kasmetinės minimalios atostogos. Valstybės tarnautojams, vieniems auginantiems vaiką (įvaikį) iki 14 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų, taip pat valstybės tarnautojams, kurie pripažinti neįgaliaisiais, suteikiamos27 darbo dienų trukmės kasmetinės minimalios atostogos. Valstybės tarnautojams už kiekvienų 5 metų tarnybos stažą suteikiamos 3 darbo dienos kasmetinių papildomų atostogų, tačiau bendra kasmetinių atostogų trukmė negali būti ilgesnė kaip 37 darbo dienos.

2. Be Darbo kodekse šio straipsnio 1 dalyje numatytų atostogų, valstybės tarnautojams suteikiamos šios atostogos:

1) iki 5 darbo dienų trukmės persikėlimo atostogos karjeros valstybės tarnautojui dėl šio įstatymo 14 straipsnyje nustatyto perkėlimo į kitas pareigas kitoje gyvenamojoje vietovėje ir dėl šio įstatymo 16 straipsnyje nustatyto perkėlimo į kitas pareigas Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse, konsulinėse įstaigose, dėl perkėlimo dirbti į specialiąsias misijas, taip pat dėl karjeros valstybės tarnautojo laikino perkėlimo dirbti į tarptautinę ar Europos Sąjungos instituciją ar užsienio valstybės instituciją skiriama iki 5 darbo dienų persikėlimo atostogų. Už šį laikotarpį valstybės tarnautojui mokamas jo vidutinis mėnesinis darbo užmokestis, apskaičiuotas Vyriausybės nustatyta tvarka;

2) valstybės tarnautojui jį į pareigas priimančio asmens ir valstybės tarnautojo susitarimu gali būti suteiktos atostogos dėl dalyvavimo Europos Sąjungos, tarptautinių organizacijų, užsienio valstybių, Lietuvos arba bendrai finansuojamuose paramos teikimo ir (arba) Lietuvos vystomojo bendradarbiavimo projektuose, kuriuose vykdoma su valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos misija ir strateginiais tikslais nesusijusi veikla užsienio valstybėje. Šiuo atveju valstybės tarnautojui paliekamos jo eitos pareigos, tačiau jam nustatytas darbo užmokestis nemokamas;

3) valstybės tarnautojui, turinčiam ne trumpesnį kaip 3 mėnesių tarnybos stažą toje valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje, jo ir į pareigas jį priimančio asmens susitarimu gali būti suteiktos iki vienų metų trukmės atostogos kvalifikacijai tobulinti. Šiuo atveju valstybės tarnautojui paliekamos jo eitos pareigos, tačiau jam nustatytas darbo užmokestis nemokamas. Pasinaudoti šiomis atostogomis valstybės tarnautojas gali ne dažniau kaip vieną kartą per 5 metus;

4) nemokamos atostogos iki 3 mėnesių per vienus darbo metus dėl šeiminių ar kitų aplinkybių gali būti suteikiamos valstybės tarnautoją į pareigas priimančio asmens ir valstybės tarnautojo susitarimu.“

 

Teikia

Seimo nariai