LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO 2019 METŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2018-10-17  Nr. XIIIP-2719

Vilnius

 

 Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:

1. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sandaros įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 2 punktą, Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto rodiklių įstatymu turi būti tvirtinami atitinkamų biudžetinių metų piniginės įplaukos ir išlaidos bei kasos apyvartos lėšos, siūlytina įstatymo projekto 2 straipsnio pavadinime vietoj žodžių ,,pinigų srautai“ įrašyti žodžius ,,piniginės įplaukos ir išlaidos“.

2. Įstatymo projekto 3 straipsnio 13 dalyje siūloma: 1) patvirtinti valstybiniu socialiniu draudimu draudžiamų asmenų draudžiamųjų pajamų daliai, viršijančiai Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatyme nustatytą maksimalų kalendorinių metų valstybinio socialinio draudimo įmokų bazės dydį, 0 procento dydžio valstybinio socialinio draudimo įmokų tarifą; 2) nustatyti, kad į pajamų dalį, kuriai taikomas šioje dalyje nustatytas tarifas, apskaičiuojant valstybinio socialinio draudimo pensijas, neatsižvelgiama (past.: čia ir toliau – išskirta mūsų)

Šios dalies nuostatas siūlytina tobulinti. Pirma, svarstytina, ar šioje dalyje nurodytos valstybiniu socialiniu draudimu draudžiamų asmenų pajamos, viršijančios Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatyme nustatytą maksimalų kalendorinių metų valstybinio socialinio draudimo įmokų bazės dydį, gali būti nurodytos kaip draudžiamosios pajamos, nes tokia nuostata nedera su Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo 2 straipsnio 5 dalyje apibrėžta draudžiamųjų pajamų sąvoka ir 10 straipsnio 9 dalies nuostatomis. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad toliau įstatymo projekto 3 straipsnio 13 dalyje kalbama ne apie draudžiamųjų pajamų, o apie pajamų dalį. Dėl to kelia abejonių ir nuostata, kuria šioms pajamoms siūloma nustatyti valstybinio socialinio draudimo įmokų tarifą, nepaisant to, kad jis lygus nuliui.

Antra, įstatymo projekto 3 straipsnio 13 dalies formuluotė „į pajamų dalį <…> neatsižvelgiama” teisės požiūriu suformuluota ydinga, jeigu čia norėta nustatyti, kad šios pajamos nėra draudžiamosios pajamos ar jos neįskaitomos į draudžiamąsias pajamas skiriant pensiją, tai taip ir reikėtų nurodyti. Šiame kontekste svarstytina, ar aptariama norma yra šio įstatymo reguliavimo dalyku.

 

Departamento direktorius                                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

J. Andriuškevičiūtė, tel. (8 5) 239 6159, el. p. [email protected]

J. Raškauskaitė, tel. (8 5) 239 6842, el. p. [email protected]

I. Šambaraitė, tel. (8 5) 239 6850, el. p. [email protected]