LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKININKO ŪKIO ĮSTATYMO NR. VIII-1159  8, 81  STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR 7 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMAS

                                

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai.

Lietuvos Respublikos ūkininko ūkio įstatymo Nr. VIII-1159  8, 81  straipsnių pakeitimo ir 7 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo  projektas (toliau – Įstatymo projektas) parengtas atsižvelgiant į tai, kad valstybės įmonės Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro ir savivaldybių administracijos darbuotojams atsirado galimybė skaitmenizuoti pateiktus duomenų teikėjų prašymus bei prie jų pridedamus dokumentus ir juos sukelti į skaitmenizuotų duomenų bazę, todėl siūloma atsisakyti registro nuostatuose nurodyto reikalavimo ūkininkų pateiktus popierinius prašymus saugoti ūkininko ūkio byloje.

 Įstatymo projekto tikslas – siekiant mažinti administracinę naštą ir gerinti teikiamų Ūkininkų ūkių registro paslaugų kokybę, didinti šių paslaugų elektroninę plėtrą, siūloma atsisakyti perteklinio reikalavimo registro duomenų teikėjams kartu su teikiamais dokumentais pateikti ir popierines dokumentų kopijas. Priėmus įstatymo pakeitimą, bus atitinkamai keičiami ir Ūkininkų ūkių registro nuostatai.

 

 2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai.

Įstatymo projekto iniciatorė (institucija) – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

Įstatymo projekto rengėjas – Žemės ūkio ministerijos Teisės ir personalo skyriaus (vedėjas Algirdas Sereika, tel. 239 1229) Teisės ir personalo skyriaus vyr. specialistas Alfredas Gustas, tel. 239 1049.)

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami Įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai.

Lietuvos Respublikos ūkininko ūkio įstatyme (toliau – galiojantis Ūkininko ūkio  įstatymas)  yra reikalavimas registro duomenų teikėjams kartu su teikiamais dokumentais pateikti ir popierines dokumentų kopijas.

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.

Įstatymo projekte siūloma pripažinti 7 straipsnį negaliojančiu, kuriame buvo įteisintas reikalavimas pateikti dokumentų kopijas, ir pakeisti 8 ir 81straipsnį,  nurodant, kad ūkis turi būti įregistruotas ir ūkio įregistravimo pažymėjimas išduotas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo ir dokumentų, atitinkančių šio Įstatymo projekto 4 straipsnyje nurodančias sąlygas, pateikimo registro tvarkymo įstaigai dienos. Jeigu ūkį įregistruoti atsisakoma, priežastys nurodomos raštu.

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Priėmus įstatymą sumažės administracinė našta. Administracinės naštos ūkio subjektams apskaičiavimo ataskaita pridedama.

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai.

Priimto Įstatymo projekto įtaka kriminogeninei situacijai ir korupcijai nenumatoma. Prielaidų korupcijai pasireikšti nėra.

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

Priėmus Įstatymo projektą, jo įgyvendinimas įtakos verslo sąlygoms neturės.

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios.

Įstatymų keisti ir naujų priimti nereikės.

9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projekte sąvokos neapibrėžiamos.

10. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.

Teikiamas Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatų ir Europos Sąjungos dokumentų reikalavimus.

11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti.

Priėmus Įstatymo projektą, Žemės ūkio ministerijai reikės parengti ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 25 d. nutarimo Nr. 817 „Dėl Ūkininkų ūkių registro nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo projektą.

12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais).

Priimtam Įstatymo projektui įgyvendinti valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų neprireiks.

13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

Rengiant Įstatymo projektą, specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis.

Įstatymo projekto reikšminiai žodžiai: „Ūkininkų ūkių registras“, „ūkininkas“.

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Nėra.