LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Teisės ir teisėtvarkos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PETICIJŲ KONSTITUCINIO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1974
2022-11-30 Nr. 102-P-50
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo komiteto pirmininkas Stasys Šedbaras, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, nariai: Irena Haase, Dainiaus Kreivio pavaduotojas Linas Slušnys, Gabrieliaus Landsbergio pavaduotojas Andrius Vyšniauskas, Česlav Olševski.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjai: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meile Čeputienė, Rivena Zegerienė.
Teisingumo ministerijos atstovai: viceministrė Jurga Greičienė, Teisėkūros politikos grupės vyresnioji patarėja Mėta Matuzevičienė, Teisėkūros politikos grupės patarėja Sandra Vasiulytė-Maliaukė, Seimo Teisės departamento Privatinės teisės skyriaus patarėja Milda Masteikienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-09-15 |
4 |
1 |
|
Įvertinę teikiamo projekto atitiktį Lietuvos Respublikos Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Projekto 4 straipsnio 1 dalyje, be kita ko, nurodoma, kad „Peticijų komisija sudaroma ir jos veikla organizuojama vadovaujantis šiuo įstatymu ir atitinkamai Lietuvos Respublikos Seimo statuto, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo, Vietos savivaldos įstatymo ir peticijų komisijos nuostatų nustatyta tvarka”. Atkreiptinas dėmesys, kad Vyriausybės įstatyme Vyriausybės Peticijų komisijos sudarymo tvarka nėra nustatyta, šio įstatymo 27 straipsnio 4 dalis, pagal kurią „Vyriausybės komisijos sudaromos Vyriausybės pavestoms užduotims atlikti” netraktuotina kaip pagrindas sudaryti Vyriausybės Peticijų komisiją, nes peticijų nagrinėjimas yra įstatyme įtvirtinta funkcija, o ne Vyriausybės pavesta užduotis, todėl aptariama nuoroda į Vyriausybės įstatymą vertintina kaip klaidinanti. Analogiškai vertintina nuoroda į Vietos savivaldos įstatymą. |
Nepritarti |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės Peticijų komisija sudaroma ne Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 27 straipsnio 4 dalies pagrindu, t y. ne Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavestoms užduotims atlikti, o Lietuvos Respublikos peticijų konstitucinio įstatymo pagrindu (toliau – Projektas), tačiau Vyriausybės įstatymo bendrosios komisijų sudarymo ir darbo organizavimo nuostatos taikomos ir šiai komisijai. Pažymėtina, kad Vyriausybės įstatymo 22 straipsnio 15 punktas ir 27 straipsnio 1 dalis (bendros nuostatos apie Vyriausybės komisijų sudarymą), 27 straipsnio 5 dalis (be bendrų nuostatų yra ir nuoroda į tai, kad Vyriausybės komisijų darbo organizavimo tvarką nustato Vyriausybės darbo reglamentas), 37 straipsnio 1 dalis (Vyriausybė valstybės valdymo reikalus sprendžia posėdžiuose visų Vyriausybės narių balsų dauguma priimdama nutarimus) ir 40 straipsnio 1 ir 4 dalys (Vyriausybės nutarimų projektai rengiami, derinami, pristatomi Vyriausybės posėdyje, svarstomi ir priimami Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka) reglamentuoja Vyriausybės komisijų tiek sudarymo, tiek jų veiklos organizavimo tvarką. Konstituciniame įstatyme neturėtų būti nuorodų į žemesnės nei įstatymas galios teisės aktus ir labai detalių procedūrinių nuostatų. Projekte užtenka nuorodos į Vyriausybės įstatymą, nukreipiantį į Vyriausybės darbo reglamentą, kuriame turi (turės) būti įtvirtintos procedūrinės nuostatos dėl Vyriausybės Peticijų komisijos sudarymo, jos veiklos organizavimo ir su jos veikla susijusių Vyriausybės nutarimų priėmimo. Lietuvos
Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15
straipsnyje (nuo Be to, Vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 5 dalyje aiškiai nurodyta, kad įstatymų nustatytais atvejais arba savivaldybės tarybos sprendimu gali būti sudaromos ir kitos nuolatinės bei laikinosios komisijos. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-09-15 |
8 2 |
3 5 |
5
|
2. Projekto 8 straipsnio 3 dalies 5 punkte nurodoma, kad kreipimesi, be kita, ko turi būti nurodomas „prašymas pripažinti kreipimąsi peticija, aiškiai nurodant, kokį šio įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nurodytą klausimą prašoma ar siūloma spręsti”. Atkreiptinas dėmesys, kad 7 straipsnio 1 dalyje nenurodomi jokie konkretūs klausimai, viso labo išdėstyta abstrakcija „Kreipimusi gali būti prašoma ar siūloma spręsti žmogaus teisių ir laisvių apsaugos ar įgyvendinimo klausimus, valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų reformavimo klausimus arba kitus ne tik pareiškėjui, bet ir visai visuomenei ar jos daliai svarbius klausimus”, todėl siūlytina nuorodos į 7 straipsnio 1 dalį atsisakyti. |
Pritarti |
Projekto 8 straipsnio 3 dalies 5 punkto nuostatas tikslinti ir jas išdėstyti taip: „5) prašymas pripažinti kreipimąsi
peticija, aiškiai nurodant, kokį Atsižvelgiant į Seimo Teisės departamento pastabą ir redaguojant išbraukus žodžius „galiojantį“ bei „naują“, taip pat tikslinti Projekto 2 straipsnio 5 dalies nuostatas ir jas išdėstyti taip: „Peticijos teisė ‑ Lietuvos Respublikos
Konstitucijoje laiduojama teisė kreiptis šio įstatymo nustatyta tvarka su
prašymu ar siūlymu spręsti |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-09-15 |
9 4 12 |
5 5 |
4 |
3. Vadovaujantis teisinio aiškumo principu, projekto 9 straipsnyje siūlytina nustatyti maksimalų terminą, per kurį turėtų būti gauti pripažinimo peticija ir peticijos priėmimo nagrinėti klausimams išspręsti reikalingi papildomi dokumentai, duomenys, informacija ar nuomonė. Ta pati pastaba taikytina ir projekto 12 straipsnio 5 daliai, kurioje nėra nustatomas maksimalus kreipimosi trūkumų šalinimo terminas. |
Pritarti iš dalies |
Projekto 4 straipsnio 5 dalies 2 punkte yra nurodytas 20 darbo dienų terminas institucijų ir įstaigų nuomonei ar kitai informacijai pateikti. Papildomai siūloma Projekto 4 straipsnio 5 dalies 4 punkte po žodžio „nustatytą“ ir 12 straipsnio 5 dalies pirmajame sakinyje po žodžio „nustato“ įrašyti žodžius „ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų“. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-09-15 |
11 |
|
|
4. Projekto 11 straipsnyje reikėtų nurodyti terminą, per kurį pareiškėjui ar jo atstovui pranešama apie kreipimosi persiuntimą atitinkamai institucijai. |
Nepritarti |
Projekto 11 straipsnyje nustatytas 5 darbo dienų terminas skirtas kartu ir persiųsti, ir pranešti apie tai pareiškėjui ar jo atstovui. |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-09-15 |
12 |
2 |
5 |
