PASIŪLYMAS

DĖL VIDAUS KONTROLĖS IR VIDAUS AUDITO ĮSTATYMO NR. IX-1253 2 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2096(4)

 

2023-05-12

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

(2)

 

 

Argumentai:

Projektuojant viešo administravimo funkcijas siūloma teisės aktuose įtvirtinti viešosios finansų kontrolės subjektų – vidaus audito tarnybų – priskyrimą ūkinio ir (ar) techninio pobūdžio, vidaus administravimo ar panašioms funkcijoms, tačiau:

pirmavidaus audito tarnyboms, jų vadovams ir vidaus auditoriams, kaip viešosios finansų kontrolės subjektams suteikti viešojo administravimo įgaliojimai ir jie, kaip viešosios finansų kontrolės subjektai turi išskirtinius požymius, vykdo išskirtines funkcijas valstybės valdyme ir užima išskirtinę vietą visoje valdymo ir kontrolės sistemoje;

antravidaus audito tarnybos nėra struktūriniai vienetai, užtikrinantys valstybės ir savivaldybių institucijų darbą ir funkcijas. Šios tarnybos atlieka valstybės ir savivaldybių institucijų viešosios finansų kontrolės vidaus audito funkcijas;

trečia – vidaus audito tarnybos turi nepriklausomumą ir, kaip minėta, kontroliuoja vidaus kontrolės, įskaitant vidaus administravimą, veiklą, teikia dėl jos išvadas ir rekomendacijas aukščiausiai vadovybei, ir minėtų rekomendacijų pagrindu viešojo administravimo subjektai priima sprendimus (leidžia teisės aktus, tvirtina taisykles, reglamentus, tvarkas, keičia struktūrą ir t.t).

Atsižvelgiant į tai kas išdėstyta, pabrėžiant, kad vidaus auditoriai neatlieka tik vidaus administravimo funkcijų (žr. pasiūlymą įstatymo projektui Nr. XIVP-2094(4)), o dabar galiojantis teisinis reguliavimas leidžia užtikrinti reikiamą vidaus auditorių statuso diferenciaciją pagal vykdomas funkcijas viešuosiuose juridiniuose asmenyse ir pagal šių asmenų vietą viešojo administravimo subjektų sistemoje (vienose viešuosiuose juridiniuose asmenyse darbo santykiai grindžiami tik Darbo kodekso, kitose gi – dar ir Valstybės tarnybos įstatymo nuostatomis), siūlytina nekeisti galiojančio teisinio reglamentavimo, numatant, kad vidaus auditoriai gali būti valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 2 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Vidaus auditorius – vidaus audito tarnybos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, arba kitą įstatymuose nustatytą statusą turintis asmuo, atliekantys vidaus auditą.“

21. Pakeisti 2 straipsnio 12 dalį ir ją išdėstyti taip:

„12. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžiamos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme.“

 


 

 

Teikia

Seimo narė                                                                                                                   Rasa Budbergytė