5. Projekto 12 straipsnio 2 dalies 5 punkte siūloma nustatyti, kad kreipimasis nepripažįstamas peticija, jeigu „pareiškėjas nepagrindžia kreipimesi išdėstyto prašymo ar siūlymo”. Pastebėtina, kad galiojančios redakcijos Peticijų įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 4 punkte analogiškas kreipimosi nepripažinimo peticija pagrindas formuluojamas taip: „pareiškėjas visiškai nepagrindžia kreipimesi išdėstytų reikalavimų ir siūlymų <…>”. Mūsų nuomone, teikiamas projektas šiuo atžvilgiu kreipimusis teikiantiems pareiškėjams nustato gerokai griežtesnius reikalavimus, kadangi net ir nedidelis kreipimąsi pagrindžiančių argumentų trūkumas jau galėtų būti traktuojamas kaip suteikiantis priežastį kreipimosi nepripažinti peticija. Siekiant užtikrinti efektyvų peticijos teisės įgyvendinimą, siūlytina projekto 12 straipsnio 2 dalies 5 punkte po žodžio „pareiškėjas” įrašyti žodį „visiškai”. |
Nepritarti |
Žodis „visiškai“ gali sukelti abejonių, dėl jo vertinamojo pobūdžio prasmės visada galima bus teigti, kad truputį pagrįsta. O formuluotė „nepagrindžia“ reiškia „nė kiek nepagrindžia“. Pagal formuluotę „visiškai nepagrindžia kreipimosi“ galėtų būti vertinama, kad kreipimasis yra nesuprantamas, o tokiu atveju pagal Projekto 10 straipsnio 2 dalį toks kreipimasis būtų paliekamas nenagrinėtas. Peticijų komisija turi nuspręsti, ar kreipimąsi galima laikyti „iš esmės“ pagrįstu. Projektu nereikalaujama, kad pareiškėjas visa apimtimi pagrįstų kreipimesi nurodytą prašymą ar siūlymą, todėl net iš dalies pagrindus kreipimesi nurodytą prašymą ar siūlymą nebus pagrindo šio kreipimosi nepripažinti peticija pagal Projekto 12 straipsnio 2 dalies 5 punktą. |
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-09-15 |
12 |
2 |
6 |
6. Projekto 12 straipsnio 2 dalies 6 punkte siūlytina patikslinti, kad čia nurodomas vienerių kalendorinių metų terminas. |
Pritarti |
|
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-09-15 |
12 13 |
3 3N |
|
7. Siūlytina tikslinti projekto 12 straipsnio 3 dalies žodžių junginį „jeigu gauta informacija“, aiškiai nurodant, koks subjektas ir kokiais terminais turėtų informuoti instituciją, kuriai persiųstas peticija nepripažintas kreipimasis, apie tai, kad kreipimosi nagrinėjimas kitų teisės aktų nustatyta tvarka turėtų būti stabdomas. |
Pritarti |
Siūloma papildyti Projekto 13 straipsnį nauja 3 dalimi (atitinkamai pernumeruojant kitas straipsnio dalis), ir ją išdėstant taip: „3. Jeigu apskųstas sprendimas nepripažinti kreipimosi peticija, kai kreipimasis pagal šio įstatymo 12 straipsnio 3 dalį buvo persiųstas nagrinėti kitų teisės aktų nustatyta tvarka, peticijų komisija apie tokį skundą per 3 darbo dienas nuo jo gavimo dienos informuoja instituciją, kuri nagrinėja tą kreipimąsi kitų teisės aktų nustatyta tvarka.“ |
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-09-15 |
12 |
5 |
|
8. Projekto 12 straipsnio 5 dalyje numatoma, kad tais atvejais, kai „kreipimasis“ neatitinka tam tikrų reikalavimų (pvz., nepateiktas pareiškėjo atstovo įgaliojimą patvirtinantis dokumentas), tuomet peticijų komisija nustato terminą trūkumams pašalinti ir apie tai per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos praneša pareiškėjui ar jo atstovui; nurodytus trūkumus ištaisius, peticijų komisija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo nustatyto termino trūkumams pašalinti pabaigos priima sprendimą priimti peticiją nagrinėti. Pažymėtina, kad sprendimai dėl peticijos priėmimo nagrinėti priimami tik po to, kai kreipimasis jau buvo pripažintas peticija (projekto 12 straipsnio 4 dalis). Dėl to, mūsų nuomone, projekto 12 straipsnio 5 dalyje reikėtų nuosekliai vartoti sąvoką „peticija”. Kita vertus, svarstytina, ar išties tikslinga projekto 12 straipsnio 5 dalyje nurodytus techninio pobūdžio klausimus (pvz., pareiškėjo vardo patikslinimą) spręsti ne prieš, o po to, kai kreipimasis buvo pripažintas peticija, - juo labiau, kad projekto 12 straipsnio 5 dalyje vardijami peticijos trūkumai peticijų komisijai paprastai turėtų būti žinomi nuo tada, kai kreipimasis užregistruojamas projekto 8 straipsnio 5 dalyje nustatyta tvarka. |
Pritarti iš dalies |
Siūloma tikslinti Projekto 12 straipsnio 5 dalies pirmąjį sakinį, nustatant: „Jeigu žinomi Šiuo atveju sąvoka „peticija“ netinka, nes Projekto 8 straipsnyje dėstomi būtent kreipimosi formos, turinio ir pateikimo reikalavimai. Projekto rengėjams konsultuojantis su peticijų komisijomis, nuspręsta nekeisti dabar nustatyto sprendimų priėmimo eiliškumo, nes pirmiausia yra svarstoma, ar pagal turinį kreipimasis pripažintinas peticija, o paskui sprendžiama dėl jos priėmimo pagal formalius dalykus. Jeigu pagal turinį būtų nepripažįstama peticija, dėl priėmimo iš viso būtų nesprendžiama. Pastebėtina ir tai, kad nesprendžiant peticijos priėmimui būtinų formalių klausimų, nepripažintas peticija kreipimasis pagal Projekto 12 straipsnio 3 dalį gali būti perduodamas ar persiunčiamas nagrinėti kitų teisės aktų nustatyta tvarka. |
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-09-15 |
15 |
|
|
9. Siekiant nuoseklaus sąvokų vartojimo projekto tekste projekto 15 straipsnyje siūlytina įvardyti ne „jo rengėją“, o „pareiškėją ar jo atstovą“. |
Pritarti |
Siūloma patikslinti Projekto 15 straipsnį, jame nustatant „<...>Apie
tai informuojamas |
10. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-09-15 |
2 4 7 12 15 18 19 20 |
|
|
10. Projekto tekste nenuosekliai vartojamos sąvokos „kreipimesi išdėstytas prašymas ar siūlymas“, „kreipimesi išdėstyti prašymai ar siūlymai“, „peticijoje pateiktas prašymas ar siūlymas“, „peticijoje pateikti prašymai ar siūlymai“. Vartojama terminologija vienodinta, atsižvelgiant į tai, kad tikriausiai kreipimesi (peticijoje) galėtų būti išdėstytas daugiau nei vienas prašymas ar siūlymas. |
Pritarti iš dalies |
Siūloma tikslinti Projekto 4 straipsnio 6 dalį, 7 straipsnio pavadinimą ir 2 dalį, 12 straipsnio 8 dalį, 15 straipsnį, 18 straipsnio 2, 4 ir 5 dalis, 19 straipsnio pavadinimą ir 1, 2 ir 3 dalis, 20 straipsnį, nurodant vienaskaitą (prašymas ar siūlymas), kartu atitinkamai vienaskaitos forma nurodant ir žodžius kreipimasis ar peticija. Vienodinant Peticijų konstitucinio įstatymo projekto ir Seimo statuto projekte vartojamas sąvokas, tikslinamos ir Projekto nuostatos, t.y. vietoje žodžio „išdėstytu“ įrašoma „pateiktu“. Kartu tikslinant Projekto 15 straipsnį, siūloma nustatyti, kad
„<...> projektas, kurio nuostatos atitinka Atkreiptinas dėmesys, kad daugiskaita (prašymai ar siūlymai) Projekte vartotina tokiu atveju, kai kalbama apie keletą dokumentų (kreipimaisi ar peticijos). |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo narys Edmundas Pupinis 2022-10-14 |
13 |
4 |
|
|
Argumentai: Projekto 13 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad gautas skundas dėl peticijų komisijos sprendimo nepripažinti kreipimosi peticija ar atsisakyti priimti nagrinėti peticiją išnagrinėjamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 80 straipsnio 5 dalimi, Seimas dėl skundo turi priimti motyvuotą Seimo nutarimą. Lietuvos Respublikos Konstitucijos 64 straipsnio pirmojoje dalyje nustatyta, kad Lietuvos Respublikos Seimas kasmet renkasi į dvi eilines – pavasario ir rudens – sesijas, tarp kurių gali būti iki 2,5 mėn. ilgio pertraukos, kai Seimo posėdžiai nevyksta. Atsižvelgiant į tai ir siekiant nepažeisti Peticijų konstitucinio įstatymo projekto 13 straipsnio 3 dalyje nustatyto 20 darbo dienų skundo dėl Seimo Peticijų komisijos sprendimo nepripažinti kreipimosi peticija ar atsisakyti priimti nagrinėti peticiją termino, tikslinga Peticijų konstitucinio įstatymo projekto 13 straipsnio 3 dalyje papildomai nustatyti, kad, jeigu skundas pateiktas Seimui, į skundo nagrinėjimo terminą neįskaitomas laikas tarp Seimo sesijų.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 13 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: 3. Gautas skundas
išnagrinėjamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos.
Jeigu skundas pateiktas Seimui, į skundo nagrinėjimo terminą neįskaitomas laikas
tarp Seimo sesijų. |
Pritarti |
Projekto 13 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad gautas skundas dėl peticijų komisijos sprendimo nepripažinti kreipimosi peticija ar atsisakyti priimti nagrinėti peticiją išnagrinėjamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 80 straipsnio 5 dalimi, Seimas dėl skundo turi priimti motyvuotą Seimo nutarimą. Lietuvos Respublikos Konstitucijos 64 straipsnio pirmojoje dalyje nustatyta, kad Lietuvos Respublikos Seimas kasmet renkasi į dvi eilines – pavasario ir rudens – sesijas, tarp kurių gali būti iki 2,5 mėn. ilgio pertraukos, kai Seimo posėdžiai nevyksta. Atsižvelgiant į tai ir siekiant nepažeisti Peticijų konstitucinio įstatymo projekto 13 straipsnio 3 dalyje nustatyto 20 darbo dienų skundo dėl Seimo Peticijų komisijos sprendimo nepripažinti kreipimosi peticija ar atsisakyti priimti nagrinėti peticiją termino, tikslinga Peticijų konstitucinio įstatymo projekto 13 straipsnio 3 dalyje papildomai nustatyti, kad, jeigu skundas pateiktas Seimui, į skundo nagrinėjimo terminą neįskaitomas laikas tarp Seimo sesijų. |
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Žmogaus teisių komitetas 2022-10-19 |
|
|
|
* |
iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos Peticijų konstitucinio įstatymo projektui Nr. XIVP-1974. |
Pritarti |
|
2. |
Žmogaus teisių komitetas 2022-10-19 |
|
|
|
* |
Siūlyti pagrindiniam komitetui patobulinti Lietuvos Respublikos Peticijų konstitucinio įstatymo projektą Nr. XIVP-1974 atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir Seimo nario Edmundo Pupinio pasiūlymus, kuriems komitetas pritarė. |
Pritarti |
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIVP-1974(2) ir komiteto išvadoms, kurioms pritarė komitetas.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Teisė ir teisėtvarkos komitetas 2022-11-30 |
13 |
|
|
|
Argumentai: Siekiant nustatyti aiškesnį reglamentavimą, susijusį su kreipimosi nepripažinimo peticija ir atsisakymo priimti peticiją nagrinėti apskundimu, taip pat šias nuostatas sistemiškai derinant su Projekto lydimuoju Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 80 straipsnio pakeitimo projektu Nr. XIVP-2185, siūlytina tikslinti Projekto 13 straipsnį. Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 13 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „13 straipsnis. Kreipimosi nepripažinimo peticija ir atsisakymo priimti peticiją nagrinėti apskundimas 1. Peticijų komisijos sprendimą nepripažinti kreipimosi peticija ar atsisakyti priimti peticiją nagrinėti pareiškėjas ar jo atstovas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pranešimo apie tokį sprendimą gavimo dienos gali apskųsti šią komisiją sudariusiai institucijai. Skundas paduodamas per peticijų komisiją, kurios sprendimas yra skundžiamas, o šio įstatymo 4 straipsnio 6 dalies atveju – tiesiogiai kitai institucijai. 2. 3. Jeigu apskųstas sprendimas nepripažinti kreipimosi peticija, kai kreipimasis pagal šio įstatymo
12 straipsnio 3 dalį buvo persiųstas nagrinėti kitų teisės aktų
nustatyta tvarka, p 4. Skundas išnagrinėjamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos. Jeigu skundas paduotas Seimui, į skundo nagrinėjimo terminą neįskaitomas laikas tarp Seimo sesijų. Apie priimtą sprendimą dėl skundo per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui, taip pat institucijai, kuriai pagal šio įstatymo 12 straipsnio 3 dalį kreipimasis buvo persiųstas nagrinėti kitų teisės aktų nustatyta tvarka. 5. Nusprendus patenkinti skundą ir priėmus sprendimą pripažinti kreipimąsi peticija, peticija perduodama peticijų komisijai spręsti dėl jos priėmimo nagrinėti. Nusprendus patenkinti skundą ir priėmus sprendimą priimti peticiją nagrinėti, peticija perduodama peticijų komisijai nagrinėti. Peticijų komisiją sudariusios institucijos sprendimas atsisakyti tenkinti skundą dėl peticijų komisijos sprendimo nepripažinti kreipimosi peticija ar nepriimti peticijos nagrinėti, nepagrįstas šiame įstatyme ar kituose įstatymuose nustatytais pagrindais arba grindžiamas pagrindais, kurie nenustatyti šiame įstatyme ar kituose įstatymuose, gali būti skundžiamas teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatyme nustatyta tvarka.“ |
Pritarti |
|
2. |
Teisė ir teisėtvarkos komitetas 2022-11-30 |
19 |
2 |
|
|
Argumentai: Projekto nuostatose turi būti nustatyti visi, priimamo sprendimo dėl peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo, galimi atvejai. Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 19 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Jeigu šio straipsnio 1 dalyje nurodytą sprendimą priimanti institucija nepritaria peticijų komisijos išvadai netenkinti peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo, laikoma, kad nuspręsta tenkinti peticijoje pateiktą prašymą ar siūlymą. Jeigu šio straipsnio 1 dalyje nurodytą sprendimą priimanti institucija nepritaria peticijų komisijos išvadai tenkinti peticijoje pateiktą prašymą ar siūlymą, laikoma, kad nuspręsta netenkinti peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo.“ |
Pritarti |
|
3. |
Teisė ir teisėtvarkos komitetas 2022-11-30 |
21 |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad iki įstatymo įsigaliojimo ne tik Vyriausybė ar jos įgaliota institucija, savivaldybių tarybos turės pakeisti įgyvendinamuosius teisės aktus, bet ir Seimas, be to, kitos institucijos turės nustatyti peticijų komisijos peticijų nagrinėjimo organizavimo tvarkas, siūlytina nustatyti vėlesnę Projekto įsigaliojimo datą ‑ 2023 m. liepos 1 d. Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 21 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „21 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja
2023 m. 2. Seimas, Vyriausybė ar jos įgaliota institucija, taip pat
savivaldybių tarybos ir kitos institucijos iki 3. Iki šio įstatymo įsigaliojimo pateiktus kreipimusis ir peticijas peticijų komisijos nagrinėja pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusį teisinį reguliavimą.“ |
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – 0, susilaikė – 0.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Stasys Šedbaras, Agnė Širinskienė.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Stasys Šedbaras
Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja Jurgita Janušauskienė